Gå til innhold

Er det best å bo langt ute på landet eller midt i byen?


Kjetil S.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer nok an på hva man trives med. Jeg hadde fått fnatt om jeg skulle ha bodd langt ute på landet, men jeg har bodd midt i byen og jeg syntes det ble litt trangt etterhvert. Jeg bor fortsatt relativt sentralt, men har kort vei til naturen. Trives kjempegodt med det. Og liker turer i skogen, samt storbyturer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket bosted gjør mennesker mest lykkelige tror du?

Definer landet og byen.

For min del så er Oslo den perfekte byen. Det er en landlig, relativt liten og anonym by samtidig som man har skog og vann rundt på alle kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan bare svare for egen del.

Vi mennesker er heldigvis forskjellige og har ulike ønsker og behov.

Selv om jeg er glad i naturen ville jeg nok ikke trives med å bo for usentralt (les på landet).

Tror heller ikke jeg ville trives med å bo midt i byen.

Vi flytter snart til det (for oss) perfekte bosted. Sentralt, likevel stille og rolig, 5 min gange fra sentrum av byen, sykkelavstand til jobb, turterreng innenfor rekkevidde og få min. gåtur fra sjøen, og de fleste fasiliteter innenfor rekkevidde uten å måtte være avhengig av bil. Er det rart jeg gleder meg til å selge bilen, levere inn bombrikken og kjøpe ny sykkel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare svare for egen del.

Vi mennesker er heldigvis forskjellige og har ulike ønsker og behov.

Selv om jeg er glad i naturen ville jeg nok ikke trives med å bo for usentralt (les på landet).

Tror heller ikke jeg ville trives med å bo midt i byen.

Vi flytter snart til det (for oss) perfekte bosted. Sentralt, likevel stille og rolig, 5 min gange fra sentrum av byen, sykkelavstand til jobb, turterreng innenfor rekkevidde og få min. gåtur fra sjøen, og de fleste fasiliteter innenfor rekkevidde uten å måtte være avhengig av bil. Er det rart jeg gleder meg til å selge bilen, levere inn bombrikken og kjøpe ny sykkel ?

Dette hørtes kjempeflott ut!! Gratulerer!!!! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare kommer det an på hvert menneske, det kommer også an på hvor i livet hvert menneske er akkurat når du spør.

For min del, slik livet mitt er nå, så blir jeg mest lykkelig av å bo i byen. Jeg er vel nært sagt avhengig av det, fordi det er vanskelig å finne gode alternativer til en av mine lidenskaper langt ute på landet. Så slik livet er nå, passer byen perfekt, og jeg må si meg enig med en over; Oslo er slik sett ganske så flott! Det ER en by, og man har alternativer og valgmuligheter, likevel er den liten nok og nært nok til naturen at man kan nyte både og.

Den dagen livet forandrer seg og fokus på livet forandrer seg, kan det godt hende landet er det som gjør meg lykkelig, hvem vet hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jeg ville vært lykkeligst på landet rett utenfor en småby, selvom jeg har vokst opp i Oslo. Jeg kjenner at jeg gjerne skulle ha den freden jeg opplever når jeg er på hytta, også i hverdagen. Men må ha en by maks en halvtime unna, helst i sykkelavstand. Evt et større tettsted med kinotilbud og cafeer. Jeg må uansett bo i umiddelbar nærhet til skogen! Dette er jo mulig i Oslo, men uansett hvor du er i skogen, hører du enten Trondheimsveien, E6 eller Griniveien har jeg inntrykk av. =(

Endret av tineline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives nok best å bo i byen. Liker å ikke ha lang vei til familie og venner. Og til butikker. Greit at det er enkelt når det gjelder transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syrin_Ulven

Det spørs nok på personen, og eg kan bare svare for meg sjøl.

Bor i ein liten by sjøl (litt utenfor sentrum heldigvis), og eg syns det er flott. Nesten rett ved sjøen, masse flott natur og fjell rundt her.. For min del kunne eg gjerne bodd litt lenger utenfor byen, nærmere turstier (har ikkje lappen så kommer meg ikkje særlig langt uten sjåfør). Eller eigd ei hytte på fjellet.. Men eg er ganske så fornøyd hvor eg er :)

Hadde fått fnatt av å bo i storby, det skal være sikkert. Grøss.. Marerittaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bodd både midt i Oslo sentrum, langt ute på landet, i utkanten av Oslo, i sentrum av en småby og i utkanten av en enda mindre by, og det eneste stedet jeg virkelig mistrivdes var langt ute på landet. Men hadde forholdene ligget til rette for det, er det godt mulig jeg kunne ha trivdes der også, det er mye som spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket bosted gjør mennesker mest lykkelige tror du?

Du får flytte, så du får prøvd.

de på landet, som ikke ar bodd i byen er like lykkelig som de som er i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare kommer det an på hvert menneske, det kommer også an på hvor i livet hvert menneske er akkurat når du spør.

Det er nettopp det.

Jeg har vokst opp i en by med rundt 10.000 innbyggere, og det var det perfekte stedet for en barndom (i mine øyne). For et tenåringsliv derimot, var det trangt og klamt. Flyttet til Oslo, og tenkte jeg aldri skulle flytte derfra. Så dro kjærligheten meg til en helt annen kant av landet, og jeg bor i dag i en av norges største byer, bare ikke lenger den største. Hver gang jeg er i oslo, er jeg sjeleglad for at jeg ikke bor der lenger. I tillegg drømmer jeg om et småbruk i nærheten av der jeg bodde, og synes hytten der vi er helt uten naboer eller annen støy er det mest fantastisk sted på jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får flytte, så du får prøvd.

de på landet, som ikke ar bodd i byen er like lykkelig som de som er i byen.

Selv har jeg bodd midt i sentrum av en by, på Larkollen (et flott sted!) og langt ute på landet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...