Gå til innhold

brystreduksjon


LilleSissi

Anbefalte innlegg

hei

Jeg er en jente/ dame på 21 som skal ta bryst reduskjon mandag 11 januar.

Helt tilfeldig via en venninne komjeg over dette forumet.

Så håpte jeg på at det det skulle være noen her som har eller skal ta brysreduskjon som har lyst å dele litt om hvordan de syns det har vert er osv.

På fårhond takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lisja86

hei

Jeg er en jente/ dame på 21 som skal ta bryst reduskjon mandag 11 januar.

Helt tilfeldig via en venninne komjeg over dette forumet.

Så håpte jeg på at det det skulle være noen her som har eller skal ta brysreduskjon som har lyst å dele litt om hvordan de syns det har vert er osv.

På fårhond takk :)

Heisann!

Jeg venter også på å få utført brystreduksjon. Desverre er jeg ikke fullt så heldig at det blir om en uke... har ventet i syv måneder nå og håper viiirkelig at jeg blir satt opp til operasjon snart. Blir helt sprø av å vente!

Jeg gikk rundt å tenkte på brystreduksjon lenge før jeg bestemte meg for å gjennomføre det. Faktisk så var jeg heller ikke klar over at det var mulig å få dekt det gjennom trygdesystemet, derfor hadde jeg nesten gitt opp og tenkte at jaja, kanskje det gikk an å spare noen år så fikk jeg heller tenke på det da. men så kom jeg tilfeldig over en artikkel om brystreduksjon der det sto at man kunne få det dekt. Og da var det gjort:-) Tok bare et par uker før jeg fikk meg time med fastlege og hun henviste meg til klinikken jeg hadde valgt uten problem. Fikk konsultasjon på Medi3 i ålesund i slutten av mai og kirurgen der va veldig ok, han skulle sette meg på liste.

Jeg valgte altså privatklinikk pga erfaringen og kunnskapen (jeg føler )de har i forhold til sykehusene pluss at de generellt har mye kortere ventetid.

Dette gjaldt tydeligvis ikke medi3 da... de har visst lange ventetider. Det er det mest negative synes jeg. I mai stod de oppført med korte ventetider, det var bare snakk om noen uker, men da jeg var på konsultasjon så ble jeg fortalt at jeg i verste fall måtte vente inntil et halvt år. Nå er det gått mer enn et halvt år og det eneste de kunne gi meg av info sist uke da jeg ringte for å høre hvordan jeg lå an

på lista var at de beklagde at ventetidene var lange... skuffende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Puppeguri_*

Hvordan gikk operasjonen? Fornøyd med resultatet?

Jeg også skal ta brystreduksjon, har reservert operasjonsdato 26 april, men må ned 6 kilo...*arg* Håper jeg klarer d ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte brystreduksjon for noen år siden (har F-cup og er bare 161 høy). Jeg slo det fra meg pga arrdannelse og stor risiko for nedsatt sensitivitet i brystvortene. Hva er det som har motivert dere til å gjennomføre inngrepet, og hvor store bryster hadde dere i forkant?

Arrene blir jo veldig store ved brystreduksjon, så fremt de ikke har funnet en ny måte å gjøre det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker du her inne vil du finne flere tråder her inne om det - jeg har blant annet skrevet om mine erfaringer tidligere :)

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Veronica_*
Jeg vurderte brystreduksjon for noen år siden (har F-cup og er bare 161 høy). Jeg slo det fra meg pga arrdannelse og stor risiko for nedsatt sensitivitet i brystvortene. Hva er det som har motivert dere til å gjennomføre inngrepet, og hvor store bryster hadde dere i forkant?

Arrene blir jo veldig store ved brystreduksjon, så fremt de ikke har funnet en ny måte å gjøre det på?

Størrelsen på arrene kommer helt ann på hvordan man behandler sårene osv. Hvis man teiper arrene i opptil et halvt år (?) så blir de penest. Det er mange som har arr som ikke synes med mindre man vet at de er der også :)

Jeg har time hos legen på mandag, og krysser fingrene for at jeg får "godkjenning" fra legen. Jeg er 16 år, 163 cm høy og veier ca 60 kg og har en bh str. som er ALT for stort i forhold til kroppen min; 65H.

De største grunnene til at jeg vil ha en brystreduksjon er fordi jeg ikke får kjøpt bh'er fordi det er en såpass "unik" størrelse. Finner nesten ingen klær som passer, blir konstant kalt "hun med puppene", har utrolig dårlig selvtillit pga. brystene, alltid annspent og stiv i nakken, ryggsmerter til tider, og generelt et stort ønske om å få mindre bryster.

Så, jeg får bare fortsette å krysse fingrene for at jeg får en godkjenning av legen, og at hun ikke sier nei bare fordi jeg er under atten år.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arr er helt individuelt i tillegg til at det hjelper å behandle dem pent selvsagt. Det er litt over to år siden jeg tok reduksjonen og det er helt umulig å se at jeg har gjort noe om du ikke ser godt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Takk for svar. Moren min har gjort det, og hun har veldig stygge arr. Fikk høre av kirurgen at arrdannelse var genetisk betinget, så siden jeg ikke har problemer med smerter i skuldre/nakke lenger, så har jeg droppet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har time hos legen på mandag, og krysser fingrene for at jeg får "godkjenning" fra legen. Jeg er 16 år, 163 cm høy og veier ca 60 kg og har en bh str. som er ALT for stort i forhold til kroppen min; 65H.

De største grunnene til at jeg vil ha en brystreduksjon er fordi jeg ikke får kjøpt bh'er fordi det er en såpass "unik" størrelse. Finner nesten ingen klær som passer, blir konstant kalt "hun med puppene", har utrolig dårlig selvtillit pga. brystene, alltid annspent og stiv i nakken, ryggsmerter til tider, og generelt et stort ønske om å få mindre bryster.

Så, jeg får bare fortsette å krysse fingrene for at jeg får en godkjenning av legen, og at hun ikke sier nei bare fordi jeg er under atten år.

:)

Kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver, jeg er så vidt 152cm høy og brukte minst H-cup (fant ikke større BHer) da jeg var 15. Problemer med rygg, nakke og skuldre, mye stirring, erting og forferdelig vanskelig å finne klær som passet. På grunn av så mange problemer, fysisk og psykisk, hadde jeg ingen problemer med å få godkjent brystreduksjon selv om jeg bare var 15. Det er egentlig alt for ungt, men jeg var såpass reflektert over egen situasjon og klar over at en operasjon ikke ville løse alle problemer at det gikk greit.

Nå er jeg 22, har en fin C-cup, lite arr og angrer ikke et sekund på at jeg gikk gjennom operasjonen. Ønsker deg masse lykke til, håper at du får det godkjent og at det gjør livet ditt litt lettere! *klem*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Veronica_*
Kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver, jeg er så vidt 152cm høy og brukte minst H-cup (fant ikke større BHer) da jeg var 15. Problemer med rygg, nakke og skuldre, mye stirring, erting og forferdelig vanskelig å finne klær som passet. På grunn av så mange problemer, fysisk og psykisk, hadde jeg ingen problemer med å få godkjent brystreduksjon selv om jeg bare var 15. Det er egentlig alt for ungt, men jeg var såpass reflektert over egen situasjon og klar over at en operasjon ikke ville løse alle problemer at det gikk greit.

Nå er jeg 22, har en fin C-cup, lite arr og angrer ikke et sekund på at jeg gikk gjennom operasjonen. Ønsker deg masse lykke til, håper at du får det godkjent og at det gjør livet ditt litt lettere! *klem*

Det var veldig godt å høre! Har vært litt små bekymra for at det kanskje ikke vil bli så pent etterhvert fordi jeg ikke er helt ferdig utvokst enda.. Og det var også veldig beroligende at du fikk det "godkjent" fordi jeg har gått rundt å vært ekstremt bekymret for det nå :P Men nå når du har fortalt at du fikk godkjent da du var på min alder, så tror jeg at jeg får godkjent jeg og :)

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ung.kvinne

Lykke til alle sammen med reduksjoner!!

Jeg er en ung kvinne som også ønsker(trenger)en brystreduksjon, og vil gjøre det via legen, fritt sykehusvalg og privatklinikk (flere operasjoner=mer erfaring=bedre resultat) Har ikke vært hos lege enda, men tenkt mye på det, og bestemt meg for Colosseumklinikken i Oslo, men nå er alle privatklinikker tatt bort fra listen på frittsykehusvalg.no :forvirret:

Noen som vet om det er mulig å få operasjon dekket hos privatklinikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til alle sammen med reduksjoner!!

Jeg er en ung kvinne som også ønsker(trenger)en brystreduksjon, og vil gjøre det via legen, fritt sykehusvalg og privatklinikk (flere operasjoner=mer erfaring=bedre resultat) Har ikke vært hos lege enda, men tenkt mye på det, og bestemt meg for Colosseumklinikken i Oslo, men nå er alle privatklinikker tatt bort fra listen på frittsykehusvalg.no :forvirret:

Noen som vet om det er mulig å få operasjon dekket hos privatklinikk?

Ja, sålenge legen din mener du kan bli godkjent for brystreduksjon, så kan du velge selv om du vil opereres på sykehus eller klinikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det?

Skal selv operer på tirsdag, skummelt og siden man ikke vet hvordan det vil se ut.. arr/størrelsen osv.

Bruker bh-str 75H og for å få det dekket må man ta bort 450g pr pupp eller ser de det litt ann??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til alle dere som har bestemt dere! Jeg tok reduksjon for 5 mnd siden, og har fått et nytt liv. Jeg fjernet til sammen 2 kilo, og er endelig kvitt alt av rygg og nakkesmerter.

Resultatet er utrolig bra, hadde aldri trodd at det ville se så fint ut. Jeg har fortsatt litt rødhet i arrene, men de blir stadig blekere. Har fått skikkelig struttepupper :D

Så det var noen over her som sa at Colosseum er fjernet fra fritt sykehusvalg. Jeg ble operert der og var på etterkontroll for 2 uker siden. Da sa legen min at jeg var heldig som ble operert før nyttår, hadde jeg søkt nå hadde jeg måttet betale alt selv. Selv med henvisning fra legen. Fikk egentlig ikke noe skikkelig svar på hvorfor, men dette er jo veldig synd da de er utrolig dyktige der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Lykke til alle dere som har bestemt dere! Jeg tok reduksjon for 5 mnd siden, og har fått et nytt liv. Jeg fjernet til sammen 2 kilo, og er endelig kvitt alt av rygg og nakkesmerter.

Resultatet er utrolig bra, hadde aldri trodd at det ville se så fint ut. Jeg har fortsatt litt rødhet i arrene, men de blir stadig blekere. Har fått skikkelig struttepupper :D

Så det var noen over her som sa at Colosseum er fjernet fra fritt sykehusvalg. Jeg ble operert der og var på etterkontroll for 2 uker siden. Da sa legen min at jeg var heldig som ble operert før nyttår, hadde jeg søkt nå hadde jeg måttet betale alt selv. Selv med henvisning fra legen. Fikk egentlig ikke noe skikkelig svar på hvorfor, men dette er jo veldig synd da de er utrolig dyktige der.

Hvor gammel er du? Og hvilken størrelse hadde du da du ble operert`?

Vurderer selv operasjon, men har ikke født barn enda...lurer på om puppene bli helt ødelagte når jeg får barn senere...? hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_anonym_*

Til dere som har tatt brystreduksjon,

Hva slags teknikk brukte kirurgen deres? Jeg skal opereres omen månedes tid og kirurgen bruker noe kalt hall findley teknikk. Teknikken gir bare arr rundt brystvorten og ned til folden men ikke under brystet. Dette kan gi en fold under brystet ,men som vanligvis forsvinner. Noen som har noen erfaringer med det?

takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_anonym_*
Lykke til alle sammen med reduksjoner!!

Jeg er en ung kvinne som også ønsker(trenger)en brystreduksjon, og vil gjøre det via legen, fritt sykehusvalg og privatklinikk (flere operasjoner=mer erfaring=bedre resultat) Har ikke vært hos lege enda, men tenkt mye på det, og bestemt meg for Colosseumklinikken i Oslo, men nå er alle privatklinikker tatt bort fra listen på frittsykehusvalg.no :forvirret:

Noen som vet om det er mulig å få operasjon dekket hos privatklinikk?

sjekk frittsykehusvalg.no så får du oversikt over de sykehusene/klinikkene du kan velge mellom. Sist jeg sjekka var det Aleris og Drammen private som er de private sykehusene man kan velge mellom i helse sør-øst. Jeg hadde også tenkt å dra på colosseumsklinikken, men de har ikke lenger avtale med det offentlige så da ble det Aleris isteden. Så langt er jeg veldig fornøyd med dem. Hyggelig kirurg og kort ventetid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Og hvilken størrelse hadde du da du ble operert`?

Vurderer selv operasjon, men har ikke født barn enda...lurer på om puppene bli helt ødelagte når jeg får barn senere...? hmm

Jeg er 28 år, hadde str 80F, er nå 75D. Jeg har heller ikke barn, er litt bekymret for at jeg kanskje ikke kan amme senere, men jeg orket ikke gå rundt med smerter lenger. Kan ikke se at puppene vil bli ødelagte, de er fortsatt som venlige pupper, bare mindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har tatt brystreduksjon,

Hva slags teknikk brukte kirurgen deres? Jeg skal opereres omen månedes tid og kirurgen bruker noe kalt hall findley teknikk. Teknikken gir bare arr rundt brystvorten og ned til folden men ikke under brystet. Dette kan gi en fold under brystet ,men som vanligvis forsvinner. Noen som har noen erfaringer med det?

takker for svar:)

Jeg har det typiske "anker-arret", altså arr også under brystet. Denne teknikken du beskriver, passer den best på de som ikke har veldig mye å fjerne? Ser bare for meg at dersom man fjerner en del vil det bli mye hud til overs? Lykke til, du blir sikkert veldig fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ung kvinne
sjekk frittsykehusvalg.no så får du oversikt over de sykehusene/klinikkene du kan velge mellom. Sist jeg sjekka var det Aleris og Drammen private som er de private sykehusene man kan velge mellom i helse sør-øst. Jeg hadde også tenkt å dra på colosseumsklinikken, men de har ikke lenger avtale med det offentlige så da ble det Aleris isteden. Så langt er jeg veldig fornøyd med dem. Hyggelig kirurg og kort ventetid:)

Så fint, har sett det og bestemt meg for Aleris også, må bare få mot i meg til å bestille legetime... Har du hatt operasjonen? Hvordan var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...