Gå til innhold

Poeng i å prøve å selge?


Gjest Huffsa

Anbefalte innlegg

Golf 1992 modell.

Motor ødelagt, kommer på ca 10-12k.

Inbrudd i bilen, følge av det er ødelagt sentrallås, knust håndtak på førersiden + riper rundt håndtaket, knust tenningslås etter forsøk på å stjele bilen og ødelagt soltak.

Rust i hjulbunen, jekkepunkt "rustet ihjel" på begge sider ( mao umulig å bytte dekk uten ordentlig heisekran )

gått litt over 200k, veldig pen bil.

Lykter skal beholdes selv.

Er det noe vits i å prøve å selge for 3-5k? Var en utrolig go-bil, skulle fikse motor og rust, men inbruddet skjedde utenfor verksted, og ble da for mye utgifter ( får alt for lite tilbake fra forsikring ). Men er jo mye galt nå.

Endret av Huffsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert noen som er villig til aa kjoepe for deler ellerno i den dur.

Tenkt på det, men det er jo ikke noe særlig deler som er å kjøpe?

Eller hele motoren er jo ikke defekt, men husker ikke HVA som var galt ( bilen starter ikke ). Men kostet mye å fikse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skader da ikke og prøve ;) Legg den ut som hel delebil eller rep. objekt og se om du får noe respons :) Husk bilder da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står skiltene forstsatt på? I så fall bør du også tenke på at årsavgiften MÅ betales hvis du ikke vraker bilen før 20. mars. Det er jo nesten 3000 kr der, så selv om du selger den, er det du som har hovedansvaret for at disse pengene blir betalt.

Det gjelder også selv om bilen bare skal brukes som delebil. Det hjelper ikke å avskilte bilen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vurderte det samme selv i fjor, tenkte jeg kunne få max tre tusen for bilen. Men fant ut at bryderiet med "visning", om man var uheldig med kjøper som lagde trøbbel i etterkant, selve salget osv osv gjorde at jeg heller bare vraket den og fikk vrakpanten på 1500,-

Sikkert mulig å få solgt, men jeg hadde ikke giddi om du ikke tror du får mer enn 3k for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte ubrukelig bil for 4000, men der gikk riktignok motoren fortsatt. Vil si det er verdt et forsøk, presiserer du i annonse og kontrakt at det dreier seg om delebil og at det er urealistisk å gjøre den lovlig kjørbar tror jeg du ikke bør ha noe særlig å frykte fra neste eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble avregistrert i november/desember. Men eu ok til 2011. Men det har lite å si egentlig ;p

Får legge ut en annonse på autodb og evt finn etterhvert da, og se hva som skjer. Bilen er snødd igjen, så tar å graver den ut senere.

Burde jeg legge ved bilder av skadene på tenningslås og dør/håndtak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syrin_Ulven

Du får nok fint solgt den som delebil eller "fikse-prosjekt".

Bare legg ved bilder fra alle vinkler, alle skader, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...