Kónguló Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #301 Del Skrevet 20. februar 2010 Takk i lige måde Twinkle! Støl i rumpa idag, merker godt at jeg ikke har trent knebøy siden forrige søndag Treningsfri idag, men tar en 40min gåtur tenker jeg. I morgen blir det styrke igjen, men minus benkpress. Veldig fornøyd med formen og maten om dagen! Spiser godt (kanskje litt lite fortsatt, men ikke for lite virker det som), og sundt. Gått snart to uker uten godteri, og nå begynner cravings og gi seg også! Legen sa hun kom til å få resultatene av blodprøvene tilbake innen uka, men hun har ikke ringt, så jeg (merkelig nok) håper at det bare har blitt litt forsinket og at hun ringer på mandag. Hvis jernmengden har fikset seg selv uten at jeg merker forskjell i det hele tatt så er det veldig kjipt. For da er jeg bare konstant uten energi uten grunn da :klø: Men vi får se! Lurte litt på å prøve rosenrot også, siden det er flere som har hatt god effekt av det, og det ikke skader og prøve.. Men jeg er litt skeptisk til sånne ting Må hvertfall lese meg opp først. Begynner og se skikkelig forskjell på B også, enda han trener jo en god del mindre enn meg, morro! Ha en god helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 20. februar 2010 #302 Del Skrevet 20. februar 2010 DÆVEN! Gratulerer så mye, det må være en virkelig herlig følelse! 50 kg er en milepæl, så den kan du virkelig være stolt av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #303 Del Skrevet 20. februar 2010 Gratulerer!!! Sterka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #304 Del Skrevet 20. februar 2010 Takk! Utrolig deilig følelse, måtte hoppe litt opp og ned da ja Da har vi gått 6 uker på helkroppsprogram, så nå vil vi tilbake til en 2 splitt. Da kan jeg kjøre styrke 4-5 ganger i uka, og kanskje løpe etter styrkeøktene (hvis vi klarer å kutte litt ned på tiden på øktene). Dette er det jeg har kommet fram til, men hvis noen ser noe feil/noe som kan gjøres bedre så må dere gjerne si ifra Dag 1, underkopp. Knebøy Utfall Markløft/frontbøy (jeg holder meg til markløft en gang i uka siden jeg kjenner det så godt lenge etterpå, og så tar jeg frontbøy den dagen jeg ikke tar markløft) Nordic Hamstrings Hoftefleksjon Dag 2, overkropp. YTWL Disco-move Benkpress /skråbenk (tenkte å prøve å ta skråbenk og benkpress annenhver gang). Tricep nedpress Sidehev Nedtrekk Sittende roing Chinup Det ser ut som om det er mye mer på overkroppsdagen, men de fleste øvelsene der er "små" og tar mye mindre tid enn markløft, knebøy etc. Det kan hende jeg må gjøre litt om på det når jeg ser hvordan det går, men jeg håper dette går bra. I morgen blir siste økta med helkroppsprogrammet, og så begynner jeg på underkroppsdelen på mandag igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 20. februar 2010 #305 Del Skrevet 20. februar 2010 Dag 2, overkropp. YTWL Disco-move Benkpress /skråbenk (tenkte å prøve å ta skråbenk og benkpress annenhver gang). Tricep nedpress Sidehev Nedtrekk Sittende roing Chinup Synes det ser bra ut, men dersom dette er rekkefølgen på øvelsene ville jeg kanskje forandret det litt slik at de største øvelsene kommer så tidlig som mulig, og isolasjonsøvelsene tas til slutt? Med unntak av skulderøvelsene i begynnelsen, da; disse fungere vel som oppvarming til benken. Jeg ville tatt triceps nedpress og sidehev til slutt, og tatt chins før nedtrekk og roing. Bare et forslag, altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #306 Del Skrevet 20. februar 2010 Takk, det har jeg ikke tenkt på Er egentlig bare latskap, siden chins"apparatet" er en trapp ned, mens alt det andre er oppe, så da har det bare blitt til at vi gjør det tilslutt sammen med uttøying. Men det er jo ikke noe problem å gå opp og ned litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 21. februar 2010 #307 Del Skrevet 21. februar 2010 Gratulerer med 50 kg! --- Enig med fragment, isolasjonsøvelser til slutt. Jeg ville flyttet både sittende roing, nedtrekk og chins til tidligere i økten, og ta triceps nedpress og sidehev som avsluttende øvelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #308 Del Skrevet 21. februar 2010 Takk Lucy! Jepp da gjør jeg bare om på det! Aktiviteter 5 min løping som oppvarming, 9,8km/t gjennomsnitt. 1) Vekttrening Varighet: 1 t 10 min Totalt løftet: 3980.0 kg Markløft 40.0kg x 10.0 50.0kg x 5.0 60.0kg x 5.0 70.0kg x 5.0 80.0kg x 1.0 Disco-move 58.0kg x 1.0 10.0kg x 20.0 Chins/kroppsheving underhåndsgrep 53.0kg x 1.0 10.0kg x 20.0 63.0kg x 1.0 48.0kg x 5.0 48.0kg x 2.0 m. 10 sec. iso hold. Dips 48.0kg x 5.0 Nedtrekk overhånd bredt grep 35.0kg x 10.0 35.0kg x 10.0 35.0kg x 10.0 Skulderpress m/frivekter 10.0kg x 10.0 10.0kg x 10.0 Tjaa. Prøvde markløft med reimer for første gang idag, siden jeg alltid føler at jeg ikke kan løfte "nok" fordi jeg får kramper i hendene. Mye lettere å løfte med! Men jeg skal passe på og løfte mest uten reimer for å herde hendene litt (prøve hvertfall) og heller bare bruke reimer på de tunge løftene. Det var liksom ikke noe problem, men etter den ene rep'en med 80 (ny pers, forrige var på 72,5kg) så merka jeg det altfor godt i korsryggen. Vanskelig å bøye meg forover, og merker det selv om når jeg går vanlig. Skulle nok ikke ha tatt noe høyere nei! Nå vet jeg hvertfall at jeg skal holde meg mellom 40-70kg. Så nå blir det hvile og spising, og kanskje en hel uke uten trening. Jeg hadde jo planlagt å ta en uke fri, men ombestemte meg siden jeg ville trene mer (). Men jeg regner med at jeg kommer til å merke det godt i korsryggen i noen dager framover, så da er det nok like greit og hvile litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #309 Del Skrevet 21. februar 2010 Uuh hadde det vært noen søndagsåpne butikker rundt her så hadde vi nok hatt litt godteri nå ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 21. februar 2010 #310 Del Skrevet 21. februar 2010 Disco-move 58.0kg x 1.0 10.0kg x 20.0 Chins/kroppsheving underhåndsgrep 53.0kg x 1.0 10.0kg x 20.0 Enten så har du en sykt stor vektskive på treningsenteret som du tar discomoves med, ellers så har du en liten loggefeil her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 21. februar 2010 #311 Del Skrevet 21. februar 2010 nå er det en liten stund siden jeg har vært på "besøk", men gratulerer så masse med milepæl 50 kg!!!!! Ja du går virkelig under kallenavnet "sterka" nå ja Utrolig bra!! Ellers liker jeg treningsplanene dine, mulig jeg stjeler litt av dem..selvom jeg er på hjemmefronten og du er litt mer flink enn meg*) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 21. februar 2010 #312 Del Skrevet 21. februar 2010 Jeg syns ikke du skal løfte med reimer når du tar maksløft, spesielt ikke når du ikke har løftet med dem før. Klarer du ikke å holde stanga på 1 rep er den for tung.. Så er sjansen også mindre for at du får slikt rusk i korsryggen. Reimer kan være fint når man tar mange reps og grunnen til at stanga glir er fordi man blir svett eller det tar lang tid og du blir sliten i hendene, men på et maksløft er sjansen for å skade seg mye større hvis du først løfter feil, reimer kan gi en falsk trygghet i alle fall hvis du ikke er vant til å bruke dem og ikke helt kjenner din egen begrensning. Og.. Du vil ikke ha korsryggproblemer, tro meg! Ellers er det jo flott med pers, men vær forsiktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 21. februar 2010 #313 Del Skrevet 21. februar 2010 Tar du markløft på overkroppsdagen? Markløft tar jo mye på hamstrings, i tillegg til de lange ryggstrekkerne. Så du skrev markløft på underkroppsdagen først, men du har logga det på treninga di i dag. Jeg synes det er mye gøyere med split treninger - så tror det blir godt for deg med en forandring! Det ser bra ut! Selv synes jeg forresten det blir for mye med utfall og knebøy etter hverandre, og bruker å legge en annen øvelse mellom disse. Og du, kjenner så altfor godt til den lysten til å gå å kjøpe litt søndagskveldsgodt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 22. februar 2010 #314 Del Skrevet 22. februar 2010 Gratulerer med markpers!! Håper korsryggen ikke er langvarig ruskete! Er no skikkelig dritt det der. Har heldigvis aldri opplevd det selv, men er obs på det hver eneste gang jeg løfter! Ryggryggryggryggrygg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #315 Del Skrevet 22. februar 2010 Her var det liv Takk alle, koslig med omtanke! Jepp Icere, der var det noe veldig loggfeil Jeg glemmer alltid discomove, og må flytte den opp fra bunnen, og så gikk det vel litt fort! Matvraket, du må gjerne "stjele", jeg har jo veldig typiske styrkeövelser (som funker) som jeg har "stjelt" fra andre Lucy, sånn har ikke jeg tenkt på det.. Fram til nå så har löftinga stoppet opp pga. hendene, og ikke fordi jeg blir sliten i korsryggen eller hamstrings f.eks. Men da vet jeg det! Nå skal jeg ikke löfte tungt på en laang stund uansett, det har jeg lært nå :gjeiper: Twinkle, ja det her var siste ökta med det gamle programmet På det nye er marklöft på underkroppsdagen, men jeg ville fullföre 6 uker på helkropps för jeg bytter. Nå blir det pause i noen dager, men neste gang så begynner jeg på 2-split Jeg likte 2-split veldig godt når jeg tok det för jul - litt uti januar, men vi byttet fordi B ikke har tid til 4 treninger i uka lenger. Men vi har funnet ut at han kan ta 3 og rotere på treningene, og jeg kan ta 4. Da går jeg alltid og gleder meg til overkroppsdag SportyShorty, håper ikke det er langvarig nei! Jeg tror ikke det, for jeg kjenner veldig igjen fölelsen av en sliten korsrygg, og det er ikke vondt, men ubehagelig som om den er skikkelig sliten. Det er bare ubehagelig om jeg bruker den (selvom det skjer veldig ofte, merker godt hvor mye man bruker korsryggen nå) :gjeiper: Det har blitt mye bedre over natta, men helt bra er det ikke enda. Jeg trenger nok litt tvunget hvile :gjeiper: Nå blir det havregröt, og så skal jeg til butikken og handle inn til kake og chili con carne til 8 stk. Det skal også ryddes og vaskes för onsdag, men jeg utsetter det til i morgen pga. ryggen. Det haster ikke, og da vil jeg ikke utsette korsryggen for mere slit Det ble langt! Ha en god dag alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 22. februar 2010 #316 Del Skrevet 22. februar 2010 Hvordan føles ryggen nå litt utpå dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #317 Del Skrevet 22. februar 2010 Mye bedre Jeg merker det forsatt, men nå er det mye nærmere vanlig stølhet og ikke så ubehagelig. Jeg kan faktisk bøye meg forover for å plukke opp noe eller sitte foroverbøyd nå :gjeiper: Men jeg har fortsatt tenkt å ta en pause fra treninga, kanskje så lenge som fram til neste mandag. Og jeg skal vente noen måneder før jeg prøver å løfte så tungt igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 22. februar 2010 #318 Del Skrevet 22. februar 2010 Masse medlidenhet herfra, korsryggvondt er så utrolig kjipt! Du kan ha treningspause sammen med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #319 Del Skrevet 22. februar 2010 Takk, og i lige måde Ja jeg hadde ikke ventet at det skulle være så ille som det har vært, for jeg har aldri hatt problemer eller vondt i korsryggen før.. Men wow det tar på når det gjør vondt hver gang man i det hele tatt tenker på å røre seg, eller bøye seg. Treningsfri sammen, så kommer vi tilbake sterkere og bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 22. februar 2010 #320 Del Skrevet 22. februar 2010 Riktig god bedring med korsryggen, ja! Slike vondter er fryktelig tråkig; du har min største medfølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg