Jump to content
Roadrunner

Stay on these roads

Recommended Posts

Daria

Har du kommet deg à jour til kveldens episode?

Fortsetter under...

Roadrunner

Jepp! :Nikke:

Men regner vel med at det blir 71 Grader Nord i kveld, og Maestro på et senere tidspunkt. Så regner med å henge på etterskudd videre også...

Roadrunner

:kaffekopp: Nå var det lenge siden en virtuell kaffekopp her inne :daane:

Dagene flyr, og jobbdagene har vært mildt sagt hektiske siden sommerferien i fjor. Nå har jeg et par dager som er LITT rolige, og det er veldig godt! Litt mindre reising også en periode (før det tar seg opp igjen), så nyter litt hverdager og muligheten for ettermiddager hjemme. Deilig! 

Begynner å lure på om et snev av 40-års krise melder seg i underbevisstheten :klo: Plutselig er det treningssenteret nesten hver dag, og skrotten er konstant mør :trene: Men moro å kunne stå på litt når dagene tillater det, så får bare stå på og nyte det så lenge det varer. 

Nevnte jeg forresten at det bare er drøye 50 dager til avreise for vinterens/vårens langtur? :nigo:

Daria

Du skal på tur, ja - det hadde jeg faktisk glemt, så du har åpenbart ikke nevnt det ofte nok :ler:

40-årskrise vet jeg ingenting om, annet enn at youtube-loggen sladrer om litt for mye 90-tallsboyband :plystre: 

Roadrunner

:sjokkert:

Her må det intensiveres i tursnakk skjønner jeg. Kan jo ikke GLEMME sånt? :bond:

Mistenker at en gryende 40-års krise kan komme i mange varianter :nigo:

Cata

Personlig påberoper jeg meg en gryende 80-års krise. Votteblokk kom i posten i dag. Gyngestol neste???

Annonse

Daria

I min familie er håndarbeid en livsstil og et kall, og har ingenting med alder å gjøre. Mvh har nettopp fullført et broderi og er nå i gang med å sy en topp av de gamle soveromsgardinene...

Daria

(Forøvrig har jeg alltid elsket gyngestoler...)

Roadrunner

Broderiet var kult! :jepp:

Gyngestol blir jeg smått uvel av (når det gynges), men ellers liker jeg godt. Mye sjarm i en gammel gyngestol.

Daria

Gyngingen er jo hele poenget - det er en grunn til at husken var favorittstedet mitt i barnehagen. Selv om det skal sies at ønsket om og behovet for ytre påvirkning i den retning har vært redusert de siste årene...

Roadrunner

Veldig glad for at jeg tok en prat med paps og nevnte "problemene" med bilen for han før jeg tenkte på å ringe bilverkstedet. La ut en lang, oppgitt forklaring til paps, og så humret han litt før han sa: "Men dette er jo ikke en feil, det skal være sånn" Og så kom det en lang og god forklaring på hvorfor... 🙈 Og da var det jo innlysende :murvegg: Veldig fornøyd med at det ikke er noe feil og at jeg ikke rakk å ringe bilverkstedet! :jepp: Og bittelitt flau...

Cata
3 minutter siden, Roadrunner skrev:

"Men dette er jo ikke en feil, det skal være sånn"

Har du vært på glattisen med EBS (eller er det ABS :klo: ) bremser? Første gang jeg ble utsatt for den ristingen og hoppingen trodde jeg noe var alvorlig feil. Hadde kjørt gammel bil uten sånn nymotens greier i mange år.

Daria

:fnise: Det hjelper jo ofte å snakke om problemene sine...

Annonse

Roadrunner
På 12.2.2020 den 19.04, Cata skrev:

Har du vært på glattisen med EBS (eller er det ABS :klo: ) bremser? Første gang jeg ble utsatt for den ristingen og hoppingen trodde jeg noe var alvorlig feil. Hadde kjørt gammel bil uten sånn nymotens greier i mange år.

ABS-bremser på glatta er en interessant opplevelse :sjokkert: 

Jeg var heldigvis forberedt første gang (hadde blitt fortalt hvordan ting kunne arte seg), men skvatt litt allikevel. For det er en skikkelig reaksjon fra bremsesystemet når bilen så smått begynner å skli! 

Ellers... 

Det er fredag! :danser:

Trening booket i ettermiddag, kjøleskapet er fylt opp og venninneskravling er avtalt for i morgen. Ser ut til å bli en finfin helg dette :jepp: Me like! 

Roadrunner

Ramla innom førstesiden i boken min ved en tilfeldighet og vips gikk minuttene unna. 6 sider senere måtte lesingen avbrytes, jeg MÅ gjøre litt her før besøk senere. Men veldig interessant å gå 10 år tilbake i tid (og ørten kilo :sjokkert: - filler'n, hvorfor har jeg tillatt dette forfallet?? :murvegg:). 

Daria

Jeg leser bakover i dagboken min av og til (og jeg har fortsatt den forrige også). Det er litt gøy å kunne gå tilbake og se hva som har forandret seg - og hva som ikke har det...

Roadrunner

Har en kopi av den gamle jeg også, et eller annet sted (note to self: finne den og legge den et lurt sted :opplyser:). 

10 år siden vår første langtur på vinteren - Bali :bond:Har blitt noen fine turer etterpå gitt :nigo:

Roadrunner

En god times spinning i formiddag, i en spinningsal hvor ventilasjonen ikke virket :svett:

Håper det er fikset til i morgen, for selv med åpne vinduer og gjennomtrekk var det en skikkelig varm time! 

Vært husmor her ei stund, og nå er det snart matlaging før besøket kommer. Gleder meg til sofaskravlings! :strix: