Gå til innhold

Kanuttens liv og røre


Kanutten

Anbefalte innlegg

Skal absolutt prøves. :jepp:

I tillegg skal jeg whiskymarinere elg, lage roastbeef av elg, og saltbake elg som alle skal skjæres i tynne skiver.

Dadler med bacon, div aioli, potetsalat, røkt ørret, grønn salat. Melon med fetaost, Spanske kjøttboller av elgkjøtt med fetaost og krydder. Lefser med spekeskinke, ruccola, og smøreost. Chorizo pølse, og annen sprek pølse som blir stekt sammen i stekepanna. sataikylling og focaccia er det som er under planlegging.

Dette blir ikke et helt rent Tapasbord da, men tror jeg skal finne noen til enhver smak når jeg gjør det sånn. :)

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei snuppa!

Så mye godt du har planer om å lage da! Ble sulten av å lese her inne. :sikle:

Håper dagene dine er enklere for hode og hjerte nå. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søta. :)

så koselig å høre at det frister. :) Håper alt er bra og at dere får til å ta turen. :)

Det er nok ikke så mange forandringer her hjemme, derfor er det godt å ha noe å planlegge. Ha noe annet å tenke på. :)

Håper du får en flott dag i morgen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg ønsker meg ny bil. :sukk: Altså, ikke sånn ny nybil, men en 2003 modell BMW kanskje. . .

I går skulle vi kjøre for å se på en bil som var avertert hos ett firma, og da vi kom ut for å kjøre dit, oppdaget jeg at bilen min hadde blitt påkjørt i løpet av dagen på jobb.

Jeg har da fått ett stort hakk/bulk på bakskjermen min, og 6-7 lange striper. :kjefte:

Nå har jeg ikke akkurat nybil, men jeg ble så skuffa.

Mest sannsynlig er det en kollega, da det stort sett bare er vi som står parkert der, og da synes jeg det er dårlig gjort at h*n ikke la igjen en lapp på ruta eller noe. . .

Ryggen min har også streika igjen, så nå har jeg problemer med å sette venstre fot i bakken. Kjennes ut som noen stikker langt inni ryggen med en kniv hver gang jeg setter ned på venstre foten. Utrolig kjedelig akkurat nå. :sukk:

Edit. Tok bort en quote som jeg ikke aner hvorfor kom dit. . .

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på FB ja, hva som hadde skjedd - helt utrolig at det finnes folk som er blottet for samvittighet. Hadde det vært meg som hadde bulket en bil hadde jeg blitt helt fra meg, og grått fortvilet og lagt igjen lapp, kanskje til og med ventet på eieren, men det er meg.. :fnise:

Hvordan går det med mamman din?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lakkert bulken med en lakk som var med bilen min. Dette hjelper litt på det styggeste såret. Dette hjelper vel for at det ikke skal begynne å ruste der. Jeg hadde nok også reagert som deg Spatula, derfor føles det så trist at noen bare kan kjøre fra det. . .

Mamma har fått innkallelse på kreftavdelingen, og skal inn for å begynne behandlig på bursdagen min. ( På Onsdag)

Akkurat nå har hun fått en skikkelig betennelse i brystet da, så nå behandles hun med medisin mot stafylokokker. Jeg ventet egentlig bare på det, for det skal noe til at man får renset alt etter at såret revnet da hun kom hjem fra siste operasjon.

Jeg har vurdert å avlyse feiringa, men mamma insisterer på at jeg selvfølgelig skal feire, og hun håper at hun får til å delta på kvelden hun også. Jeg vet ikke heeelt hva de gjør den første dagen jeg, men hun skulle møte fastende, og de skal sette inn venflon vet jeg. . .

:klemmer:

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Kan du ikke ta deg en runde på parkeringsplassen og se om noen av bilene der har rester av lakk fra bilen din på seg? :lur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg hjemme fra jobb. Ryggen streiker helt, og jeg er i skikkelig dårlig form ellers også.

Gutten er også hjemme fra skolen i dag,fordi han har feber, så han har bestemt seg for å holde senga i dag.

Har ei venninne som har forbarma seg over meg jeg, så hun kommer innom i 12 tiden med lunch. Snille gode venninnen min.

Ikke bryr hun seg om at det ser ut som det har vært ei bombe her heller.

I fjor til bursdagen min, fikk jeg en skriver av min kjære. Til å skrive ut spiselige bilder på. Jeg har hatt så store problemer med å finne blekk til en real pris, så den har stått urørt i esken sin hele tiden. I går satte jeg meg ned og pløyde gjennom en hel haug av siden på ebay, og jammen meg fant jeg en side som hadde det blekket som jeg trenger. Så nå er det på vei i posten til meg. :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har en litt tung dag i dag. :sukk:

Hadde bursdag på onsdag, og hadde et supert selskap med de fleste av de som betyr noe for meg tilstede. :)

En kommentar fra tanta til kjære brente seg litt fast på hjernen, og også svaret kjære ga. Har gått og tenkt på det siden.

Ettersom en del av mine venner nå begynner å få barn, mens vår sønn jo er 12 er det sikkert naturlig å tro at vi er ferdige med barneproduksjon. Iallefall i følge denne tanta til kjære da. Hun spurte om hvorfor mine venner var så trege, ettersom vi var ferdige.

Kjære svarte da at KANUTTEN har lyst på flere barn. . . . Han sa ikke vi, men Kanutten. . . . Vet ikke helt hva jeg skal tenke om det jeg. Jeg orker ikke å ta det opp med han akkurat nå heller. Føler ikke for å gjøre en stor sak ut av det, for det var sikkert ikke sånn ment, men....

Vet ikke helt hva jeg skulle ønsket at han svarte jeg. Jeg VET han sliter med selvtilliten i forhold til at ting tar tid, og at han er livredd for at noen skal vite at vi strever, men nå tror sikkert hele familien at jeg maser om flere, og at han ikke har lyst på flere. . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For mannen kan det være lettere å skjule sannheten som du sier, med at han er redd evt prøvesvar og slik ved å svare sånn som han gjør.

Jeg ville ha tatt det opp med han jeg, når det hadde roet seg - for å fått et svar, barn er et tema som kan skape strid i et forhold, og da er det lettere å ta det ved roten enn hvis det slår ut i full blomst :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte på rådet ditt jeg Spatula, og snakket med mannen om det.

Det hørtes vel verre ut enn hva det var ment som .

Det var bare en talemåte for å fortelle at vi ikke var helt ferdige med barn ennå, og en liten beskyttelse for seg selv, sånn at han ikke trengte å si noe mere om at vi prøver.

Alt bunnet nok ut i det at han mener at ingen andre har noe med det, om hva vi foretar oss.

Så da er jeg litt lettere til sinns igjen. :)

Jeg har vært og kjøpt ny komfyr i dag. :hoppe: :hoppe:

Den jeg hadde fra før var ikke helt god. Den brente sukkerbrødene på 75 grader i ovnen, så termostaten var vel ikke helt bra på den.

Jeg fikk litt penger til bursdagen min som jeg la i ovnen, og så pruta jeg på en som var i butikken. Dette gjorde at jeg måtte legge i 3000.- selv i ovn, og det er levbart for en ovnen som egentlig koster 9000.- :)

Det ble en ovn med keramisk topp da, og ikke induksjon. For vi har ikke råd til å bytte ut alle kasserollene våre i denne omgang.

Gleder meg sånn over ny ovn, at nå har jeg satt en bolledeig for å få prøvd den. Ovnen skal ha en sånn hevefunksjon som jeg akkurat nå tester ut. Nå gleder jeg meg til å bake igjen, og legge ut på bloggen min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn sier mange ganger ting uten å tenke over at det kan oppfattes sårende. :kose: Så da er det lurt å få en klarhet i det, så man ikke går rundt og er sur eller lei seg. :Nikke: (Jeg snakker av erfaring. ;))

Gratulerer med ny ovn! Morsomt for deg som er så glad i å bake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja du har helt rett Muffin.

Jeg har vel en egen evne til å gruble på ting som blir sagt jeg også da vet du, så kan vel ikke bare skylde på Romeo. ;)

I dag er det suuuperfint vær her. Det var på tide, så nå ønsker jeg sommeren :velkommen:

Om en time skal vi nedover til skolen. Gutten er med i en forestilling hele skolen skal ha i dag. Denne forestillingen er utendørs, så det er bra vi var heldige med været.

Det er så gøy når barn er så spente på å vise fram det de har jobbet mye med til foreldrene. Gutten bare lyser av stolthet her han går, og har vel ikke snakket om så mye annet de siste ukene enn denne.

Mamma har også sagt at hun kommer for å se, og det er ekstra gøy tror jeg.

Hun skulle jo begynne med cellegift på bursdagen min, men fordi det var så mye betennelse i såret hennes, er cellegiften utsatt til hun har kvittet seg med basseluskene.

Hun har vært hos frisøren nå, og bestilt seg parykk. Det er rart å tenke at hun skal ha det, men om jeg ser den på henne, så merker jeg vel ingen stor forskjell. Iallefall bra at hun får ordet med dette nå, slik at hun kanskje har den klar når håret begynner å falle av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen en :hug: i godværet. Har rømt inn fra sola ei stund, det er så varmt! Er ikke vant til dette her. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: tilbake Nilla. Deilig når været er sånn ja, men skjønner godt at man rømmer inn etter en stund. Akkurat nå er jeg glad jeg bor der jeg bor, for det er fin temp inne i leiligheten vår. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er alltid deilig svalt inne hos oss også. Det er godt! :)

Håper du koser deg på forestilling! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...