Gå til innhold

Hjelp til interiør.


Klips

Anbefalte innlegg

Gjest Alhelí

Du burde invitere min eminente bursdagskokke på befaring. Hun er fabelaktig på innredning og interiør, alle venninnene hennes bruker henne som konsulent. :) Hun rekognoserer huset og ser straks hva som passer. Så er selvfølgelig så mangt subjektivt, men hun vet å ta hensyn til denslags, også.

Kan gjerne ta henne med en gang jeg, altså... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, herlig. Hjerter som i sånn man risser i barken?

Min mann skal få bruke sin nevenyttighet til å bygge skreddersydde bokhyller på mange steder. Håper den holder. (Nevenyttigheten.)

Ja, sånne hjerter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herlig. Hjerter som i sånn man risser i barken?

Min mann skal få bruke sin nevenyttighet til å bygge skreddersydde bokhyller på mange steder. Håper den holder. (Nevenyttigheten.)

Skreddersydde bokhyller :hjerte:

Vi bor i en leilighet på 70 kvm, og flyttet hit for et halvt år siden, men vi har allerede brukt masse timer og masse mdf og hvit høyglansmaling på å bygge bokhyller på kontoret, kle bodene med dype hyller og bygge skohylle/treningsbag/skolebøker-storage unit i gangen..

Det er så mye finere når det er skreddersydd, spesielt på liten plass!

Jeg har spikret små lister rundt en hylle fra ikea også, sånn at det ser ut som den er innbygd :sjenert:

Jeg liker hvit høyglansmaling...på vinduskarmer og sånt.

Og jeg elsker kart! Min drømmeinteriør-ting nå er et gammelt skolekart på rull, i skikkelig stor tavlestørrelse, som jeg kan henge på veggen på kontoret...sånn som her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde invitere min eminente bursdagskokke på befaring.(...) Kan gjerne ta henne med en gang jeg, altså... :sjenert:
Bra plan. Kanskje vi kan lage mat også ;)

Jeg liker hvit høyglansmaling...på vinduskarmer og sånt.

Og jeg elsker kart! Min drømmeinteriør-ting nå er et gammelt skolekart på rull, i skikkelig stor tavlestørrelse, som jeg kan henge på veggen på kontoret...sånn som her! :)

Åh, det hadde jeg helt glemt, det har faktisk stått på ønskelisten de siste 10 årene tror jeg: verdenskart på veggen. Helt sant! Hadde det som barn, lå og så på det før jeg sovnet om kvelden, det var da jeg fant ut at Australia er en terrier. Veldig pent gjort her.

Høyglans i vinduskarmer har jeg ikke tenkt på, men høyglans kan være ganske lekkert, ja :)

Siden jeg reiser bort et døgns tid med jobben får jeg gi dere en liten link i mellomtiden:

http://thmb.inkfrog.com/thumbn/nyhomeluxur...onpair1.jpg=600

Kanskje lampene kunne vært fine (i en helt annen setting, uten det symmetriske oppsettet med blomsten og de turkise greiene) men jeg syntes det var ganske interessant at de skulle selge to lamper og i stedet for å ta bilde av begge to speilvendte de bildet av den ene? For det er vel ingen som legger merke til at de færreste blomster vokser akkurat sånn?

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alhelí
Mange tips å hente her. Trenger mer møbler enn jeg trodde, ser jeg.

Klips vurderer hus på Byåsen! Klips vurderer hus på Byåsen? :danse:

Ikke? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg skal nok ikke til Byåsen. Jeg bygger jo hus HER. Men min andre Trondheimsvenninne var visst keen på stedet. Med inventar.

Fantastiske bilder om jeg må si det selv. Måtte se på dem runde etter runde, ble aldri lei.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En heeelt annen type interiør: thisaintnodisco.

Riktignok er dette arbeidsplasser og ikke private hjem, men morsomt å titte gjennom.

I hvert fall siden det er bare jobb og ingen moro om dagen, noen linker må vi jo ha innimellom all luten og det kalde vannet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tips å hente her. Trenger mer møbler enn jeg trodde, ser jeg.
Verste er at den lampen over spisebordet så litt kul ut...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BILDER

Hva tror dere?

Blant alt jeg ønsker å ha på veggene finnes blant annet fire av disse(eller noen tilsvarende):

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Bilde 4

(Min grandonkel er fotografen, min farfar er piperøkeren og Stockholmsflanereren.)

Jeg har sett ett av disse forstørret (i bakgrunnen her i butikken Tante Guri), mener det var metallplate som var brukt? Uansett finnes ekspertise på dette der i butikken, det jeg lurer på er størrelse?

Jeg tenker 1x1 meter kan bli for voldsomt, 75x75 kanskje? Eller bare 50x50?

Det avhenger jo også av plasseringen, og det må vel min mann få mene noe om, mine forslag er:

1: diagonalt oppover trappen fra 1. til 2. (blir dermed synlige fra stue)

2: spisestuen. Det er en 1m dyp? utstikker/karnapp mellom kjøkkendel og stuedel, midt på langveggen av denne står gasspeisen. To bilder kunne henge over hverandre på hver side av peisen.

plan1etg.bmp

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite meninger om det gitt ;-)

Jeg tenker det blir mindre format og i trappeløp el.l.

Litt drastisk å tapetsere stuen med bilde av min slekt (selv om jeg syns de er fine). Sett enda flere fine, av min vakre mormor og kjekke bestefar som unge. Fascinerende å se dem på en måte jeg aldri har kjent dem som.

Åh, det er så mye jeg skulle hatt på veggene. Store, dramatiske malerier.

(I virkeligheten er halvparten av veggplassen dekket av tegninger som barna freidig taper opp der de finner det for godt. Lurer på om jeg har hjerte til å begrense oppklistringen til ikke alle rom når vi flytter...)

Well, jeg har lånt 5 :hjerte: Audrey Hepburn :hjerte: filmer og får forsøke å lokke ektemann til å frigi tv fra PS3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis noen er innom kan vi sette i gang neste trenger-tips-tema:

Spisebord - har sett noen enkle hvite som er fine, må ha uttrekksmulihet, jeg vil gjerne ha ovalt men ektemann skeptisk?

Sofa - helst litt mer interessant enn de helt firkantformede grå og beige og ektemann allergisk mot alt som er for slouchy - noen som har sett noen de liker?

Salongbord - her har jeg virkelig ingen ide, aner ikke hva som er fint, utenom at jeg dropper glassbord med antikke søyler eller delfiner fra Italian House.

Hovedsaken er, begynner det å stå klart for meg nå, at huset i seg selv er veldig stramt og relativt moderne, og at en god del av interiøret blir det (spisebord med lite krims, lameller i stedet for gardiner, få, relativt store malerier el.l. på veggene (ikke mange små bilder), lite pynt, får sannsynligvis ikke lov til å ha gulvtepper i stuen) men jeg vil gjerne ha noen litt feminine linjer på noen av møblene (fx. sofa/salong) for å skape litt mer liv (ikke alt firkantet og glatt).

Kanskje en sofa som tåler et superluksuriøst østeninspirert koseteppe med fløyel og dype farger og broderier og små speil. Eller en litt aparte taklampe over spisebordet.

See where I'm going?

Og så har jeg forelsket meg litt i disse superlette stolene lik den corbusieren jeg linket til øverst, eller denne: PK22 (Nei, jeg skal neppe i det virkelige liv ha stoler til SEK 45 000)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine slektsbilder! Jeg liker å samle bilder, gjerne i forskjellige rammer og størrelser, men samme farge på rammene..og alle rammene på samme rette linje enten i over eller underkant.

Kanskje det kunne vært fint å få forstørrelser i forskjellige størrelser, et større enn de andre, og så legge til noen andre slektsbilder rundt som er mindre enn de tre andre igjen?

HVis noe av det var forståelig...:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar og tips, me like.

Nå plutselig et akuttspørsmål, jeg har så storkjeftet sagt at jeg klarer meg uten speilskap på badet, men jeg gjør jo ikke det, jeg klarer meg jo ikke en dag uten å få sjekket håret fra alle vinkler!

:sjokkert:

Men det kan jo la seg løse enda bedre dersom jeg har plass til et toalettbord på soverommet, med hengslede speil (og plass til alle smykker og sminke og krims og krams). Men finnes sånt lenger?

Kan ikke huske å ha sett det? Må jeg evt. tråle brukt&loppis og få byttet til nye speil (vi er jo interessert i den harde realiteten her, ikke airbrushed av gamle, dårlige speil ;) ) Eller lages det fortsatt i våre dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminkebord er kult, men ville du virkelig brukt det i en travel hverdag? Er det ikke bedre å finne praktiske løsninger på badet og ha godt sminkelys der + mulighet for å sjekke sveisen fra alle kanter (det kan gjøres ved hjelp av et ekstra speil som du holder, eller har jeg misforstått deg? Skal dere ikke ha speil på badet i det hele tatt?).

Anbefaler deg forresten å titte i interiørbloggene. Mange fine tips og idéer i noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt fint og romantisk med sminkebord, men jeg vet med meg selv at det hadde aldri blitt brukt i mitt hjem ;)

Har du vinkelspeil på badet nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...