Gå til innhold

Hvor mye dritt takler du i et forhold - Før og nå?

Kjetil S.

Anbefalte innlegg

Hvor mye dritt har du tålt å måtte ta i mot i et tidligere forhold innen du endelig gjorde det slutt, og hvor mye hadde du tålt i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Emmanuelle

Jeg har tatt imot mye dritt. Men jeg har også gitt mye dritt. Forskjellen på meg og ham var at jeg forsto jeg tråkket over grenser, han klarte alltid å berettige sine handlinger.

Jeg har ikke vært enkel, men jeg innser det. Ifølge ham var han alltid perfekt.

Den dagen jeg møter en ny fyr kommer jeg til å gjøre det slutt med en gang selvtilliten min er dårligere når jeg er sammen med ham enn når jeg er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt imot jævlig mye dritt og latt meg blitt tråkke på. Sånt lærer alle flinke piker av. Kan vel trygt si det ikke vil skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt imot masse dritt i et forhold. Du kan si jeg har vært altfor snill. Har vel lært masse av det, og det kommer ikke til å gjenta seg. Nå har jeg kanskje blitt litt for kresen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen jeg møter en ny fyr kommer jeg til å gjøre det slutt med en gang selvtilliten min er dårligere når jeg er sammen med ham enn når jeg er alene.

Er så enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt imot masse dritt i et forhold. Du kan si jeg har vært altfor snill. Har vel lært masse av det, og det kommer ikke til å gjenta seg. Nå har jeg kanskje blitt litt for kresen;-)

Oh yes. Vært usikker og latt meg behandle på en dårlig måte når det kom til viktige ting, av frykt for å bli forlatt. Så endte det med at jeg gikk, og har vokst uendelig mye på det. Blitt mye mer selvstendig, selvsikker osv. Så får man se hvor lett det blir for meg å slå meg til ro med en ny mann, forløpig blir nok kara sett på med argusøyne og skepsis, kommer ikke til å hodestups kaste meg inn i noe slik som sist. Noen som har noen katter å gi bort?! Crazy catlady in the making frykter jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye dritt har du tålt å måtte ta i mot i et tidligere forhold innen du endelig gjorde det slutt, og hvor mye hadde du tålt i dag?

Jeg har aldri fått direkte "dritt". Men jeg har blitt offer for hans usikkerhet. Til slutt ble han så usikker at han ikke kunne si noe fint om noe av det jeg gjorde. Han var spilleavhengig også, og kunne ignorere meg til tider, sånn sett ble jeg vel utsatt for ignoranse også.

Det jeg har lært av dette, er at den dagen en gutt gir meg dårlig selvtillit, eller følelsen av å ikke strekke til, stikker jeg.

Det er en stund siden det ble slutt mellom meg og min eks (ett år), men vi prøvde igjen en kort periode på noen uker i ettertid. Dessverre tok det lang tid før jeg løsrev meg og følte at jeg kunne gjøre det jeg ville igjen. Jeg ble selvkritisk og usikker. Hver gang jeg gjorde noe, så jeg for meg hva han ville synes om det. Hvis ikke en gutt kan si rett ut at han verdsetter meg og det jeg gjør, kan han dra et visst sted. Slike menn trenger jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye!

Føler meg som "brent barn".... og er altfor kritisk til å møte nye menn..... Men som sagt tidligere her, INGEN skal rokke med min selvtillitt igjen! Jeg har brukt år på å bygge den opp igjen, og endelig føler jeg jeg har kontroll igjen.

Eneste som mangler nå, er Mannen! Men er redd for at jeg har blitt så kritisk at jeg aldri vil finne noen igjen....?!!

Hjelpes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye!

Føler meg som "brent barn".... og er altfor kritisk til å møte nye menn..... Men som sagt tidligere her, INGEN skal rokke med min selvtillitt igjen! Jeg har brukt år på å bygge den opp igjen, og endelig føler jeg jeg har kontroll igjen.

Eneste som mangler nå, er Mannen! Men er redd for at jeg har blitt så kritisk at jeg aldri vil finne noen igjen....?!!

Hjelpes....

Så lenge en mann ikke undertrykker deg så er det vel tross alt ett skritt frem fremfor ett skritt tilbake? Jeg får håpe at du en dag finner en som vil matche ditt ønske og håp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke tatt imot så mye dritt, men jeg hadde en virkelig stor baby, som jeg holdt ut med i 10 år og jo lenger vi var sammen jo større baby ble han. Nå som vi ikke er sammen lenger kan jeg jo bare ikke forstå att jeg holdt ut så lenge, jeg var virkelig alt for snill mot han. Sånn blir det ikke med neste, trengs en selvstendig mann da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pasta_*

Jeg har tålt mye dritt. Av typen manisk depressiv, narsissisme, makt og kontroll, psykisk mishandling, utroskap og ignorering. Lista kunne nok vært lengre. Nå er det slutt! Jeg har tatt grep om livet mitt og bygget meg opp. Har veldig god selvfølelse og selvrespekt og skal aldri tåle noe slikt igjen. Ikke noe som ligner en gang. Jeg vet nå at jeg er verd mye mer! Jeg skal, om jeg så skal vente i en evighet, ha en som fortjener min kjærlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tålt mye dritt. Av typen manisk depressiv, narsissisme, makt og kontroll, psykisk mishandling, utroskap og ignorering. Lista kunne nok vært lengre. Nå er det slutt! Jeg har tatt grep om livet mitt og bygget meg opp. Har veldig god selvfølelse og selvrespekt og skal aldri tåle noe slikt igjen. Ikke noe som ligner en gang. Jeg vet nå at jeg er verd mye mer! Jeg skal, om jeg så skal vente i en evighet, ha en som fortjener min kjærlighet!

Det meste høres i alle fall ut til å være bedre enn den du hadde, for å si det sånn! ;-)

Blir nok stor forskjell da, ja! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pasta_*
Det meste høres i alle fall ut til å være bedre enn den du hadde, for å si det sånn! ;-)

Blir nok stor forskjell da, ja! :-)

Vel, jeg skal finne en mann med stort og godt hjerte. Kun den beste er god nok for meg nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dritt og psykdom. Aldri mer.

Jeg skal gå gjennom ild og vann for henne jeg elsker - det meste av hva livet kan kaste over meg. Men ikke når hun er den som hele tiden kaster.

Ikke gidder jeg brannslukking etter andre sulliker heller. Slår meg heller til ro med at har hun valgt så feil flere ganger, er det ikke sikkert det var gutta. I alle fall er det ingen garanti for at hun velger rett denne gangen, heller. - Jenter er utrolig "tilpasningsdyktige" i fasen før de begynner å prøve å "oppdra" deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritt og psykdom. Aldri mer.

Jeg skal gå gjennom ild og vann for henne jeg elsker - det meste av hva livet kan kaste over meg. Men ikke når hun er den som hele tiden kaster.

Ikke gidder jeg brannslukking etter andre sulliker heller. Slår meg heller til ro med at har hun valgt så feil flere ganger, er det ikke sikkert det var gutta. I alle fall er det ingen garanti for at hun velger rett denne gangen, heller. - Jenter er utrolig "tilpasningsdyktige" i fasen før de begynner å prøve å "oppdra" deg...

Her var det mange kloke ord.

Opplevde tidlig manipulerende og taktiske kvinner, eller kvinner som gikk ut og inn av dårlige forhold, og er nok dessverre blitt formet ut i fra det. Det skal ikke mye til lenger før jeg igjen lukker døra. Synd, for de får ikke samme sjansene som de i fortiden min, men det er jo en form for forsvarsmekanisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Alt for mye desverre! Men, man lærer så lenge man lever.

Men så må det vel nesten bli bedre neste gang... :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lise_*

fant meg i altfor mye, grunnen var han han var (eller rettere sagt er...) far til mine barn, og jeg ville at de skulle få vokse opp i en kjernefamilie. Han fant seg en annen og vi er nå skilt (gudskjelov). Tviler på at jeg kommer til å finne meg en ny mann, fordi jeg aldri kommer til å finne meg i noe som helst lenger. Er han ikke bra for meg, er det rett ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant meg i altfor mye, grunnen var han han var (eller rettere sagt er...) far til mine barn, og jeg ville at de skulle få vokse opp i en kjernefamilie. Han fant seg en annen og vi er nå skilt (gudskjelov). Tviler på at jeg kommer til å finne meg en ny mann, fordi jeg aldri kommer til å finne meg i noe som helst lenger. Er han ikke bra for meg, er det rett ut!

Så trist at du føler det slik. Det finnes faktisk menn som er veldig bra der ute, så ikke ta sorgene på forskudd - bare velg med omhu!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utolig godt skrevet.

Jeg har funnet meg i alt for mye, helt til det nesten ekstreme, men jeg har lært av det. Det betyr ikke at jeg er blitt skeptisk eller dømmer før jeg vet.

Jeg har lært at komunikasjon og grensesetting er roten til mye bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...