Gå til innhold

Hva betale nær slektning som selger bilen din?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ville du betalt et søsken for å selge bilen din?

Bil kjøpt for 1 år siden for 200.000 (gjorde en god deal og fikk bilen rimelig). Får solgt den i dag for omtrentlig samme beløp, hvis ikke enda mer.

Hva ville du vært villig til å betale et søsken for å selge bilen for deg?

Og - sett fra den andre siden - hva ville du selv tatt av et søsken du står nært for å hjelpe vedkommende å selge bilen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i familien gjør vi slikt gratis for hverandre. Og siden far er "bruktbil selger" blir det en del.

Siden det er ganske enkelt å selge en bil vil ikke jeg ha tatt meg betalt, eller forventet å bli betalt for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt betalt for å hjelpe et nært familiemedlem å selge bilen sin. Jeg ville nok heller ikke ha tilbudt å betale hvis det var noen som hjalp meg med dette. Men hadde gjort det klart at jeg gjerne hjelper til med noe h*n trenger hjelp med, og kanskje gitt en flaske vin eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar!

Jeg ville heller ikke tatt meg betalt, og tenkte jeg kunne invitere mitt søsken på en ekstra god middag eller lignende for jobben.

Men så kom han tilbake og ønsket en prosentandel av prisen eller en fast pris, noe som i begge tilfeller ville gitt han en del tusen kroner for jobben *lettere sjokkert*

Ønsker å sjekke med dere om jeg var helt urimelig som forventet at jobben skulle bli gjort som en tjeneste

Hvorfor selger du den ikke selv?

Jeg skulle gjerne solgt den selv, men er høygravid og har rett og slett ikke ork til å vise bil og ta med folk ut på prøvekjøring :)

Men jeg får nok revurdere litt om det skal koste meg flere tusen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville du betalt et søsken for å selge bilen din?

Bil kjøpt for 1 år siden for 200.000 (gjorde en god deal og fikk bilen rimelig). Får solgt den i dag for omtrentlig samme beløp, hvis ikke enda mer.

Hva ville du vært villig til å betale et søsken for å selge bilen for deg?

Og - sett fra den andre siden - hva ville du selv tatt av et søsken du står nært for å hjelpe vedkommende å selge bilen sin?

Jeg ville ikke betalt et søsken for å selge bilen min. Og hadde han lagt det fram for meg at han ville ha en prosentdel av summen, hadde jeg sagt at jeg ville selge bilen selv!

Har selv en stefar som selger biler og han har alltid tatt penger av familie og venner for å selge biler for dem. Dette er de klar over og velger å overlate jobben til ham. Jeg derimot har kjøpt og solgt bilene mine selv de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne solgt den selv, men er høygravid og har rett og slett ikke ork til å vise bil og ta med folk ut på prøvekjøring :)

Men jeg får nok revurdere litt om det skal koste meg flere tusen...

Så frekt av et så nært familiemedlem! Man gjør da slike ting gratis! Spes i din situasjon. Jeg har kjøpt og solgt flere biler, og det tar toppen tre kvarter å selge. En som skal kjøpe bil vet hva hin ser etter. Og du behøver ikke bli med på kjøreturen. Men da må du ha lommebok med bankkort/id. Lurt å gå rundt bilen med et mobilkamera for å vise tilstanden til bilen før turen. Da kan du også filme hin som skal kjøpe den. Dermed er du nok sikret. Orker du ikke dette, ville jeg hørt om ikke nabo`n kunne steppet inn og hjulpet deg. Mot en hjemmelaget kake eller et par flasker vin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...