Gå til innhold

Voyager

Nótt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I natt har Mannen vært en helt, jeg skulle stå opp og skifte på vesla, men ble super svimmel bare av å sette meg opp i senga Så jeg turte ikke å løfte henne ut av senga, langt mindre gå på badet for å skifte. Så det gjorde Mannen, også laget han tillegg til henne etterpå. Selv det å sitte i senga å mate var ekkelt nok. Er glad for at sånt skjer når han er hjemme og jeg ikke er alene, men jeg vet at det bare er et tidsspørsmål før det skjer når jeg er alene med henne. :sukk:

Og når Mannen hadde stått opp i dag, begynte vesla å bråke - i søvne. Tydelig at hun jobbet og ikke fikk det til, så da ble det litt skriking i søvne. Mannen kom inn på rommet og løftet henne opp og gikk rundt med henne for å se om det hjalp. :hjerte: Hun våknet selvfølgelig av det, men det var helt greit for det var på tide med mat - som Mannen igjen ordnet. Og etter maten så la jeg henne tilbake i vuggen og der sovnet hun etter ca 30 min med vugging. Det er første gang hun har gjort. :rødme:

Åååå, så herlig :rødme: Mannen din er en ordentlig helt og en fantastisk pappa. Han satte nok ordentlig pris på å kunne være så mye til nytte.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veldig effektiv og flink!! :)

Takk, jeg prøver i hvertfall.

Åååå, så herlig :rødme: Mannen din er en ordentlig helt og en fantastisk pappa. Han satte nok ordentlig pris på å kunne være så mye til nytte.

:klemmer:

Han er helt fantastisk generelt og det at han hjelper så mye som han gjør er bare herlig.

Nå har vesla ligget uten bleie i sofan og kost seg masse. Hun elsker å ligge uten bleie og klær generelt. Og har hun en dårlig dag så holder det nesten bare å kle av henne og så blir verden bra igjen. Hun var helt herlig da hun lå naken i sofan og pratet med meg, det var akkurat som om hun svarte meg da jeg pratet med henne. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så imponert av hvor flink du er til å gjøre husarbeid. Du har jo nettopp født! Ser liksom for meg at det må ta månedsvis å hente seg inn igjen etter en fødsel. Men det er kanskje ikke så ille... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så imponert av hvor flink du er til å gjøre husarbeid. Du har jo nettopp født! Ser liksom for meg at det må ta månedsvis å hente seg inn igjen etter en fødsel. Men det er kanskje ikke så ille... ;)

Det er straks 4 uker siden jeg fødte og de to første ukene fikk jeg ikke gjort så mye. Det hadde ikke noe med fødselen å gjøre, men heller noe med det å gjøre at vi hadde en liten en som vi ikke kjente og som krevde mye. Hun krever fortsatt mye, men jeg kjenner henne bedre og klarer å forutse litt mer hva som kan gjøres. Det er faktisk ikks så ille at det tar månedsvis å hente seg inn igjen etter en fødsel - jeg synes ikke det i hvertfall. Nå må jeg jo vente et par uker til før jeg kan begynne å trene så formen er deretter, nemlig helt på bunn. Men det får jeg ikke gjort noe med ennå dessverre.

I kveld har vesla vært litt utidig, hun har liksom ikke helt funnet roen og det kjenner jeg på puppene. For det er de som er det eneste som funker når hun er sånn, pupp er godt og trygt nemlig. Uansett hvor sår jeg blir så er det det beste for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg håpar dei husmorgenene kjem frå graviditetshormoner, for eg treng nok ein real dose nye husmorgener sjølv. Så langt er det vel mannen som har mest av den typen her i huset. :fnise:

Så flink far var i natt. Sikkert både slitsomt og koselig for han. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg håpar dei husmorgenene kjem frå graviditetshormoner, for eg treng nok ein real dose nye husmorgener sjølv. Så langt er det vel mannen som har mest av den typen her i huset. :fnise:

Så flink far var i natt. Sikkert både slitsomt og koselig for han. :hjerte:

*sender over en dose husmorgen* Jeg føler at jeg har litt mye av det for tiden så jeg deler gjerne. :fnise:

Har begynt i dag også med "plikter", har satt på en maskin med bleier. Det blir en del vasking av det siden vi ikke har så mange ennå og vesla har en viss gjennomgang av bleier for tiden. Det er jo bra for da vet vi at systemet funker som det skal.

Det var nok slitsomt for Mannen ja, i gårkveld var han kjempetrøtt. Og han kom og la seg uten alle "skal-bare" som han pleier. :fnise:

Nå ligger vesla på ammeputen og pupper i halvsøvne. Jeg håper hun sovner godt så jeg kan legge henne i vuggen eller ved siden av meg i sofan.

I natt har hun sovet hele natten i vuggen, bare avbrutt av en times matpause - ganske så stolt av henne. Det at hun sover i vuggen gjør at jeg sover veldig mye bedre, selvom natten blir delt opp.

I dag skal vi på helsestasjonen, det er en oppfølgingssamtale siden hun ikke hadde lagt på seg noe særlig da vi var der for 2 uker siden. Er spent på hvor mye hun har lagt på seg på nesten 2 uker. Vi ser jo at hun har lagt på seg, hun har blitt rundere i ansiktet og så har hun blitt lenger for hun fyller body'ene mer i lengden. Og jeg kjenner at jeg slapper med av med tanke på maten fordi jeg ser at hun er roligere og spiser en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg kom de ihvertfall med fødselen. Men de forsvinner igjen etterhvert, så jeg tenkte det var på tide med påfyll :fnise:

I natt har hun sovet hele natten i vuggen, bare avbrutt av en times matpause - ganske så stolt av henne. Det at hun sover i vuggen gjør at jeg sover veldig mye bedre, selvom natten blir delt opp.

I dag skal vi på helsestasjonen, det er en oppfølgingssamtale siden hun ikke hadde lagt på seg noe særlig da vi var der for 2 uker siden. Er spent på hvor mye hun har lagt på seg på nesten 2 uker. Vi ser jo at hun har lagt på seg, hun har blitt rundere i ansiktet og så har hun blitt lenger for hun fyller body'ene mer i lengden. Og jeg kjenner at jeg slapper med av med tanke på maten fordi jeg ser at hun er roligere og spiser en del.

Deilig med babyer som sover trygt og godt på egenhånd. Tror det er litt overdrevet hvor vanskelig det kan være. Man hører bare skrekkhistorier, liksom. Selv om det også er litt sårt at plutten ikke liker å sove i sengen vår. Rundt 4 måneder sluttet han å synes at det er stas, og han nekter fortsatt å sove der :(

Håper alt går bra på helsestasjonen! Hun har sikkert lagt på seg akkurat passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare bare å få en liten en til å sove for seg selv om hun ikke vil, det har jeg erfart de siste ukene. Men nå kanskje vi har klart å knekke den koden. Er lov å håpe i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det. Helt til den endrer seg igjen. :fnise: Ofte er de små trøtte 1-1,5 timer etter de har stått opp, for så å ha litt lengre strekk senere på dagen. Hvertfall når de er rundt 2-3 mnd. I starten famlet vi ganske mye og brukte sjekklisten, mat, rap, bleie, søvn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk MMS-en din nå som jeg satt og oppdaterte meg her, morsomt :fnise:

Dere er så fine :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare bare å få en liten en til å sove for seg selv om hun ikke vil, det har jeg erfart de siste ukene. Men nå kanskje vi har klart å knekke den koden. Er lov å håpe i hvertfall.

Jeg skrev nok litt klønete der. Er utrolig deilig å knekke sovekoden, selv om det dukker opp en ny kode om et par uker/måneder. Tror vi brukte enda et par uker før han sovnet i vuggen og ikke bare på meg. Har full tro på at dere klarer de utfordringene når de kommer også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det. Helt til den endrer seg igjen. :fnise: Ofte er de små trøtte 1-1,5 timer etter de har stått opp, for så å ha litt lengre strekk senere på dagen. Hvertfall når de er rundt 2-3 mnd. I starten famlet vi ganske mye og brukte sjekklisten, mat, rap, bleie, søvn. :ler:

Går litt i sjekklister her også for å si det sånn, er ikke bare bare å huske alt hele tiden for oss heller. :lol:

Fikk MMS-en din nå som jeg satt og oppdaterte meg her, morsomt :fnise:

Dere er så fine :rødme:

Moro at det sammenfalt slik. Takk for at du synes det. Jeg koser meg masse for å si det slik.

Jeg skrev nok litt klønete der. Er utrolig deilig å knekke sovekoden, selv om det dukker opp en ny kode om et par uker/måneder. Tror vi brukte enda et par uker før han sovnet i vuggen og ikke bare på meg. Har full tro på at dere klarer de utfordringene når de kommer også :Nikke:

Men i dag har vi ikke klart å sove i vuggen, så det varierer fra dag til dag.

Da har vi kommet hjem fra helsestasjonen. Jeg synes hun helsesøster'n vi har fått er litt rar. Det virker ikke som om hun takler å ha en mamma som kan ting hos seg. Men jeg skal jo ikke være der så mye at det gjør noe. Det viktigste som vi fikk vite i dag er at vesla har lagt på seg og snart har tatt igjen fødselsvektkurven sin. Hun veier nå 4030 gram mot 3260 gram for to uker siden, og det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er veldig bra!

Jeg er veldig fornøyd med det for å si det sånn. Og vi har jo sett at hun har lagt på seg og blitt større. Hun har strukket seg for 50 bodyene begynner å bli litt snaue i lengden og så har hun fått mer bollekinn. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig da. Bollekinn liker vi. Kanskje du skulle investere i bodyforlengere?

Kanskje jeg skal gjøre det etterhvert ja. Akkurat nå så gjør det ikke noe at de er litt snaue, det er egentlig bare deilig - for det er jo bare et tegn på at hun vokser.

Da har vi vært og hentet bleier, jeg kom nemlig over 12 bum genius bleier til 600 kr og de var kun brukt i 6 måneder. Så da har vi bleier nok til at jeg slipper å vaske hver dag. :fnise:

På veien hjem stoppet vi ved matbutikken for Mannen måtte handle litt. Jeg ble sittende igjen i bilen med vesla, og der fikk jeg et svimmelhetsanfall. Skikkelig ekkelt for det kjentes ut som om bilen skulle begynne å trille av seg selv. Mannen likte ikke det at jeg ble svimmel, men nå har jeg hatt så mange av de anfallene den siste uken at jeg begynner å bli vant til være svimmel. Og det synes jeg er litt skummelt. Skal ta det opp med legen min, igjen, når jeg skal på 6 ukers kontroll. Tviler på at de finner ut noe mer nå, men skal be om å få målt jernlagrene mine for å se om det er noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, få de til å måle jernlagrene. De har jo blitt tæret på under graviditeten. Slit an med nye, fine bleier også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...