Gå til innhold

- Fjern godteriet fra butikkhyllene


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg mener folk bør begynne å ta ansvar for sin egen helse og ikke hele tiden legge ansvaret over på myndighetene.

Helt enig. Og siden carina karlsen greide å slanke seg 100kg uten at godteriet ble fjernet, så kan vel andre greie det samme. Det er noe som heter selvbeherskelse. Får være måte på å sy puter under armene på folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett
Alt må bort, unntatt gulrøtter. Alt.

Jeg er ikke helt sikker på om vi kan ha gulerøtter. Mener å ha lest et sted at man kan få kreft hvis man spiser gulerøtter. Altså må de også bort tror jeg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener folk burde hatt viljestyrke nok til å ikke kjøpe seg ihjel på godterier. Og selvfølgelig ikke spise seg til langt over 100 kg. Å fjerne det fra butikkene ville jo vært fint for de som ikke har viljestyrke. Men, hallo, folk må da for pokker ta ansvar for seg selv! Det er ikke butikken sin feil at folk blir feite, det er deres egen feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt må bort, unntatt gulrøtter. Alt.

Har du ikke hørt at gulrøtter er kreftfremkallende? Nei, vent litt, de forebygger mot kreft, nei vent, de er kreftfremkallende, eller vent litt, de forebygger visst. Uff, jeg husker ikke hva forskerne mener akkurat i år, jeg :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sdu kjøpt mindre godteri om det ble fjernet fra hyllene?

Ja, det tror jeg faktisk at jeg hadde. Nå er jeg ingen storinnkjøper av godteri i utgangspunktet, men litt mindre tilgjengelighet hadde trolig hindret meg i å kjøpe den Troikaen som lett havner i handlekurven hvis jeg er veldig sulten når jeg kommer fra jobb og vet at middagen vil ta mer enn 30 min. å lage ;) .

Jeg mener folk bør begynne å ta ansvar for sin egen helse og ikke hele tiden legge ansvaret over på myndighetene.

Til tross for svaret mitt ovenfor så er jeg prinsipielt enig med deg. Det er ikke først og fremst myndighetene som må gjøre jobben. Ikke desto mindre så ville litt mindre enkel tilgang forenklet saken for dem (til tider inkludert meg) som har lett for å røske med seg en sjokolade i farta på vei til kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Snart blir det vel som gamle vinmonopolet. Alle varene står på utstilling og man må lese opp en fin liste til ekspeditøren :P

For et samfunn det hadde blitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg faktisk at jeg hadde. Nå er jeg ingen storinnkjøper av godteri i utgangspunktet, men litt mindre tilgjengelighet hadde trolig hindret meg i å kjøpe den Troikaen som lett havner i handlekurven hvis jeg er veldig sulten når jeg kommer fra jobb og vet at middagen vil ta mer enn 30 min. å lage ;) .

Til tross for svaret mitt ovenfor så er jeg prinsipielt enig med deg. Det er ikke først og fremst myndighetene som må gjøre jobben. Ikke desto mindre så ville litt mindre enkel tilgang forenklet saken for dem (til tider inkludert meg) som har lett for å røske med seg en sjokolade i farta på vei til kassen.

Det har hendt at jeg har røsket med meg en sjokolade på vei til kassen også.

Problemet til Carina Karlsen var jo at hun "kjøpte ett kilo smågodt." Det er ikke å ta med seg en sjokolade i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Robotkalle_*

Ja, det er ingen dum tanke. Godteri forårsaker sikkert flere dødsfall en heroin, allikevel er heroin forbudt, og ikke godteri. Når folk ikke vil fjerne godteri, så skyldes det kun egoisme; at godteri er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener folk bør begynne å ta ansvar for sin egen helse og ikke hele tiden legge ansvaret over på myndighetene.

Helt enig.

Det er dog et svært bra tiltak å ha godteri-frie kasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Robotkalle_*
Jeg mener folk burde hatt viljestyrke nok til å ikke kjøpe seg ihjel på godterier.

Jeg mener folk ikke burde blitt avhengige av alkohol.

Jeg mener folk ikke skulle ønske å ruse seg.

Jeg mener folk ikke skulle fått premenstruelt syndrom.

Jeg mener vi skulle hatt vinger og flydd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Robotkalle_*
Hmm... Snart blir det vel som gamle vinmonopolet. Alle varene står på utstilling og man må lese opp en fin liste til ekspeditøren :P

For et samfunn det hadde blitt!

Hadde ikke blitt noen stor forskjell. Som du selv sier, vi har jo pol i Norge. Et godteripol hadde sikkert vært fint. Arbeiderpartiet gnir seg i hendene av tanken, mer inn til staten, yiiihaaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det merking på gulrøttene snart da? ;)

Jeg plukker sjelden med meg noe fra kassaområdet og kjøper røyk selv om det nå er skjult. Synes hun ble fin og slank, hun i artikkelen, men det er vel et tilfelle som er ekstremt å bruke som eksempel på vanlig 'butikkoppførsel'?

Men man kan godt se på produktplassering i butikker, og i samme slengen reformere hele dagligvarebransjen slik at alt blir billigere. Ikke tvil om at denne bransjen utnytter sin monopolsituasjon og har priskarteller.

Jeg synes man kan gjøre sunne ting billigere og mer tilgjengelig heller enn å gjøre usunne ting dyrere eller forby dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

Et snopmonopol er nok tingen!

Så slipper vi å bli utsatt for fristelser når vi handler i dagligvarehandler.

Og selvsagt tider for når vi kan kjøpe snop, og når vi ikke kan det. Hvis vi skal spise snop må det planlegges. Ingen får kjøpe lørdagsgodt etter kl. 15.00 på lørdager.

;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Robotkalle_*

Registrerer forøvrig når jeg leser sitatet i adressa fra kommuneoverlegen, at enkelte fagmennesker lar sin egen egoisme gå på bekostning av integritet. Man skal lissom være ansvarlig, og da er det lettere å late som om man vet at godteri ikke er like skadelig på kort tid som røyk, selv om godterikonsekvensene er lineære, mens røykeskadevirkningene er både lineære og stokastiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Robotkalle_*

Dvs, det går egentlig ikke an å si hvor skadelig det er å røyke en gang vs å spise godteri en gang. Selv om jeg også ville anta at dersom du røyker en gang i uka, så er det mer usunt enn om du spiser godteri en gang i uka, ettersom godteri i seg selv blir usunt pga mengden. Men det samme gjelder jo heroin, om du bruker heroin en gang i uka, så er jo ikke det noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva?? :sjokkert:

Selvfølgelig kan man ikke gjemme, skjule alle fristelser for å late som om de ikke eksisterer. Man må venne seg til at omgivelsene bugner av fristelser, om det så er sjokolade, dyre klær, pene mennesker av motsatt kjønn etc uten at man skal "kaste seg over" det/dem. Disiplin folkens! :hund:

Jeg er forøvrig veldig for at snus og sigaretter er skjulte i butikkene, men det handler mest om forebygging for de unge lovende som enda ikke har havnet i fella, og også delvis av og til-røykerne som kanskje ikke kommer på å kjøpe fordi det ikke er et prekært behov. En fastrøyker vil aldri glemme å kjøpe sigaretter fordi den ikke vises, tror jeg.

Endret av Anaconda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg synes ikke dem burde fjerne godise fra hyllene. folk må bare kontrolere seg selv:D

Og dem slutter og selge i norge, så er det jo bare og reise til sweeden;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...