Gå til innhold

brystreduksjon


LilleSissi

Anbefalte innlegg

Gjest loveli

Jeg bruker BH-str.65H/70F. Har gått til to kiropraktorer, en manuellterapaut og en massør men ingen kan hjelpe meg med nakke-skuldre-ryggproblemene mine. Jeg skal ta MR om noen måneder (lang ventetid).

Vil jeg kunne få brystreduskjon dekket av det offentlige?

Jeg så på en plastisk kirurgi-side at det er mulig å ta brystreduksjon på en måte som gjør at man bare får arr rundt brystvorten. Er det noen offentlige sykehus som bruker denne teknikken? Hvilke?

Slik; http://www.askimklinikken.no/dokumenter/Br...uksjon_lift.pdf

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Vicky_*
Jeg bruker BH-str.65H/70F. Har gått til to kiropraktorer, en manuellterapaut og en massør men ingen kan hjelpe meg med nakke-skuldre-ryggproblemene mine. Jeg skal ta MR om noen måneder (lang ventetid).

Vil jeg kunne få brystreduskjon dekket av det offentlige?

Jeg så på en plastisk kirurgi-side at det er mulig å ta brystreduksjon på en måte som gjør at man bare får arr rundt brystvorten. Er det noen offentlige sykehus som bruker denne teknikken? Hvilke?

Slik; http://www.askimklinikken.no/dokumenter/Br...uksjon_lift.pdf

Hei!

Jeg vil absolutt tro at du vil få det dekket, ta kontakt med din fastlege og ta det derfra.

Ut fra dine plager og størrelse vil JEG TRO at du må fjerne mer enn det som går ved å bruke denne nye metoden.. Men igjen, ta kontakt med fastlegen og få henvisning til en kirurg som kan svare på alle spørsmålene dine..;)

Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Men jeg burde vente til jeg får barn?

Det er jo en stund til da, med tanke på at jeg studerer nå og har to år igjen, og ikke planlegger å få barn før jeg har jobbet et par år etter det igjen... Men fire år med ryggplager??? Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Vicky_*
Men jeg burde vente til jeg får barn?

Det er jo en stund til da, med tanke på at jeg studerer nå og har to år igjen, og ikke planlegger å få barn før jeg har jobbet et par år etter det igjen... Men fire år med ryggplager??? Hm...

Det er en vanskelig avgjørelse. Jeg er litt bak deg, så har funnet ut av at 10 år er lenge med de plagene jeg har. Prøver derfor å få til en reduksjon til sommeren, før jeg begynner å studere.. Men når du er midt oppi det blir det jo litt mer vrient... Så er det jo det med hvor mange barn og hvor gamle må de være før du kan ta ''mammafri'' et par uker pga sykemelding.. Det går vel fort et par år til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Så fint, har sett det og bestemt meg for Aleris også, må bare få mot i meg til å bestille legetime... Har du hatt operasjonen? Hvordan var det?

Bare hopp i det! Legen skal jo bare skrive en lapp til deg så det er ingen ting å grue seg for.:)

Jeg har ikke operert enda..Venter i spenning på å få vite datoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Jeg har det typiske "anker-arret", altså arr også under brystet. Denne teknikken du beskriver, passer den best på de som ikke har veldig mye å fjerne? Ser bare for meg at dersom man fjerner en del vil det bli mye hud til overs? Lykke til, du blir sikkert veldig fornøyd! :)

Teknikkes brukes slik jeg har forstått på alle uansett størrelse. Overflødig hud blir fjernet med denne teknikken også, bare på en litt annen måte. Men jeg har lest at en sjelden gang trekker ikke folden som kommer under brystet seg tilbake og da fjernes den med lokalbedøvelse etter 6-12 måneder.

Jeg fant ganske god og utfyllende informasjon her:

http://www.banffplasticsurgery.ca/pdfs/bre...tion_aug_06.pdf

For de som er interessert:)

Fornøyd blir jeg helt sikkert uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ung kvinne
Bare hopp i det! Legen skal jo bare skrive en lapp til deg så det er ingen ting å grue seg for.:)

Jeg har ikke operert enda..Venter i spenning på å få vite datoen!

Jeg har fått time på torsdag! :O De har plaget meg så lenge nå at jeg vet det er det riktige. Likevel er jeg nervøs for dette, jeg vet ikke hvordan jeg skal fortelle det til foreldrene mine, hvordan jeg skal få presset en operasjon inn i sommerferien før jeg flytter hjemmefra.. Mange tanker som svirrer med andre ord. Jeg har jo tenkt på dette veldig lenge, men for foreldrene mine vil det nok komme litt brått på, mamma har også store bryster, men hun er ikke plaget av dem, er derfor redd for lite støtte fra henne.. Samtidig vet jeg at hvis det ikke blir gjort nå kommer jeg til å slite med det seinere.. Puh.. Deilig å få noe ut her hvertfall, beklager rotete innlegg.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Jeg har fått time på torsdag! :O De har plaget meg så lenge nå at jeg vet det er det riktige. Likevel er jeg nervøs for dette, jeg vet ikke hvordan jeg skal fortelle det til foreldrene mine, hvordan jeg skal få presset en operasjon inn i sommerferien før jeg flytter hjemmefra.. Mange tanker som svirrer med andre ord. Jeg har jo tenkt på dette veldig lenge, men for foreldrene mine vil det nok komme litt brått på, mamma har også store bryster, men hun er ikke plaget av dem, er derfor redd for lite støtte fra henne.. Samtidig vet jeg at hvis det ikke blir gjort nå kommer jeg til å slite med det seinere.. Puh.. Deilig å få noe ut her hvertfall, beklager rotete innlegg.. :(

Så bra! Lykke til!

Kjenner meg igjen i det å være nervøs for å si det til foreldre. Jeg var hos legen og fikk henvisning i oktober og fikk meg ikke til å fortelle om planene mine før ganske nylig. Jeg måtte bare ta meg sammen til slutt og bare si det. Det er liksom ikke et sånt tema som dukker opp av seg selv og det fins ingen god eller dårlig timing for å si det heller. Hvis du bare forklarer at det er noe du har tenkt på lenge og er noe du er sikker på at du vil så forstår de helt sikkert. Det er jo ikke et problem som forsvinner av seg selv og heller ikke noe som blir bedre med tiden, heller verre. Det er veldig deilig når du først har fått sagt det. Jeg gikk jo rundt og ventet på en anledning i månedes vis og det er ikke å anbefale. Ikke at det vil la seg gjøre for din del siden du sikkert får operasjon innen et par måneder. Så lykke til med det også! Jeg føler med deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ung kvinne
Så bra! Lykke til!

Kjenner meg igjen i det å være nervøs for å si det til foreldre. Jeg var hos legen og fikk henvisning i oktober og fikk meg ikke til å fortelle om planene mine før ganske nylig. Jeg måtte bare ta meg sammen til slutt og bare si det. Det er liksom ikke et sånt tema som dukker opp av seg selv og det fins ingen god eller dårlig timing for å si det heller. Hvis du bare forklarer at det er noe du har tenkt på lenge og er noe du er sikker på at du vil så forstår de helt sikkert. Det er jo ikke et problem som forsvinner av seg selv og heller ikke noe som blir bedre med tiden, heller verre. Det er veldig deilig når du først har fått sagt det. Jeg gikk jo rundt og ventet på en anledning i månedes vis og det er ikke å anbefale. Ikke at det vil la seg gjøre for din del siden du sikkert får operasjon innen et par måneder. Så lykke til med det også! Jeg føler med deg:)

Tusen takk.. Ja, tenker at når jeg får det presset på meg så kommer det vel bare ut.. Deilig å høre at noen andre har vært gjennom det samme.. Er ikke egentlig naturlig å ta opp med venninner heller føler jeg.. Uffamei...

Men gleder meg utrolig til å få i gang prosessen altså.. Du får oppdatere her hvordan det går med deg! Har du vært til konsultasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Tusen takk.. Ja, tenker at når jeg får det presset på meg så kommer det vel bare ut.. Deilig å høre at noen andre har vært gjennom det samme.. Er ikke egentlig naturlig å ta opp med venninner heller føler jeg.. Uffamei...

Men gleder meg utrolig til å få i gang prosessen altså.. Du får oppdatere her hvordan det går med deg! Har du vært til konsultasjon?

Nei det er ikke et veldig naturlig samtaleemne. Jeg har bare fortalt det til en av venninnene mine. Jeg har liksom ikke så kjempe behov for å rope ut til alle jeg kjenner hva jeg skal gjøre. Det gjør jo ingenting om de får vite det og det får de jo etterhvert uansett, jeg har bare ikke noe behov for å fortelle det. Aller helst skulle jeg bare gått igjennom operasjonen uten å si noe til noen som helst siden det er kroppen min og bare påvirker meg, men jeg kan jo ikke bare komme hjem til kjæresten full av bandasjer helt pluteslig og si at jeg har forresten operert.

Jeg har vært på konsultasjon ja. Kirurgen var veldig hyggelig og ordentlig og spurte egentlig ikke så mange spørsmål, bare så på meg, tok mål og fortalte om inngrepet. Veldig greit egentlig og så var det så fint å høre fra noen andre at de skjønner at man er plaget uten at man må si så mye.

Nå venter jeg i spenning på brev i posten med operasjonsdato.

Jeg gleder meg helt vanvittig til å kjøpe sommerkjoler og topper og ikke minst bher som ikke koster en formue eller får meg til å føle meg som en frak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ung kvinne

Har det akkurat på samme måten.. Har vært innom nettbutikker og sett litt på topper og kjoler, er egentlig bare rart å tenke på at jeg kanskje kan gå med det til sommeren..

Jeg gleder meg enormt til å slippe å konstant kjenne brystene mine, at de bare kan være der uten at de absolutt skal bevege på seg hele tiden.. Blir deilig!

Håper du får operasjonen snart, så du slipper å vente så veldig lenge;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest AnonymBruker

Heisann medsøstre :)

Ser dere er flere her som venter spent på hva legen vil sier ved konsultasjon og noen venter på operasjonsdato ooog noen med gjennomførte vellykkede operasjoner! Godt å høre! Selv har jeg fått operasjonsdato: 30 april.. 19 dager til.. IIIIK!

Jeg er 24 år og har ventet på operasjon nå i 13 mnd, og endelig er dagen snart her! For øyeblikket gleder jeg meg mest, men nervene kommer difinitivt jo nærmere jeg kommer operasjonsdagen!

Det var mamma som fortalte meg at jeg garantert fikk oppfylt kravene til dekt operasjon. Jeg holder på å utdanner meg til sykepleier og det er et utsatt yrke i seg selv med tanke på rygg- og nakkeplager, pluss at jeg går omtrent foroverbøyd fordi det er så tungt. Jeg har ikke lenger oversikt over størrelsen lenger, men tror det er oppe i F eller G! Jeg har for å si det sånn; ikke maaange BHer å velge mellom. Vanskelig å få tak og sviiindyre.. men det vet dere vel alt om!

Gleder meg selvfølgelig også til å gå med myye mindre BHer og kanskje får jeg plass i litt mindre klær! har vært mange ganger der jeg ikke kunne gått i forskjellige kjoler fordi det ser forferdelig ut med de brystene - snart er heldigvis disse bekymringene over :o)

Det var faktisk en gang jeg skulle bruke en halterneck-topp.. da jeg dagen etter hadde gnagsår i nakken pga tyngden.. jeg prøvde ikke det mer for å si det sånn :P

Håper dere som venter svar på om dere får dette dekt av staten - jeg veit hvor tungt det er!

TVI TVI :o)

Hilsen ei som snart legges under kniven :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle dere!

Fikk for en måned siden brev fra aleris om at jeg åpenbart har plager med store bryster og at brystreduksjonen er på medisinsk gr.lag. Var ikke på konsultasjon, men sendte bilder(som de vurderte ut ifra) pga 6-7 timers reisevei. Bruker 80-85 dd/e. Føler det er lite i forhold til mange av dere, men har mye plager med utslett/sopp unger brystene og nakkesmerter. Er så redd at de skal trekke det medisinske gr.laget tilbake hvis de ikke fjerner mere enn 4-500 gr.pr bryst. noen som har erfaringer med aleris?

hilsen LRD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

r så redd at de skal trekke det medisinske gr.laget tilbake hvis de ikke fjerner mere enn 4-500 gr.pr bryst. noen som har erfaringer med aleris?

Jeg tror ikke det går ann at de trekker det tilbake. Når kirurgen har vurdert og sett at det er medisinsk grunnlag så er det det og da blir det dekket helt uavhengig av hvor mange gram de fjerner. Du betaler egenandelen før du opereres og de kan jo ikke komme etter på å si at hei du må betale tjuetusen til... Du har helt sikkert ingenting å være redd for:)

Jeg skal opereres hos aleris om en uke! Jeg gleder meg skikkelig. Det skal bli så ufattelig deilig å få det overstått. Jeg har tenkt på å gjøre en slik operasjon siden jeg var 17 og nå er jeg 21. Jeg har sett meg i speilet hver dag i fire år og følt at jeg har kløft opp til halsen (selvom det ikke er helt sant) og det skal bli så bra å se seg i speilet og være fornøyd med det jeg ser. For ikke å snakke om rygg og nakkesmerter og de abnormt dyre bhene og alle klærne som ikke passer. Men alt dette vet dere jo alt om;)

Jeg skal fortelle hvordan det gikk om en uke! Kryss fingrene for meg så lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg har fått meg ny fastlege, og har time om ei uke. Driver og samler opp mot til å spørre om brystreduksjon, og håper å møte forståelse. Har aldri vært hos den legen før.

Har BH-størrelse 32JJ (!), har mye vondt i hode, nakke, skuldre og rygg, og har problemer med å finne passelige klær. Er ganske lei av brystene mine nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest anonym

Jeg har fått meg ny fastlege, og har time om ei uke. Driver og samler opp mot til å spørre om brystreduksjon, og håper å møte forståelse. Har aldri vært hos den legen før.

Har BH-størrelse 32JJ (!), har mye vondt i hode, nakke, skuldre og rygg, og har problemer med å finne passelige klær. Er ganske lei av brystene mine nå...

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg gikk også til ny fastlege for første gang da jeg ba om det. Heldigvis har ikke legen så mye å si. Bare fortell om plagene dine og så skrive legen en henvisning til deg.

Plager som vi sliter med blir ikke borte av seg selv og de blir slett ikke bedre med tiden så bare hopp i det og få det overstått!

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal opereres hos aleris om en uke! Jeg gleder meg skikkelig. Det skal bli så ufattelig deilig å få det overstått. Jeg har tenkt på å gjøre en slik operasjon siden jeg var 17 og nå er jeg 21. Jeg har sett meg i speilet hver dag i fire år og følt at jeg har kløft opp til halsen (selvom det ikke er helt sant) og det skal bli så bra å se seg i speilet og være fornøyd med det jeg ser. For ikke å snakke om rygg og nakkesmerter og de abnormt dyre bhene og alle klærne som ikke passer. Men alt dette vet dere jo alt om;)

Jeg skal fortelle hvordan det gikk om en uke! Kryss fingrene for meg så lenge:)

Spennende!! Lykke til:) håper virkelig du blir fornøyd! Hvor lengefør operasjon fikk du beskjed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

Spennende!! Lykke til:) håper virkelig du blir fornøyd! Hvor lengefør operasjon fikk du beskjed?

Takk takk! Det håper jeg også ;)

Jeg fikk besked litt mer enn fire uker før operasjonsdatoen og ca tre uker etter konsultasjonstimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmål angående ledsager!

Noen som vet om mannen har krav på fri for å være ledsager da en trenger noen hos seg døgnet etter operasjonen. Vi har lang reisevei, og vi trenger 2 netter på hotel. Noen som vet om dette/deler av dette blir refundert? (skal opereres på aleris på med.grunlag)

LRD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...