Gå til innhold

Obagi produkter - noen med erfaring?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Begynte med Obagiprodukter for fire dager siden, og nå flasser jeg sånn at jeg ikke ser ut.

Var forberedt på litt flassing og rødhet - men altså, dette kan jeg ikke vise meg ute med!

Noen som har erfaring og vet hvor lenge slik flassing pågår før det roer seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*

Hei,

Jeg er kjempefornøyd med Obagi, men de første ukene var tøffe.

hvor sterke reaksjoner man får varierer litt med hudtype noen får nesten ikke reaksjoner og andre flasser gjennom alle 18 ukene. Flassingen avtar imidlertid, men produktene gjør at huden blir rød.

Regn også med at du får flere rynker en periode, men dette blir bedre

Det kan hjelpe litt å vente 15-20 minutter etter rens/toner til du smører på Tretinoin på kvelden, jeg syntes huden var bedre på dagen etterpå da (men hudlegen sier at det ikke skal ha noe å si)

Kjører du hele Nu Derm serien?

Nå som det har vært ekstremt tørt i Norge så blir huden enda strammere og tørrere, men IKKE GI OPP du kommer til å være kjempefornøyd etterhvert! Det er det eneste produktet som har tatt pigmentflekkene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg brukte hele det Obagi-regimet i 16 uker i fjor.. Jeg hatet det mens det sto på, men det forbedret huden min utolig bra, så enig med forrige her, ikke gi opp!

Vil vel si at den reduserte/fjernet 80& av pigmentflekkene mine..

Har noen få igjen, som er for dype til at sånn behandling kan ta det, men 80% reduksjon er jeg veldig fornøyd med!

Det tok 4-6 uker før jeg begynte å flasse, da kunne jeg nærmest dra av store flak. Å være ute blant folk var heller ikke noe særlig i det jeg så ut som en skrukkete rosin, og etterhvert ble huden ekstremt tynn og litt sår her og der. Da reduserte jeg mengden med den a-syren og tok noen dagers pause..

Men det viktige er å ikke gi opp, for det kan jeg nesten garantere at du vil eterhvert.. Ta heller et par dagers pause, eller juster ned på mengden a-syre (tretioninkremen).

Da jeg var ferdig med den i mars i fjor, fikk jeg etterhvert mange hyggelige kommentarer fra folk, at jeg hadde silkehud.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg er på slutten av 18 ukers kuren min (mulig jeg må gå litt lengre) men alle pigmentflekkene min etter mange dager i solen er helt borte!

det har vært grusomt og i begynnelsen måtte jeg ta noen dager fri fra jobben for jeg så helt grusom ut. men nå begynner jeg å bli veldig fornøyd og folk spør meg om jeg har tatt ansiktsløftning :D

Hold ut, det er verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tror ikke en døyt på gjester. Registrerte brukere med erfaring er velkommen til å si sin mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

"Please beware of the internet spammers that Obagi hires to post positive reviews about Obagi Nu Derm everywhere. I post on another online forum and I see it all the time. "

amonavis MUA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*
Tror ikke en døyt på gjester. Registrerte brukere med erfaring er velkommen til å si sin mening.

Så de som ikke er "erfarne" er ikke velkommen til å si sin mening??

Jeg tror vel at profesjonelle spammere heller oppretter en falsk profil de bruker over lengre tid for å virke mer troverdig.

Man kan seff mistro enhver som svarer under "gjest" men samtidig er det mitt personlige valg at jeg gjør det istedet for å registrere meg på siter (er ikke på facebook engang)

Her var det også snakk om at en person spurte om det var normalt å flasse og klø så mye og at jeg svarte at ja, det er det.

Jeg har brukt produktene i 13 uker og etter dag 5 ringte jeg hudlegen min med gråten i halsen, og trodde jeg hadde ødelagt huden min for alltid.. nå er jeg superfornøyd fordi pigmentflekkene mine er helt borte og huden vanvittig mye bedre enn før.

Betyr det at Obagi er for alle? absolutt ikke. Det er sterke, medisinske produkter og hadde jeg visst hva jeg gikk til, er det ikke sikkert at jeg hadde orket å gå gjennom det.

Jeg har også snakket med mange som har gått hele programmet, og av alle de jeg har snakket med er det kun 1 som har vært misfornøyd. Men igjen, det betyr ikke at det er for alle. det er faktisk 18 uker hvor man ligner mer på Yoda en et vanlig menneske og jeg skjønner godt at ikke alle vil gå igjennom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

og jo, jeg ser ironien (om det var ment som det) i at du skriver innleggene dine som Gjest selv, jeg synes bare det er så unødvendig med sånne kommentarer at jeg ikke kunne la være å svare på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caprice

Jeg er gjest, men ingen fra Obagi betaler meg for å legge innlegg her :-) Har gått på produktene i 2 uker, er rød i huden slik at kollegaene lurer på om jeg har tatt for mye solarium, og flasser ganske mye. Jeg har også tenkt tanken om dette var så lurt, men blir veldig beroliget når jeg hører at folk er så fornøyde. Jeg har fått beskjed om å gå på disse produktene fast. Er det ingen andre som gjør det? Tar alle det som en kur? Fikk inntrykk av at de første 6 ukene ville være kjipe, men at det så blir greit. Har noen av dere virkelig hatt grusom hud med rødhet og flassing i hele 18 uker??? Da skal det holde hardt!!! Tar gjerne flere erfaringer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er gjest, men ingen fra Obagi betaler meg for å legge innlegg her :-) Har gått på produktene i 2 uker, er rød i huden slik at kollegaene lurer på om jeg har tatt for mye solarium, og flasser ganske mye. Jeg har også tenkt tanken om dette var så lurt, men blir veldig beroliget når jeg hører at folk er så fornøyde. Jeg har fått beskjed om å gå på disse produktene fast. Er det ingen andre som gjør det? Tar alle det som en kur? Fikk inntrykk av at de første 6 ukene ville være kjipe, men at det så blir greit. Har noen av dere virkelig hatt grusom hud med rødhet og flassing i hele 18 uker??? Da skal det holde hardt!!! Tar gjerne flere erfaringer!!!

Jeg har nå i kveld smurt meg med tretinoinkrem+ blender fra Obagi for 5 kveld på rad. Jeg var i tvil om jeg skulle ta en pause, for jeg er knall rød, har begynt å flasse og det svir så innmari. Jeg skulle ta hele kuren med Obagi Nuderm for ca halvannet år siden, da holdt jeg ut i 14 uker. De første ukene var verst med sårhet og flassing, men jeg flasset faktisk ganske mye i alle ukene. Jeg fikk så utrolig mye finere, jevnere, sunnere hud at det var verdt all lidelse.

Nå er det altså på igjen, jeg har stålsatt meg og forberedt meg på noen tøffe uker, og denne gangen vet jeg at det er verdt hver en pine - man skal lide for skjønnheten:-)

Når jeg er ferdig med 18 - 20 ukers behandling skal jeg fortsette å bruke produktene 2-3 ganger per uke. Forhåpentligvis stopper jeg å skalle av. Jeg har kjempegod erfaring med disse produktene, både fra meg selv og andre. Det er trygge produkter som har vært på markedet i 20 - 25 år, og de har fortsatt en stor markedsandel i USA etter så mange år, og det forteller jo sitt!!!

så dere forresten Monica Hansen i "Ja vi elsker Hollywood" Hun fikk behandling hos dr. Obagi i Los Angeles:-)

Til deg som er skeptisk så er det jo bare å gå inn på alle forum i utlandet - hvor de diskuterer Obagi Nuderm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg spørre hvilken type hud dere har som har startet på Obagi?

Jeg har tenkt litt på å starte selv, men er usikker. Nå bruker jeg Md Formulations produkter og er relativt fornøyd. Jeg nærmer meg 30, og har alltid hatt uren hud. Nå har jeg ikke urenheter og kviser lengre, men har synlige porer og av og til "klumpete" hud i panne og kinn (ikke kviser, men ujevnheter)

Lurer på å begynne på Obagi, men er ikke sikker på om det vil hjelpe på mine problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan jeg spørre hvilken type hud dere har som har startet på Obagi?

Jeg har tenkt litt på å starte selv, men er usikker. Nå bruker jeg Md Formulations produkter og er relativt fornøyd. Jeg nærmer meg 30, og har alltid hatt uren hud. Nå har jeg ikke urenheter og kviser lengre, men har synlige porer og av og til "klumpete" hud i panne og kinn (ikke kviser, men ujevnheter)

Lurer på å begynne på Obagi, men er ikke sikker på om det vil hjelpe på mine problemer..

Hei:-)

Obagi kan brukes av alle hudtyper, tror det er svært sjelden noen ikke tåler denne kuren. Obagi kur innebærer også A vit syre krem. Den hjelper mot kvisene hvis årsaken til kvisene er for mye talgproduksjon. Hvis det er bakterier som er årsak til kviser må du i tillegg bruke benoxyl peroksid. De som selger Obagi selger dette også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Annonse

Hei:-)

Obagi kan brukes av alle hudtyper, tror det er svært sjelden noen ikke tåler denne kuren. Obagi kur innebærer også A vit syre krem. Den hjelper mot kvisene hvis årsaken til kvisene er for mye talgproduksjon. Hvis det er bakterier som er årsak til kviser må du i tillegg bruke benoxyl peroksid. De som selger Obagi selger dette også:-)

MAULV - jobber du for Obagi, eller?

Anonymous poster hash: ad387...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...