Bellatrix Skrevet 27. januar 2010 #161 Del Skrevet 27. januar 2010 Nå heter det ikke nyenorsk Nei, det heter nynorsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diane Skrevet 27. januar 2010 #162 Del Skrevet 27. januar 2010 Når vi holder på å pirke her... Det heter allikevel (likevel). Det er direkte feil, og hva som passer best, er det ulike meninger om. På nynorsk kan man bare bruke likevel. http://www.skriftlig.no/45/allikevel-likevel/ http://vgd.no/samfunn/spraak/tema/1404574/...kevel-allikevel http://www.korrekturavdelingen.no/K4sammenskriving.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #163 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg tror vi skal være enige om at alle skriver noe feil av og til, det er nesten ikke til å unngå. Det vi bør enes om, er at vi leser over innleggene før vi poster, slik at det er minst mulig feil. Er ikke det greit, da? Jeg synes også vi skal droppe å være hårsåre dersom noen skulle komme til å kommentere en feil, man kommer langt ved ikke å være selvhøytidelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 27. januar 2010 #164 Del Skrevet 27. januar 2010 Det blir slitsomt når det blir mange nok skrivefeil. Visst er faktisk den eneste feilen hennes jeg har lagt merke til, og så den ENE gangen hun skrev ambulanse feil. Virker nesten som noen av dere nileser innlegg for å lete etter feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 27. januar 2010 #165 Del Skrevet 27. januar 2010 Hade jei vært litegrane yngere så hade jei helt sikert bryd mei om såne græier somm dete jei åsså. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #166 Del Skrevet 27. januar 2010 Hade jei vært litegrane yngere så hade jei helt sikert bryd mei om såne græier somm dete jei åsså. :-) Kjetil S. I'm giving you a kiss in my mind. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #167 Del Skrevet 27. januar 2010 Visst er faktisk den eneste feilen hennes jeg har lagt merke til, og så den ENE gangen hun skrev ambulanse feil. Virker nesten som noen av dere nileser innlegg for å lete etter feil? Haha. Ja det kan nedten virke sånn. *må finne Chiyo skrivefeil* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diane Skrevet 27. januar 2010 #168 Del Skrevet 27. januar 2010 Visst er faktisk den eneste feilen hennes jeg har lagt merke til, og så den ENE gangen hun skrev ambulanse feil. Virker nesten som noen av dere nileser innlegg for å lete etter feil? Jeg pleier å tenke at folk påpeker andres skrivefeil når de går tom for argumenter. Jeg er kanskje forutinntatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 27. januar 2010 #169 Del Skrevet 27. januar 2010 Kjetil S. I'm giving you a kiss in my mind. *Kliner rått, vilt og hemningsløst feilfritt med Chiyo!!!* ;-))) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #170 Del Skrevet 27. januar 2010 *Kliner rått, vilt og hemningsløst feilfritt med Chiyo!!!* ;-))) :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 27. januar 2010 #171 Del Skrevet 27. januar 2010 Hade jei vært litegrane yngere så hade jei helt sikert bryd mei om såne græier somm dete jei åsså. :-) OJ!! Jeg mente "OMM", så klart!!! Nå får jeg vel virkelig gjennomgå av grammatikktilsynet, stavekontrollen og ordovervåkingspolitiet her!! ;-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #172 Del Skrevet 27. januar 2010 Det er direkte feil, og hva som passer best, er det ulike meninger om. På nynorsk kan man bare bruke likevel. http://www.skriftlig.no/45/allikevel-likevel/ http://vgd.no/samfunn/spraak/tema/1404574/...kevel-allikevel http://www.korrekturavdelingen.no/K4sammenskriving.htm Se innlegget jeg kommenterer. Hun skriver alikevel, ikke allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #173 Del Skrevet 27. januar 2010 Kjetil and Chiyo sitting in a tree: K-I-S-S-I-N-G First comes love, then comes marriage, then comes the baby in the golden carriage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #174 Del Skrevet 27. januar 2010 OJ!! Jeg mente "OMM", så klart!!! Nå får jeg vel virkelig gjennomgå av grammatikktilsynet, stavekontrollen og ordovervåkingspolitiet her!! ;-)) La oss håpe det. Kanskje Chiyo jakten er over da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Latex_* Skrevet 27. januar 2010 #175 Del Skrevet 27. januar 2010 *Kliner rått, vilt og hemningsløst feilfritt med Chiyo!!!* ;-))) Får jeg også være med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #176 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg pleier å tenke at folk påpeker andres skrivefeil når de går tom for argumenter. Jeg er kanskje forutinntatt? Jævla kranglefanter! Stakkars lille Chiyo! De pugger jo innleggene hennes for å finne feil. Snakk om fritidsproblemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #177 Del Skrevet 27. januar 2010 Får jeg også være med? Nei! Kjetil S. is mine! Jævla kranglefanter! Stakkars lille Chiyo! De pugger jo innleggene hennes for å finne feil. Snakk om fritidsproblemer. Awww endelig litt støtte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 27. januar 2010 #178 Del Skrevet 27. januar 2010 Hovedproblemet for meg er ikke skrivefeil, men at de som har dårlig rettskrivning ofte har dårlig setningsoppbygning også, og da kan det ofte være vanskelig å forstå hva noen mener. Vi har da utallige eksempler på dårlig formulerte tråder der folk svarer på det de tror står, og så kommer TS tilbake og klikker fordi ingen forstår hva h*n mener. Mange diskusjoner glir ut og blir usaklige fordi folk ikke klarer å formulere seg presist og uttrykke meningene sine, og ender opp med å fornærme hverandre. Godt språk gir god, høflig og presis kommunikasjon, derfor er jeg en forkjemper for det! Det er trist når gode meninger går tapt fordi den som poster ikke behersker morsmålet sitt. Å pirke bare for å være ekkel derimot, er ikke like nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #179 Del Skrevet 27. januar 2010 Nei! Kjetil S. is mine! Men du kan vel dele litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2010 #180 Del Skrevet 27. januar 2010 Jeg synes egentlig det er mye verre med folk som ikke har avsnitt når de skriver, spesielt lange innlegg, enn de som har en feil her eller der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå