vivana Skrevet 11. februar 2010 #1 Del Skrevet 11. februar 2010 Etter å ha flere ganger funnet klær i skapene, som jeg ikke husket å ha kjøpt, og etter mange tusen kroner "investert" i nettshopping, sier jeg: ett år uten shopping (ingen klær, sko eller accesories), siden jeg har så mye fra før av. En vennine er også med. Vi begynte rundt 1. februar, så da skal vi holde ut til 1. februar 2011. Er det mulig? Jeg har ihvertfall sluttet å lese reklame - e-post fra nettbutikker! Får se hvordan det går, og hvor mye penger blir spart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivana Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 12. februar 2010 En vanskelig dag - første lønn etter at jeg lovet å ikke shoppe i ett år. Litt rart å bruke den kun på regninger og mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariab Skrevet 12. februar 2010 #3 Del Skrevet 12. februar 2010 Dette klarer du! Jeg hadde shoppestopp i 3 måneder (fra September og ut året), og det var egentlig ganske deilig! Tror nok jeg skal gjøre det igjen noen måneder. Man blir jo litt lei klærene i klesskapet, men man blir og mer bevisst på hva man faktisk har og hva man liker og ikke. Og man blir veldig bevisst på hva som er bomkjøp! Anbefales. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 12. februar 2010 #4 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg heier på deg! Etpar tips: Meld deg av alle mailinglister fra nettbutikker og si nei til reklame i postkassa. Da slipper du å bli minnet om hva du kunne kjøpt. Med fare for å sette deg på ideer du ikke hadde: overse også alle interiørbutikker for å unngå interiørshopping som substitutt for klesshopping. Hvis mulig: arranger byttekveld med venninner, der dere tar med dere ting dere ikke bruker/trenger og bytter med hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivana Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 12. februar 2010 Ja! Jeg har allerede klistret "Nei til uadressert reklame" lappen på postkassa! Neste stor utfordring blir jentetur til London i vinterferie. Mange forbinder jo London med shopping, så får se hvordan det går. Vi er 3 stykker med på turen, en av oss skal sikkert shoppe... Vi to andre skal være hennes rådgivere da......... Klarer vi å la lommebøkene våres ligge i fred? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 17. februar 2010 #6 Del Skrevet 17. februar 2010 Oi, det hørtes drastisk ut ! Men det er nok sikkert gjennomførbart. Tror nok det kan være lurt å prøve og forhindre fristelser som reklamer fra diverse hold ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rime Skrevet 17. februar 2010 #7 Del Skrevet 17. februar 2010 Nei, det er ikke mulig Men jeg prøver å ikke shoppe på 3 mnd, og bare det er et lite helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zuperduper Skrevet 18. februar 2010 #8 Del Skrevet 18. februar 2010 Det hørtes spennende ut, og jeg tror absolutt at det er mulig Jeg har også litt tro på at "less is more" når det gjelder klær. Heller ha få plagg man virkelig liker, som kan kombineres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Maja~ Skrevet 18. februar 2010 #9 Del Skrevet 18. februar 2010 Tur til London uten å shoppe? Jeg vil gjerne høre hvordan det gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 18. februar 2010 #10 Del Skrevet 18. februar 2010 Dette tror jeg går helt fint Jeg er i gang med samme prosjektet selv her. Jeg har vært i London 3 ganger uten å ha shoppet noe særlig, sist gang handlet jeg faktisk ingen verdens ting - så det går helt an. Nå er ikke jeg så veldig glad i shoppe når jeg er slike turer, syns det bare er stressende og jeg vil helst gjøre på andre ting, så det hjelper jo selvsag en hel del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivana Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 20. februar 2010 Det er ikke gått en måned, men jeg begynner allerede å føle abstinenssymptomer. Begynner å tenke på klær som jeg kanskje "trenger". Men jeg har bestemt meg, så da skal jeg holde ut. Jeg har noen yndlingsbutikker i London, men skal prøve å ikke besøke dem for å finne ut om de har noe spennende. Aaahhh, det kommer til å være et spesielt år. Jeg skal jo allikevel kjøpe klær til gutten min, han vokser jo, og da blir det også vanskelig å ikke bestille "en liten ting" til meg selv. Jeg må være obs på dette. Men dette er inspirerende på en måte - jeg får se hvor mye jeg sparer på et helt år og om ikke salg i nettbutikkene går ned 0.00001% pga min nektelse å kjøpe noe i 12 mnd. Sjefen min sier at det kan være litt farlig for økonomien min, hvis jeg plutselig føler at jeg må "belønne" meg selv etter det året, og går løs på alle mulige butikker. Hm, får se, får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 20. februar 2010 #12 Del Skrevet 20. februar 2010 Lykke til:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivana Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 23. februar 2010 Takk, Rosenrød, den kommer jeg til å trenge, vanskelig å snu hodet når jeg går forbi butikker....((( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramello Skrevet 23. februar 2010 #14 Del Skrevet 23. februar 2010 Mulig det er mulig, men selv hadde jeg aldri klart det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivana Skrevet 3. mars 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 3. mars 2010 I morgen går turen til London!!!!!! Wish me luck:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 4. mars 2010 #16 Del Skrevet 4. mars 2010 Lykke til!! God tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivana Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #17 Del Skrevet 9. mars 2010 en belte, shorts, et par sko, et par flasker parfyme, ei veske og ei bok yes, I know, I know, jeg shoppet, men det var jo kun shorts som var egentlig klær da------ Men det var da ikke så ille? ......... ......... det var jo London... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
temar Skrevet 10. mars 2010 #18 Del Skrevet 10. mars 2010 Jeg tilgir deg Som du sier; Det var jo London. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivana Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #19 Del Skrevet 10. mars 2010 men min anti-shopping aksjonen fortsetter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 11. mars 2010 #20 Del Skrevet 11. mars 2010 Fra ditt startinnlegg : ett år uten shopping (ingen klær, sko eller accesories) .. men vi trenger da unntak også, og her heter unntaket London!! Åh. Jeg vil til London. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå