Gå til innhold

Kanuttens liv og røre


Kanutten

Anbefalte innlegg

Motgang gjør deg sterkere sies det, og jeg syns du har blitt like sterk som Pippi, og nå trenger du ikke å bli sterkere for nå skal medgangen komme har jeg bestemt :opplyser:

Jeg håper snart at det vil skje noe positivt i livet ditt, det har du fortjent :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også jeg har fortjent litt medgang nå. :) Det har vært ganske tøft og ganske mye den siste tiden.

Før helgen var jeg hos et medium, han snakket mye om hvordan ting var, og hvordan ting har vært. Han fortalte om en del ting i livet som ingen andre visste om, og selv om det var litt skummelt, kom han med en del gode råd som jeg tar med meg.

Han fortalte at det var en i nærmeste familie som var alvorlig syk, men at vedkommende ville bli bra på mirakuløst vis. Jeg blåholder på at det var mamma han snakket om. (Jeg skjønte ikke at det var det da jeg var der, for da visste vi ikke noe om diagnosen) Så nå venter jeg på det mirakelet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Kanutten, hva er det jeg leser!

Dette var ikke noe artig lesing. :cry:

Men vi krysser fingrene og håper på det beste!

Hvis det ikke er hemmelig, så gi din mor en god klem fra meg, og si at jeg tenker på henne. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vi krysser fingre og håper det beste. Vi har et møte med en healer i dag. Han holder på å utdanne seg til tankefeltterapeut, og vi skulle treffe han i den forbindelse. Han skal se litt på mamma i dag. :)

Jeg er litt usikker på hvor hemmelig det er Nilla, så setter pris på om du holder det for deg selv ei stund. ;)

Regner med at det ikke er sånn kjempehemmrlig lengre, ettersom jeg fikk en tlf i går fra søsteren til mamma som var sjokkert og ikke visste helt hvordan hun skulle takle det.

Man tenker jo fort på døden når man får høre om sånne diagnoser, og mamma har jo mistet lillesøsteren sin til kreften.

Så nå er det mye som surrer i hodene våre.

:klemmer:

Edit: lurt å lese gjennom før man trykker lagre kanskje.....

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Mazilla. Ja det er tøffe tak, men vi vinner til slutt. :)

---------------------

Jeg har hatt en utrolig spennende kveld. Han tankefeltterapeuten som kom hos mamma, var kjempekoselig å prate med. Han ble i over tre timer, og vi pratet og pratet.

Nå har vi lagt en plan da. Han skal prøve å "se" litt på mamma, og i første omgang prøve å hjelpe henne med knærne hun sliter sånn med.

Han spurte henne om hva hun ville valgt å rette på om hun kunne.

Må innrømme at jeg ble litt overrasket da, for jeg var sikker på at hun kom til å velge kreften, men det gjorde hun ikke.

Så nå kommer han en tur på mandag, og skal se på dette i første omgang. Vi må nok regne med flere omganger, for som han sier, så ble ikke rom bygd på en dag. . :)

Han skal også hjelpe meg å ta tak i div ting jeg sliter med, og skal der nøste opp en dødsangst som jeg sliter veldig med.

Jeg synes dette er utrolig spennende, og gleder meg til å følge med framover.

Snakket med mamma etter han dro da, og spurte hvorfor hun ikke valgte kreften. Da var svaret at hun ikke trodde på at det gikk an å fjerne den med healing, så derfor valgte hun knærne. :)

Litt moro at hun har tro på at de blir bra, men ikke kreften da. :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: I dag når jeg sto opp var det ikke mindre enn 53 tekstmeldinger fra bror. Jeg ringte til mamma i går kveld, og sa at om hun trengte meg, måtte hun ringe på mannen sin tlf, for at jeg skrudde av all lyd før jeg la meg i går. Jeg skjønte hvor dette kom til å ende ettersom meldingene haglet inn i går kveld også.

Bror går rundt og forteller til alle at jeg har lurt han i forhold til takst på hytta. Han har sett noen hyttepriser på samme halvøya som koster over en million, og sammenligner den vi har med denne. Dette innbiller han seg fordi vi også har "panorama"utsikt der hytta er.

Jeg har sagt at vi kan legge saken død til han har fått en takstmann til å være med, men nå er han redd han ikke får "blodpengene" (som han kaller det) til 1. mars som var den opprinnelige datoen alt skulle vært i orden.

Jeg prøver å si at den datoen han får disse pengene og skjøtet er skrevet på meg, så kan han ikke gå rundt etterpå å fortelle alle hvor jeg har lurt han. :nei: Fordi han selv skrev under på at avtalen skulle være sånn.

Nå er det ikke snakk om så mye penger da, rundt 40 000.- vi hver av oss sitter igjen med etter at alt er betalt.

Bror mener nå at jeg skulle ha betalt han 180 000.- til fordi jeg stikker av med hele arven etter pappa.

Jeg er nå på nippet til å gi opp hele hytta, og bare gi f.... i alt. Makan til trøbbel man skal få. .

I tilleggg sender han jo også en haug med meldinger til mamma, og hun har vel nok med seg selv akkurat nå.

Hun sliter med tankene om at dette kan gå gale veien for henne også, og at det blir mere å krangle om som hun sier.

Bror kunne da fortelle henne at dette var nok straffen fra Gud for at hun holdt med meg i hyttesaken, og at det var derfor hun hadde fått kreft.

Jeg finner ikke ord jeg, for hvor ond det går an å bli.

Endret av Kanutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

God morgen mine kjære KG venner. :sol:

Travle tider her for tia. (det har det egentlig vært ganske lenge nå)

Men det er ikke bare ulemper med det.

Bror har foreløpig ikke gitt seg, og har nå anmeldt meg til politiet. Så nå avventer jeg brev derfra. Han kommer ikke langt da, for jeg har alt mitt på det tørre, men det er en ekstra påkjenning allikevel.

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye jeg. Kjenner at jeg er litt mettet akkurat nå.

Helga tror jeg blir bra. Jeg skal på tur til Hitra sammen mamma, og to andre venninner. Tror det blir bra for oss alle sammen, og ikke minst for mamma, som har vanskelig med å planlegge fram i tid. Hun tør ikke planlegge noe etter operasjonen stakkar, for hun er så usikker på hvordan dette går.

De har funnet to kuler i brystet hennes, og den ene som er ganske stor, har hun nok hatt ei stund. Hun skal legges inn på sykehuset 17 mars, så det er ikke så lenge til, samtidig som ventetiden er lang allikevel.

Derfor er det bra at vi kan gjøre noe sammen nå som denne turen til Hitra.

Ønsker alle sammen ei riktig god helg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir ikke så vanskelig å finne. ;) Jeg skal være på skolen der å ha dansekurs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som skal ha svingkurset?

Kult, jeg skal ikke delta, men jeg bor jo i sentrum å ser taket på skolen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det stemmer. :) Skal lære disse øyboerne å danse litt. :)

Hun som er linedanceinstruktør er opprinnelig fra Hitra, så regner med vi får omvisning i morgen etter at kurset er ferdig. Kanskje jeg får sett hvor huset ditt står. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koslig å se deg i dag :klem:

Vi måtte dra før det var over, fordi Poppel våknet og skulle ha mat, hvis ikke hadde jeg kommet bortover til deg og sagt hei, på ordentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere får til en sånn tur i helga da. :)

Skjønner godt at det er vanskelig å våge å planlegge noe langt fram for moren din, det er tøffe saker hun går gjennom.

Skal på sykehuset selv den 17. mars, så jeg skal tenke ekstra mye på henne og dere.

Kjenner at jeg er ganske optimistisk på hennes vegne jeg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg også i dag Icing. Håpte at du ble til pausen, så jeg fikk hilse ordentlig på. Kanskje anledningen byr seg senere. :klemmer:

Skikkelig koselig med en sånn tur. Jeg og mamma ligger på samme rom her, så skravla går. :)

Koselig at du er innom en tur også Nilla. :) Du må gjerne ta kontakt den 17. om du har god tid. Regner med det er mye venting på meg og mamma den dagen.

Jeg har fått fri fra jobb den dagen,og skal være med henne, ettersom det sto på papiret hun fikk at det var anbefalt. .

Operasjonen er ikke før den 18. Så er det full pakke med strålebehandling osv etterpå.

Jeg er også positiv, og har bestemt at dette skal gå bra.

-------------------

Disse Hitraværingene er ikke enkel å skremme ut på kurs da. Veldig få deltagere, men de som var der kunne fortelle at de syntes det var gøy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...