Gjest negasjon Skrevet 16. januar 2010 #21 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Leste innleggene dine over her i tråden, og nikket gjenkjennende til noe av det. Vi får nå se hvordan det går. Javel da. Du forandrer vel nick hvis det går for deg med en mann? Endret 16. januar 2010 av negasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Orakelmannen Skrevet 17. januar 2010 #22 Del Skrevet 17. januar 2010 ...eller bare lar du det skure og gå...?? ;-)) Ingen av delene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #23 Del Skrevet 17. januar 2010 Interessant! Jeg må bare innrømme at som mann så syns jeg faktisk at det kan være veldig vanskelig å skille på om ei hyggelig dame er vennskapelig eller interessert. Derfor hadde det vært veldig fint om dere damer kunne tenke litt mer på dette, og ikke være altfor overstrømmende hyggelig mot folk dere egentlig ikke er interessert i. Som mann så har jeg blitt forvirret av dette da jeg var tenåring, men hvis jeg prater med en dame nå så gidder jeg ikke lese noe inn i det om hun er hyggelig. Du må se etter andre tegn bortsett fra at hun er hyggelig. Selv pleier jeg aldri å legge an på damer bare fordi de er vennlige, jeg gjør ingenting med mindre de viser tegn på interesse. Hvis du prater med en kvinne lenge nok, og hun blir interessert, så pleier hun vanligvis å vise dette. Det handler litt om å la henne komme til deg. Det handler også litt om at kvinner sjeldent blir imponert av menn som kommer og byr seg fram, negasjon f. eks. opplever visst dette ofte, og hun virker ikke videre imponert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #24 Del Skrevet 17. januar 2010 Som mann så har jeg blitt forvirret av dette da jeg var tenåring, men hvis jeg prater med en dame nå så gidder jeg ikke lese noe inn i det om hun er hyggelig. Du må se etter andre tegn bortsett fra at hun er hyggelig. Selv pleier jeg aldri å legge an på damer bare fordi de er vennlige, jeg gjør ingenting med mindre de viser tegn på interesse. Hvis du prater med en kvinne lenge nok, og hun blir interessert, så pleier hun vanligvis å vise dette. Det handler litt om å la henne komme til deg. Det handler også litt om at kvinner sjeldent blir imponert av menn som kommer og byr seg fram, negasjon f. eks. opplever visst dette ofte, og hun virker ikke videre imponert. Det skulle ha fantes mer mannfolk som deg! Kanskje du kan holde kurs? Altså, jeg er så lei av mannfolk som tror at bare man er hyggelige så er du interessert i å blil med dem hjem, pule, gifte seg , får barn og leve alle sine dager sammen. Hallo?? Du er kompisen til noen kompiser av meg, selvfølgelig er jeg hyggelig når du kommer på besøk hjem til meg! Eller i andre sammenhenger for den saks skyld. Skal jeg gå rundt å være grinete mot alle menn jeg møter og som jeg ikke kunne tenke meg et forhold med, bare fordi de tror jeg legger noe i det siden jeg smiler til de? Jeg er veldig blid og pratsom av natur, og dette har alltid vært et stort problem. Jeg er ikke voldsomt pen eller sexy, men rett og slett smilende og hyggelig. Og veldig mange menn mistolker dette veldig. Jeg er drittlei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. januar 2010 #25 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg er veldig blid og pratsom av natur, og dette har alltid vært et stort problem. Jeg er ikke voldsomt pen eller sexy, men rett og slett smilende og hyggelig. Og veldig mange menn mistolker dette veldig. Jeg er drittlei. Javel, da må DU tilpasse din oppførsel deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #26 Del Skrevet 17. januar 2010 Javel, da må DU tilpasse din oppførsel deretter. Så man skal gå rundt å være sur og tverr mot alle menn man møter fordi de kan misforstå og tro du har lyst på dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. januar 2010 #27 Del Skrevet 17. januar 2010 Så man skal gå rundt å være sur og tverr mot alle menn man møter fordi de kan misforstå og tro du har lyst på dem? Nei, men det dreier seg om å bruke litt sunt vett. Prat om helt nøytrale saker. Prate om personlige ting vil ofte bli misforstått da det øker graden av intimitet. Og det å klemme noen, er ikke smart! Hold fysisk avstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #28 Del Skrevet 17. januar 2010 Nei, men det dreier seg om å bruke litt sunt vett. Prat om helt nøytrale saker. Prate om personlige ting vil ofte bli misforstått da det øker graden av intimitet. Og det å klemme noen, er ikke smart! Hold fysisk avstand. Jeg går ikke og klemmer i vei på fremmede mannfolk første gangen jeg møter de. Samtalene går som regel av seg selv, men jeg snakker jo ikke intimt heller med de mannfolka. Men at man prater om seg selv er da vanlig. Jeg oppfører meg akkurat mot menn som jeg oppfører meg mot andre damer, men har aldri opplevd at en dame mistolker meg og tror at jeg legger an på henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. januar 2010 #29 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg går ikke og klemmer i vei på fremmede mannfolk første gangen jeg møter de. Samtalene går som regel av seg selv, men jeg snakker jo ikke intimt heller med de mannfolka. Men at man prater om seg selv er da vanlig. Jeg oppfører meg akkurat mot menn som jeg oppfører meg mot andre damer, men har aldri opplevd at en dame mistolker meg og tror at jeg legger an på henne. Herregud, du får unnskylde at jeg kaller deg naiv. Men hva er det du ikke forstår med at du ikke kan prate med menn som du gjør med damer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #30 Del Skrevet 17. januar 2010 Herregud, du får unnskylde at jeg kaller deg naiv. Men hva er det du ikke forstår med at du ikke kan prate med menn som du gjør med damer? Nei det forstår jeg ærlig talt ikke. I min verden er det ikke slik at man må ha seksuelle interesser for hverandre før man kan slå av en prat og være hyggelig med andre mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. januar 2010 #31 Del Skrevet 17. januar 2010 Nei det forstår jeg ærlig talt ikke. I min verden er det ikke slik at man må ha seksuelle interesser for hverandre før man kan slå av en prat og være hyggelig med andre mennesker. Nei, men du må forstå at ikke alle andre er som deg - du forstår ikke andre på deg selv! Så du kan ikke oppføre deg på samme måte overfor menn som du gjør overfor damer - sånn er det bare. Prater du om nøytrale ting og oppfører deg med en viss avstand, så blir det sjelden noen større misforståelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #32 Del Skrevet 17. januar 2010 Enig med Steinar, oppfører man seg vanlig og holder litt avstand blir det ikke misforståelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bruschetta Skrevet 17. januar 2010 #33 Del Skrevet 17. januar 2010 Nei, men det dreier seg om å bruke litt sunt vett. Prat om helt nøytrale saker. Prate om personlige ting vil ofte bli misforstått da det øker graden av intimitet. Og det å klemme noen, er ikke smart! Hold fysisk avstand. Du virker som en fornuftig mann! Skulle hatt en som deg.n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #34 Del Skrevet 17. januar 2010 Nei, men du må forstå at ikke alle andre er som deg - du forstår ikke andre på deg selv! Så du kan ikke oppføre deg på samme måte overfor menn som du gjør overfor damer - sånn er det bare. Prater du om nøytrale ting og oppfører deg med en viss avstand, så blir det sjelden noen større misforståelser. Nå vet jeg ikke helt hva du ser for deg egentlig, men jeghenger altså ikke rundt halsen på, eller stirrer yndig inn i øynene på mannfolk jeg nettopp har møtt. Men havner jeg ved siden av en fyr i sofaen på fest, og han spør hvem jeg er, vi hilser, begynner å snakke litt osv, så snakker vi om oss selv, om de felles vennene vi har, og andre emner som kommer opp, akkurat slik jeg ville ha gjort om det var ei jente som satt der. Jobber i klesbutikk, og snakker på samme måte der med securitasene som kommer inn og henger i stille perioder, eller kunder som har virra seg inn i butikken med for god tid. Av en eller annen grun er det kun securitasene som ikke tror jeg legger noe mer i det å være hyggelig. Så neste gang en mann jeg ikke er interessert i å se naken setter seg ved siden av meg på fest, skal jeg kort og godt si: "Du kan godt hilse på meg, men utover det så kan vi dessverre ikke snakke sammen for da tror du bare at jeg har lyst på sex med deg". Og så reise meg opp å gå før jeg finner en plass trygt plassert imellom to jenter. Way to go overfladisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. januar 2010 #35 Del Skrevet 17. januar 2010 Nå vet jeg ikke helt hva du ser for deg egentlig, men jeghenger altså ikke rundt halsen på, eller stirrer yndig inn i øynene på mannfolk jeg nettopp har møtt. Men havner jeg ved siden av en fyr i sofaen på fest, og han spør hvem jeg er, vi hilser, begynner å snakke litt osv, så snakker vi om oss selv, om de felles vennene vi har, og andre emner som kommer opp, akkurat slik jeg ville ha gjort om det var ei jente som satt der. Jobber i klesbutikk, og snakker på samme måte der med securitasene som kommer inn og henger i stille perioder, eller kunder som har virra seg inn i butikken med for god tid. Av en eller annen grun er det kun securitasene som ikke tror jeg legger noe mer i det å være hyggelig. Så neste gang en mann jeg ikke er interessert i å se naken setter seg ved siden av meg på fest, skal jeg kort og godt si: "Du kan godt hilse på meg, men utover det så kan vi dessverre ikke snakke sammen for da tror du bare at jeg har lyst på sex med deg". Og så reise meg opp å gå før jeg finner en plass trygt plassert imellom to jenter. Way to go overfladisk... Ja, det hadde nok gjort susen skal du se! :ler: Men alvorlig talt så må du alltid regne med misforståelser mellom kjønnene. Og jo mer blid, hyggelig og utadvendt du oppfører deg, desto større er sannsynligheten for å bli misforstått. Sånn er nok bare menneskenaturen. Og du har jo alltid muligheten til å prate med jenter på fest også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest negasjon Skrevet 17. januar 2010 #36 Del Skrevet 17. januar 2010 Leste innleggene dine over her i tråden, og nikket gjenkjennende til noe av det. Vi får nå se hvordan det går. Det går ikke så verst, uten at jeg har gjort noe konkret så jeg skal si fra en gang in i futures. Når skal menn forstå at kvinner ikke liker å føle at de jaktes på, og at mange må behandles som nervøse og sinte hopper? Gi havre til en hest, og den løper fra deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. januar 2010 #37 Del Skrevet 17. januar 2010 Gi havre til en hest, og den løper fra deg. Den berømte kvinnelige logikken in action! :ler: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #38 Del Skrevet 17. januar 2010 Ja, det hadde nok gjort susen skal du se! :ler: Men alvorlig talt så må du alltid regne med misforståelser mellom kjønnene. Og jo mer blid, hyggelig og utadvendt du oppfører deg, desto større er sannsynligheten for å bli misforstått. Sånn er nok bare menneskenaturen. Og du har jo alltid muligheten til å prate med jenter på fest også Men du er jo tydeligvis en av disse mannfolka som tror at med en gang ei jente viser litt vennlighet, så er hu kåt på deg. Hva er det som får deg til å tro det egentlig? Når du går i butikken, og det står ei søt og veldig hyggelig jente i kassa, tenker du da at enten er det bare fordi hu MÅ yte kundeservice, eller at hun har lyst på deg? Det er liksom ingen andre muligheter? Folk kan ikke bare være hyggelige med hverandre uten at det ligger noe mer bak? Hvorfor skal jeg bare prate med jenter? Jeg er ikke veldig interessert i mote, sminke, kjendiser og sladder, og en del andre jenter er veldig opptatt av dette. Om det er mange av de på festen, skal jeg heller da sitte å ha en dørgende kjedelig samtale med de, mens kanskje det er en mann på andre siden av rommet som har interesser som er mer like mine? Nå er jo ikke alle mannfolk slik, jeg har jo gode mannevenner, men dessverre er det altfor mange som ikke klarer å se på jenter som annet enn puledokker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 17. januar 2010 #39 Del Skrevet 17. januar 2010 Men du er jo tydeligvis en av disse mannfolka som tror at med en gang ei jente viser litt vennlighet, så er hu kåt på deg. Hva er det som får deg til å tro det egentlig? Når du går i butikken, og det står ei søt og veldig hyggelig jente i kassa, tenker du da at enten er det bare fordi hu MÅ yte kundeservice, eller at hun har lyst på deg? Det er liksom ingen andre muligheter? Folk kan ikke bare være hyggelige med hverandre uten at det ligger noe mer bak? Hvorfor skal jeg bare prate med jenter? Jeg er ikke veldig interessert i mote, sminke, kjendiser og sladder, og en del andre jenter er veldig opptatt av dette. Om det er mange av de på festen, skal jeg heller da sitte å ha en dørgende kjedelig samtale med de, mens kanskje det er en mann på andre siden av rommet som har interesser som er mer like mine? Nå er jo ikke alle mannfolk slik, jeg har jo gode mannevenner, men dessverre er det altfor mange som ikke klarer å se på jenter som annet enn puledokker. Vel, selv om ei jente er hyggelig mot meg så tror jeg ikke akkurat at hun er kåt på meg. Men det kan være litt vanskelig å vite om hun bare er vennlig eller om hun er interessert. Her prater jeg selvfølgelig ikke om ei jente i en butikk der jeg skal kjøpe noe. Jeg er faktisk ikke helt blåst, selv om noen kanskje er det også? Og når det gjelder å være puledokke eller ikke, så er jo det helt opp til dere selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #40 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg tror Steinar40 setter ting veldig på spissen, nesten til et punkt hvor det kan kalles trolling. Hvis en mann er så tett at han mistolker kvinner så grovt, må det jo være en mangel på sosiale antenner. Hvis man kun takler nøytrale samtaleemner og kvinner som holder avstand er det ikke bare ens egen feil, men man går også glipp av sånne ting som meningsfulle samtaler eller til og med gode vennskap. Det er klart at det er Steinar som trenger å tilpasse seg her, alle oss mannfolk er jo ikke så teite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå