Gå til innhold

Hva er en bra personlighet?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er ei jente som er søt og grei i følge mange venner/bekjente. Noen synes også jeg er pen og får endel oppmerksomhet fra gutter pga det. Men jeg sliter litt med dårlig selvfølelse og er litt sjenert ovenfor mennesker jeg ikke kjenner. Sprudler ikke og er selvsikker i grupper, og er redd jeg virker kjedelig pga det. Tiltrekkes gjerne av menn som er selvsikre og utstråler det, men føler jeg faller gjennom rett og slett fordi jeg ikke er like selvsikker og utadvendt. Problemet er at slike gutter gjerne får interesse for meg, men så dabber det av etterhvert, "de rette følelsene er ikke der, vi er forskjellige etc..." Har begynt å tenke at det er fordi jeg har en dårlig personlighet rett og slett? Når jeg treffer gutter som er mer like i personlighet som meg blir jeg ikke tiltrukket av de desverre, motsetninger tiltrekker hverandre eller jeg som må innse at jeg må endre mine preferanser? Skulle så gjerne ha gjort noe med saken og selvtillitten er vel ikke problemet for jeg vet at jeg kan se bra ut og at gutter gjerne syns det, men sliter altså med selvfølelsen og å tro på at jeg har noe mer å bidra med utover utseendet. Henger nok sammen med hvordan jeg har blitt behandlet i tidligere forhold, men spørsmålet er, hvordan snu tankegangen og om mulig ende litt på personlighet? Noen andre som føler det sånn og har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tren deg opp på å omgås ukjente, å sette igang en samtale, og etterhvert å snakke til større og større grupper.

Still artige spørsmål med et ertende smil.

Følg opp med hva du selv mener, for spørsmålet trenger ikke å være tatt ut i fra din egen mening av noe slag. :-)

Jo mer du kommuniserer med andre mennesker dess mer selvsikker vil du bli i en slik situasjon.

Personlige egenskaper har fryktelig lite å gjøre med din egen evne til å kommunisere. :-)

Men man kan føle seg veldig mye tryggere i forhold til andre når det er helt ufarlig å kommunisere og å være seg selv og å stå for den man er. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stpr forskjell på en dårlig personlighet og en personlighet eller en adferd som ike skaper den rette titrekningen. Jeg har flere fantastiske kammerater og venniner som av en eller annen grunn siter med å få seg kjæreste eller sex som har fantastiske personligheter sånn i alminnelighet. Så jeg ville ikke formulert det på den måten.

Men, det er små ting man gjør eller ikke gjør og holdninger man har som har mye å si for tiltrekning som kan endres på. Charismaatips.com lærer deg sinnsykt mye bra om generell utadvendthet, det å være sosial og flørt. Den har vært mest rettet mot menn, men e har fkusert mere på kvinner i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær deg selv!

Det kommer du lengst med i lengden.

Spille en rolle eller være noen du ikke er, vil aldri kunne fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær deg selv!

Det kommer du lengst med i lengden.

Spille en rolle eller være noen du ikke er, vil aldri kunne fungere.

Kunne ikke vært mer enig. Det skal godt gjøres å spille mer selvsikker, og det er veldig sjarmerende med en søt og grei jente!

Du sier du ikke blir tiltrukket av menn med samme personlighet som deg. Gi de en sjangse, det kan hende de får et kjempeløft av selvsikkerhet bare de kaprer en som deg! :romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Om du er som meg så bør du ikkevære deg selv :cool:

Forøvrig så er det bare til å pule gutta litt så lærer du fort hva som trigger og ikke trigger en mann. Så bruker du disse triksene på han du gidder å dele livet ditt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er som meg så bør du ikkevære deg selv :cool:

Forøvrig så er det bare til å pule gutta litt så lærer du fort hva som trigger og ikke trigger en mann. Så bruker du disse triksene på han du gidder å dele livet ditt med.

Like brutal som alltid ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å tenke at det er fordi jeg har en dårlig personlighet rett og slett? Når jeg treffer gutter som er mer like i personlighet som meg blir jeg ikke tiltrukket av de desverre, motsetninger tiltrekker hverandre eller jeg som må innse at jeg må endre mine preferanser?

Man kan endre sin personlighet, ja. Det er sunt å ta en revisjon på seg selv innimellom, gjerne ved en korsvei i livet.

Når dét er sagt - synes ikke du virker å ha en dårlig personlighet. En av forutsetningene for endring er vel at man forsøker å se seg selv utenfra, slik du gjør her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Man kan endre sin personlighet, ja. Det er sunt å ta en revisjon på seg selv innimellom, gjerne ved en korsvei i livet.

Når dét er sagt - synes ikke du virker å ha en dårlig personlighet. En av forutsetningene for endring er vel at man forsøker å se seg selv utenfra, slik du gjør her ;)

Jepp. Livsrevisjoner er smart. Når livet føles ugreit, bør man finne ut hva årsaken til dette er og så forsøke å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...