Gå til innhold

Kónguló løfter vekter!

Kónguló

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes 28 var veldig bra, jeg! :)

Må ha vært moro, og oppe i hodet mitt, litt rart og skummelt å være med på en sånn konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Måtte innom og sjekke hvordan det gikk før jeg legger meg. Synes du var flink jeg - tøff som hev deg på! Var det flere enn dere to av damer?

YT mellommåltidsdrikk er veldig god! Anbefales :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fragment, det var en fin kveld :nigo:

Ja Yoga, jeg hadde noen sommerfugler når jeg kom dit :fnise: Så begynte de å lese opp på høytaleren at det var benkekonkurranse og alle måtte komme og se på etc.. Litt skummelt også siden det var så mange "proffe" der, som løftet tungt og masse. Men mest moro altså! Jeg ble ikke værende og se på alle, siden de bare kjørte det fortløpende etter som hvem som hadde lyst og kom innom. Men det var hvertfall full aktivitet der den neste timen mens vi trente :)

Jeg så ingen flere jenter jeg Twinkle, men jeg håper nå det var noen jeg ikke så!

Og takk, jeg syns nå jeg var flink som stilte opp, jeg er veldig konkurransemenneske, men syns det er skummelt å delta i slike arrangerte ting. Har gjort det en del før innen riding, bueskyting og pistolskyting, men det var mest i små miljøer :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Icere

28 reps er jo kjempebra Shamim!! Var det mange som deltok? Synes du var tøff som stilte opp. :hug:

Ang. mylog så kan du legge til øvelser med eget navn osv, ligger en knapp for det nedenfor øvelsene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Icere! Var mange store sterke menn (:fnise:), men ingen andre jenter enn oss to som jeg så. Håper det var et par jenter som jeg ikke så, hadde vært synd om vi bare var to!

Og ja, har brukt den før (disco-move f.eks :lol:) men jeg var for lat idag og fant en som passa. Burde vel lage en egen med et navn jeg husker.

Jeg merker det forresten allerede på nesten hele "flata" bak skuldrene, fra den fremoverlente roinga! Ble vel litt sjokk med en "ny" øvelse :fnise:

Jeg gleder meg både til økta i morgen og løpinga på torsdag jeg, merkelig.. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aktiviteter

5 min oppvarming på mølle

1) Vekttrening

Varighet: 1 t 5 min

Totalt løftet: 3080.0 kg

Frontbøy

40.0kg x 8.0

40.0kg x 8.0

50.0kg x 6.0

Knebøy

50.0kg x 10.0

60.0kg x 6.0

70.0kg x 2.0

Utfall

28.0kg x 10.0

28.0kg x 10.0

28.0kg x 10.0

Nordic Hamstrings

0.0kg x 5.0 (S)

0.0kg x 5.0 (S)

0.0kg x 5.0 (S)

Glute Bridge

10.0kg x 10.0 (S)

10.0kg x 10.0 (S)

10.0kg x 10.0 (S)

Situp på ball

0.0kg x 20.0

0.0kg x 20.0

Greit økt! Hadde egentlig ikke noe lyst til å ned og trene idag, men kom oss da ned. Godt etterpå hvertfall :) Litt få reps på knebøy, men jeg klarer ikke fler på frontbøyen pga. så vondt av stanga :gjeiper: Men det kommer vel med trening.

På "Situp på ball" fester jeg beina litt opp i ribbeveggen, så jeg kan strekke meg helt ut og ned så jeg får hodet på gulvet. Det tar godt når jeg får strukket helt ut mellom hver rep!

Nå koser jeg meg med salat m. agurk, paprika, mais, brokkoli,kinakål,fullkornspasta og kjøttdeig m. tacokrydder. Det er så gooodt :spise:

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt så slapp og sliten, og har jo hele tiden trodd dette var pga. jernmangel. Siden jeg ikke har fått noen telefon av legen så er tydeligvis jernet mitt ok, så da må det være noe annet. Søvn får jeg nok av (med mindre jeg trenger 10+ timer), så da står jeg igjen med mat..

Jeg veier da 73kg, og testen på sats sier at hvileforbrenninga mi ligger på 1600kcal (jeg vet den har en stor slingringsmonn, men det er nå en liten pekepinn).

Nå ligger jeg på rundt 1600kcal om dagen, men ifølge alle kalkulatorer osv skal jeg ligger på 2300-2500 for å holde vekta, da rundt 2000 for å gå ned. Jeg trener tung styrke 4 ganger i uka, løper 1 gang og går turer de to resterende dagene. Når jeg regner ut ca. gjennomsnitt forbrent om dagen så ligger jeg på rundt 500kcal.

Så jeg tenkte å prøve å legge meg på 2000kcal om dagen i et par uker (om jeg klarer..) og se om jeg merker forskjell på formen (eller kroppen). Hvis jeg ikke får mer energi (eller går opp i vekt) så går jeg ned igjen på 1600 som jeg ligger på nå.

Tenkte det var verdt et forsøk hvertfall.. :) Tar gjerne imot andre tips og råd om det er noen.

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg synes du trener bra til å være i litt dårlig form om dagen. Imponerende! Håper kroppen din responderer positivt på mer mat. 1600 kcal er jo ikke så veldig mye når du i tillegg trener så mye som du gjør. Forhåpentligvis finner du ut av det snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fragment! Jeg tenkte at det ikke kunne skade å prøve i noen uker hvertfall, er jeg heldig så "fikser" det hele greia.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Det første jeg tenker på når du sier du er slapp og sliten, spiser lite men likevel ikke går ned i vekt, er lavt stoffskifte. Er det noe som har blitt vurdert? Jeg er ingen lege på noen som helst måte, men det slo meg plutselig..

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på det, men ikke blit sjekket for det.. Jeg er jo sliten og trøtt, men ellers har jeg ingen symptomer. Jeg håper jeg "slipper unna" det, men det er selvfølgelig noe jeg burde sjekke for dersom litt mere mat ikke hjelper..

Og jeg vet jo at jeg har gått ned mye fett siste halvåret, selvom det ikke vises på vekta, så helt stille står jeg heldgivis ikke.. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Icere

:hallo: Det er kanskje ikke så rart at du er slapp og sliten når du spiser så lite i tillegg til at du trener så mye og så hardt, tenker nå jeg. Tror det er lurt at du går opp på antall kcal og ser hvilken effekt du får av det. Tar du noe Omega-3/tran? Hvor mye fisk spiser du?

Det ordner seg nok! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg husker ikke sist jeg var opplagt, men før kunne det jo forklares med at jeg spiste under 1000kcal og hadde for lite jern. Jeg tar tran hver morgen, men ellers blir det lite fisk, kanskje en gang i uka.

Takk :klem: Det føles godt å skulle prøve med litt mer mat :)

Og takk Annikken! :)

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow jeg har ikke bra kondis nei :fnise: Men men. Fokuserer heller på at jeg gjennomførte, og da kan jeg bli bedre etterhvert!

Aktiviteter

1) Jogging

Varighet: 1 t

Distanse: 7350.00 Meter

2) Vekttrening

Varighet: 10 min

Situp på ball

0.0kg x 20.0

0.0kg x 20.0

Yupyup. Deilig å være hjemme og planta i sofaen! Merker stølheten kommer snikende, både fra i går og idag. :trene:

Siden jeg har startet "Prosjekt spise-mer", så skal jeg holde oversikt over hva jeg spiser her et par dager, for å se hvor jeg ligger kcal messig. Det er mest for min egen del, men det hjelper jo å vite at det skrives ned på et "offentlig" sted da :) Jeg gav opp "spise lite hele dagen" for en stund siden, og spiser nå litt færre men større måltider. Det funker mye bedre hittil.

Mat 18.03:

Frokost:

Havregrøt m. cottage cheese, linfrø, solsikkekjerner, kanel og et halvt eple.

Et halvt eple ved siden av.

1 glass appelsinjuice.

= ca 465kcal

Trening, 1t rolig jogg, ca. 600-800kcal

Stor lunsj:

100g kjøttdeig m. tacokrydder, kinakål,agurk,paprika,mais,brokkoli og 50g fullkornspasta.

= ca 347kcal

"Mellommåltid":

3 knekkebrød (husman) m. leverpostei og agurk.

= ca 210kcal

Middag:

ca 2,5dl tomatsuppe m. 1 kokt egg. 2 grove brødskiver ved siden av.

= ca 281

Kveldsmat:

3 husman knekkebrød m. brunost

= ca 390kcal

Til sammen: nesten 1700kcal.

Altså ikke målet på 1900-2000kcal. Så da må jeg finne på noe mer. Enda nå tok jeg med veldig kcal-innholdige pålegg som brunost og leverpostei, men men.

Proteinshaken kommer på ca. 110 kcal, og da begynner jeg jo å nærme meg.

Men middagen er jo vanligvis en del større også, så det burde bli ganske bra med bedre middager! Så jeg får se de neste par dagene :)

Den store lunsjen kommer etter trening, så om vi trener før eller etter "mellommåltidet" betyr ingen ting, men vanligvis trener vi senere på dagen enn jeg gjorde idag.

Nå; :kaffekopp:

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En merker stor forskjell på kroppen når kroppen får i se nok næring og ikke for lite, ja. Du har masse å hente der hvis det er årsaken til slappheten din.

Hadde du feks klart å putte inn et mellommåltid eller to? Hadde hjulpet på den totale kcal. mengden.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja middagene er vanligvis en del større, men ikke mye større enn 400-500kcal totalt. Men det er jo nok til at regnestykket mitt går opp! :)

Jeg kan nok det Yoga, og gjorde det før (smoothie f.eks), men da gikk jeg konstant mett og følte at jeg "trykket i meg" mat hele dagen, så jeg prøver derfor nå litt større måltider med litt større mellomrom :) Men jeg burde bli flinkere til å spise frukt/grønnsaker, og slike mellommåltider blir jeg jo ikke like mett på! Så det burde jeg prøve å få inn..

Spennende! Jeg er halveis redd for at jeg kommer til å legge på meg masse ved å spise mer, men all fornuft sier at jeg trenger mere mat så jeg bare ignorerer den lille stemmen som klager :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...