Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #1 Skrevet 16. februar 2010 Jeg er gravid i uke 20 opg synes det er litt vanskelig å huske hva jeg kan spise og ikke hele tida. Vet jo at jeg skal holde meg unna rått kjøtt, men hvordan er det med vanlige middagspølser. Disse skal jo vanligvis bare trekke i varmt vann (ikke koke) ...er de allikevel trygge??? Har liksom aldri lest at det er noe man skal holde seg unna...
leirbål Skrevet 16. februar 2010 #2 Skrevet 16. februar 2010 Jeg er gravid i uke 20 opg synes det er litt vanskelig å huske hva jeg kan spise og ikke hele tida. Vet jo at jeg skal holde meg unna rått kjøtt, men hvordan er det med vanlige middagspølser. Disse skal jo vanligvis bare trekke i varmt vann (ikke koke) ...er de allikevel trygge??? Har liksom aldri lest at det er noe man skal holde seg unna... De er allerede kokt før du kjøper dem.
Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 16. februar 2010 #3 Skrevet 16. februar 2010 Hvor godt stekt MÅ en biff være? Er det ok med rosa, men ikke blod? (Ja, jeg vet at den skal ha vært 70 grader eller noe sånt, men jeg får ikke sjekka det i et selskap). Og hvordan var det igjen med * brie * parmesan * mozarella (rå, ikke på pizza)
Susan Sto Helit Skrevet 16. februar 2010 #4 Skrevet 16. februar 2010 Biffen skal i teorien være gjennomstekt, altså ikke rosa. Men fordi biff er et helt kjøttstykke, og bakteriene helst er på overflaten, kan man om man ikke er helt hysterisk, spise biff som er litt rosa i midten. (Skumlere når det nå begynner å brukes kjøttlim!) Oster som er laget på pasteurisert melk er i utgangspunktet ok, dersom de spises lenge før utløpsdatoen. (Oster må merkes tydelig dersom melken i dem IKKE er pastaurisert. Men muggoster som brie anbefales helst ikke. (Det hvite utenpå er jo mugg.) Middagspølser er nok ordentlig varmebehandlet på forhånd, ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå