Sekretæren Skrevet 31. januar 2010 #201 Del Skrevet 31. januar 2010 Er så artig med disse rare blikkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #202 Del Skrevet 31. januar 2010 Oh yes Tenkte jeg skulle komme med en oversikt igjen! De ser jo så bra ut, men jeg glemmer det alltid bort! 2010. Uke 1: 4 treningsökter - 4t 20 min. Skulder"skade" ödela litt her.. Uke 2: 4 treningsökter - 6t 24 min. Uke 3: 5 treningsökter - 6t 30 min. Uke 4: 6 treningsökter - 7t 45 min. Plan for neste uke 5: Mandag: Löping, 45 min eller 4x4 intervaller. Tirsdag: Fri Onsdag: Styrke Torsdag: Löping(4x4 eller HIIT) + Yoga Fredag: Styrke Lördag: Fri Söndag: Styrke Denne uka skal jeg også bestille time hos legen for å sjekke skulder og jern, så får vi se hvordan jeg må omrokkere for å få tid til det. Håper jeg ikke må kutte trening pga. skulderen etter å ha vært hos legen, men vi får se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 31. januar 2010 #203 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg er enig både med Shorty og Icere. Det er lurt å ha både en generell og en spesifikk del under oppvarming. Generell del – øke kroppstemperaturen Spesifikk del – forberede muskler og ledd på de belastninger og leddutslag som blir krevd i den aktuelle aktiviteten. Fordeler ved å øke kroppstemperaturen: – vevsvæsken blir mer lettflytende, slik at oksygen og næringsstoffene transporteres lettere inn i cellene – kjemiske prosesser går raskere, bl.a. i energifrigjøringsprosessene – bindevevet i kroppen blir mer elastisk og tøybart – nerveimpulser går raskere og samspillet mellom musklene og nervene blir forbedret. Spesifikk oppvarming gir også økt blodgjennomstrømning i de områdene som skal trenes. I tillegg vil det være med på å forberede ledd, leddbrusk, ligamenter og muskler på påkjenningen som venter. Og , jeg syns svette under puppa er dødssexy!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 31. januar 2010 #204 Del Skrevet 31. januar 2010 Får inntrykk av at det ble oppfattet slik at jeg mente det ikke hadde noe for seg å jogge før styrkeøkta. Men det er ikke det jeg mente Det var det Børge mente, slik det stod i artikkelen. Jeg mente det var lurt å ta kardioøkta etter trening for ikke å brenne opp alt drivstoffet før man skulle løfte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 31. januar 2010 #205 Del Skrevet 31. januar 2010 Får inntrykk av at det ble oppfattet slik at jeg mente det ikke hadde noe for seg å jogge før styrkeøkta. Men det er ikke det jeg mente Det var det Børge mente, slik det stod i artikkelen. Jeg mente det var lurt å ta kardioøkta etter trening for ikke å brenne opp alt drivstoffet før man skulle løfte Helt enig. Jeg trodde egentlig ikke du mente at man ikke skulle varme generelt opp heller, jeg bare tenkte jeg skulle spesifisere litt om begge deler, siden jeg hadde noen fine foiler jeg fikk på NIH som forklarer det så bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #206 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg også skjönte hva du mente SportyShorty På den spesifike delen har jeg tidligere bare varmet opp uten vekter, med mindre vekter og så lagt på fram til jeg når det jeg trener med. Må pröve ut mer! Åååh jeg har så cravings! Lurer nesten på om jeg skal bake noe for å ha noe godt! Hele året på Island bakte jeg minst en gang i uka for å ha med på jobb, og nå har jeg ikke bakt på måneder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #207 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Dagens trening ble 4x4 intervaller! Idag tror jeg faktisk jeg klarte å gjöre det riktig, pushet ikke til jeg ble kvalm og svimmel men löp sånn at jeg kunne ha klart en intervall til Toppene ble på: 11 km/t 10,5km/t 10km/t 9,5km/t. Gikk på 6 km/t i "pausene". Litt kramping og vondt, men heldigvis ikke så mye at jeg måtte kutte på intervallene. Så da sier jeg meg fornöyd Ah ja, og så ble det 15 min med litt magetrening og töying og slikt på slutten. Ikke stort for slynga var opptatt, men 45 situps gjort saaakte og byttet på mellom rett fram og skrå. Er ikke så fan av situps, men nå gjör jeg det så sjeldent at en gang i blandt burde være ok! Endret 1. februar 2010 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 1. februar 2010 #208 Del Skrevet 1. februar 2010 Situps kan være bra så lenge man fokuserer på å ha full kontakt med magemusklene og ikke alt for stort bevegelsesutslag i ryggraden. Man klarer fint å kjøre noen gode reps for magen når man gjør de sakte og kontollert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #209 Del Skrevet 1. februar 2010 Ja er det jeg tenker også Idag tok jeg dem "ovenfra og ned", og stopper för jeg må la ryggen skifte posisjon for å komme helt ned (er svai), dette er nesten nedi bakken, kanskje bare et par cm over. Når jeg gjör dette veldig sakte både opp og ned, uten å være nedi bakken (og selvfölgelig uten å ha föttene under noe for stötte) så syns jeg det går bra Liker ikke planken noe spesielt, merker det liksom bare i armene og skuldrene, aldri i magen/ryggen.. Men hoftefleksjoner har jeg blitt veldig glad i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 1. februar 2010 #210 Del Skrevet 1. februar 2010 Det skjer så mye i boka di om dagen Gøy at du lærer så mye om trening da Shamin! Bra økt i dag - vi ligger ganske likt i form når det gjelder 4x4 tror jeg Målet mitt er å klare fire topper på 12km/h... Være med å prøve å nå det? Eller vil du fokusere på styrke? Jeg prøver å få plass til en økt i uka med 4x4 nå. Veldig gøy når jeg jobber med pulsklokka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #211 Del Skrevet 1. februar 2010 12km/t på toppene hadde vært kjempemorro! Jeg er med på den! Tror nok du har en god del bedre kondisjon enn meg altså, men det er jo morsomt å heie på hverandre uansett Jeg også pröver å få til en 4x4 i uka, og gjerne også en HIIT eller "langkjöring", men merker det kommer veldig ann på når styrkeöktene blir etc. Men ja jeg er med! Jeg har også lyst på pulsklokke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 1. februar 2010 #212 Del Skrevet 1. februar 2010 yeeh Men jeg stresser ikke med å nå målet altså. Men gøy å ha noe å jobbe mot! Som du skriver jo over skal vi jo ikke presse oss så vi holder på å spy! Jeg holdt 11km/t på alle toppene sist, men det var nok kanskje bittelitt for mye... Pulsklokke gjør kondisjonstrening mye mer morsomt! Kan være gøy å se når man trener styrke også, at man faktisk kan øke en del i puls ved tunge øvelser som inkluderer store deler av kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #213 Del Skrevet 1. februar 2010 Ja jeg er enig Twinkle Jeg tror ikke jeg hadde klart 11 på alle toppene.. Kanskje om jeg pusha til jeg var kvalm og svimmel :gjeiper: Men blir morro å se ettersom kondisjonen blir bedre! Ja kan jeg tenke meg! Blir litt for dyrt akkuratt nå, men jeg får passe på og önske meg det som gruppegave til bursdag eller noe.. Åh jeg har så lyst til å begynne studier! Et halvt år til jeg kan begynne (om jeg kommer inn, noe jeg burde) og det virker så altfor lenge! Nå er det jo masse flytting og slikt i mellomtiden, men jeg er litt utålmodig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #214 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) God morn! Litt sent kanskje, men men! Nå har jeg gått 35 min morgentur (4km) i -13, weee Var egentlig ganske deilig, gikk så jeg ble varm men hadde en stopp i midten for å handle litt. Vi har funnet ut at butikken midt på den runden ofte har tilbud på kjött, noe den vanlige butikken vår ikke har, så da kan vi faktisk spise litt kjött uten å blakke oss helt Så ikveld blir det svinekoteletter, lagd i ovnen med en "middelhavs" blanding av grönnsaker m. hvitlök og basilikum, med en eller annen saus. Nå lager jeg meg frokost, mmm. Jeg skulle egentlig bare drive med klesvask idag, men det virker som vannet har frosset (igjen) men jeg har satt opp varmen og håper det tiner kjapt.. Haha, og når jeg kom ned på butikken idag og skulle pakke varene og gå hjem så sto det folk der og tilböd marsipankake og kaffe til alle fordi posten åpnes der :gjeiper: Det var fristende siden jeg var sulten, men jeg sa nei takk altså! Typisk da Random fact, jeg har et svært mörkt blåmerke på den ene puppen Jeg tror det kan være fra benkpressing, selvom jeg ikke helt ser hvordan. Ser hvertfall veldig morsomt ut Endret 2. februar 2010 av Shamim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 3. februar 2010 #215 Del Skrevet 3. februar 2010 Så flink du var som takket nei til marsipankake og kaffe...mmmmmmmm det fikk jeg lyst på nå! Det krever sin "dame" å si nei til slikt ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #216 Del Skrevet 3. februar 2010 Aktiviteter 1) Jogging Varighet: 5 min Distanse: 800.00 Meter 2) Vekttrening Varighet: 1 t 45 min Totalt løftet: 7330.0 kg Knebøy 40.0kg x 10.0 45.0kg x 10.0 45.0kg x 10.0 45.0kg x 10.0 Benkpress 20.0kg x 10.0 37.5kg x 6.0 37.5kg x 6.0 40.0kg x 6.0 40.0kg x 6.0 40.0kg x 6.0 Markløft 50.0kg x 10.0 50.0kg x 10.0 50.0kg x 10.0 Sidehev (To armer om gangen) 6.0kg x 10.0 6.0kg x 10.0 6.0kg x 10.0 Triceps nedpress 15.0kg x 10.0 20.0kg x 10.0 15.0kg x 10.0 Face Pulls (mot ansikt) 15.0kg x 10.0 15.0kg x 10.0 Utfall 20.0kg x 10.0 20.0kg x 10.0 20.0kg x 10.0 Roing sittende m/smalt grep 35.0kg x 10.0 30.0kg x 10.0 30.0kg x 10.0 Hoftefleksjon 0.0kg x 10.0 0.0kg x 10.0 Utrolig deilig ökt idag! Var så sliten når jeg var hjemme og på vei ned, men så fort jeg var ferdig med kneböyen så ble det jommen bra :gjeiper: Kneböy er utrolig kjedelig med mange reps må jeg si.. Veldig fornöyd med benken idag, så mange reps på 40 har jeg ikke prövd för! Måtte pröve facepulls siden jeg hörer så mye bra om den, me like! Nå föles det som om armene mine skal dette av, men det er bare deilig Lenge siden jeg har hatt en ökt som föles så bra etterpå! Nå er det litt etter-trenings mat, middagen i kveld blir fullkornspasta m. karbonadedeig, stekt sopp og stekte magre pölser. Ikke veldig gourmet mat, men godt og enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 3. februar 2010 #217 Del Skrevet 3. februar 2010 Råsterk trening på deg! Spesielt benken! Sant facepull'sen er fin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #218 Del Skrevet 3. februar 2010 Ja den var det altså! Litt merkelig egentlig, at vi skal like den så godt :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 3. februar 2010 #219 Del Skrevet 3. februar 2010 Flinka Hva spiser du som etter-trening-mat? Alltid på jakt etter noen nye gode ideer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #220 Del Skrevet 3. februar 2010 Tja, etter-trening mat er vel litt feil.. Rett etter trening går det mest i gulrot eller banan! Men idag ble det også to skiver ristet grovbröd m. gulost rett etter at vi kom hjem, for jeg orket ikke vente til middag! Så tja.. kvalifiserer kanskje ikke helt som etter-trening mat :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg