Gå til innhold

Spørsmål om teoriprøven klasse B

Gjest Gjest_nina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nina_*

Lurte på hvordan det foregår:

Antall spørsmål

Hvor mye riktig man må ha for å bestå

Når må den bestilles

Varighet

Når får man resultat osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ha søkt om førerkort før du kan ta teoriprøven. Vandelen din må være OK.

Trafikkstasjoner har "drop-in" på teoriprøver. Du må selv sjekke ut når din trafikkstasjon har dette. Da er det bare å møte opp.

Du kan ikke ha mer enn seks feil for å bestå.

Du finner mer info om dette på vegvesen.no

du kan ha 7 feil for å bestå men ikke mer...ikke 6 som nevnt over, tok teoriprøven for noen mnd siden selv og besto med 7 feil ;)

det er 45 spm (tror jeg det var, rundt der ihvertfall)

og jeg syntes spørsmålene var veldig lik de spørsmålene man får på teoritentamen.no anbefaler og ta testen på den siden om og om igjen til du består flere ganger. samtidig som det er lurt og lese hele boken :)

lykke til :)

Endret av Veslejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 spm, må ha 7 feil eller mindre. 8 feil er stryk.

Du går til trafikkstasjonen når de har teoriprøvene (fastsatt dag/tid), og sier du vil ta den. Pass på at du har en politiattest som ikke er eldre enn 6 mnd, da må du skaffe ny først. Du må også betale før du går inn i prøverommet.

Syns å huske at den varer i 90 min?

Du får resultatet på skjermen med en gang du har levert.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 spm, må ha 7 feil eller mindre. 8 feil er stryk.

Du går til trafikkstasjonen når de har teoriprøvene (fastsatt dag/tid), og sier du vil ta den. Pass på at du har en politiattest som ikke er eldre enn 6 mnd, da må du skaffe ny først. Du må også betale før du går inn i prøverommet.

Syns å huske at den varer i 90 min?

Du får resultatet på skjermen med en gang du har levert.

:)

Er det forandret de siste to år? Når jeg tok trengte jeg ikke noe politiattest, og resultatet ble printet ut hos hoveddisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forandret de siste to år? Når jeg tok trengte jeg ikke noe politiattest, og resultatet ble printet ut hos hoveddisken.

Jeg tok teorien for rett over ett år siden, og da måtte jeg ha vandelsattest fra politiet. Vet ikke hvordan det var før, eller når det eventuelt ble innført. Min attest over 6mnd gammel siden jeg holdt på med lappen en stund, da var den for gammel. Hadde den ikke fysisk med meg, men de sjekket på pcen sin før jeg fikk ta prøven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...