Gå til innhold

LineGourmet har blitt mamma


LineGourmet

Anbefalte innlegg

Æsj, jeg har blitt forkjøla. Skikkelig uggen fra nesa og opp og som for øyeblikket sprer til halsen. :forkjola:

Jeg vil ha en hund - en stor en.. ;) Har alltid hatt lyst på hund jeg. For dere som alltid har ønsket dere barn - sånn har jeg det med hunder :fnise: Aller helst vil jeg ha en bastard. Mest på grunn av at jeg motsetter meg disse oppdretterne og fanatismen i hvordan de avler frem karaktertrekk som er fysisk til ulempe for hunden. I tillegg ønsker jeg hund pga dyret i seg selv og ikke rasen. Så det så :jepp::hund:

Jeg begynte seriøs bearbeiding av typen i går. Eller - jeg har kommet med antydninger om at jeg har lyst på hund siden vi ble sammen for over 3 år siden. Men i går så var jeg helt konkret: Om vi ikke har blitt gravide innen juni er over. Så må vi serøst overveie å skaffe hund.

Forresten - når jeg kom hjem på lørdag vettu - så hadde jeg fått el-testene i posten. Og han lurte på hva det var i pakken... Urgh, jeg blir alltid så pinlig berørt når han "tar" meg i og ta dette med å bli gravid alvorlig. Hvorfor det? Sånn var det når han så jeg stod på apoteket og lurte på hvilken graviditetstest jeg skulle velge. Han sa bare: "Du blir ikke raskere gravid selv om du kjøper tester" :rodme::fnise: Er jeg fjern? Og når han plutselig henger over meg når jeg sitter på kvinneguiden og forer meg selv med mine egne og andres prøve/graviditetsbøker. Jeg føler meg "ferska" liksom. :fnise:

Uansett da, så lurte han på hva som var i pakken. El-tester sa jeg da, så naturlig og lett som jeg klarte å få til... Og han bare; ja, så da bare sier du i fra da at nå må vi hoppe til køys for nå gjelder det? Bla, bla.. Jeg fortalte også at det er mange som anbefaler sex annenhver dag fra dag 10-20 i syklusen. Om jeg ber han om det så vil han nok gjøre det...

For vi har ikke sex så ofte som 2. hver dag skjønner dere. og nå er det på tide å sette inn alle kluter sånn at noe kan skje før det er for sent. Han er sånn som syns det er greit hvis vi ikke får barn - men hvis jeg vil det så lar han skjebnen styre. Han er sånn som lar seg overvelde av alt ansvaret og blir usikker om han kan greie det. Sånn har jeg vært også, men nå kjenner jeg andre behov styre sterkere. Og jeg tror alt bare kommer veldig naturlig når en graviditet/barn er der... :)

Å ja - dette må dere for all del gjerne kommentere altså :jepp:

PS! NSB stinker! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: jeg kjenner meg helt igjen i det at prøvingen er litt pinlig. Mennene skal jo tro at babyene bare ble til en tilfeldig gang. Tror ikke mannen min vet så mye om eggløsning og menstruasjon og "the big bang" Mannen visste liksom at vi var prøvere, men han vet vel ikke 100% sikkert at grunnen til at jeg var ekstra villig noen ganger var fordi jeg hadde el.

(kanskje du kan si til mannen at el-tester er nødvendig for å bli gravid, min mann hadde sikkert gått fem på :lur: )

Hunder er kjekt det, min mor har en mellomstor hund. Mye kos med han og gøy å sjaue med han. Jeg tror jeg vil ha hund en gang, men da skal barna være flyttet ut og jeg skal lese avisen sammen med morgenkaffen før jeg rusler en tur i solskinnet. Da er jeg pensjonistog solen skal skinne hver dag. Akkurat nå holder det med en katt og naboens katt kommer ofte på besøk. To hannkatter i fult firsprang gjennom huset her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: jeg kjenner meg helt igjen i det at prøvingen er litt pinlig. Mennene skal jo tro at babyene bare ble til en tilfeldig gang. Tror ikke mannen min vet så mye om eggløsning og menstruasjon og "the big bang" Mannen visste liksom at vi var prøvere, men han vet vel ikke 100% sikkert at grunnen til at jeg var ekstra villig noen ganger var fordi jeg hadde el.

(kanskje du kan si til mannen at el-tester er nødvendig for å bli gravid, min mann hadde sikkert gått fem på :lur: )

Haha :skratte: Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at TR kom :sukk: , da får vi håpe det beste for neste PP :klemmer:

Jeg hadde det akkurat på samme måte som deg angående å bli litt flau når TR kom. Hadde "innbilt svangerskap" i hver PP jeg :sjenert: Og som regel nye symptomer hver gang. Det er nok helt normalt, for når man ønsker seg noe så sterkt så er det rart hvordan kroppen lurer deg. Uansett hvor lyst mannfolka har på barn så er de ofte litt mer avslappa enn oss, slik var mannen min også. Min mann mobber meg litt for all tiden jeg bruker på KG, men jeg har lært masse på KG om prøving og graviditet så det bryr jeg meg ikke om :gjeiper: Jeg trur et er en fordel å være åpen med hverandre om følelsene i forbindelse med prøvingen og godta at man er litt forskjellig. I starten av prøvingen så involverte jeg ikke mannen min så mye annet enn at at vi var enig i at vi var prøvere og at vi måtte ha litt ekstra :humpe: i perioder. Men jeg fikk fort beskjed om at han ikke ville jeg skulle holde ting tilbake så da måtte jeg bare dele info om El-tester etc med han, noe som egentlig var veldig greit for min del. Sex annen hver dag er en fin plan, men ikke bestandig det fungerer i praksis. Den måneden det klaffa for meg gikk ikke etter planen i det hele tatt, ble mye mindre koz enn det jeg hadde håpet på. Men det var tydeligvis nok for det ble iallefall en spire ut av det :rødme:

I ettertid så skulle jeg ønske at jeg stresset mindre under prøvingen. Men det er lett å si nå.... Jeg tenkte mye på at jeg er over 30 og at det hadde vært typisk at når jeg endelig bestemte meg så fikk jeg det kanskje ikke til. Men det er maaaaaange over 30 som blir gravid hele tiden. Så krysser alt jeg kan for deg Line om at det snart er deres tur :strix:

hehe, ble veldig langt innlegg det her, håper du ikke har sovna av det :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettertid så skulle jeg ønske at jeg stresset mindre under prøvingen. Men det er lett å si nå.... Jeg tenkte mye på at jeg er over 30 og at det hadde vært typisk at når jeg endelig bestemte meg så fikk jeg det kanskje ikke til. Men det er maaaaaange over 30 som blir gravid hele tiden. Så krysser alt jeg kan for deg Line om at det snart er deres tur :strix:

hehe, ble veldig langt innlegg det her, håper du ikke har sovna av det :natti:

Jeg har ikke sovna riktig enda - selv om jeg er fryktelig trøtt i dag :natti:

Jeg sier bare tusen takk for at du og dere andre deler med meg - setter veldig pris på det :)

:helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nå har jeg lest gjennom dagboken din. Kjedelig at TR kom - og ja kjenner meg godt igjen i symptomjakten og tanker som "ja, nå kjenner jeg.. ah.. sikkert gravid.." MEN nei, jeg har jo ikke hatt EL en gang så hva jeg har kjent må gudene vite!

MEN nå har det heldigvis roet seg og jeg har tatt ganske lett på symptomjakten siste halve året... merker at en kan bli litt sprø og "henge seg opp" i prøvingen til tider...

Jeg har aldri tatt noen graviditetstest... bare ventet på TR og den har jo alltid kommet før eller senere...

Som doktoren på Ullevål sa - spar deg for dyre tester - kjøp en flaske vin og kos dere i stede! Det var fordi jeg hadde regelmessig syklus og da er EL så og si alltid ca 14dager før neste TR, så da holder det å telle dager mente hun :)

Lykke til videre i prøvingen - jeg titter innom igjen for å følge med deg videre :)

Endret av Phobaeticus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Nå har jeg lest gjennom dagboken din. Kjedelig at TR kom - og ja kjenner meg godt igjen i symptomjakten og tanker som "ja, nå kjenner jeg.. ah.. sikkert gravid.." MEN nei, jeg har jo ikke hatt EL en gang så hva jeg har kjent må gudene vite!

MEN nå har det heldigvis roet seg og jeg har tatt ganske lett på symptomjakten siste halve året... merker at en kan bli litt sprø og "henge seg opp" i prøvingen til tider...

Jeg har aldri tatt noen graviditetstest... bare ventet på TR og den har jo alltid kommet før eller senere...

Som doktoren på Ullevål sa - spar deg for dyre tester - kjøp en flaske vin og kos dere i stede! Det var fordi jeg hadde regelmessig syklus og da er EL så og si alltid ca 14dager før neste TR, så da holder det å telle dager mente hun :)

Lykke til videre i prøvingen - jeg titter innom igjen for å følge med deg videre :)

:fnise: Så legen var ikke fanatisk opptatt av at man skal være avholdende mellom el og TR i tilfelle man er gravid :ler:

Nå er det først denne PP at jeg skal bruke el-tester, men jeg er ganske sikker på at jeg har el. Syklysene mine er på 28 eller 29 dager. Men greit å få det bekreftet da. Nå har jeg bare kjøpt sånne strips på billigtester, har ikke CBFM sånn som du har. Men holder for meg å se at streken blir sterkere og sterkere :)

En av grunnene til at jeg håpte så fælt forrige periode var at vi hadde sex flere ganger 23 og 24 des. Siden TR kom 1 dag senere (29 dager syklus) så hadde jeg vel el 25. da. Og i følge ekspertene som mener at det optimale er at sædcellene ligger der og venter når egget løsner så burde det jo ha skjedd noe da. Men jeg vet ikke. Selv om man treffer så er det ikke sikkert befruktning skjer likevel. Eller at befruktning skjer og at egget ikke fester seg. Mener å lest et sted at selv om man har sex på riktig tidspunkt så er det bare 25 % sjanse for befruktning??

Vel, jeg har en plan om å få sambo med på hopping i høyet annenhver dag fra og med mandag 18. Forventet el er 21-22/1.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme mensen som måtte komme da :snurt:

Man lærer aldri nei... Går og venter like mye hver pp, og kjenner etter på symptomer. Det er umulig å la være :sjenert:

Håper at det er deres tur neste syklus :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme mensen som måtte komme da :snurt:

Man lærer aldri nei... Går og venter like mye hver pp, og kjenner etter på symptomer. Det er umulig å la være :sjenert:

Håper at det er deres tur neste syklus :klemmer:

:) Yes, me too. Jeg er klar. :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. :sjenert: ... hva skjer? Sitter her å venter på å nærme seg EL. I mellomtiden går livet videre.

Vært på jobb i dag etter 2 sykedager. Deilig det faktisk. Hadde kommet inn en del å gjøre og da er jeg fornøyd. :) Det værste jeg vet er å ha lite å gjøre på jobben - da kjeder jeg meg! :filer:

Helg i morgen - da blir det gourmet light aften med kjære :)

Forrett: lun chevre med spekesalat [post=http://www.bama.no/eway/default.aspx?pid=241&trg=MainLeft_6138&Main_4489=6177:0:10,4439&MainLeft_6138=6181:1651008::0:6180:29:::0:0]Oppskrift

:vin: vin til blir en Sancerre :sminkedokke:

Hovedrett: Bakt ørretfilet med potetpurè, stekt asaparges og hollandaise saus (fra Toro Matkunst - Anbefales!)

:vin: vin til blir en riesling 2008 som jeg kjøpte på båten forrige helg :briller:

Dessert: ferdigkjøpt mousekake eller ostekake på Meny. Med kaffe og baylis (som er igjen fra jul) :ler:

Gourmet light heter det altså når dessert kjøpes ferdig og sausen ikke lages fra bunnen :gjeiper:

Tenker at det er greit å fylle denne dagboken med litt andre interesser enn å bli gravid. Greit å ikke bli helt besatt! hehe..

Yeah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har en flott fredag i vente!

Her ble det hjemmelaget fiskegraten i dag - om det ikke er så veldig gourmet, så var det første gangen jeg laget det, så litt stolt ... og den var god!

Kjenner EL-smerter nå, som om noen sparker meg i siden i ny og ne... Lurer på hvordan det kommer til å kjennes ut når noen sparker fra innsiden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow her kan jeg få dårlig samvittighet av å lese den gode maten dere skal nyte, mens jeg skal servere den kjedelige tacoen til mannen. Godt han ikke vet bedre :lur:

Kanskje jeg skal kjøpe noe deilig dessert, jeg er så godtesyk om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow her kan jeg få dårlig samvittighet av å lese den gode maten dere skal nyte, mens jeg skal servere den kjedelige tacoen til mannen. Godt han ikke vet bedre :lur:

Kanskje jeg skal kjøpe noe deilig dessert, jeg er så godtesyk om dagen!

Om du bor i Oslo vil jeg absolutt anbefale Pascal for innkjøp av desserter. De har de mest fantastiske mousse-kakene... Mmmmm.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helg i morgen - da blir det gourmet light aften med kjære :)

Forrett: lun chevre med spekesalat [post=http://www.bama.no/eway/default.aspx?pid=241&trg=MainLeft_6138&Main_4489=6177:0:10,4439&MainLeft_6138=6181:1651008::0:6180:29:::0:0]Oppskrift

:vin: vin til blir en Sancerre :sminkedokke:

Hovedrett: Bakt ørretfilet med potetpurè, stekt asaparges og hollandaise saus (fra Toro Matkunst - Anbefales!)

:vin: vin til blir en riesling 2008 som jeg kjøpte på båten forrige helg :briller:

Dessert: ferdigkjøpt mousekake eller ostekake på Meny. Med kaffe og baylis (som er igjen fra jul) :ler:

Nam!!!! :gjeiper: Kos deg, det fortjener du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vin::hjerter::sove:

:fnise:

Åh, vi hadde det utrolig koselig sammen i går :rødme: . Litt :sengekos: og deretter over på den veeeeldig gode spekesalaten med chevre, det må dere prøve! :jepp:

Kjære skulle vispe krem (som skulle i matkunst-sausen).. eh.. den ble til smør og mens jeg ordnet opp i sørgeligheten brant sausebasen seg. haha... Sånn går det når man prøver å lage mat med promille. Jeg tryllet frem en knorr hollandaise så vi fikk hovedrett likevel :fnise:

Vi snakket utrolig godt sammen i går. Om livet, havet, døden og kjærligheten. Om sorte hull og barn. Føler at han forstår meg og at jeg forstår han :) Det ble dansing (kinn mot kinn) på stuegulvet også :kline: Vi er på nett og på samme planet :)

Kollapset i seng 3 timer på overtid.

------------------

Nå går det i sakte oppvåkning med kaffe og KG. Ikke noe stress hos oss nei. Frokosten blir nok først om et par timer. Nei, vi er overhodet ikke flinke til å spise med en gang vi står opp nei :gjeiper:

Et liten 50-års feiring for storebroren hans i kveld :)

:yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Hei :vinke:

En ny leser melder seg :)

Vi er også prøvere, helt ferske enda.... men det er spennende tider! Altfor mye tanker som surrer rundt opp i hodet.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

En ny leser melder seg :)

Vi er også prøvere, helt ferske enda.... men det er spennende tider! Altfor mye tanker som surrer rundt opp i hodet.

:klemmer:

Hyggelige med nye på besøk :velkommen:

Yepp, bare halvparten av tankene ville vært mer enn nok :sjenert:

Lykke til, håper dere ikke må vente for lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekesalat høres veldig godt ut. Spis spekemat mens du kan, det er virkelig noe jeg savner nå. Ofte flere ganger om dagen, jeg drømmer om å spise det ofte :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...