Gå til innhold

Hjelp til interiør.


Klips

Anbefalte innlegg

:hoho: som om jeg har peiling eller tid.

Og jeg snakker ikke om å kjøpe inn stoler til 50 000 stk her altså. Jeg ønsker bare for første gang å ikke bare kjøpe det første og beste og helt åkeie, men heller finne ting jeg virkelig liker, som er riktige.

I den grad jeg får gjort det. Hadde det ikke vært en mann med meninger med i likningen er det ikke godt å si hvordan det ville sett ut :fnise:

Men hadde ikke mannen med meninger vært med ville jeg jo heller ikke hatt råd til å kjøpe den riktige sofaen OG reise og spise på restaurant. :sjenert:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde invitere min eminente bursdagskokke på befaring. Hun er fabelaktig på innredning og interiør, alle venninnene hennes bruker henne som konsulent. :) Hun rekognoserer huset og ser straks hva som passer. Så er selvfølgelig så mangt subjektivt, men hun vet å ta hensyn til denslags, også.

Kan gjerne ta henne med en gang jeg, altså... :sjenert:

Da var det i boks.

Tatt meg en pakkepause nå og samlet sammen alle bildene fra denne boken, så guruen kan få se hva jeg tenker på. Håper dere kommer :)

Hei Molo :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd to store ting:

1: jeg har flyttet!

2: jeg har bestemt stil: innbydende og deilig!

:ler:

Det kan jo være så mangt, men det slo meg under møbeltittingen at det er det som er det viktige: det skal være innbydende å slå seg ned og slange seg og bli.

Om det er moderne eller pent eller stilig eller kult er mindre viktig, men som en god nummer to.

Ang. punkt 1:

I går, da jeg var ferdig med å fylle mitt nyoppsnekrede garderobeskap, satt jeg meg på min nye seng, som har polstret hodegjerde slik at den er ganske så god å sitte i, jeg hadde mitt enorme soveromsvindu på vidt gap mot kvelden utenfor, jeg skulle egentlig bare sjekke mobilen, men jeg kjente hva for et deilig sted det er å bo :)

Ang. punkt 2:

Den knallrøde sovesofaen som ble innkjøpt i all hast, i og med at jeg inviterte til overnatting før jeg flyttet inn :fnise: ga meg slik en "her må jeg slenge meg ned følelse" at jeg egentlig ville ha den i alle rom :ler:

Den står nå i loftsstuen, som skal ha spesialsnekrede bokhyller over hele skråveggen, globusen min, og en gås duvende fra taket.

Men stuens sofa er bestemt. Det blir en spesialkomponert Ekornes Space sofa med "big corner" - et stort rundt hjørne fullt av puter perfekt for en mamma med to små barn på fanget. Det er vanskelig å linke til den, det finnes bilder her: http://www.ekornes.com/contract/produkter/ekornes-produkter/sofa/stressless-space3/ men de er i skinn/hud alle sammen, og det skal jeg jo ikke ha, jeg skal ha i grovvevd grått stoff (ikke ull som ikke klør) akkurat som den som er utstilt hos Living på Karihaugen.

Under den må vi nok, som på Living, ha et rufsete teppe av noe slag for å øke kosekosefølelsen.

Og over den skal henge en stor forstørrelse av ett av min grandonkels svart-hvitt fotografier fra 40-tallet. Kanskje til og med unge svartsmuskede farfar med pipa.

Stuebord er uavklart, men de hvite skinnspisebordstolene står klare i kjelleren til det skal bli tomt for kasser i spisestuen.

:)

(sovesofa)

interiør sovesofa.bmp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har det skjedd to store ting:

1: jeg har flyttet!

2: jeg har bestemt stil: innbydende og deilig!

:ler:

Det kan jo være så mangt, men det slo meg under møbeltittingen at det er det som er det viktige: det skal være innbydende å slå seg ned og slange seg og bli.

Om det er moderne eller pent eller stilig eller kult er mindre viktig, men som en god nummer to.

Grattis! :) Jeg har også flytteplaner, og går det som vi vil, har vi muligens et flunkende nytt hus om noen måneder. Da skal jeg la ditt punkt nummer 2 regjere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som innflyttet! Ikke lett å finne ut hvordan en vil ha det i huset, men innbydende og deilig høres herlig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gratulerer med nytt hus!

Høres ut som du har funnet stilen din, ikke verst. Selv sliter vi BIG TIME med å finne lenestoler. Ikke til å se tv i, men vi har to stoler som brukes til lesing/soving, og de skal byttes ut. Det verste er, som jeg fortsatt nesten griner over, er at vi fant de perfekte stolene i en bruktbutikk på Grünerløkka i helgen (I butikken Utopia), men da vi ringte mandag morgen for å si at vi ville ha de, var de allerede solgt. AAAaaaaaarrrrggg! Stilig design, gode å sitte i, kunne lenes bakover, nyoppusset men med gammel patina, passet til sofaen, i det hele tatt.

Så vi fortsetter jakten, kanskje jeg kan få noen tips på veien her hos deg. :)

Cumulus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, her er det ikke max aktivitet. :sjenert:

Men jeg har fått streng beskjed om å finne lamper snart, ellers gjør han det. Skjerpings, asså. Ikke snakk om at jeg vil ha noen "helt greie" lamper, nemlig. :Nikke:

Vi snakker altså om taklamper i hovedsak.



  • lampe over spisebordet i stuen. Jeg vil ha en prismekrone av noe slag, for å bryte den ellers stramme retrostilen (om det er 30, 50 eller 70 tall vi har er jeg ikke helt sikker på, ikke så god på epoker ennå. Noen som har noen illustrasjonsbilder av forskjellige epoker, så jeg kan lære meg?)
  • lampe på voksensoverommet
  • lampe på 2 barnesoverom

Så innmari kjipt å finne det man vil ha og ikke få det, Cumulus. :(

Kommer forresten til byen din i morgen, det er opplegg på kvelden, men jeg har formiddagen fri, hvor bør jeg gå som nybegynner? Sights&shopping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Skostredet er jo bra, noen kule butikker og cafeer der. Du kan ta banen opp til Fløyen og gå ned igjen. Men det regner sikkert..... Hvis du vil se på koselig trehusbebyggelse er Nordnes fint, kan avslutte med lunsj på Verftet. Av gode møbelbutikker har du Inside Design i Veiten og Black & White i nærheten av Skostredet. Og for klær selvsagt Twisted i Vektertorget.

Google i vei. :)

Cumulus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, jeg nevnte kanskje ikke at jeg hadde møbelsnekker innom? Han hadde laget en så veldig lur løsning i gangen til naboen, jeg vil ha samme, og da kom jeg jo på at jeg også trengte en sjenk på hver side av gasspeisen, men peisen bygger bare ca 30 cm og de fleste sjenker er dypere, så det måtte spesialsnekres og så ville jeg dekke den ene skråtakveggen på toppen med bokhyller og det måtte i hvert fall spesialsnekres. Den godeste møbelmann anslo 91 000 for bokhylle :sjokk:

29 000 for sjenkene.

etc.

sååå, jeg tror jeg skal høre litt rundt :fnise:

og i går smalt ektemannen opp to små Billy fra IKEA med dører på hver side av gasspeisen, og sa: "Nå skylder du meg 27 000"

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne hadde sklidd rett inn over spisebordet (hvis jeg da ikke skal gå for skikkelig lysekrone som jeg jo ønsker meg, som bryter stilen mye mer, ser ut til at K-design - til tross for ikke siste skrik innen webdesing - og Barocco er gode på denslags. Jeg sjekker også finn, men der fant jeg bare K-design, egentlig)

post-1117-1283026555,6759_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så har jeg kjøpt brødformer :fnise:

Det var denne redebyggegreia som slo til noe så kraftig med huset.

Kanskje jeg skal rydde og ta noen bilder til dere i morgen?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ang. punkt 2:

Den knallrøde sovesofaen som ble innkjøpt i all hast, i og med at jeg inviterte til overnatting før jeg flyttet inn :fnise: ga meg slik en "her må jeg slenge meg ned følelse" at jeg egentlig ville ha den i alle rom :ler:

Den sovesofaen var knallert til å ligge og se film og spise filmgodis i! :jepp:

(Ikke at jeg prøvde akkurat dét, da. Når får jeg prøve? :mrgreen: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, angående taklamper så har jeg nettopp bladd i siste Maison Interiør og der var det maaaange flotte!! Ellers er jo denne lampen fra Flos vanvittig stilig, da. :jepp:

Veldig kul. Men vi har dem i møterommet i København, så jeg tror jeg vil få feil assosiasjoner :ler:

Jøsses, Tornerosa nå?

Sofaen er jo PT ikke i samme rom, eller en gang etasje som en skjerm man kan se film på, men det er på vei til å ordnes. Du kan teste godis i den når som helst :)

I går hadde jeg vel egentlig min første fest her, tror jeg? Tok med meg tre av de beste damene fra jobben hjem, serverte dem vin og Salma med koriander, lime, wasabi, syltet ingefær og sesamfrø - den ene gjesten var i grunn hjernen bak dette, men jeg utførte og det ble himmelsk.

Siden det var torsdag tenkte jeg de ville ta det rolig, en skulle til og med kjøre, så jeg hadde jo ikke nok vin til at det skulle ta av. Måtte hente inn en nabo med vin utpå kvelden. :ler: Samt en kul fyr vi kjenner som var på byen og skulle ta taxi hjem med hun som likevel ikke kjørte, han måtte vi jo også få opp, så han ikke skulle mase om at de to måtte dra hjem.

Så det ble alt i alt en så fabelaktig kveld som kommer til å sitte lenge.

Og som vi har fortsatt på facebook i hele dag :ler:

Så da kan vi kalle stedet innviet.

Føles skikkelig nitrist i kvel til sammenlikning. Hvorfor kan ikke hver dag være en fest, egentlig? Fordi jeg ikke har invitert nok, så klart.

Altså, ektemann er på guttetur langt langt vekk, derfor denne musa danser så til de grader på det splitternye bordet.

Men jeg virkelig elsker denne hus-tilværelsen, altså. Her skjer noe hele tiden. I går kom disse naboene innom til stadighet på grunn av noen sameiesaker (mens jeg hadde stuen full av kaklende kvinns), og etterhvert for å servere og drikke vin da, som kjent.

Nabosønnen er her hele tiden, han bør egentlig få egen nøkkel snart tror jeg.

Og i kveld kom nabopappa innom fordi nabosønnen hadde låst postkassen deres med en hengelås de ikke hadde nøkkel til.

For den hadde jo nabosønn funnet hos oss tidligere i dag, såklart :ler:

Og datter får besøk av venninner som slenger syklene utenfor inngangsdøren og spiser epler fra trærne.

Sånt hadde nemlig ikke vi før, i leilighet, ikke på langt nær alt dette.

Dette åpne, frie. Gjestfrie. Hvor det skjer noe hele tiden.

Håper det holder seg sånn, jeg digger at det skjer noe hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sovesofaen var knallert til å ligge og se film og spise filmgodis i! :jepp:

(Ikke at jeg prøvde akkurat dét, da. Når får jeg prøve? :mrgreen: )

Ja, her skjer det jo opptil flere ting i måneden, så her er det bare å henge med! :ler:

Kanskje jeg skal rydde og ta noen bilder til dere i morgen?

:)

Jeg gad ikke rydde. Jeg gad ikke en gang reise meg fra sofaen :ler: (som fortsatt er jobben sine, vi har ikke fått ut fingeren og bestilt noe).

Så her er altså den relativt ferdige delen av stuen (foruten manglende taklampe og alt for mye stæsj som ikke har noe annet sted å stæsje seg ennå), sett fra sofaen.

Det gir kanskje en idé om hvilken vending det har tatt. Og dere ser stolene, som kanskje er litt elsk eller hat, de er styggkule i mine øyne, og jeg ELSKER!

Og her satt det opptil seks personer og lo og drakk til langt på natt i går. Men ikke i dag. Hmf! :snurt:

post-1117-1283547568,2779_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses, Tornerosa nå?

Sofaen er jo PT ikke i samme rom, eller en gang etasje som en skjerm man kan se film på, men det er på vei til å ordnes. Du kan teste godis i den når som helst :)

I egen høye person! :goodbye:

Erre lov til å drikke vin i den, også?

Blitt skikkelig fint hos deg, altså! Gleder meg til å komme og se en gang igjen.

Hm...skal faktisk til Oslo om to uker, når jeg tenker meg litt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...