yoga Skrevet 3. april 2010 #541 Del Skrevet 3. april 2010 (endret) Godt å lese at det går riktig vei med skulderen. Kjipt å måtte forandre på treningsplaner sånn, men må man så må man. Helsa og kroppen bør jo helst være første pri! Ha en fortsatt god påske! Endret 3. april 2010 av yoga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 3. april 2010 Forfatter #542 Del Skrevet 3. april 2010 Takk Enigma og yoga! Og ja, det er jo pga. kropp og helse at jeg trener i det hele tatt, så det skulle bare mangle at jeg tar hensyn (sier jeg nå før utålmodigheten slår til) Jeg fikk også mange kommentarer på hvor slank og fast jeg har blitt! Både mamma og pappa måtte kommentere det flere ganger Og det er jo kjempefint! De syns ikke jeg har noe mer å miste nå, men det syns jo fortsatt jeg, men det er uansett veldig moro at de ser fremgang Om 1 1/2 måned blir det kroppsanalyse nr. 2, skal bli gøy å se forandringene der (om det er noen)! Ellers går tiden med til X-box spilling, søster K lot oss låne den og spillene (hun har igjen playstation, nintendo64 og xbox 360, så hun lider ingen nød ) så nå koser vi oss med Baldurs Gate - Dark Alliance, Halo og Fable Gode gamle spillene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 3. april 2010 #543 Del Skrevet 3. april 2010 Og ja, det er jo pga. kropp og helse at jeg trener i det hele tatt, så det skulle bare mangle at jeg tar hensyn (sier jeg nå før utålmodigheten slår til) My point exactly! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 4. april 2010 Forfatter #544 Del Skrevet 4. april 2010 (endret) Aktiviteter 1) Jogging Varighet: 45 min Distanse: 5500.00 Meter Første jogg ute i år, deilig! Bare veier og 9 grader i skyggen Merket ikke noe til skulderen mens jeg løp (bare den vanlige krampen nå og da i høyreskulderen), yay! Tok det veldig med ro fordet, poenget var å røre litt på meg og å sjekke skulderen, så da Endret 4. april 2010 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 4. april 2010 #545 Del Skrevet 4. april 2010 Åh så godt å høre at det går bedre! Høres ut som om du har en bra strategi og er flink til å gjøre det du burde - øvelser ofte, men med lite motstand nå til og begynne med. Og det må være deilig å kunne komme seg ut å løpe litt igjen Ha en fortsatt fin påske!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 4. april 2010 Forfatter #546 Del Skrevet 4. april 2010 Takk i lige måde Da var det nye flexe-bilder ute på bloggen, ååh det er så teit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 5. april 2010 Forfatter #547 Del Skrevet 5. april 2010 "Morn"! Nydelig vær her! Vi har vært ute på en gåtur og kost oss, deilig! Nå har vi diskutert litt og lagt litt planer for trening fremover. B vil gjerne drive litt mer med kardio før sommeren, for han har hatt så bra resultater allerede, uten å løpe/sykle i det hele tatt. Det blir litt alternativt for meg, ikke de tunge løftene jeg liker best, men jeg har funnet et system jeg regner med blir moro alikevell! Økter pr. uke: 2 x helkropp 3 x kardio (minst 2 x gåtur) Helkroppsprogrammet: Økt 1: Knebøy Benkpress Utfall Chinups Pullups Skulderpress Sidehev Triceps nedpress Økt 2: Skråbenk Frontbøy Markløft Sittende roing Nedtrekk Fronthev Franskpress Alltid med: YTWL Disco-move Rotator Cuff øvelse m. strikk Kondisjonsøkter: 1 x jogging ute, en av rutene (7km, 5,5km eller 4km) 1 x 4x4 1 x valgfritt. Sykkel, jogg, gerilja, el. Etter to av kondisjonsøktene skal vi gjøre mage-øvelser. Reps og set: 12 reps i alt for meg, 3 set. Jeg vet jeg trenger å se progresjon for motivasjonens del, og har tenkt å prøve å fikse dette selv med så mange reps. Jeg kommer til å starte med lave vekter, og når jeg klarer 12 reps x 3 sets uten problemer så legger jeg på det minste som går. Det skal aldri bli så tungt at jeg dropper under 10 reps, men det burde det ikke heller når jeg legger til så lite av gangen. I skulderpress skal B spotte meg i starten, ved å holde armene i bunn-posisjonen slik at jeg toucher armene hans på hver rep. Da føles det litt tryggere. Jeg skal heller ikke øke like mye i skulderpress som i de andre øvelsene (er hvertfall planen), for går det gærent så er jeg jo tilbake på 0. Det kan hende jeg bare kutter ut hele skulderpressen om det blir for usikkert, er det noen som har noen alternative øvelser til den kanskje? Noen innspill? Planen er å følge dette "programmet" hvertfall fram til sommerferien når vi flytter, men trives vi med det så kanskje vi bare fortsetter. Men jeg tror jeg kommer til å savne mere styrke.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 5. april 2010 #548 Del Skrevet 5. april 2010 Jeg kjører ganske lite skulderpress men har hatt kjempegod fremgang på volum i skuldrene med sidehev (både vanlig og fremoverlent) og fronthev. Ellers kjøres jo skuldrene mye i benkpress og hantelpress, så jeg ville ikke bekymret meg for at de blir for lite trent. Sidehev er en ganske skånsom da du har skulderleddet i en veldig normal posisjon som gir mindre rom for belastningsskader og for eks skuldre ut av ledd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 5. april 2010 Forfatter #549 Del Skrevet 5. april 2010 Det var fint å høre! Jeg er veldig glad i sidehev, så da holder jeg meg bare unna skulderpress, hvertfall i starten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 5. april 2010 #550 Del Skrevet 5. april 2010 Du er flink til å lage gode planer! Ser bra ut! Tips: Sidehev med 90grader bøy i albuen er mer skånsomt for skulderen din. Ha en fin kveld - jeg ligger helt slått ut på sofaen etter dagens sykkeløkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 5. april 2010 #551 Del Skrevet 5. april 2010 Er nok ikke så dumt å droppe skulderpressen, ikke noe vits i å utfordre skjebnen. Skuldrene er tross alt en ganske liten muskelgruppe. Og som Lucy sier så får de kjørt seg i benkpress og hantelpress. Jeg kjører aldri skulderpress, skuldrene får kjørt seg i benken og så tyner jeg litt ekstra med sidehev og fronthev når jeg har lyst og tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 5. april 2010 Forfatter #552 Del Skrevet 5. april 2010 Takk for innspill Twinkle og Skya Det er så fint med råd og tips fra andre når jeg driver og fikser alt selv sånn som nå. Det var så fint vær og så mildt ute at jeg bare måtte ut en tur til! Aktiviteter 1) Jogging Varighet: 35 min Distanse: 5500.00 Meter Fant en ny rute, slak nedoverbakke og rett 2/3 av veien, og skikkelig tøffe oppoverbakker resten, egentlig veldig moro! Nå sitter jeg med gjørme til knæra på buksene og venter på at B skal slåss ferdig på x-boxen så vi kan dusje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 6. april 2010 Forfatter #553 Del Skrevet 6. april 2010 Morn! Vi sto opp "tidlig" (9.00) i dag, og har gått på butikken (endelig mat i huset!), ryddet, vasket hus, vasket klær, ommøbelert litt, pakket ut ting, pakket vekk ting og tatt litt oppvask! Nå har jeg nettopp spist frokost, og skal kose meg med kaffe Ååh det er så deilig med vår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 6. april 2010 Forfatter #554 Del Skrevet 6. april 2010 Jeg logger jo ikke den lille trimmen jeg gjør om dagen, men tenkte jeg kunne sette opp "malen" Dette gjør jeg da minst tre ganger om dagen, morgen, midt på dagen og til kvelden. Merker godt at det aktiverer i skuldre, og at det mykes opp. Skulderpressen tar jeg fordi det "klikker" såvidt i begge armene (nede ved albuen) i den bevegelsen, og det virker til å bli mindre når jeg bruker de. Merker jeg har brukt venstrearmen lite siste uka, den er stiv men liker å bli brukt litt mer. 1) Vekttrening Varighet: 5 min Totalt løftet: 200.0 kg YTWL 2.0kg x 20.0 Disco-move 2.0kg x 20.0 Shrugs/Skuldertrekk (Frivekter) 2.0kg x 10.0 Skulderpress m/frivekter 2.0kg x 20.0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 6. april 2010 Forfatter #555 Del Skrevet 6. april 2010 Spammer dagboka litt idag.. Har bestemt meg for å logge maten på mylog en stund, sjekket for moro skyld en "typisk" dag der nå, og jeg ser jeg spiser mye karbs.. 61,6% karbohydrater 24,1% protein 14,2% fett Og dette er en dag m. proteinshake, og den kjøttdeig-salaten. Tror jeg skal kjøpe inn litt Skyr til å ha som mellommåltider igjen, litt bedre enn bare masse knekkebrød.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 6. april 2010 #556 Del Skrevet 6. april 2010 Spammer dagboka litt idag.. Har bestemt meg for å logge maten på mylog en stund, sjekket for moro skyld en "typisk" dag der nå, og jeg ser jeg spiser mye karbs.. 61,6% karbohydrater 24,1% protein 14,2% fett Og dette er en dag m. proteinshake, og den kjøttdeig-salaten. Tror jeg skal kjøpe inn litt Skyr til å ha som mellommåltider igjen, litt bedre enn bare masse knekkebrød.. Bare husk at den foredelingen der er helt fin så lenge du får i deg nok mat 24,1% protein er helt perfekt (så lenge man ikke er på diett etc). Jeg ville heller byttet ut noen av karbohydratene med sunt fett, for det bør lure seg opp mot 30%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 6. april 2010 Forfatter #557 Del Skrevet 6. april 2010 Ah! Da prøver jeg heller på det. Litt nøtter og slikt, avokado kanskje.. Planen er da å ha første styrketrening neste mandag, så lenge skulderen ikke blir noe verre. Gleder meg Merker jeg har blitt så bra nå at jeg begynner å bli utålmodig etter å starte igjen, så nå er det bare å kontrollere meg :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 7. april 2010 Forfatter #558 Del Skrevet 7. april 2010 Hmm. Planen var å jogge idag, med anklene mine er fortsatt vonde. Sånn er det når man bor på en bakketopp, og all gåing og jogging blir i opp- og nedoverbakke >< Så jeg lurer på om jeg skal ta meg en fridag til, og heller la anklene bli bra. Hadde aldri trodd at jeg skulle klage på at jeg har for mye motivasjon til å trene.. Jeg har såå lyst til å ned på gymmen og men jeg får vel være smart og vente til mandag.. Da blir det bare husarbeid og vasking idag, wohoo. Ha en god dag alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 7. april 2010 Forfatter #559 Del Skrevet 7. april 2010 Ååh jeg har så cravings på maaat Det virker som at etter påskeferien - hvor jeg spiste veldig lite- så har kroppen nå skjønt at den får mat igjen, og får ikke nok! Jeg spiser, og 2 minutter etterpå er jeg sulten igjen! Jaja, det går vel over, men det er sjeldent at jeg må passe på for å ikke spise for mye, uvant :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 8. april 2010 Forfatter #560 Del Skrevet 8. april 2010 1) Jogging Varighet: 38 min Distanse: 6000.00 Meter Ååh det er så godt å syntes at jogging er gøy igjen! Det å jogge ute er noe heelt annet enn å jogge inne på mølla, jeg merker det så godt både på humøret og farten. Jeg hadde aldri klart å holde 9,5km/t i nesten 40min inne på mølle, men ute (i bakker) er det ikke noe problem, hodet mitt er merkelig Ellers, øs, pøs regn, masse gjørme og bakker, flott tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg