Gå til innhold

Quinder som liger Elskov, Kinematograf

vidvandre

Anbefalte innlegg

Men det er klart at kvinner som er vant til å ta ansvar for eget liv - ikke nødvendigvis godtar en mann som både skal bestemme hvem de skal være venner med, hva de får gjøre med vennene sine, hvordan de skal hilse på venner, hva de skal kle seg i osv. så med dine krav har du vel luket dem vekk rimelig fort.

For å si det på en annen måte - det MÅ være mulig å samarbeide.

Hvis det er umulig, så er det bedre å være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men dette som nevnes her har da ingenting med samarbeid å gjøre, Steinar. Det har med å bestemme og kontroll å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kattaklore_*
Du velger vel feil sort kvinner du da.

Sterke kvinner som både klarer å sørge for seg selv - og kjøpe det de trenger vil ofte ha en mann for noe annet enn det lommeboken hans byr på. Vi vil ha en mann for det han er - for det han kan være for oss - ikke fordi han kan kjøpe ting til oss.

Men det er klart at kvinner som er vant til å ta ansvar for eget liv - ikke nødvendigvis godtar en mann som både skal bestemme hvem de skal være venner med, hva de får gjøre med vennene sine, hvordan de skal hilse på venner, hva de skal kle seg i osv. så med dine krav har du vel luket dem vekk rimelig fort.

Støttes!

Forøvrig syns jeg det er synd at omtrent alle tråder til slutt handler om Steinar40....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette som nevnes her har da ingenting med samarbeid å gjøre, Steinar. Det har med å bestemme og kontroll å gjøre.

Er det ikke bra at jeg mener at jeg eier kroppen til dama mi heller da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bra at jeg mener at jeg eier kroppen til dama mi heller da?

Selvsagt ikke, den er det bare hun som eier. I sin raushet deler hun med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke, den er det bare hun som eier. I sin raushet deler hun med deg.

Forsåvidt, men jeg føler at jeg eier den i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kvinne62
Forsåvidt, men jeg føler at jeg eier den i hvert fall.

Ingen kan eie et annet menneske. Jeg ønsker ikke å bli eid, jeg ønsker å bli elsket og deler gjerne meg selv med mannen i mitt liv. Jeg eier ikke min mann, han er hos meg frivillig og deler av seg selv med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Siw_*
Ja sikkert, men det du/dere sannsynligvis ikke forstår er at dette er "spesialister" på selve datinga i seg. De er altså ikke seriøse på noen som helst annen måte. Er det disse individene du egentlig er ute etter?

Du da Steinar40? Er du spesialist eller ei? Hvordan ville du lagt opp en drømmedate? (bare for å komme tilbake til trådtemaet liksom....)

1. Blind-date

2. Date med dame du er godt kjent med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan eie et annet menneske. Jeg ønsker ikke å bli eid, jeg ønsker å bli elsket og deler gjerne meg selv med mannen i mitt liv. Jeg eier ikke min mann, han er hos meg frivillig og deler av seg selv med meg.

Jada, jeg forstår hva du mener og er ikke uenig :)

Men jeg skiller litt på kropp og sjel. Jeg eier ikke hennes sjel, men jeg føler at jeg eier kroppen til dama mi på den måten at ingen andre har tilgang. Og på samme måte eier hun min kropp.

Men det betyr ikke at jeg mener at jeg har noen rett til å gjøre noe med hennes kropp mot hennes (sjelens) vilje.

Det er jo egentlig sjelen man elsker når det er ekte kjærlighet.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du da Steinar40? Er du spesialist eller ei? Hvordan ville du lagt opp en drømmedate? (bare for å komme tilbake til trådtemaet liksom....)

1. Blind-date

2. Date med dame du er godt kjent med

Nei, noen spesialist er jeg nok ikke akkurat.

Jeg mener at det vil være helt individuelt i begge tilfeller. Altså prøve å finne på noe som hun har lyst til. Og det blir sikkert best hvis begge syns det er trivelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, noen spesialist er jeg nok ikke akkurat.

Jeg mener at det vil være helt individuelt i begge tilfeller. Altså prøve å finne på noe som hun har lyst til. Og det blir sikkert best hvis begge syns det er trivelig.

Drømmedate er spørsmålet, Steinar. Hva er din drømmedate?

1) Blind-date

2) Ei du kjenner

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmedate er spørsmålet, Steinar. Hva er din drømmedate?

1) Blind-date

2) Ei du kjenner

Jeg er ikke helt sikker på definisjonen av blind-date, men hvis det betyr å treffe ei dame som jeg ikke har sett og ikke vet noe som helst om, så blir det aldri aktuelt. Det blir som et skudd i blinde, eller som å vinne i Lotto. Det er ikke seriøst.

Poenget med daten er jo å få et positivt resultat. Jeg tror det lettest oppnåes ved å finne på noe hun vil. Selv kunne jeg godt tenkt meg f.eks å gå en tur i naturen. Men er hennes favoritt å gå på et shopping-senter så gjerne for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig talt si at jeg ikke tenker på det å gå på et kjøpesenter eller lignende som noen form for date. Man kan gå sammen og kose seg der, men det er mer som et "nå trenger vi... (fyll inn det som passer)...og da drar vi på kjøpesenteret".

Date/stevnemøte er noe man tar seg tid til, bruker litt tankekraft på og gjerne litt penger (men ikke nødvendigvis) og så skal det være mulig å snakke sammen (eller ikke snakke sammen) på en rolig måte uten for mange rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke helt sikker på definisjonen av blind-date, men hvis det betyr å treffe ei dame som jeg ikke har sett og ikke vet noe som helst om, så blir det aldri aktuelt. Det blir som et skudd i blinde, eller som å vinne i Lotto. Det er ikke seriøst.

Poenget med daten er jo å få et positivt resultat. Jeg tror det lettest oppnåes ved å finne på noe hun vil. Selv kunne jeg godt tenkt meg f.eks å gå en tur i naturen. Men er hennes favoritt å gå på et shopping-senter så gjerne for meg ;)

Blind-date, i dette la jeg at det er en kvinne du ikke har truffet før. Enten fordi dere har truffet hverandre på nettet, eller gjennom felles kjente. Om du ikke skal gå ut med damer du ikke kjenner, hvordan skal du finne ei dame da?

Tror du må revurdere din oppfatning av at kvinner regner Shopping som en date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blind-date, i dette la jeg at det er en kvinne du ikke har truffet før. Enten fordi dere har truffet hverandre på nettet, eller gjennom felles kjente. Om du ikke skal gå ut med damer du ikke kjenner, hvordan skal du finne ei dame da?

Tror du må revurdere din oppfatning av at kvinner regner Shopping som en date.

Treffer man hverandre på nettet, så kan man jo skrive litt til hverandre først, og bli bedre kjente (personligheten) på den måten. Det tror jeg er veldig lurt faktisk :)

Men jeg tror ikke det er noe lurt å gå på date med noen man aldri har sett. Minimum er ett bilde mener jeg.

Jeg mener ikke at man skal ta med dama på shopping. Men det blir jo litt som å gå en tur i naturen, bare at det er i den menneskeskapte naturen. Mulig dette kan gjøre at man slapper av litt.

Selve daten ser vel jeg egentlig foran meg å foregå på en fredelig kafe eller restaurant med litt god mat og drikke der man kan prate skikkelig i sammen.

Blir nesten nervøs bare av å tenke på det jeg ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lang jeg vet kalles dater med folk man har snakket med og sett bilde av, blind date. Om det er helt korrekt, vet jeg ikke. Kanskje Første date ville vært riktigere å si.

Selvsagt går man sjelden på date med noen man aner hvem er.

Når det gjelder første date, så syns jeg det hørtes koselig ut, det du foreslår, Steinar. Kanskje mat første treff er å trekke det litt langt. En øl eller en kaffe er ofte greiere, dersom kjemien slår seg helt vrang. Så blir det ikke så pinlig.

Min skrekk-historie er han som tok med seg daten på Bagatelle. Hun hadde kjøpt ny kjole og vært hos frisøren og alt, og etter en av åtte retter hadde de ikke mer å prate om. DET er flaut det... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så lang jeg vet kalles dater med folk man har snakket med og sett bilde av, blind date. Om det er helt korrekt, vet jeg ikke. Kanskje Første date ville vært riktigere å si.

Selvsagt går man sjelden på date med noen man aner hvem er.

Når det gjelder første date, så syns jeg det hørtes koselig ut, det du foreslår, Steinar. Kanskje mat første treff er å trekke det litt langt. En øl eller en kaffe er ofte greiere, dersom kjemien slår seg helt vrang. Så blir det ikke så pinlig.

Min skrekk-historie er han som tok med seg daten på Bagatelle. Hun hadde kjøpt ny kjole og vært hos frisøren og alt, og etter en av åtte retter hadde de ikke mer å prate om. DET er flaut det... :ler:

Ja, det hørtes jo rimelig pinlig ut faktisk! :haar::ler:

Første-date høres egentlig mer korrekt ut enn blind-date, ja.

Og det er sikkert lurt å ha en minst mulig komplisert første-date hvis man kjenner hverandre dårlig. Men som sagt, jeg tror altså at det er smart å skrive litt med hverandre først, og helst prate litt på telefonen noen ganger også før man treffes på en date. På den måten kan man nok unngå mange pinlige og bortkastede dates tror jeg hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet smart og lurt, men jeg har opplevd svært mange ganger at telefon og skriftlig-inntrykket ikke stemmer overens et sted med hvordan mannen er når vi treffes. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet smart og lurt, men jeg har opplevd svært mange ganger at telefon og skriftlig-inntrykket ikke stemmer overens et sted med hvordan mannen er når vi treffes. Rett og slett.

Nei, selvfølgelig vil det aldri bli noe komplett inntrykk før man treffes. Derfor er det sikkert som regel ikke smart å bruke altfor lang tid på denne initielle fasen heller.

Men jeg tror man kan finne ut mye ved å stille de rette spørsmålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus! :fnise:

Det bør nok være minst mulig komplisert første gang man treffes, ja.

Jeg tenker på blind-date som når venner har funnet ut at en-eller-annen ville vært den perfekte mann for meg. Og insisterer på at vi skal møtes. Altså at det er noen andre som tar initiativ til at to ukjente skal treffes.

Kan både være en stor suksess og en rimelig klam greie.

Endret av Ella_Grey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...