Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dagens økt: 50 min. på tredemølla.

Når det gjelder kardio, driver jeg primært med såkalt sone 1 trening for tiden, og det er så veldig kjedelig... I helga tror jeg jeg skal "unne meg selv" en økt hvor jeg virkelig føler jeg jobber litt igjen. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens økt:

Knebøy, crossover, enhånds roing, lårcurl, pullups, skulderpress og planken. En tung, men herlig økt!

Ikveld skal jeg på festligheter med herlige folk- gleder meg! *that`s the way, a-ha a-ha, I like it* :danser:

Hvis formen ikke er altfor crappy imorgen skal jeg ut på joggetur.. (det er ihvertfall planen her jeg sitter nå ;))

Skrevet

Håper festen var fin og formen ikkje så aller verst i dag! Har ein rooooolig søndag sjøl.

:)

Skrevet

Festlighetene var veldig morsomme i går! Mye god musikk, mange herlige mennesker og myyye godt å drikke. Formen idag tilsier at jeg ikke skal på joggetur i kveld, så det er en veldig rolig kveld her i huset. :hjerte:

Skrevet

Dagens trening ble en joggetur på 35 min.

For hver joggetur jeg tar går det lettere og lettere, og pulsen går sakte, men sikkert ned. Nå begynner jeg å skjønne at det er håp for at også yoga kan bli i god form. :biggrin:

Fra og med idag er det fullt tilbake i hverdagen med fulltidsstudiet og alle mine andre sysler, så jeg får ikke vært like fleksibel mtp trening som jeg var i sommer, men regner med at jeg raskt finner tilbake til hverdagsstrukturen!

Jeg liker egentlig hverdagen litt, jeg. :)

Skrevet

Hm, skal jeg ha fokus på å bli sterkere eller skal jeg ha fokus på å få bedre kondis/utholdenhet? For jeg tror jeg bør bestemme meg og deretter ha ett hovedfokus..

Men jeg tror kanskje jeg bestemte meg idag, og hovedfokuset i høst blir nok på utholdenheten. Tror det kan blir vanskelig å trene for både å bli sterkere og mer utholdene i høst. Studiet vil ta en del krefter og kapasitet, så jeg bør spare litt på kreftene mine. Kanskje også bør innse at døgnet mitt ikke har flere timer enn naboens døgn, og at det ikke er bare bare å få i seg all den næringen jeg trenger, når jeg trener mye, i en hektisk hverdag..

Skrevet

Det er noen dager siden jeg har oppdatert dagboka mi. Føler ikke jeg har veldig mye vettugt å skrive for tida, men leser fortsatt mange av dagbøkene her inne med stor lyst.

Har vært i ganske dårlig form noen dager. Null energi, svimmel og ekkel, men i dag fikk jeg tatt meg en rolig sykkeløkt, og jeg tror ihvertfall ikke det har gjort vondt verre. Og hvis ting holder seg stabilt fremover blir det en styrkeøkt i morgen. Jeg så med grøss og gru at det er blitt halvannen uke siden forrige styrkeøkt. Ikke bra! :riste:

Tuddelu so long.. :)

Skrevet

Håper du får tilbake energi og føler deg bedre snart! :) Jeg tror nok det er lurt å fokusere mest på en ting, og det er jo opp til deg hva som er viktigst (og morsomst!). Jeg har valgt motsatt av deg, med håp om å ikke miste kondisjonen heeelt i løpet av vinteren.. Hva studerer du forresten? Du trenger selvfølgelig ikke si det hvis du vil holde deg mer anonym.. :)

Skrevet (endret)

Takk! :)

Ja, det er det jeg har begynt å finne ut også- å fokusere på en ting av gangen. Synes selv jeg har virra så veldig ang. det i år. Jeg har en kondis som jeg er reint flau over, så føles mer og mer riktig å ha fokuset der. Også har jeg veldig lyst til etterhvert å løpe noen løp, og per i dag, pga. min katastrofale utholdenhet, er det utelukka. Men samtidig så har jeg ikke lyst til å miste den lille styrken jeg har opparbeidet meg, så håper jeg finner den berømte gyldne middelveien.

Jeg studerer en av de smafunnsvitenskapelige disiplinene. ;) (anonymiteten lenge leve :fnise:)

Endret av yoga
Skrevet

Gyllen middelvei høres bra ut ;) Sleng deg på midnattsløp på Island neste sommer! :nigo:

Skrevet

Det hadde vært supermoro! Det skal jeg virkelig vurdere! :)

Titta på linken din istad, og det så veldig fristende ut.

Har allerede bestemt med for å løpe Sentrumsløpet som er i mai, men to 10 kms` løp på et år er jo ikke å forakte. :)

Skrevet

Forslag til Kg-treff på Island Juni 2011:

Inkluderer:

* 10 km midnattsløp.

* Guidet tur rundt den gylne sirkel (geysir, gullfoss, þingvellir, osv)

* Tur til den blå lagune

* Gratis trening hjemme hos Kónguló og B

* Evt. festligheter for å vise Reykjavíks nattliv (som er veldig bra!)

* Evt. overnatting hos Kónguló og B, hvis man er på budsjett-tur

:fnise: Tror jeg må poste denne inne hos meg også jeg, hørtes jo ganske proft ut! :lol:

Skrevet

Oi, det hadde vært moro det! :nigo:

(sier hun som aldri har møtt noen av Kg-jentene før og som har veldig pingle-muskler i forhold til dere andre :lol:)

Skrevet

Jaa :nigo:

Det har da ingenting å si! Ikke når vi skal løpe hvertfall :fnise: Dessuten, du har jo 10 måneder å trene på ;)

Skrevet

:biggrin:

Jeg fant forresten ut i stad at den løypa jeg pleier å løpe er ca. 5 km. Siden jeg trodde den var noe kortere, ble jeg litt lettet, kan du si. Har begynt å lete etter en ny runde som er enda litt lenger, sånn at jeg kan bytte på å løpe de to rutene.

Skrevet

:danse:

Jeg løp runden min 3 min. kortere i kveld enn jeg gjorde forrige gang med samme gjennomsnittspuls. *a small step for mankind, but a giant leap for me* :gjeiper:

Men jeg lurer på en ting; hvor lenge tar det gjennomsnittelig, såklart er det individuelle faktorer som spiller inn, for å bli en bedre og raskere løper? Kan jeg regne med å klare og løpe feks dobbelt så langt med lavere puls innen jul, hvis jeg løper raske- og rolige langkjøringer 3 ganger i uka framover?

Oi, jeg tror jeg også er blitt bitt av løpebasillen...

Skrevet

så flink du er som løper Yoga! Er det bratt læringskurve? Og er det smittsomt? ;)

Skrevet

Takk takk, det hender jeg klapper meg selv litt på skulderen, jeg òg. ;)

Ja, nå for tiden er læringskurven ganske så bratt, men det er nok ikke lenge før jeg stagnerer, frykter jeg. Jeg skal sende over noen "bratte-læringskurve-vibber" til deg, jeg.. Vil tro de når frem til deg før din neste løpetur. :strix:

Skrevet

Med tanke på puls så veit eg ikkje sikkert (siden eg er ein latsekk som aldri måler pulsen), men eg synst eg fikk veldig mye bedre kondis på kort tid i vår ved hjelp av intervallar. Hovedsakelig 4X4 eller 3X4-intervallar. Løpinga kjentes mye lettare i alle fall. Dreiv på med denna treninga i ca.2 månadar før eg var med på 10-kilometer,som gikk veldig fint (hadde planlagte korte gåpausar gjennom løpet).

Skrevet

Jeg tror jeg skal drøye litt med intervaller. Såvidt jeg har forstått er hovepoenget med intervaller å få hjertepumpa til å yte det lille ekstra,så en på den måten både får bedre kondis og en kommer seg litt raskere frem etterhvert. Men per nu er jeg der at jeg først og fremst bør ha et fokus på å få ned pulsen, sånn at jeg kan løpe med en puls, over lenger tid, som ikke hele tiden stiger over den anaerobe-terskelen. Med andre ord: danne meg en grunnplattform med ok kondis og utholdenhet (btw; er de to ordene synonymer, eller betyr de to litt forskjellige ting? Har jeg alltid lurt på...), før jeg blir i behov for å få hjertepumpa til å yte det lille ekstra.

4*4 er planen etterhvert, men ikke helt enda... :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...