Gjest Therese 18 Skrevet 3. januar 2010 #1 Del Skrevet 3. januar 2010 Er en ung jente og har i det siste fått god kontakt med en på jobben. Fra min side syns jeg dette er bare hyggelig og jeg elsker å være sosial. Men problemet her er at han er 28 år og er full klar over at jeg er 18 år og singel. Han har sagt til meg at han er intressert og kunne tenkt seg noe mer. Jeg får angst og panikk av dette, ikke bare at han er en del år eldre meg, men at han jobber med meg og det kommer til å bli kleint på jobb fremover. Ikke vet jeg hva skal gjøre eller si. Noen tips? Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 3. januar 2010 #2 Del Skrevet 3. januar 2010 Er en ung jente og har i det siste fått god kontakt med en på jobben. Fra min side syns jeg dette er bare hyggelig og jeg elsker å være sosial. Men problemet her er at han er 28 år og er full klar over at jeg er 18 år og singel. Han har sagt til meg at han er intressert og kunne tenkt seg noe mer. Jeg får angst og panikk av dette, ikke bare at han er en del år eldre meg, men at han jobber med meg og det kommer til å bli kleint på jobb fremover. Ikke vet jeg hva skal gjøre eller si. Noen tips? Takk! Ja. Vær tydelig og si fra om at du ikke er interessert og be ham respektere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2010 #3 Del Skrevet 3. januar 2010 Hadde en gang en eldre kollega som prøvde seg på meg, og han var appåtil gift. Jeg var passert 20 og han godt over 50, og ikke akkurat et glansbilde... Det var ikke noe gøy, men jeg latet som ingenting, for jeg turte ikke si noe. Jeg hang veeeldig mye med kompisene som var yngre på jobb, og fortalte om alt det morsomme vi hadde funnet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. januar 2010 #4 Del Skrevet 3. januar 2010 Er en ung jente og har i det siste fått god kontakt med en på jobben. Fra min side syns jeg dette er bare hyggelig og jeg elsker å være sosial. Men problemet her er at han er 28 år og er full klar over at jeg er 18 år og singel. Han har sagt til meg at han er intressert og kunne tenkt seg noe mer. Jeg får angst og panikk av dette, ikke bare at han er en del år eldre meg, men at han jobber med meg og det kommer til å bli kleint på jobb fremover. Ikke vet jeg hva skal gjøre eller si. Noen tips? Takk! Du får oppføre deg litt mindre sosialt da vettu. Da slipper du i hvert fall å bli misforstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 3. januar 2010 #5 Del Skrevet 3. januar 2010 Gi han beskjed om at du ikke er interessert, og slutt å være sosial med han utenom jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 3. januar 2010 #6 Del Skrevet 3. januar 2010 Du får oppføre deg litt mindre sosialt da vettu. Da slipper du i hvert fall å bli misforstått. Du er faen ikke sann. Det er da ikke HUN som skal forandre seg. Mannen får takle at hun ikke er interessert. Man må da få lov til å være sosial og hyggelig, uten at det skal bety noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 3. januar 2010 #7 Del Skrevet 3. januar 2010 Oi, her kom altså Hilde KS meg i forkjøpet. Det er ikke unge jenter som skal la være å smile eller sminke seg eller gre seg eller kle seg pent på jobben. Det er dere voksne mannfolk som skal kunne oppføre dere og ikke sikle på ungjentene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shivas Skrevet 3. januar 2010 #8 Del Skrevet 3. januar 2010 Nå synes jeg vel ikke akkurat at aldersforskjellen var direkte avskrekkende. Dog er det alltid ubehagelig med 'klegger' som ikke har antenner. Du må nok være tydeligere på at du ikke er interessert. Anbefaler deg å tøffe deg opp litt og si det direkte til han. Du hadde jo muligheten til nettopp det da han fortalte at han var interessert og kunne tenke seg noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 3. januar 2010 #9 Del Skrevet 3. januar 2010 Du får si at "noe mer" er helt uaktuelt fra din side. Du foretrekker å la kolleger være kolleger, rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 3. januar 2010 #10 Del Skrevet 3. januar 2010 Er en ung jente og har i det siste fått god kontakt med en på jobben. Fra min side syns jeg dette er bare hyggelig og jeg elsker å være sosial. Men problemet her er at han er 28 år og er full klar over at jeg er 18 år og singel. Han har sagt til meg at han er intressert og kunne tenkt seg noe mer. Jeg får angst og panikk av dette, ikke bare at han er en del år eldre meg, men at han jobber med meg og det kommer til å bli kleint på jobb fremover. Ikke vet jeg hva skal gjøre eller si. Noen tips? Takk! Jeg vet at du ikke skal gjøre som meg, når eldre kollegaer på min jobb inviterer med ut eller sier at han er interessert: - Ikke si at du er opptatt som unnskyldning. Da vil han fortsette å vise interesse. - Ikke bli med ut på middag eller annet om du ikke er interessert Du kan fortsette å være sosial som du pleier, eneste du behøver å gjøre er å si på en vennlig måte at du synes det er kjekt å være kollega med de, og at du setter pris på det gode miljøet på jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. januar 2010 #11 Del Skrevet 3. januar 2010 Du er faen ikke sann. Det er da ikke HUN som skal forandre seg. Mannen får takle at hun ikke er interessert. Man må da få lov til å være sosial og hyggelig, uten at det skal bety noe mer. Og du er faen i meg naiv! Hva er det du ikke fatter med at hyggelige og sosiale jenter/damer ofte blir misforstått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 3. januar 2010 #12 Del Skrevet 3. januar 2010 Ts her! Jeg skal ikke forandre meg for at jeg er hyggelig og sosial!! Dette er en fin egenskap å ha:) Det er vel hans problem som sikler etter en ung jente som tydeligvis har sagt flere ganger at jeg liker ikke når eldre menn prøver seg på meg. Men jeg har bare tenkt å ta det med ro og evt ta det opp med han, hvis han hinter til dette. Takk for råd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 3. januar 2010 #13 Del Skrevet 3. januar 2010 Herrefred, han er da ingen eldre mann. Hva svarte du han forresten da han sa at han var interessert i noe mer? Dersom du ikke avviste han, så er jo det punkt 1 nå. Samt å skygge banen noe. Jada, naturligvis skal man være sosial med kollegaer, men når en kollega tydelig har gitt inntrykk av at han ønsker noe mer enn vannskap, så trekker man seg unna denne personen i situasjoner som kan gi personen mer forhåpninger. Og til de som mener at jeg med dette mener at kvinner skal gå kledd i aske og sekk: Nei, det mener jeg ikke, og jeg hadde gitt samme råd dersom den det gjeldt var mann, ung eller eldre, eller en eldre kvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 3. januar 2010 #14 Del Skrevet 3. januar 2010 Hvis han hadde vært litt yngre, så kunne jeg godt tenkt meg ett eller annet. Men 10 år, er litt mye. Men det kunne ha vært verre. Når han tok opp dette så var jeg på hytta og jeg fikk dette på mld av han. Jeg svarte bare med at vi kan snakke om det når jeg kommer hjem. Så da tar jeg det bare opp med han til uka, face to face Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 3. januar 2010 #15 Del Skrevet 3. januar 2010 Og du er faen i meg naiv! Hva er det du ikke fatter med at hyggelige og sosiale jenter/damer ofte blir misforstått? Hvor har jeg sagt at jeg ikke fatter at det blir misforstått? Hvorhvorhvor? Jeg sier at det ikke er hennes ansvar at menn misforstår og at det ikke er hun som skal endre opførsel. Du prøver å påprakke kvinner din forvaklede moral her inne. Det negative synet ditt på kvinner er skadelig for de som skulle ha et litt negativt selvbilde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. januar 2010 #16 Del Skrevet 3. januar 2010 Hvor har jeg sagt at jeg ikke fatter at det blir misforstått? Hvorhvorhvor? Jeg sier at det ikke er hennes ansvar at menn misforstår og at det ikke er hun som skal endre opførsel. Du prøver å påprakke kvinner din forvaklede moral her inne. Det negative synet ditt på kvinner er skadelig for de som skulle ha et litt negativt selvbilde. Jeg har ikke noe negativt syn på kvinner. Les ditt første innlegg her, og hva andre skriver her - hennes ansvar er å oppføre seg på en slik måte at hun klargjør sine grenser overfor andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 3. januar 2010 #17 Del Skrevet 3. januar 2010 Beklager at jeg ikke kan svare deg, Steinar. Jeg har satt deg på ignoreringslisten og kan dermed ikke lese innleggene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. januar 2010 #18 Del Skrevet 3. januar 2010 Beklager at jeg ikke kan svare deg, Steinar. Jeg har satt deg på ignoreringslisten og kan dermed ikke lese innleggene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 3. januar 2010 #19 Del Skrevet 3. januar 2010 Du får oppføre deg litt mindre sosialt da vettu. Da slipper du i hvert fall å bli misforstått. Mener du også at jenter skal slutte å gå i miniskjørt og sminke seg så de ikke blir voldtatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. januar 2010 #20 Del Skrevet 3. januar 2010 Mener du også at jenter skal slutte å gå i miniskjørt og sminke seg så de ikke blir voldtatt? Jeg mener faktisk at det går an å bruke litt sunn fornuft. F.eks vil det ikke være spesielt fornuftig av ei dame i miniskjørt å rave alene kanon dritings hjem fra byens nattklubb kl 3 på natta. Eller? Men jeg unnskylder ingen som begår voldtekt uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå