Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Trening torsdag:

58 min spinning. Pulsklokka maser om å trene mindre i sone 3, så forsøkte å ligge i sone 1 og 2 under hele økta. Var så vidt oppe i sone 3, men stort sett klarte jeg å ligge der jeg skulle.

Total treningstid: 00:58:00

Gj.sn.puls: 147

Max: 178

Kcal: 404

Effect: Fitness improving

Trening fredag:

30 min ellipsemaskin

30 min tredemølle

Total treningstid: 01:00:18

Gj.sn.puls: 148

Max: 162

Distance: 4,5 km

Gj.sn.fart: 9 km/t

Max: 9,3 km/t

Kcal: 429

Jeg testet fotsensoren på 4.mølla fra høyre på langsiden, den mølla stemmer ikke 100% nei. Den viser 0,3 - 0,5 for høy fart. Skal teste en av de andre i morgen, har en mistanke til en av de andre møllene at den viser totalt feil fart, men vi får se.

Godt fornøyd med dagens økt. Kunne løpe i 9 km/t uten at pulsen gikk i taket slik den gjorde i helga. Hadde sikkert litt å gjøre med at jeg var så sliten i helga da, men jeg fikk følelsen av å få trent litt, til tross for at pulsen lå jevnt og greit i sone 2. Nå må jeg bare prøve å få trent litt i sone 1 i morgen, før og/eller etter styrketreninga, også blir det langkjøring på søndag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b
Jeg testet fotsensoren på 4.mølla fra høyre på langsiden, den mølla stemmer ikke 100% nei. Den viser 0,3 - 0,5 for høy fart. Skal teste en av de andre i morgen, har en mistanke til en av de andre møllene at den viser totalt feil fart, men vi får se.

Oi! Det var ganske stor feilmargin! Da vil det jo se ut som man har løpt mye lenger enn man har.. HM! Nei, det får løpes på løpebane! Jeg håper å kunne løpe litt på Bislett i vår, jeg får sette deg som hare og forsøke å følge etter.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det var ganske stor feilmargin! Da vil det jo se ut som man har løpt mye lenger enn man har.. HM! Nei, det får løpes på løpebane! Jeg håper å kunne løpe litt på Bislett i vår, jeg får sette deg som hare og forsøke å følge etter.. :ler:

Hadde vært veldig hyggelig å ha noen å løpe med, så det er bare å si i fra om du har lyst på selskap! :) Synes det var en litt høy feilmargin ja. Burde kanskje tipse dem om at de burde ta en sjekk av dem. Det er nemlig ganske stor forskjell på følelsen av fart på de forskjellige møllene også, så jeg tror det er en del av dem som ikke stemmer.

Uff, sikkert ikke riktig sted å klage, men ble litt irritert nå. Har lyst til å gå litt ned i vekt, og klart, jeg kan fint klare det sjøl, men siden jeg nå er medlem av vektklubb.no så tenkte jeg at jeg kunne få litt hjelp med å legge meg på riktig kcalinntak. Satte meg et vektmål og antall uker og fikk beskjed om at det fikk jeg ganske enkelt ikke lov til. Jeg kunne maks gå ned 1/3 av målet mitt, og det kan jeg uten store problemer klare selv, resten derimot er jeg ikke fullt så sikker på. Men prøve skal man i alle fall, klarer jeg det ikke så er det ingen krise, men det hadde vært deilig å gå sommeren i møte med et tall jeg føler meg komfortabel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trene eller ikke trene? Har spydd i halve natt, men etter at det endelig ble tomt, og jeg har fått sove så føles formen noenlunde grei. Riktignok før jeg har fått spist. :ler: Prøve å stå opp og få i seg noe mat og se om formen holder kanskje?

Var så glad i går fordi maten ikke gikk tvers igjennom, første gang på 3 uker jeg ikke sliter med at ting går rimelig rett gjennom, så ender jeg altså bare med å spy det opp igjen i stedet. :tristbla: Mageproblemene, alt stresset i det siste, og masse teite tanker som har surret rundt i huet mitt har satt matlysten langt tilbake, var skikkelig sulten i går, så da åt jeg rimelig mye da vi kom ut på stedet vi skulle feste. Veldig ukult å få hele greia i retur i porsjoner utover natta.

Enn så lenge ser det ut til at jeg skal klare å beholde den supersunne frokostgrøten min, som består av havregrøt med mandler, hasselnøtter, solbær og cottage cheese med honning og kanel på. Så får vi bare håpe det fortsetter sånn.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg dro på trening i dag. Riktignok var jeg kvalm hele økta, og trodde flere ganger jeg kom til å spy, men dette ble den råeste økta jeg har hatt på det jeg kan huske! :hoppe:

Begynte med 30 min oppvarming på AT

- 15 min i sone 1, 7,0 - 7,3 km/t, lvl 8 elevation 90.

- 15 min i sone 2, 9,0 - 9,4 km/t, lvl 14 elevation 100.

Totalt 4 km.

1 t 19 min styrketrening:

- Knebøy: 20/10 - 45/4 - 45/4 - 45/4 - 45/4 :bolledeig:

- Strakmark: 67,5/5 - 70/4 - 70/4 - 70/4 - 70/4 :bolledeig:

- Benkpress: 20/10 - 32,5/8 - 35/5 - 35/5 - 35/5

- Nedtrekk, rett: 32/6 - 34,3/5 - 36/4 - 36/4 - 36/4

- Nedtrekk v-grep, langt bak: 32/5 - 34,3/4 - 34,3/4 - 34,3/4 - 34,3/4

- Skuldre YTWL: 1/10 - 1/10 10 reps på hver øvelse uten pause mellom pr. sett.

- Skuldre, core: 5/20 - 10/20 - 10/20

- Sidehev: 5/8 - 6/5 - 6/5 - 6/5 - 6/5

- Shrugs: 5/10 - 6/10 - 6/10 - 6/10 - 6/10

- Rygghev, ball: 20 - 20 - 20

- Sideplanke: 32 sek - 32 sek (pr. side, pr. sett)

- Planke m/vektskive: 5 kg/36 sek - 5 kg/37 sek

45 kg i knebøy er ny rek siden jeg gikk ned i vekt og jeg hadde PT-timer. Kom godt ned også denne gangen, eneste som stoppet meg var at sikringen på knebøystativet er for høyt for meg. Lurer på om jeg kanskje burde finne en step å stå på eller noe sånt for å komme enda litt lenger ned. :klø:

67,5 kg i strakmark gikk såpass lett at jeg tenkte jeg skulle prøve meg på 70, noe som viste seg å gå helt fint. Barneskirenn!! :gjeiper: Kanskje ikke helt, men klarte å holde teknikken god. :hoppe: Låsegrep hjelper utrolig på følelsen av å miste stanga, nå får jeg bare leve med skikkelige træler i henda. :ler:

Benkpress gikk overraskende bra, lenge siden jeg har trent vanlig benk, det har jo stort sett gått i kabel og skråbenk i det siste. kunne nok gått på 37,5 i benken også, men da skulle jeg hatt noen til å sikre.

YTWL må jeg si svei skikkelig i skuldrene, særlig siste øvelsen var grusom. Det holdt i massevis med 1 kg, ble god og varm av den øvelsen!

Trodde at siden YTWL gjorde meg såpass sliten og varm så ville det holde med 5 kg på skulder, core, men det var alt for lett, så da ble det 10 i stedet. 10 reps hver vei pr. sett. Det knaker og braker fælt, men herregud så deilig det føles etterpå!

Så bestemte jeg meg for å få litt skikkelig pump på slutten og dro til med sidehev og shrugs i tillegg. Måtte bare dra opp ermene på t-skjorta så jeg fikk se pumpen, helt sinnsykt!!! :nigo:

Avsluttet økta med 30 min lett jogg på tredemølle, gjennomsnittsfart på 8,5 km/t, lå i pulssone 2 hele veien. Distanse: 4,2 km.

Var skikkelig kvalm gjennom hele økta, og er fortsatt kvalm. Mat frister ikke veldig, selv om jeg har beholdt bananen og proteinbaren jeg stappet innpå etter økta. Må vel prøve å få i meg litt mat utover, men ...

Gi opp styrketrening og bare løpe, liksom. :gjeiper: Som om jeg noen gang vil gi opp styrketreninga mi! :)

Oppsummering:

Total treningstid: 02:19:38

Økt oppvarming og styrke:

Tid: 01:49:37

Gj.sn.puls: 128

Max: 173

Kcal: 582

Effect: Fat burn and fitness improving

Økt jogging:

Tid: 00:30:01

Distanse: 4,2 km

Gj.sn.fart: 8,5 km/t

Max: 8,8 km/t

Gj.sn.puls: 157

Max: 163

Kcal: 237

Måtte stoppe pulsklokka for å få inn fotsensoren. Hadde jeg bare latt klokka gå uten å slå på fotsensoren hadde den delt antall km på total treningstid og gitt meg fullstendig feil gj.sn.fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh morro! :nigo: Gratulerer med kjempebra økt,pump og pers! :trene:

Takk for det, Shamim. :) Veldig gøy med sånn økter, kjenner det godt i kroppen i dag for å si det sånn, og det er deilig! :nigo:

Dagens økt:

Langkjøring spinning

Total treningstid: 01.31:32

Gj.sn.puls: 140

Max: 166

Kcal: 586

Effect: Fitness and fat burn improving

Kjenner det godt i hele kroppen at jeg hadde en god og knallhard økt i dag. Er bare litt støl, men kjenner godt treninga i hele kroppen, og beina truet med å bli sure under hele spinningøkta. Håper virkelig jeg er fin til i morgen så jeg kan trene styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 kg i knebøy er ny rek siden jeg gikk ned i vekt og jeg hadde PT-timer. Kom godt ned også denne gangen, eneste som stoppet meg var at sikringen på knebøystativet er for høyt for meg. Lurer på om jeg kanskje burde finne en step å stå på eller noe sånt for å komme enda litt lenger ned. :klø:

Jeg tar noen skritt bakover, så jeg kommer ut av stativet og står litt bakenfor. Det fungerer veldig bra - bortsett fra at man ikke er sikret, da. Men for min del er det håpløst å trene inne i stativet, jeg kommer ikke på noen måte i nærheten av så langt ned som jeg skal. Det er så dumt med slike stativ, det finnes jo regulerbare også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar noen skritt bakover, så jeg kommer ut av stativet og står litt bakenfor. Det fungerer veldig bra - bortsett fra at man ikke er sikret, da. Men for min del er det håpløst å trene inne i stativet, jeg kommer ikke på noen måte i nærheten av så langt ned som jeg skal. Det er så dumt med slike stativ, det finnes jo regulerbare også!

Det er akkurat det med sikringa jeg er litt redd for, særlig siden knærne mine egentlig er litt for svake til å tåle at jeg går så langt ned som jeg gjorde i går, eller, jeg er redd for at de er det. Jeg kjente det i knærne i går, selv om det gikk forbausende fint. Har ikke turt å gå så langt ned på lenge, men må jo tydeligvis fortsette med det. Får kanskje prøve meg på et par ganger til hvor det stopper i sikringa og bli sikker. Er jo utrolig teit med noe å stå på også.

Tror kanskje de har et regulerbart der jeg trener, men det er så teit plassert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen føles fin i dag, kjenner det ørlite grann i beina, men ikke noe voldsomt støl, så da blir det styrkeøkt i dag også. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit fornøyd med dagens treningsøkt også! :)

Oppvarming: 30 min AT

- 15 min i sone 1, 7,3 km/t, lvl 8, elevation 90 - 1,8 km

- 15 min i sone 2, 9,3 km/t, lvl 14, elevation 100 - 2,3 km

70 min styrketrening:

- Knebøy: 20/10 - 45/4 - 45/4 - 45/4 - 45/4

- Strakmark: 70/3 - 70/4 - 70/4 - 70/4 - 70/4

- Nedtrekk, rett: 36/6 - 36/5 - 36/5 - 36/5 - 36/5

- Nedtrekk, v-grep, langt bak: 34,3/4 - 34,3/4 - 34,3/4 - 34,3/4 - 34,3/4

- Benkpress: 20/10 - 35/3 - 35/4 - 35/4 - 35/3

- YTWL: 1/10 - 1/10

- Skuldre, core: 10/20 - 10/20 - 10/20 - 10/20 - 10/20

- Biceps manualer: 6/10 - 8/6 - 8/6 - 8/6 - 8/5

- Franskpress: 18,1/4 - 18,1/4 - 18,1/4 - 18,1/4

Total treningstid: 01:40:50

Gj.sn.puls: 122

Max: 165

Kcal: 485

Effect: Fat burn and fitness improving

Fikk :tommelopp: av instruktør D i dag på strakmarken. Han stod i stativet rett ved meg og kjørte vanlig mark, og på et av settene mine ble han stående og se på meg. Da følte jeg meg jo så klart jævlig smart, men han syntes jeg hadde god teknikk og løftet tungt, så da så! :nigo:

Han studerte meg da jeg kjørte core for skuldre også. :ler: Han lurte litt på hva det var for slags øvelse. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten satt meg et par mål for året, som jeg regner med jeg skal klare å nå innen slutten av desember. Jeg kjører jo ikke maxløft, er liksom litt mer på det å trene med så tungt jeg klarer. Men målene er altså:

- 5 sett á minimum 4 reps med kroppsvekt i knebøy

- 5 sett á minimum 4 reps med 85 kg i strakmark

- 5 sett á minimum 4 reps med 45 kg i benk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen godt at de faktisk sier noe når de står og ser på, så man får bekreftet at de faktisk synes det er bra det de ser. Noen ganger står en gjeng med mannfolk i et annet knebøystativ og står og ser på i en pause, med henda i sida, og rett og slett GLOR! Og sier ingenting!! :ler:

Kjempebra å få skryt! Du vet jo hva du driver med, men det er fint å høre det innimellom og :)

Hvordan går det med magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen godt at de faktisk sier noe når de står og ser på, så man får bekreftet at de faktisk synes det er bra det de ser. Noen ganger står en gjeng med mannfolk i et annet knebøystativ og står og ser på i en pause, med henda i sida, og rett og slett GLOR! Og sier ingenting!! :ler:

Kjempebra å få skryt! Du vet jo hva du driver med, men det er fint å høre det innimellom og :)

Hvordan går det med magen?

Hehehe, ja. Jeg får litt angst når folk står og glaner på meg, men så tenker jeg som regel at de er vel så lite vant med jenter som løfter skikkelig at de må få lov å glo. :ler:

Veldig godt å få tilbakemelding fra D i alle fall. Teknikken er jo noe jeg har fokus på og bekymrer meg om er bra, og da få høre at den er bra er jo en bekreftelse på at jeg kan fortsette å fokusere sånn jeg gjør nå. Ble i veldig godt humør da. :)

Magen er veldig opp og ned. Jeg tør ikke lenger tenke at hey, den er bedre enn på lenge, for da får jeg en periode hvor den ikke er så bra. :roll: Får gi den litt mer tid tror jeg, og se an litt. Kanskje ta en skikkelig hestekur med biola og activia neste måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt blandede følelser i forhold til løpinga i dag. Følte at det gikk tungt en god stund, alt føltes på en måte bare feil. Det var tungt, pulsen var høy, vondt å puste og det føltes som om jeg ikke beveget meg framover. Sleit med å holde høy nok fart også. Da det var igjen 4 runder til jeg nådde litt over mila fant jeg ut at hvis jeg bare dro på så kunne jeg fortsatt rekke det på under timen. Dermed dro jeg på, vondt var det, jeg lå på 192 - 200 i puls i en 9-10 minutter, og 12,7 km/t. Veldig behagelig var det IKKE, men deilig å kjenne at jeg holder såpass lenge, og at jeg kan hvis jeg bare vil, selv når kroppen protesterer.

Dagens økt: 21 runder på Bislett, 2 oppvarmingsrunder og 2 nedtrappingsrunder.

Total treningstid: 01:07:24

Distanse: 11,3 km

Gj.sn.fart: 10,1 km/t

Max fart: 12,7 km/t

Gj.sn.puls: 178

Max puls: 200

Kcal: 645

Effect: Maximal performance improving

Så ja, fornøyd med de 4 siste rundene, ikke så fornøyd med rundene da ting føltes tungt og jævlig. Tror det har en del med at jeg kjørte tung styrke i går å gjøre, så det har nok sin forklaring, men kjipt likevel. Satser på at fredag føles bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satans, jævla glatte fortau! Helvete at det ikke går an å strø her, idiotiske vaktmester på jobb! Tryna rett utenfor jobben i morges, og på en eller annen måte klarte jeg å vri kneet og strekke et eller annet øverst i leggen, så nå halter jeg rundt her. Inni helvete vondt, og ikke minst jævlig upraktisk! :sur::kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lucy d-.-b

Å nei!!! :( Fy fadern så forbasket typisk!! :troest:

Utrolig kult at du fikk skryt av D. Han er ikke den første til å gi det, så det skal du ta til deg!

Fine mål du har satt deg forresten! :) Ambisiøst i strakmark, men med det fokuset du har nå tipper jeg du klarer det!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, for no dritt!! Håper det ikke varer lenge!

Jepp, skikkelig bedritent. Forhåpentligvis går det over fort. Får være litt snill med beinet i dag. Æsj, jeg hater sånne ting!

Å nei!!! :( Fy fadern så forbasket typisk!! :troest:

Utrolig kult at du fikk skryt av D. Han er ikke den første til å gi det, så det skal du ta til deg!

Fine mål du har satt deg forresten! :) Ambisiøst i strakmark, men med det fokuset du har nå tipper jeg du klarer det!

Blir så irritert over dårlig strøing og måking. Er jo så utrolig unødvendig.

Tar absolutt til meg det D sa, ble liksom så overrasket over at han sa noe, for som du sier så er ikke han den første til å gi skryt. Det varmet skikkelig og jeg gikk rundt med et tåpelig glis etterpå.

Det er absolutt ambisiøse mål, jeg har satt meg, særlig strakmarken, samtidig er det liksom "bare" 15 kg igjen, så jeg håper jeg kan klare det. Man må jo ha noe å jobbe mot, så får jeg heller ta det med meg om jeg ikke klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...