Gå til innhold

Sitron gjør underverker for huden!


Charn666

Anbefalte innlegg

Har lest forskjellige steder at man kan ta en halv sitron og ta rundt i ansiktet morning og kveld og dette hjelper mot kviser.

Elr så kan man ta sitronjuice og blande med vann og rense morning og kveld.

Har aldri prøvd dette. Så vil veldig gjerne hørre om noen andre har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitron er veeeeldig uttørkende på huden, og det er ikke bra å gni det så ofte i ansiktet i det hele tatt. Å lage en toner med sitron/lime er en annen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annen gjest
Sitron er veeeeldig uttørkende på huden, og det er ikke bra å gni det så ofte i ansiktet i det hele tatt. Å lage en toner med sitron/lime er en annen ting.

Dette var det ikke mye svar i..

TS snakket ikke om å "gni det inn" ofte, men morgen og kveld. Til ts spørsmål så har jeg hørt om en maske der man blander egg og sitron for å stramme opp huden (dette virker nesten litt for godt, proteinene strammer musklene i ansiktet(ja vi har muskler her også..!) men dog ikke permanent) og hemme kviser. Det er det basiske i sitronen som effektivt fjerner bakterier og renser huden på høyt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var det ikke mye svar i..

TS snakket ikke om å "gni det inn" ofte, men morgen og kveld. Til ts spørsmål så har jeg hørt om en maske der man blander egg og sitron for å stramme opp huden (dette virker nesten litt for godt, proteinene strammer musklene i ansiktet(ja vi har muskler her også..!) men dog ikke permanent) og hemme kviser. Det er det basiske i sitronen som effektivt fjerner bakterier og renser huden på høyt nivå.

Kunnskaper om kjemi er en fin ting, regner med at det ikke finnes noen kilder på det du kommer med her... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Første gjest
Dette var det ikke mye svar i..

TS snakket ikke om å "gni det inn" ofte, men morgen og kveld. Til ts spørsmål så har jeg hørt om en maske der man blander egg og sitron for å stramme opp huden (dette virker nesten litt for godt, proteinene strammer musklene i ansiktet(ja vi har muskler her også..!) men dog ikke permanent) og hemme kviser. Det er det basiske i sitronen som effektivt fjerner bakterier og renser huden på høyt nivå.

To ganger om dagen med et så kraftig "produkt" er faktisk veldig mye. Men du har vel gjort dette selv du? Og er hudpleier med naturprodukter som fagfelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det basiske i sitronen som effektivt fjerner bakterier og renser huden på høyt nivå.

Kunnskapsrik, ja... :skratte: Sitronjuice er en syre, ikke basisk!

TS, dette tror jeg du skal holde deg unna. Det er alt for sterkt for huden, du kommer til å tørke ut overhuden, slik at underhuden produserer mer talg for å rette opp! Bruk milde og gode produkter. Jeg har brukt mye hudpleieserier, men nå har jeg gått over til Green people som du får på Vita og er kjempefornøyd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullstendig avsporing, men hvordan i svarten skal proteiner i sitronsyren stramme opp musklene i ansiktet?

Skal vi se... sitronsyren diffunderer gjennom huden og eh... nei... Muskler strammes ikke opp av noe du smører på huden!

Og forøvrig høres det en smule heftig ut å smøre sitron i ansiktet to ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig avsporing, men hvordan i svarten skal proteiner i sitronsyren stramme opp musklene i ansiktet?

Skal vi se... sitronsyren diffunderer gjennom huden og eh... nei... Muskler strammes ikke opp av noe du smører på huden!

Og forøvrig høres det en smule heftig ut å smøre sitron i ansiktet to ganger om dagen.

Gjesten skrev egg og sitron. Egg har jo proteiner, og hviten er kjent for å "stramme opp" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunnskapsrik, ja... :skratte: Sitronjuice er en syre, ikke basisk!

TS, dette tror jeg du skal holde deg unna. Det er alt for sterkt for huden, du kommer til å tørke ut overhuden, slik at underhuden produserer mer talg for å rette opp! Bruk milde og gode produkter. Jeg har brukt mye hudpleieserier, men nå har jeg gått over til Green people som du får på Vita og er kjempefornøyd!!!

Snakk om å være kunnskapsløs. Sjekk her før du dummer deg ut med en slik påstand. Sitron virker basisk i kroppen vår nettopp fordi det er en syre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da fysisk umulig at noe du smører på huden - proteiner eller ei - kan stramme opp musklene, det er det bare fysisk aktivitet som kan. Når det gjelder sitrontipset har jeg faktisk prøvd det da jeg var yngre for å ta knekken på kviser, og det funket veldig dårlig. Det svei noe enormt, og huden tørket bare ut --> produserte mer talg --> flere kviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig avsporing, men hvordan i svarten skal proteiner i sitronsyren stramme opp musklene i ansiktet?

Skal vi se... sitronsyren diffunderer gjennom huden og eh... nei... Muskler strammes ikke opp av noe du smører på huden!

Og forøvrig høres det en smule heftig ut å smøre sitron i ansiktet to ganger om dagen.

EN ting: Prøv det. Etter det kan du komme å klage (skjer ikke om du tak meg på ordet.)

Google det ihvertfall før du sprer ubegrunnet tvil om noe du ikke har peiling på kun fordi det er "utenfor boksen (din)" Sorry, men er så lei av folk som kommer med; "Det kaan ikke virke...fordi det ikke er "logisk" iforhold til det jeg har blitt inndoktrinert med, som om man vet hvordan alt fungerer. Fordi man er heelt overbevist om at det er slik avviser man alle knep som ugyldige som faktisk har noe for seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da fysisk umulig at noe du smører på huden - proteiner eller ei - kan stramme opp musklene, det er det bare fysisk aktivitet som kan. Når det gjelder sitrontipset har jeg faktisk prøvd det da jeg var yngre for å ta knekken på kviser, og det funket veldig dårlig. Det svei noe enormt, og huden tørket bare ut --> produserte mer talg --> flere kviser.

Samme medisin til deg. Gjør degselv en tjeneste og prøv det heller. Det er ikke rettferdig at folk som til og med ikke har giddet teste knepene (i dette tilfellet eggemaske) kommer med bastante avfeielser av disse tipsene når det likevel er såpass mange som har erfart at det virker her inne. (Vært tidligere tråder bla.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker sikkert! ..den første uka eller måneden. Også kommer "alle" og klager etterpå fordi huden ser harva ut etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ikke anbefale sitron på hele ansiktet, men kanskje dryppe et par dråper kun på kvisene noen gager for å se om det hjelper (om du er desperat.)

Masken med eggehviter virker nesten for bra på meg.. Hadde den nok på litt for lenge for ble kjempe stram i ansiktet med den, mistet omtrent konturene i ansiktet (true story) Tror den virket såpass godt på meg fordi jeg har endel muskler i ansiktet etter å ha gjort ansiktsøvelser en stund. Masken tørker veldig fort, derfor lurt å skylle av når man kjenner det begynner å stramme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Enhver skade på syrekappen – det kan skje ved eksempelvis overdreven soling, dårlig kost, anvendelse av for basiske hudprodukter (( sitron i dette tilfellet ))eller en såpe, som er uttørkende – griper inn i hudens beskyttende lag og fjerner syrekappen. Det fører til dehydrering og en ru og irritert hud og gjør huden forsvarsløs overfor angrep av mikrober."

Forstå huden din, GreenPeople

http://www.greenpeople.no/huden.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

EN ting: Prøv det. Etter det kan du komme å klage (skjer ikke om du tak meg på ordet.)

Google det ihvertfall før du sprer ubegrunnet tvil om noe du ikke har peiling på kun fordi det er "utenfor boksen (din)" Sorry, men er så lei av folk som kommer med; "Det kaan ikke virke...fordi det ikke er "logisk" iforhold til det jeg har blitt inndoktrinert med, som om man vet hvordan alt fungerer. Fordi man er heelt overbevist om at det er slik avviser man alle knep som ugyldige som faktisk har noe for seg..

Mulig jeg er for empirisk av meg til å akseptere at sitronsyre på huden skal stramme opp muskelene på innsiden av huden. Men det er nå engang slik at kroppen fungerer på en nogenlunde gitt måte på de aller fleste. Muskler strammes opp, dvs forandre fasong, ved hjelp av belastning. Ansiksmusklene fungere ikke på noen annen måte enn resten av skjelettmuskulaturen, eller er det noe jeg har gått glipp av?

Om muskler skal kunne "strammes" opp av noe påsmurt på huden, hva i all verden er da poenget med trening i det hele tatt?

For all del, har du nogenlunde pålitelige kilder å vise til at dette faktisk fungere på endring av musklenes utseende så skal jeg legge meg flat på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest k
Masken med eggehviter virker nesten for bra på meg.. Hadde den nok på litt for lenge for ble kjempe stram i ansiktet med den, mistet omtrent konturene i ansiktet (true story) Tror den virket såpass godt på meg fordi jeg har endel muskler i ansiktet etter å ha gjort ansiktsøvelser en stund. Masken tørker veldig fort, derfor lurt å skylle av når man kjenner det begynner å stramme.

Du burde ta patent på den oppskriften hvis den virker så bra, du kommer til å bli rik! Men må si jeg misstenker at grunnen til at du ble strammere er at det tørket ut huden. Har vanskelig for å tro at proteinene i egg trekker inn i muskelcellene og strammer opp. Hva med før og etter bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Du burde ta patent på den oppskriften hvis den virker så bra, du kommer til å bli rik! Men må si jeg misstenker at grunnen til at du ble strammere er at det tørket ut huden. Har vanskelig for å tro at proteinene i egg trekker inn i muskelcellene og strammer opp. Hva med før og etter bilde?

he he, ja her kan en bli rik! Men snart selger de sitroner til dobbel pris over hele landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er for empirisk av meg til å akseptere at sitronsyre på huden skal stramme opp muskelene på innsiden av huden. Men det er nå engang slik at kroppen fungerer på en nogenlunde gitt måte på de aller fleste. Muskler strammes opp, dvs forandre fasong, ved hjelp av belastning. Ansiksmusklene fungere ikke på noen annen måte enn resten av skjelettmuskulaturen, eller er det noe jeg har gått glipp av?

Om muskler skal kunne "strammes" opp av noe påsmurt på huden, hva i all verden er da poenget med trening i det hele tatt?

For all del, har du nogenlunde pålitelige kilder å vise til at dette faktisk fungere på endring av musklenes utseende så skal jeg legge meg flat på alle måter.

Først; det er eggemasken jeg snakker om som strammet opp ansiktet ikke sitron! Musklene i ansiktet er knyttet tett til huden, vi har mangfoldige muskler her som jo gjør at vi kan gjør alle mulige grimaser/uttrykk. Av den grunn responderer man fort å ser forskjell når man begynner med disse øvelsene.

Begynte med ansisktisøvelser før jeg leste om hvor oppstrammende eggemaske er, skulle heller vært foruten :) Men et var ikke det tråden handlet om..

Eggemaske kan hjelpe om man har 'løs' hud', føler seg dratt i ansiktet ol Bare ikke gjør samme feil som megog sitt i en halv time med den. 5-10 minutter holder til å samme opp for en kveld feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...