Gå til innhold

Hvorfor pirke på andres rettskriving?

Chiyo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror vi skal være enige om at alle skriver noe feil av og til, det er nesten ikke til å unngå.

Det vi bør enes om, er at vi leser over innleggene før vi poster, slik at det er minst mulig feil. Er ikke det greit, da?

Jeg synes også vi skal droppe å være hårsåre dersom noen skulle komme til å kommentere en feil, man kommer langt ved ikke å være selvhøytidelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Det blir slitsomt når det blir mange nok skrivefeil.

Visst er faktisk den eneste feilen hennes jeg har lagt merke til, og så den ENE gangen hun skrev ambulanse feil. Virker nesten som noen av dere nileser innlegg for å lete etter feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hade jei vært litegrane yngere så hade jei helt sikert bryd mei om såne græier somm dete jei åsså. :-)

:fnise:

Kjetil S. I'm giving you a kiss in my mind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visst er faktisk den eneste feilen hennes jeg har lagt merke til, og så den ENE gangen hun skrev ambulanse feil. Virker nesten som noen av dere nileser innlegg for å lete etter feil?

Haha. Ja det kan nedten virke sånn.

*må finne Chiyo skrivefeil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å tenke at folk påpeker andres skrivefeil når de går tom for argumenter. Jeg er kanskje forutinntatt? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hade jei vært litegrane yngere så hade jei helt sikert bryd mei om såne græier somm dete jei åsså. :-)

OJ!!

Jeg mente "OMM", så klart!!!

Nå får jeg vel virkelig gjennomgå av grammatikktilsynet, stavekontrollen og ordovervåkingspolitiet her!! ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil and Chiyo sitting in a tree:

K-I-S-S-I-N-G

First comes love,

then comes marriage,

then comes the baby in the golden carriage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OJ!!

Jeg mente "OMM", så klart!!!

Nå får jeg vel virkelig gjennomgå av grammatikktilsynet, stavekontrollen og ordovervåkingspolitiet her!! ;-))

La oss håpe det. Kanskje Chiyo jakten er over da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å tenke at folk påpeker andres skrivefeil når de går tom for argumenter. Jeg er kanskje forutinntatt? :ler:

Jævla kranglefanter! Stakkars lille Chiyo! De pugger jo innleggene hennes for å finne feil. Snakk om fritidsproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Får jeg også være med? :lur:

Nei! Kjetil S. is mine! :kline:

Jævla kranglefanter! Stakkars lille Chiyo! De pugger jo innleggene hennes for å finne feil. Snakk om fritidsproblemer.

Awww endelig litt støtte. :helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedproblemet for meg er ikke skrivefeil, men at de som har dårlig rettskrivning ofte har dårlig setningsoppbygning også, og da kan det ofte være vanskelig å forstå hva noen mener.

Vi har da utallige eksempler på dårlig formulerte tråder der folk svarer på det de tror står, og så kommer TS tilbake og klikker fordi ingen forstår hva h*n mener.

Mange diskusjoner glir ut og blir usaklige fordi folk ikke klarer å formulere seg presist og uttrykke meningene sine, og ender opp med å fornærme hverandre.

Godt språk gir god, høflig og presis kommunikasjon, derfor er jeg en forkjemper for det! Det er trist når gode meninger går tapt fordi den som poster ikke behersker morsmålet sitt.

Å pirke bare for å være ekkel derimot, er ikke like nødvendig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig det er mye verre med folk som ikke har avsnitt når de skriver, spesielt lange innlegg, enn de som har en feil her eller der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...