Gå til innhold

Hvordan holde i live et avstandsforhold


kanel23

Anbefalte innlegg

Gjest bazibaz

:sukk: Akkurat da vi endelig hadde klart å få klarhet i hva vi tenker om de neste årene, altså på et veldig teoretisk plan fordi vi ikke vet hva som vil komme - så finner han ut at han ikke kommer inn på den skolen han ville. Kravene er visst mye høyere enn før og nå kommer han ikke inn uansett - så da havner vi mest sannsynlig ikke på samme studiested neste år og da blir det i hvertfall 2 år til med avstand! TO ÅR :grine:

Åå jeg hater livet noen ganger....

Aff. Nå ble jeg litt trist på dine vegne. :(

Ingen annen mulighet for å kunne samkjøre studene mtp plassering heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det Florya?

Åhh du kan tro jeg har hatt noen tunge dager.

Magefølelse er en flott ting. Og den tryggheten jeg har følt forsvant som dugg for solen en dag. Og med god grunn viste det seg. Nå vet jeg ikke helt hva som har skjedd, men en jente har nå forelsket seg i han.

Han sier jeg må stole på han, men det er ikke lett.

Så vi har hatt noen tøffe dager. Det som er så trist er at jeg vet at han har vært trofast og ikke noe tull til nå.

Nå har vi snakket mye sammen de siste dagene, og han vil jeg skal komme som planlagt og at vi skal ordne opp i dette.

Jeg kommer til å reise ned der. Og jeg håper vi får ordnet opp i dette. Men jeg har lært meg at magefølelsen skal jeg følge heretter.

Uff jeg føler jeg har vært helt i kjelleren.

Men i går fikk vi tatt en skikkelig god prat om både fremtid og alt. Så vi får nå bare bruke uken vår sammen på å finne ut om vi skal satse helt og finne en felles grunn og starte livet sammen på.. Om det blir her eller der.

Det er ikke lett dette.

Så har du noen gode råd for hva jeg bør gjøre nå så kom med det :)

Mottas med stooor takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm ok. Ja, magefølelsen er en fin ting. At en jente forelsker seg i han, kan han jo ikke noe for (håper jeg da). Jeg går utfra at han er 100% ærlig med deg. Så lenge han ikke gjengjelder disse følelsene, så er det ingen grunn til bekymring.

Problemet her er jo avstanden og din hjelpesløshet. Det må være virkelig frustrerende. Jeg har jo en kjæreste i Danmark og har heller ingen garanti for at ingen forelsker seg i henne, flørter med henne. Jeg kan jo ikke overvåke henne 24 timer i døgnet. Hun har sitt liv og jeg har mitt, til vi flytter sammen.

Jeg MÅ jo stole på henne, ellers blir jeg gal. Av bekymring.

Florya, du må fortsette å følge magefølelsen din. Det er alt jeg kan si. Dra ned til ham og snakke sammen face to face. Jeg synes det er flott hvis han har sagt direkte til deg at noen er forelsket i ham, det står det respekt av :)

Vet ikke om dette er så mye til hjelp jeg, jeg gjør så godt jeg kan :)

Endret av DeLorean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal reise ned og vi får snakke sammen ordentlig.

Han var nok ikke helt ærlig med dette med en gang nei, men som du sier.. Han kan ikke noe for at noen forelsker seg. Og grunnet min sjalusi prøvde han nok å skjerme meg litt...

Jeg forstår at det å sjarmere kundene er en del av jobben. Han liker ikke å jobbe der han er nå. På stedet, med turismen og slik situasjonen er. Jeg får nok ikke nøstet opp i hva som helt har skjedd her før jeg er der og får snakket skikkelig med han.

Men en ting er sikkert..

Skal vi fortsette må han finne noe annet å gjøre. For dette orker ikke jeg lenger. Vi prøvde i går å diskutere dette litt, og jeg håper vi klarer å finne en felles vei fremover som vi kan leve med.

Uff jeg er så glad i han.. Og jeg savner han så utrolig mye.

Og jeg vet at han er glad i meg også.

Men vi må nok finne en levelig løsning. Nå er nå heldigvis sesongen over der snart. Den er over når jeg kommer ned, så da blir det nå en bekymring mindre :)

Men takk igjen for gode ord.

Det er godt å ha noen å dele dette med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aff. Nå ble jeg litt trist på dine vegne. :(

Ingen annen mulighet for å kunne samkjøre studene mtp plassering heller?

Jeg er litt usikker, han hadde bare tenkt på den ene linjen, det har alltid vært hans plan. Og jeg har alltid hatt lyst til å studere i den byen vi hadde tenkt oss til. Jeg kan jo alltids søke meg et annet sted, hvor han er, eller kanskje han finner en annen linje som han vil søke på. Hvem vet?

Men det var bare så utrolig deprimerende der og da!

Han er jo selvfølgelig veldig skuffet, fordi det var liksom han plan. Og jeg er skuffet fordi jeg endelig kunne se frem til et tidspunkt hvor vi kunne være sammen, eller i hvertfall i teorien.

Nå går det greit, vi tar det som det kommer. Nå prøver jeg bare å fokusere på at jeg skal ned og besøke han i minst en uke rett etter han har kommet hjem. Så det gleder jeg meg veldig til! :)

Hvordan har du det? Så utrolig dumt at det ble utsatt :( Er det lenge til du får sett ham igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det er virkelig slitsomt med avstandsforhold, skjønner alle de som får negative tanker i blant! Hver gang vi møtes er som en ferie, jeg tar meg ekstra fridager, SPISER masse god mat og bruker mer penger.. Så kommer hverdagen tilbake.. Blakk, ensom og bekymret over fremtiden :tristbla: Det verste for meg er uvissheten :sjenert: Og denne måneden må jeg leve som en fattiglus bare for å se ham en ekstra uke.

Jeg er glad jeg ikke er alene i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også noen 1000-lapper fattigere pga avstandsforholdet, fordi flybillettene til ham er dyre. Ensom og bekymret for framtiden er jeg også. Kan verken feste eller spise god mat pga min personlige økonomiske krise. Huff. Men det kommer til å bli helt vidunderlig å møte ham igjen! Verdt hver eneste krone, ensomhet og kjedsomhet. 2 mnd til i denne triste tilstanden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok lite å klage på i forhold til mange andre sånn om man ser på hvor lenge vi har vært fra hverandre.. men merker allerede etter en uke at dette kommer til å bli slitsomt..

En fordel vi har er st vi fortsatt er nyforelska, men samtidig er det frustrerende å være nyforelska i Oslo med kjæresten i England og med 2 mnd til vi ses igjen..

Ønsker dere alle en fin dag i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bazibaz

Nå går det greit, vi tar det som det kommer. Nå prøver jeg bare å fokusere på at jeg skal ned og besøke han i minst en uke rett etter han har kommet hjem. Så det gleder jeg meg veldig til! :)

Dere får gjøre det. Det er jo fortsatt noen måneder til det må bestemmes. :)

Hvordan har du det? Så utrolig dumt at det ble utsatt :( Er det lenge til du får sett ham igjen?

Han ringte kjapt på morgenen i dag. Så nå må jeg belage meg på noen dager uten kontakt igjen. Men jeg glemte jo selvfølgelig å spørre om akkurat hvor mange dager det var snakk om. :klaske:

Ellers så går det vel bra, det ble "bare" utsatt med to uker, men da var det jo plutselig dobbelt så lenge til han skulle hjem. Og alle planene som var lagt for de to ukene han egentlig skulle være hjemme er jo ødelagt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har erfaring i fht avstandsforhold og barn?

Jeg har en sønn på straks 4 som kjenner kjæresten min som en venn av meg, siden vi først ble sammen uka før han dro til England..

Man sier jo at man skal vente en stund før man introduserer ny kjæreste til barn, hvordan har dere evt gjort det når forholdet er avstandsforhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er ny i denne tråden :)

Jeg og kjærestem min flyttet fra hverandre for 3 uker siden, og vi skal bo fra hverandre i minst 1 år. Jeg kjenner allerede at det er vanskelig, og det værste er at han ikke har helt troen. :(

Noen dager sier han at vi kommer oss gjennom alt (Er 20 og 21 år, og har vert sammen i snart 5.), mens andre dager sier han at dette ikke kommer til å fungere..

Vi bor en dyr flytur i fra hverandre, jeg opptatt med studier og har dårlig råd, og han i jobb som gjør han lite fleksibel.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å holde gnisten i dette forholdet, så har vert så bra i så mange år! Det er ikke så lett å holde motet oppe, når det virker som han har gitt opp..

Hadde en kjempekrangel i natt der han neste gjorde det slutt, og begge merker at vi ikke har det utrolige savnet som vi burde hatt.. Vi ble alikevel venner igjen, men sitter med en utrolig ekkel følelse i magen.

Beklager for rotete innlegg, sånn er hodet mitt også for øyeblikket.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Er ny i denne tråden :)

Jeg og kjærestem min flyttet fra hverandre for 3 uker siden, og vi skal bo fra hverandre i minst 1 år. Jeg kjenner allerede at det er vanskelig, og det værste er at han ikke har helt troen. :(

Noen dager sier han at vi kommer oss gjennom alt (Er 20 og 21 år, og har vert sammen i snart 5.), mens andre dager sier han at dette ikke kommer til å fungere..

Vi bor en dyr flytur i fra hverandre, jeg opptatt med studier og har dårlig råd, og han i jobb som gjør han lite fleksibel.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å holde gnisten i dette forholdet, så har vert så bra i så mange år! Det er ikke så lett å holde motet oppe, når det virker som han har gitt opp..

Hadde en kjempekrangel i natt der han neste gjorde det slutt, og begge merker at vi ikke har det utrolige savnet som vi burde hatt.. Vi ble alikevel venner igjen, men sitter med en utrolig ekkel følelse i magen.

Beklager for rotete innlegg, sånn er hodet mitt også for øyeblikket.. :tristbla:

Det hørtes ikke noe kos ut :trist: Men hvis du gir det tid - så vil følelsen av savn kanskje komme. Jeg følte veldig mye savn i starten, mens nå som runde to av avstand er i gang så kom savnfølelsen mye senere. Gi det tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre?

Har litt savn denne uken kjenner jeg, har begynt å stresse litt ned etter eksamen og oppgaveinnleveringer og nå merker jeg at jeg vil ha min fast armkrok å krype inn i :sukk: Spesielt nå som det er mørkt ute. :sjenert:

Men ikke lenge igjen nå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Med meg går det ihvertfall bra. Kjæresten kommer til fredag og reiser mandags morgen. Savner henne voldsomt, blir deilig å holde rundt henne og kysse henne igjen. Må ikke glemme sex`en heller :lur:

Får håpe vinteren ikke blir så kald Anuket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei. Med meg går det ihvertfall bra. Kjæresten kommer til fredag og reiser mandags morgen. Savner henne voldsomt, blir deilig å holde rundt henne og kysse henne igjen. Må ikke glemme sex`en heller :lur:

Får håpe vinteren ikke blir så kald Anuket :)

Da har du en helg å se frem til! :jepp: Haha nei sexen blir bedre med avstand :lur:

Nei håper ikke det! I år og litt i fjor var den grusomt kaldt spør du meg! Men nå har jeg allerede byttet til vinterdynen min og sover med varmeflasken hver natt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Varmeflaske ja, ikke dumt. Ja, ifjor var den ille og året før der. Skulle gjerne hatt min pige og varmet meg på permanent. Men men, den som venter på noe godt. Jeg håper vi flytter sammen til neste år, tvi tvi :)

Skal forøvrig snart besøke henne også. Er lenge siden nå, flybillettene er jo så helsikes dyre, så det blir ikke altfor ofte motsatt vei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg går det bra, men med bare en uke fra hverandre burde jeg ikke akkurat klage. Teller dager til vi ses igjen, 66 i dag :P

Har heldigvis en 4 åring som ofte sniker seg opp i senga mi, så jeg er ikke helt alene sånn sett, selv om det selvfølgelig er noe helt annet med hans armkrok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bazibaz

Hvordan går det med dere andre?

Litt ganske vanskelig. Må finne meg en ny jobb før jul og jeg merker jeg kunne trengt han litt mer tilgjengelig enn han er per i dag.

Men det er bare tre uker igjen. Og dét er ikke lenge! :jepp:

Det er i hvert fall ingenting mot de 130-noe dagene han har vært borte allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...