Gå til innhold

Kanuttens liv og røre


Kanutten

Anbefalte innlegg

Det er GULL!

Jeg har eget firma, så det burde være uproblematisk å handle hos Kølzow. Tusen takk for hjelpen, Kanutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne helga har det ikke vært mye søvn. Jeg har stort sett brukt nettene til å prate/krangle med en nær slektning i tlf. :sukk:

Han er ikke frisk, og mener han fungerer best på nattestid. Problemet med at når han tror han fungerer, så dreier livet seg om han selv, og hva galt andre gjør osv. Derfor får han et stort behov for å ringe og fortelle hvor fæl jeg og resten av familien er. Det er ganske vanskelig å forholde seg til, og når man er trett og egentlig ønsker å sove, så blir vel ikke alltid svarene han får så gjennomtenkte heller.

Skulle ønske han ville høre litt på meg, for hele samtalen dreier seg om det samme igjen og igjen..

Jaja, man får vel bare lære seg å leve med det. Svarer man ikke, så blir det ikke noe bedre av det heller, for da popper det inn meldinger som ikke er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff høres ikke bra ut :klemmer:

Han er som du sier syk - så det hjelper ikke å diskutere med dem. Hadde jeg vært deg hadde jeg slått av telefonen og prioritert meg selv litt.. Er vel ikke så enkelt det heller men men..

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke så enkelt Agnethe. Blir bare verre av det. Da er det masse bråk om at jeg ikke bryr meg om han velger å ta livet sitt osv. ¨Jeg pleide å gjøre det før, altså slå av, men det ble så ille neste gang da. Mamman min er alene, og hun er redd for å bli syk (hun har en kronisk sykdom), derfor må jeg ha tlf slik at hun kan få tak i meg om det er noe. :trist:

Edit: Glemte å legge inn en :klem: Agnethe. Håper kaka ble god. :)

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det høres særdeles vanskelig ut og ikke minst slitsomt ut for deg.

Ikke noe sjangs for at slektningen din kan få hjelp da?

Kaka ble, kjempegod ;)

Bjørnebærkrem, karamellpuddingkrem og sjokoladekrem NAM :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh så bra kaka ble god. :)

Her har Romeo Clive hatt bursdag i dag, og vi har spist med pasjonsfrukt og vaniljekrem. :sikle:

Når det gjelder slektningen, har han vært innlagt i psykiatrien en lang stund, men de kan ikke gjøre noe mere med det.

De sier at resten er opp til han, men det virker ikke som han har lyst til å bli frisk. Han mangler evnen til å se framover. tenker bare på det som har vært, og lever etter det. De blir litt sånn at han forsvarer sine handlinger pga hva som har skjedd i barndommen. Jeg prøver å forklare at han da må tenke framover på hvordan ting kan bli, og at han må tenke på det som har vært før som en erfaring på hvordan ting ikke skal være, men da er det jo bare jeg som er dum som ikke skjønner hvordan det er å være psyk osv.

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i at det ikke er lett ja. Man blir litt rådløs, og sliten til tider.

Næmmen, så koselig at de har bursdag på samme dag.:) Håper han har hatt en fin bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må skrive opp her inne, så jeg får fulgt med ordentlig, så får vi se om det klaffer etterhvert. I dag kom altså årets første TR. (Er det lov å håpe at det blir lenge til neste gang? :fnise: )

----------------

Det har vært en dritt dag i dag. Sliter litt på jobben for tiden. Trives ikke så godt som jeg gjorde før, fordi jeg føler det blir en kamp for å bli behandlet likt som de med annen utdanning.

Har vært møte i dag og greier, og der prøvde jeg å forklare hva jeg synes var vanskelig, men de med annen utdanning ser ikke problemet. ( og klart de ikke gjør, fordi de får jo alt tilrettelagt. )

Lurer på å se meg om etter noe annet å gjøre. Blir tungt å ha det sånn på jobb, når det for tiden er vanskelig privat.

Jeg tror jeg begynner å bli litt sliten, for jeg greide å begynne å grine på møtet i dag. (huff, føler meg helt teit i ettertid, men greide ikke å holde tilbake tårene) dro hjem etterpå, og møtte Romeo i gangen, han så straks at det var noe og at jeg hadde grått, og når han spurte, så greide jeg å begynne å grine igjen.

:sukk: jaja, ikke så mye å gjøre med nå da.

Starter på ny frisk i morgen. Har fridag, så skal nyte den tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Så leit å høre. Høres ut som det er litt mye for deg for tiden, ja. Håper det ordner seg. Er kanskje ikke så dumt å se seg om etter en annen jobb. For man bruker så mye tid på jobben, så om man vantrives kan det får veldig store konsekvenser for livskvaliteten. Huff. Får vondt av deg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen Store My, jeg trengte den akkurat nå. :):klemmer:

det er litt mye for tiden, men sånn har det vært ei stund nå, så føler jeg strever litt akkurat nå. Men det må da bli bedre tider.

Jeg vet de har annonsert en ledig stilling jeg kunne tenkt meg. Fikk tips om det av en kollega i går. De hadde flere stillinger ledig, så hun anbefalte meg å søke. Hun skulle også gjøre det, for hun trives ikke på jobb hun heller. Hun mangler den riktig tittelen hun også.

:klemmer: til deg Store my, håper du får en fin dag.

Jeg gledet meg til å være hjemme å slappe av fra jobben i dag, men desverre er kanuttengutten syk. Han fikk omgangsyke i natt, så foreløpig i dag, har jeg vaska på badet, og skifta sengeklær på senga hans.

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du har det tungt hvis det er slik :klem:

God bedring på kanuttengutten da :blomst: Håper han blir fort frisk :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

:klemmer::hug:

Sender over noen jeg også i en slitsom hverdag! Det hjalp vel ikke med sykdom i hus heller, håper gutten blir fort frisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere begge to. Så snille dere er med meg da. :smilyblomst:

Kanuttengutten blir nok fort frisk. Jeg tror han snart var den eneste i klassen som ikke hadde fått det, så jeg ble ikke akkurat overrasket.

:klemmer: i massevis tilbake til dere som orker å lese hva jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir visst ikke så jeg søker på den stillingen alikevel. Jeg har lett som bare det i dag for å finne annonsen, men den er ikke noen steder. Kollegaen min fant den ikke hun heller. :( Det var vel ikke meningen jeg skulle søke på den. Egentlig er det litt dumt å søke på ny jobb også. Vi er jo prøvere, og håper det klaffer snart på den fronten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vært en tur hos legen, og ble sykemeldt for ryggen min de neste to ukene. Kjenner egentlig at det skal bli litt godt faktisk.

I dag er det deilig vær her, rimfrost på trærne, og lyseblå himmel. Skal prøve å komme meg en tur ut å nyte det. Kanuttengutten skal en tur til frisøren, så kanskje vi tar bena fatt dit.

Kanuttengutten skal forresten sove over hos en kamerat i natt, så han blir henta ganske tidlig i ettermiddag. Vurderer å overraske mannen med en god middag.

Så 4* i går på TVNorge, og ble litt inspirert av Tommy Steine sin meny. Hadde vært gøy å prøvd den. Indrefilet av tamrein og creme brulet :spise:

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som du har det så greit for tiden. :kose: Håper ryggen går seg til i sykmeldingsperioden da.

Kos dere i kveld. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Muffin.

Jeg håper også sykemeldingsperioden skal hjelpe meg litt.

Kjenner jeg synes det er godt faktisk, at jeg ikke skal på jobb på lenge. Kjekt å få tid til å komme seg litt.

Fikk noen gavekort på massaje til jul, som jeg skal benytte meg av nå, kanskje det hjelper på også.

Det ble ikke rein i kveld, fordi butikken ikke hadde det, men jeg har kjøpt inn entrecote, og sammen med fløtegratinerte poteter tror jeg det skal bli et herremåltid her etterhvert.

Ha en riktig fin fredagskveld.

:klemmer:

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin helg, og at du klarer å slappe av og kose deg litt nå mens du går sykemeldt :klemmer:

Fredagsmenyen din hørtes helt yummy ut :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...