sørlandsjente Skrevet 13. januar 2010 #21 Del Skrevet 13. januar 2010 "Hva studerer du?" Grei åpningsreplikk når det er mye studentfester. Hører jeg at personer har en annen dialekt spør jeg som regel hvor personen kommer fra osv. Har veldig lett for å snakke med fremmede folk, så det kommer som regel av seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 13. januar 2010 #22 Del Skrevet 13. januar 2010 Mye morsomt der... Men det er vel mest sjekkings? Ville du brukt dem til samme kjønn? Det er nok riktig....ville nok ikke brukt det til samme kjønn nødvendigvis nei. Blant gutter og menn så blir det nok mer snakk om hvor man kommer fra, hva man jobber med, hobby o.s.v (gjelder selvsagt for kvinner også). Man må bare prøve å være flink til å bruke fantasien i de forskjellige situasjonene man er i dersom man skal lykkes i å sosialisere bra. Har bl.a holdt noen foredrag selv, og da kan det være lurt å komme med en spesiell historie, morsomhet eller vits for at tilhøreren skal huske deg i ettertid (eksempelvis). Eller at man gjør noe som er spesielt. Free flow fantasy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becquerel Skrevet 13. januar 2010 #23 Del Skrevet 13. januar 2010 Denne har jeg prøvd et par ganger : "hvor er hesten din " , men det er vel strengt tatt en sjekkereplikk hehe . You don't need an opening line , you just need to be there . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 13. januar 2010 #24 Del Skrevet 13. januar 2010 Hesten Jeg syns også ofte det kan være ok å legge merke til detaljer hos den man prater med, og snakke om disse. Dersom personen introduserer deg til noen andre, så husk navnet og referer til personen med navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. januar 2010 #25 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg syns også ofte det kan være ok å legge merke til detaljer hos den man prater med, og snakke om disse. WOW! Du har jaggu store ører! Sånn du tenker? Dersom personen introduserer deg til noen andre, så husk navnet og referer til personen med navn. Huske navnet er faktisk ikke like lett for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 13. januar 2010 #26 Del Skrevet 13. januar 2010 Huske navnet handler om å faktisk konsentrere seg om den man snakker med, og hva den sier. Og ikke bare tenke på seg selv og hva det neste man skal si er. Faktisk noe man kan øve på, og bli flinkere til. Hva med deg da Steinar, har du noe å bidra med i tråden, eller skal du bare rakke ned på det de andre sier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. januar 2010 #27 Del Skrevet 13. januar 2010 Huske navnet handler om å faktisk konsentrere seg om den man snakker med, og hva den sier. Og ikke bare tenke på seg selv og hva det neste man skal si er. Faktisk noe man kan øve på, og bli flinkere til. Hva med deg da Steinar, har du noe å bidra med i tråden, eller skal du bare rakke ned på det de andre sier? Jeg har jo bidratt litt da Felles kommunikasjon er god kommunikasjon. Altså, kan man finne noe som begge er interesserte i så går praten av seg selv. Så da er det vel bare å begynne å grave og spørre om den andre er interessert i det jeg er interessert i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 13. januar 2010 #28 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Jobber du, studerer du, hvor er du fra. Det er standardspørsmål jeg har fått sååå mange ganger. Greit nok. Men det blir litt sånn på autopilot. Dessuten reagerer jeg når folk jeg ikke kjenner begynner å stille så seriøse spørsmål. Er ikke så flink til å finne på noe kreativt og annerledes, men prøver i allefall å styre unna de tradisjonelle der. Det kommer veldig an på settingen og hvem det er jeg snakker med. Men det åpenbare, det her og nå, er ofte det letteste å starte en samtale om. Jeg har jo bidratt litt da Felles kommunikasjon er god kommunikasjon. Altså, kan man finne noe som begge er interesserte i så går praten av seg selv. Så da er det vel bare å begynne å grave og spørre om den andre er interessert i det jeg er interessert i Hvordan har du tenkt å finne ut hva den andre er interessert i hvis du ikke kjenner h*n? Endret 13. januar 2010 av Guriane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 13. januar 2010 #29 Del Skrevet 13. januar 2010 Dette er jeg også spent på merker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mylinka Skrevet 13. januar 2010 #30 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvordan har du tenkt å finne ut hva den andre er interessert i hvis du ikke kjenner h*n? enkelt. Telepti! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellatrix Skrevet 13. januar 2010 #31 Del Skrevet 13. januar 2010 Det kommer jo helt an på settingen. Er man i et bryllup kan man spørre om hvordan vedkommende kjenner brudeparet, er man på konsert kan man spørre om den andre liker musikken, er man i frimerkeklubben så kan man spørre om den andre har vært interessert i frimerker lenge osv. Som Steinar påpeker så handler det om å prøve å finne noe begge parter har felles og gå ut fra det. Sitter man på et tog og toget stopper og blir stående lenge er det sannsynlig at man prater om opplevelser man har hatt med tog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guriane Skrevet 13. januar 2010 #32 Del Skrevet 13. januar 2010 enkelt. Telepti! Aah.. Det kommer jo helt an på settingen. Er man i et bryllup kan man spørre om hvordan vedkommende kjenner brudeparet, er man på konsert kan man spørre om den andre liker musikken, er man i frimerkeklubben så kan man spørre om den andre har vært interessert i frimerker lenge osv. Som Steinar påpeker så handler det om å prøve å finne noe begge parter har felles og gå ut fra det. Sitter man på et tog og toget stopper og blir stående lenge er det sannsynlig at man prater om opplevelser man har hatt med tog. Helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 13. januar 2010 #33 Del Skrevet 13. januar 2010 Just det, situasjonsbetinget samtale, som jeg skrev, ELLER tenkte et eller annet sted i tråden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. januar 2010 #34 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvordan har du tenkt å finne ut hva den andre er interessert i hvis du ikke kjenner h*n? Skrev jeg ikke spørre og grave? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. januar 2010 #35 Del Skrevet 13. januar 2010 Det kommer jo helt an på settingen. Er man i et bryllup kan man spørre om hvordan vedkommende kjenner brudeparet, er man på konsert kan man spørre om den andre liker musikken, er man i frimerkeklubben så kan man spørre om den andre har vært interessert i frimerker lenge osv. Som Steinar påpeker så handler det om å prøve å finne noe begge parter har felles og gå ut fra det. Sitter man på et tog og toget stopper og blir stående lenge er det sannsynlig at man prater om opplevelser man har hatt med tog. Du har skjønt det Ikke alltid like lett å få til en meningsfull samtale med alle for det da men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå