Gjest Rettpåsak Skrevet 29. januar 2010 #1 Skrevet 29. januar 2010 (endret) Skal til Svergie om et par uke og driver derfor å lage en handleliste. Hva sparer man mest på bortsett fra alkohol, kjøtt, røyk og snus? Skal til Charlottenberg. Ting som allerede er skrevet ned: -Kylling -Brus -Redbull -Paracet -Fugktighetskrem -Nesespray -Tyggis. Endret 29. januar 2010 av Rettpåsak
Gjest _Leela_ Skrevet 29. januar 2010 #2 Skrevet 29. januar 2010 Vi kjøper gjerne div kjøttprodukter, fullkornspasta, krydder, capri sonne (juice) i tillegg til det du skrev. Vet også at folk hamstrer smågodt...
helenaa Skrevet 29. januar 2010 #3 Skrevet 29. januar 2010 Vi kjøper spekeskinke (gjerne serrano), saft og karbonadedeig. Og kaffe! Det er kanskje ikke så mye å spare, men den svenske kaffen er mye bedre.
Gjest Marlo Skrevet 29. januar 2010 #4 Skrevet 29. januar 2010 Spare så mye penger på alt mulig rart gjør man ikke. Kjøtt, alkohol og tobakk er det man fortsatt kan spare penger på. Resten er så tilnærmet lik norsk pris at det er liten vits i å reise over grensa for å handle det.
Gjest _Leela_ Skrevet 29. januar 2010 #5 Skrevet 29. januar 2010 Spare så mye penger på alt mulig rart gjør man ikke. Kjøtt, alkohol og tobakk er det man fortsatt kan spare penger på. Resten er så tilnærmet lik norsk pris at det er liten vits i å reise over grensa for å handle det. Er enig der, men de har bedre utvalg på visse ting og annen type varer så hvis man første er i Sverige så kan man jo også handle inn det.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2010 #6 Skrevet 29. januar 2010 Det er også veldig mye billigere å kjøpe Fun Light saft på EuroCash vis det er en EuroCash der da. Vi drikker mye FunLight her i huset og kjøper alltid med oss en del flasker når vi er over. Den koster ca 18 svenske kroner mot 30-31 norske kroner. Bare et lite tips fra meg.
Gjest Marlo Skrevet 30. januar 2010 #7 Skrevet 30. januar 2010 Er enig der, men de har bedre utvalg på visse ting og annen type varer så hvis man første er i Sverige så kan man jo også handle inn det. Det er sant. Alltid morsomt å dra å handle i Sverige for de har så mye mer enn hva jeg kan finne her i Norge. Lager alltid masse god middag når jeg er i Sverige :D
Maeras Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 (endret) Det er sant. Alltid morsomt å dra å handle i Sverige for de har så mye mer enn hva jeg kan finne her i Norge. Lager alltid masse god middag når jeg er i Sverige :D Jeg skal handle en ny tv neste gang jeg er i Sverige. Synes jeg ofte kommer over billige klær/sportsklær når jeg er på Norbysenteret ved Strømstad, eller i den sportsbutikken på andre siden av veien for kjøpesenteret i Charlottenberg (ikke inne i senteret altså). Innlegget er endret iht. KGs regler. Helen, mod. Endret 2. februar 2010 av Helen
Gjest Marlo Skrevet 2. februar 2010 #9 Skrevet 2. februar 2010 Det er jo mulig de har mer tilbud fordi det er et så stort senter med så mange besøkende, men generellt er ikke klær noe billigere i Sverige enn i Norge. Vi kikket på TV når vi var i Halmstad for en måneds tid siden (for å kjøpe til svigermor) og TV`ne der var faktisk dyrere enn på elkjøp i Norge, med unntak av noen veldig dårlige TV`er. Skal man spare på å handle i Sverige så må man gjøre litt research først, for mange blir helt blinde når de kommer over grensa og tror at ALT er såååå mye billigere :flire: (må man ikke betale toll for TV`n om du skal ha den med til Norge da? )
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2010 #10 Skrevet 2. februar 2010 Mye som selges i helsekost-butikker i Norge selges mye-mye billigere i de velassorterte dagligvarebutikkene der. Kjenner flere med cøliaki som gjør alle innkjøp av frossenbrød, kjeks, kake- og brødmixi Sverige. Det samme gjelder havremelk og ulike sojaprodukter.
Gjest annemor30 Skrevet 3. februar 2010 #11 Skrevet 3. februar 2010 Mye som selges i helsekost-butikker i Norge selges mye-mye billigere i de velassorterte dagligvarebutikkene der. Kjenner flere med cøliaki som gjør alle innkjøp av frossenbrød, kjeks, kake- og brødmixi Sverige. Det samme gjelder havremelk og ulike sojaprodukter. 1.5 liter melk er 11 kr. billigere i sverige
Gjest annemor30 Skrevet 3. februar 2010 #12 Skrevet 3. februar 2010 Mye som selges i helsekost-butikker i Norge selges mye-mye billigere i de velassorterte dagligvarebutikkene der. Kjenner flere med cøliaki som gjør alle innkjøp av frossenbrød, kjeks, kake- og brødmixi Sverige. Det samme gjelder havremelk og ulike sojaprodukter. melk er billigere i sverige
Maeras Skrevet 3. februar 2010 #13 Skrevet 3. februar 2010 melk er billigere i sverige Hei, hmm.. er tv'er dyrere, jøss. Jeg skal sjekke neste gang jeg er i Sverige, trenger en 32" og de kan man få på supertilbud til ca. 3000,- her i Norge nå. Flere nevner at det ikke er billigere i Sverige men jeg synes jeg kommer veldig godt ut av det når jeg er der. Kursforskjellen utgjør litt, bevisst valg av varer og handle på salg der borte. F.eks. klesmerker som QuickSilver, Craft, Roxy har jeg handlet rimelig. Ellers så kjøper jeg mange kilo med ost, det er iallefall dyrere i Norge
Yummy_Mummy Skrevet 3. februar 2010 #14 Skrevet 3. februar 2010 Jeg kjøper gjerne strepsils (det er reseptbelagt i Norge). Ellers er det karbonadedeig (mye billigere), kyllingfilet og pølser uten melk (finnes bare 1 type i Norge av det). Kjøper også rotmos (bruker istedenfor potetmos) og da vi hadde baby kjøpte jeg barnemat der (annet utvalg).
Gjest annemor30 Skrevet 3. februar 2010 #15 Skrevet 3. februar 2010 Jeg kjøper gjerne strepsils (det er reseptbelagt i Norge). Ellers er det karbonadedeig (mye billigere), kyllingfilet og pølser uten melk (finnes bare 1 type i Norge av det). Kjøper også rotmos (bruker istedenfor potetmos) og da vi hadde baby kjøpte jeg barnemat der (annet utvalg). Er det strpsils det samme som repsil?? i tilfelle er dette ikke reseptbelagt lengre:-)
Leanne Skrevet 3. februar 2010 #16 Skrevet 3. februar 2010 kjøper ofte baconterninger i sånn økonomi pakning, får jo nesten 2 kg bacon terninger for samme prisen som de 200g pakningene til gilde... Ellers kjøper jeg ofte med mel fun light brus kyllingfilet karbonadedeig vaskepulver (er ofte tilbud på sånne STORE pakninger til 200kr) har også kjøpt barnevogn, bilstol og div barne utstyr i Sverige
PecanPie Skrevet 4. februar 2010 #17 Skrevet 4. februar 2010 Er det strpsils det samme som repsil?? i tilfelle er dette ikke reseptbelagt lengre:-) Nei, de er ikke det samme. Mener å huske at Strepsil inneholder et legemiddel som er reseptbelagt i Norge. Ellers er både Strepsil og Repsil like. Her i huset pleier vi å hamstre karbonadedeig og bacon. Ellers vandrer vi rundt i butikken og ser hva vi har lyst på slik at vi kan fylle frysern. Kalkun pleier å hanve i vogna, sammen med kyllingfilet.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2010 #18 Skrevet 4. februar 2010 vi kjøper: bacon, karbonade deig, kalkun kjøtt i nesten alle fasonger, salami,kylling og kalkun pålegg,ribberull, div kyllingprodukter, stor ost, caprisonne drikke- disse er det mye å spare på,sjekk prisen! vaskemiddel i stor pakning + stor tøymykner (vet ikke om det er så mye å spare her men kjekt med de store pakningene.) ca 3-4 brett med brusbokser krydder og en haug med ting som ikke finnes utvalg av i Norge som f.eks sauser, div halvfabrikata mat, potetgull, godteri-sjokolade,Cola drops osv. vi kjøper av og til litt vin på ferga i tillegg kjøper sambo også røyk. Vi synes det er koselig å ta en tur når det ikke er så mye folk,sånn midt i uken hvis vi har mulighet til det.
tineline Skrevet 4. februar 2010 #19 Skrevet 4. februar 2010 Strepsils er ikke reseptbelagt i Norge; de fins rett og slett ikke lenger fordi vi forsøker å begrense unødig bruk av antibiotika. Strepsils inneholder små mengder av et antibiotikum, såvidt jeg vet. Det funker sikkert, men på bekostning av at bakteriene det retter seg mot kan bli resistente mot denne typen antibiotika. Når dette skjer, funker ikke Strepsils lenger. Og dersom du ikke har en bakterieinfeksjon, men vanlig forkjølelse (huskeregel virus = ikke farget snørr; bakterier = farget snørr), så hjelper ikke Strepsils noe mer enn Repsils.
Sweetpea25 Skrevet 30. juli 2010 #20 Skrevet 30. juli 2010 Selv skal jeg til Sverige på torsdagen Det jeg kommer til å handle er: - Godteri. - Redbull. - Brusbokser. - Bacon. - Kvota ... Og sikkert en hel del mer :D Fant ei liste forleden dag over hvilke varer man kunne spare mye på.. Linker den om jeg finner den igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå