Gjest Carleigh-Ann Skrevet 30. januar 2010 #1 Del Skrevet 30. januar 2010 Ja, så hvordan har det seg at norske menn er så tiltaksløse. Mener ikke å fornærme noen eller generalisere, men nå mener jeg ut fra de norske mennene jeg har møtt. Jeg har datet en fyr litt i det siste, men han tar nesten aldri kontakt. Det er sikkert fordi han ikke er interessert, men venninna mi mener at norske menn forventer at jenter skal jakte på dem, så de gidder ikke anstrenge seg noe særlig. Er dette sant? Jeg har bare vært sammen med utlandske gutter så kan ikke noe om dating her i Norge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest farge Skrevet 30. januar 2010 #2 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg tror hele hemmeligheten for å få startfasen til å funke, er at man er nogenlunde like på behov for kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 30. januar 2010 #3 Del Skrevet 30. januar 2010 Ja, det tror jeg også Men jeg er vant til engelske/irske gutter, og de er myyye flinkere til å ta kontakt, og få meg interessert rett og slett! Ikke at jeg er av den typen som faller for komplimenter, men det er sjarmerende med de som anstrenger seg litt for å få oppmerksomheten min.. Mens norske menn ser ikke ut til å være så lidenskapelige. Men jeg lurer bare på hvorfor det er sånn, er det fordi norske menn er sjenerte og ikke liker å være så rett på sak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #4 Del Skrevet 30. januar 2010 Det er fordi norske kvinner tror de kan få hvem de vil grunnet et høl de har mellom beina, noe gutta begynner å bli dritt lei av. Er alltid en god del guttetøser som adlyr det minste vink fra en av dere, så det er jo ikke noe som kommer til å ende med det første. Kan forøvrig nevne at briter generelt sett er ganske stygge *hint hint* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Danielle_* Skrevet 30. januar 2010 #5 Del Skrevet 30. januar 2010 Ja, så hvordan har det seg at norske menn er så tiltaksløse. Mener ikke å fornærme noen eller generalisere, men nå mener jeg ut fra de norske mennene jeg har møtt. Jeg har datet en fyr litt i det siste, men han tar nesten aldri kontakt. Det er sikkert fordi han ikke er interessert, men venninna mi mener at norske menn forventer at jenter skal jakte på dem, så de gidder ikke anstrenge seg noe særlig. Er dette sant? Jeg har bare vært sammen med utlandske gutter så kan ikke noe om dating her i Norge... Hmm...jeg vet ikke om det er noe bedre i f.eks.Finland eller Sverige. Og jeg har akkurat det samme problemet med en tysker som jeg dater... Når vi treffes er det helt tydelig en glød der.Vi lener oss mot hverandre og ser hverandre dypt i øynene nesten hele tiden. Men han er utrolig treg på å ta kontakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Waldo Skrevet 30. januar 2010 #6 Del Skrevet 30. januar 2010 Nå kan jeg sikkert høres litt frekk og spydig ut, men er du sikker på at du er verdt å anstrenge deg sånn for da? De aller fleste norske gutter og menn vet at norske jenter svært sjelden sjekker selv, skal det bli noe så må vi sjekke dere opp. Jeg har vært i England, og det er påfallende hvor mye mindre attraktive de engelske jentene er enn norske jenter. Det er jo en mulighet at ditt relative attraktivitetsnivå steg da du var i England? Jaja, det blir bare spekulasjoner fra min side. Som sagt, vi vet utmerket godt at vi må ta initiativet selv hvis vi skal ha noen sjanse. Det er slik i alle samfunn der det fødes flere gutter enn jenter, som i Norge. Hadde det vært et betydelig misforhold den andre veien så hadde kanskje norske jenter begynt å sjekke aktivt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 30. januar 2010 #7 Del Skrevet 30. januar 2010 Nå kan jeg sikkert høres litt frekk og spydig ut, men er du sikker på at du er verdt å anstrenge deg sånn for da? De aller fleste norske gutter og menn vet at norske jenter svært sjelden sjekker selv, skal det bli noe så må vi sjekke dere opp. Jeg har vært i England, og det er påfallende hvor mye mindre attraktive de engelske jentene er enn norske jenter. Det er jo en mulighet at ditt relative attraktivitetsnivå steg da du var i England? Jaja, det blir bare spekulasjoner fra min side. Som sagt, vi vet utmerket godt at vi må ta initiativet selv hvis vi skal ha noen sjanse. Det er slik i alle samfunn der det fødes flere gutter enn jenter, som i Norge. Hadde det vært et betydelig misforhold den andre veien så hadde kanskje norske jenter begynt å sjekke aktivt? Men når jeg har prøvd å ta initiativ ovenfor norske gutter så løper de jo og gjemmer seg! Så hvis vi ikke sjekker opp er DET galt, og hvis jenter tar initiativ er vi "masete". Går ikke rundt og tror jeg er supersæxy, men har jo fått nok oppmerksomhet av menn.. Vet ikke om utlandske mannfolk syns jeg er eksotisk pga jeg er norsk og høy og blond, og her i Norge er det så vanlig at jeg ikke skiller meg ut.. Men de jeg har vært sammen med i UK har faktisk vært veldig kjekke (noen av dem har vært modeller). At de var utro playere er en annen sak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_hehe_* Skrevet 30. januar 2010 #8 Del Skrevet 30. januar 2010 Etter siste date jeg var på ringte jeg dagen etter. Jeg spurte og la fram masse forslag om ting å finne på, som fikk meg nok til å virke desperat. Ble ikke mye etter det ;P g 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 30. januar 2010 #9 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg synes det er omvendt. De mennene jeg treffer er altfor pågående og vil ha kontakt hele tiden. God-morgen-sms, ha-en-fin-dag-sms, hva-gjør-du-på-i-kveld-sms, god-natt-sms osv. Dersom jeg ikke svarer er det jeg-vet-du-har-det-travelt-sms. Hvorfor kan de ikke bare ta livet med ro og se hva som skjer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Norsk jente Skrevet 30. januar 2010 #10 Del Skrevet 30. januar 2010 Etter å ha reist en del i nord-Afrika,sør-amerika,og i typiske ferieland som Spania, Italia og Tyrkia, synes jeg faktisk det er mye bedre med norske menns væremåte enn desperate innpåslitne utlendinger som aldri tar nei for et nei. I mange land kan man se ut som et helvete og likevel ha "draget", rett og slett fordi mennene der kun tenker på fitte og ikke eier respekt for kvinner. Har lagt merke til at mange jenter som må sies å være lite pene, liker å feriere i land/på feriesteder der menn er kjent for å være innpåslitne, og etterpå skryter av hvor mange de har ligget med. For mange stygge jenter er dette kanskje det eneste stedet de får komplimanger fra menn og muligheten for å ha sex. Og da spiller det nok mindre rolle om personen en 56-åring på jakt etter lammekjøtt eller en sliten Casanova som har pult 5000 turister. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 30. januar 2010 #11 Del Skrevet 30. januar 2010 Ja, så hvordan har det seg at norske menn er så tiltaksløse. Mener ikke å fornærme noen eller generalisere, men nå mener jeg ut fra de norske mennene jeg har møtt. Jeg har datet en fyr litt i det siste, men han tar nesten aldri kontakt. Det er sikkert fordi han ikke er interessert, men venninna mi mener at norske menn forventer at jenter skal jakte på dem, så de gidder ikke anstrenge seg noe særlig. Er dette sant? Jeg har bare vært sammen med utlandske gutter så kan ikke noe om dating her i Norge... Det handler om kultur , kvinnfrigjøring, likestilling, kvinners forventninger i Norge og frykt for å blotte seg følelsesmessig. Norske menn har en tendens til å se på kvinner som prinsesser og sjefer, som de forsiktig nærmer seg med respekt, og av frykt for å tråkke de på tærne så overlater de initiativ til dama. Og så har vi menn som venter for at dama ikke skal tro de har vunnet ham, for å trigge dama til å lengte. Hvis du har møtt en mann på nettet, så kan han ha fått så mange skuffelser der at han har blitt der så lenge at han har fått god kommunikasjon med 2-5 damer, og han sliter kanskje med å klare å følge opp alle tett. Menn har vel lært seg at halvhjertet jakting er mindre effektivt enn å bli jaktet på. Av de 11 damene jeg møtte real life etter nettkontakt, så var det 2 som satte i gang følelsene mine kraftig. Den første ble skremt,. Det ble for mye. Jeg er sikker på at det hadde blitt klaff hvis jeg var litt kaldere, og mer tilbakeholdende. Den andre ble stor og varig lykke. Altså , menn vet at hvis de får full tenning og viser det, så risikerer de å skremme dama. I Norge er det likestilling. Menn har ikke mer ressurser å stille opp med enn dama, og kjønnsforskjellen blir utlignet. Damer går på helsestudio og trener på seg nesten mer testosteron enn de slappe gutta. Menn som sitter foran pc med kaffe, cola og kebab, mister energi, testosteron og initiativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #12 Del Skrevet 30. januar 2010 Men når jeg har prøvd å ta initiativ ovenfor norske gutter så løper de jo og gjemmer seg! Rettelse: NOEN norske gutter har problemer med jenter som tar initiativ. Jeg er ikke blant dem. Men de jeg har vært sammen med i UK har faktisk vært veldig kjekke (noen av dem har vært modeller). At de var utro playere er en annen sak How comes I'm not surprised? Attraktive menn får flere tilbud fra kvinner, og vil i snitt være langt mer utro enn middels attraktive menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 30. januar 2010 #13 Del Skrevet 30. januar 2010 Er vi interesserte og vi har opprettet kontakt på en eller annen måte så har vi nok ikke problemer med å ta kontakt. Hvis vi da er oppriktig interessert. Utlandet vil alltid være spennede. Hvorhen du enn kommer fra. Er du over gjennomsnittlig pen norsk mann eller kvinne vil du raskt alltid få ekstra oppmerksomhet. Spesielt hvis du er blond. Som mann har jeg selv opplevd en jente komme bort til meg i en bar og spørre meg om hvordan jeg kan være så pen. I utlandet(ikke i Thailand, vel å merke). Jeg forventer dog ikke det samme her i Norge. Men nå er norsk menn og kvinner annerledes. Og ja, både briter og aussies er ganske flinke på akkurat dette. Og bedre enn oss, men å legge all skyld på litt introvert kurtiseringskultur på kun et kjønn blir alt for enkelt. Kurtisering og datekultur henger nøye sammen med kulturen ellers i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 #14 Del Skrevet 30. januar 2010 Ja, så hvordan har det seg at norske menn er så tiltaksløse. Mener ikke å fornærme noen eller generalisere, men nå mener jeg ut fra de norske mennene jeg har møtt. Jeg har datet en fyr litt i det siste, men han tar nesten aldri kontakt. Det er sikkert fordi han ikke er interessert, men venninna mi mener at norske menn forventer at jenter skal jakte på dem, så de gidder ikke anstrenge seg noe særlig. Er dette sant? Jeg har bare vært sammen med utlandske gutter så kan ikke noe om dating her i Norge... Det er vel heller omvendt, at norske kvinner er helt elendige på å ta initiativ. Når tok du initiativ sist, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 30. januar 2010 #15 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg har datet en fyr litt i det siste, men han tar nesten aldri kontakt. Det er sikkert fordi han ikke er interessert Bingo. Ikke noe grunn å problematisere dette videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest b Skrevet 30. januar 2010 #16 Del Skrevet 30. januar 2010 Den som er interessert viser det. Det være seg jente eller gutt. Så enkelt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 30. januar 2010 #17 Del Skrevet 30. januar 2010 Det er vel heller omvendt, at norske kvinner er helt elendige på å ta initiativ. Når tok du initiativ sist, forresten? Jeg har jo prøvd det... men får ikke noe respons så da gidder jeg ikke. Det jeg egentlig lurer på er om det er sant som venninna mi sier, at norske menn forventer at jenter skal ta mye inititativ? Hvordan er det å date norske menn, hva forventer de i en datingsituasjon? Jeg er hvertfall vant til fra da jeg bodde i UK/Canada at menn tok masse kontakt når de var keen, og hvis ikke lot de vær. Og hvis jentene prøvde seg så løp de og gjemte seg... Ganske tradisjonelle kjønnsroller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 30. januar 2010 #18 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Jeg har jo prøvd det... men får ikke noe respons så da gidder jeg ikke. Det jeg egentlig lurer på er om det er sant som venninna mi sier, at norske menn forventer at jenter skal ta mye inititativ? Hvordan er det å date norske menn, hva forventer de i en datingsituasjon? Jeg er hvertfall vant til fra da jeg bodde i UK/Canada at menn tok masse kontakt når de var keen, og hvis ikke lot de vær. Og hvis jentene prøvde seg så løp de og gjemte seg... Ganske tradisjonelle kjønnsroller. Nå er det jo litt vanskelig å snakke for alle andre, men for min egen del liker jeg selv godt å ta initiativ til å møtes hvis jeg er interessert. Men jeg forventer likevel at det iallefall skal være litt initiativ hos motparten. Når man f. eks foreslår en bedre middag på Steakhouse er jeg ikke så glad i svar som "samme det", "samme for meg" eller lignende, for jeg ønsker faktisk vite det dersom hun sitter inne med noen fornuftige motforslag. Når det gjelder sjekking, så er det vel either way. Kan fint ta initiativ selv når jeg er interessert, men har heller ikke noe mot at jenta gjør det, har ikke blitt skremt av det tidligere. Må si jeg lurer litt på jenter som er keen på en fyr som kanskje er mer innadvendt, det må jo være synd om han slipper unna bare fordi man ikke tør å ta initiativ selv? Selv om noen jenter mener at det kun er menn som bør ta initiativ, så er det kun en selv som taper på å ikke gripe sjansen. Endret 30. januar 2010 av Capt. Obvious Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tilfeldig forbipasserende Skrevet 6. februar 2010 #19 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg liker best å være litt tilbakeholden med hvor fort jeg går fram, fordi jeg selv treffer skjeldent damer jeg virkelig ønsker å bli kjent med (kritisk til feile holdninger/verdier- noe som dreper lysten min) Treffer jeg "deg", vil jeg være aktiv og ta mye initiativ til videre kontakt dersom jeg er interessert- men forventer at du gjengjelder initiativet mitt dersom jeg har tatt initiativ til å finne på noe 2ganger. Dersom du ikke gjengjelder initiativet (det er greit å avlyse en avtale fordi det ikke passer, men gjør du det to ganger, må du selv ta initiativet for at jeg skal forstå at du faktisk er interessert) Jeg gidder ikke damer som er likegyldige til alle forslag, og ikke kan ta styringen/initiativ selv, og ofte sier jeg ja til ting jeg egentlig ikke vil, for å være interessert i "deg" og dine interesser, og forventer og at du er tilsvarende tilbake. Dating er en toveis gate, og med full likestilling i et forhold (som er et krav for min del) betyr det at du skal ta like mye initiativ og ansvar som meg. Ellers syns jeg det ble skrevet mye riktig angående "relativt attraktivitetsnivå". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 7. februar 2010 #20 Del Skrevet 7. februar 2010 Du kan få han som er etter meg nå. Han har ikke noe i mot kosing og holder gjerne rundt deg hele natta, mot at han sender kjærlighetserklæringer kl 4! Ellers er han en mannemann:) Koselig med kontakt altså, men kan bli litt mye og.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå