Gå til innhold

Hva er en god tid på 1000m bryst (svømming)


Inga Lill

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å bli raskere til å svømme 1000m bryst. Men hva er egentlig en god tid på 1000m??? Nå bruker jeg ca 27min... Hvor god tid kan man egentlig få (uten å være konkurransesvømmer)?

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lyst til å bli raskere til å svømme 1000m bryst. Men hva er egentlig en god tid på 1000m??? Nå bruker jeg ca 27min... Hvor god tid kan man egentlig få (uten å være konkurransesvømmer)?

Noen som vet noe om dette?

I svømming er teknikken veldig viktig, så du kan ha veldig bra kondisjon men likevel bruke lang tid. "Konkurransesvømmer" er også et relativt begrep, det går fra lokale kretskonkurranser her i Norge til VM og OL internasjonalt. Jeg er definitivt ikke noen konkurransesvømmer, og jeg tror jeg kom under 18 minutter en gang. Nå er jeg av hannkjønn, så 27 minutter høres ut som en grei tid for en mosjonist, men ikke noe mer. Jeg tror at en kvinnelig svømmer som deltar i lokale konkurranser her i Norge skulle klare å slå 18 minutter, men nå er ikke 1000 m bryst noen distanse i konkurranser. Det ville vært drepende kjedelig å se på. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har svømt mye i perioder, så har jeg vært nede i ca 20 minutter på 1000 meter bryst og jeg har ikke veldig god teknikk heller (har aldri lært å svømme eller svømt "aktivt" - konkurranse), så det bør da være mulig for deg å bedre tiden din med i allefall fem minutter eller mer.

Merket forøvrig at jeg ble raskere når jeg trente mye styrketrening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ragga_*

Jeg bruke like under 30 min i dag, og det er flere år siden jeg var i et svømmebasseng. Har alltid svømt forholdsvis bra, men aldri aktivt. La merke til at jeg svømte raskere enn mannfolka i banene i nærheten, men 27-30 min er nok ikke så mye å rope hurra for uansett. Når vibikker 25 begynner det å komme seg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømte 70 lengder på 55min idag, 1750m, med innebygde krampepauser (forslag til hva jeg gjør med det?). Ble invitert over i "proffbanen" av en som var ferdig der, "så jeg slapp å vimse rundt alle plaskerne". Ble litt smigret, faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svømte 70 lengder på 55min idag, 1750m, med innebygde krampepauser (forslag til hva jeg gjør med det?). Ble invitert over i "proffbanen" av en som var ferdig der, "så jeg slapp å vimse rundt alle plaskerne". Ble litt smigret, faktisk.

Leggkramper - jeg foreslår å ta magnesiumtilskudd. Jeg har tatt det siden i høst og mine er vekk :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømte 70 lengder på 55min idag, 1750m, med innebygde krampepauser (forslag til hva jeg gjør med det?).

Hvis du har for lite magnesium kan magnesiumtilskudd være en løsning. Det som hjelper for meg er å tøye ut beina regelmessig, jeg prøver å få gjort det hver kveld før jeg legger meg. Da synker tonusen (anspentheten) i beina, og jeg slipper stort sett å få krampe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mindy_79

Jeg svømte en god del før, og har i min ungdom deltatt aktivt på svømmetrening. I de periodene jeg har hatt svømming som foretrukken treningsform i voksen alder har tiden på 1000 meter med brystsvømming ligget på 22 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...