Gå til innhold

Poulær personer i politikken!


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Er politikken bare et personvalg? Er det et sirkus, der kun de partiene med populær-figurer klarer å få sånn noenlunde oppslutning.

Og er det derfor så få engasjerer seg i kommune-valgkampen?

Her i Bergen har vi f.eks fått lansert Herman Friele som ordførerkandidat fra høyre. Neppe fordi fyren hadde så vanvittig god greie på politikk, heller fordi han forventet å trekke velgere til partiet, noe han også har klart. Men er det bra når det blir sånn? Banke-Schanke og kaffe-Friele i debatt? Hadde disse to fått en plass i rampelyset så kjapt hvis de ikke allerede var kjent?

(Mulig jeg har latt meg irritere kraftig av Herman Frieles smattende fremtreden på TV og i aviser i det siste. Det finnes ihvertfall få bergensere som klarer å irritere meg like mye som ham!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang Herman Friele... Så et program om ham og kaffen hans for en stund siden. Jeg kjøper ikke Friele kaffe mer, for å si det sånn.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Smattende bergensere er jo bare irriterende da ! :lol:

Nei, jeg tror ikke de hadde kommet så mye i søkelyset dersom dee ikke hadde vært kjent fra før.

Nesten som om Mette Marit skulle stilt opp til valget det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyres populistiske fronting av Friele er èn grunn til at min stemme ikke gikk til Høyre i år.

Hele fenomenet er litt amerikansk, synes jeg. Som president Ronald skuespiller-Reagen. For ikke å snakke om Schwartzeneggers guvernørplaner i California...

Ikke for det; kanskje man må være en jækla god skuespiller for å gjøre det godt i politikken uansett, og borgerlige partier som Høyre tiltrekker seg gjerne kremmersjeler som Friele og dette tiltaler deres velgere.

Om oppmerksomheten hadde vært like formidabel om de ikke var kjente fjes fra før: Aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele fenomenet er litt amerikansk, synes jeg.

Akkurat! Men der har de jo tatt heeeelt av da.

Jeg bor jo som kjent i Bergen, og må altså leve med kjempeplakater av kaffe-Friele rundt omkring. Hva sier det om høyre som parti her i Bergen da, har de ikke dyktigere og mer erfarne politikere å "stille ut"? Politikere som er havnet der de er grunnet et mangeårig engasjement og som folk kjenner ut i fra saker de har jobbet for/imot tidligere.

Jeg skal IKKE stemme høyre. (Hadde vel ikke gjort det uansett da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...