lizzy x Skrevet 27. august 2003 #1 Del Skrevet 27. august 2003 har langt hår og sliter hver gang jeg skal på byn eller skal være litt fin,har jo gjerne lyst å gjøre nå nytt og spennende,få en litt annerledes look.Men så er jo jeg håpløs med å finne ut hvordan jeg skal gjøre det,er ikke så flink med sånt.Er det noen som har et par supre tips? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
labboline Skrevet 27. august 2003 #2 Del Skrevet 27. august 2003 Har ikke noen svar, men hiver meg med på spørsmålet. Er så kjedelig å alltid ha det løst når man skal være litt fin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 27. august 2003 #3 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg har langt tynt hår (til litt under skuldrene) og for meg har gele vært løsningen, masse gele gir håret wet-look, noe jeg faktisk kler. Tar det i når håret er vått og "fyller" på hvis det trengs mer når det tørker (bruker ikke hårføner) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 28. august 2003 #4 Del Skrevet 28. august 2003 Har hatt langt år i mange år og slenger ut forslag; - del fuktig hår i to (trenger ikke være nøye, bare sånn ca langs midskillen), begynn rett over øret og snurr håret mens du stadig tar med mer til du har en hårpisk på siden av hodet lagd av halvparten av hodehåret. Snurr hårpølsa stram og fest til hodet bak i myke svinger (med hårklyper!). Gjør det samme på andre siden av hodet og dander de to hårpølsene sammen slik at det blir en slags hårtopp bak. Veldig romantisk - og når du tar de ut har du skikkelige krøller :D - børst alt håret bakover til en hestehale midt bak, vri halen slik at håret peker oppover, fest med klyper eller spenner og la det være igjen en løs kost øverst. Tuper, glosspray og fiksér denne så du har en skikkelig palme bak der som syns foran. - del håret rett over øret (tvers over bakhodet altså), del håret på den øverste delen av hodet i tre like deler og flett dem i tre fletter bakover langs hodet. Samle dem bak i strikk til slutt. Det er uendelige muligheter... :blunke: Suz :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana Skrevet 28. august 2003 #5 Del Skrevet 28. august 2003 Jeg har også hatt langt hår i alle år, men er ganske lat når det gjelder å sette det opp og sånn.. :oops: Derfor trenger jeg frisyrer som er enkle å lage. Jeg kan prøve å forklare noen av de frisyrene jeg pleier å bruke: - Del håret i den skillen du liker best (jeg pleier å bruke midtskill). Samle alt håret bak på hodet, ca i høyde med ørene. Deretter snurrer du alt håret rundt seg selv slik at du får en stor ball. Denne fester du løst med et strikk (ikke bry deg om hvordan det ser ut ennå). Så tar du ballen, legger den oppover inntil hodet, og fester den med en lang, stor spenne (en slik som man kan bruke istedet for strikk når man samler alt håret i en hestehale). Da får du en look som ser litt tilfeldig oppsatt ut. Hvis du ikke liker at det stikker mye løst hår ut (for det kommer det sikkert til å gjøre), kan du feste det med fliseklemmer (sånne små tynne). - På nr 2 begynner du slik som på den første (lager en ball). Deretter tar du ballen og vrir den innover mot hodet (til en av sidene) helt til den på en måte er dekket til. Derretter fester du med fliseklemmer hele veien nedover. Denne frisyren er kanskje litt stram til en vanlig kveld på byen, men kan passe godt til julebord e.l. - Denne er enkel, men kan ta litt tid. Begynn med fuktig hår. Så tar du små lokker av hår (du bestemmer selv hvor tykk eller tynn du vil ha dem), tar en dæsj med gel (wet-look) eller voks og drar det gjennom lokken, deretter tvinner du den. Til slutt bare fester du den til hodet med en liten klemme. Gjør dette rundt hele hodet, og så bruker du hårføneren til å 'sette' frisyren. Når det er helt tørt kan du ta ut alle klemmene. Litt sånn 'surfer-girl' hår, eller dreads, bare litt mer glam. Jeg har fått masse komplimenter for denne frisyren! Det eneste dumme er at alle vil kjenne på håret, og vite hvordan du har gjort det og sånn! - Hvis du hvil ha det ganske vanlig og stritt, men likevel vil gjøre noe med det; når det er fuktig sprayer du røttene med saltvannsspray, da blir ikke håret så flatt. Ta litt serum i håret og tørk det, eventuelt bruk en rettetang på slutten. Avslutt med en superlett shinespray. - En ting som er veldig lett og fint, er å bruke sånne trepinner (kinapinner?) til å sette opp håret. Da ruller man håret i en løs ball (slik som i nr 1 og 2), stikker pinnene gjennom håret fra undersiden og ned igjen fra toppen. Håper du skjønte noen av forklaringene mine! :oops: Kan se om jeg kommer på flere frisyrer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 28. august 2003 #6 Del Skrevet 28. august 2003 del fuktig hår i to (trenger ikke være nøye' date=' bare sånn ca langs midskillen), begynn rett over øret og snurr håret mens du stadig tar med mer til du har en hårpisk på siden av hodet lagd av halvparten av hodehåret. Snurr hårpølsa stram og fest til hodet bak i myke svinger (med hårklyper!). Gjør det samme på andre siden av hodet og dander de to hårpølsene sammen slik at det blir en slags hårtopp bak. Veldig romantisk - og når du tar de ut har du skikkelige krøller [/quote'] Akkurat den der klarer jeg ikke helt å se for meg... *dum* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 28. august 2003 #7 Del Skrevet 28. august 2003 har langt hår og sliter hver gang jeg skal på byn eller skal være litt fin' date='har jo gjerne lyst å gjøre nå nytt og spennende,få en litt annerledes look.Men så er jo jeg håpløs med å finne ut hvordan jeg skal gjøre det,er ikke så flink med sånt.Er det noen som har et par supre tips? :D[/quote'] Sliter med samme problemet Jeg har ganske tykt hår, og det gjør det av og til enda vanskeligere å gjøre noe noe med det. Jeg har faktisk problemer med å se for meg en del av frisyrene dere over har foreslått jeg også... :-? Er det bare meg eller? Men takk for gode tips alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. august 2003 #8 Del Skrevet 28. august 2003 Del håret i skråskill. Fest en hestehale midt på bakhodet (ikke for langt opp, ikke for langt ned..) med en liten strikk. Alt det løse håret fester du tilfeldig rundt hele bakhodet, rundt alle sider av strikken med små klyper. Skjønte du den forklaringen? Veldig fort gjort, ser flott ut, men ikke for flott på en måte, litt tilfeldig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 29. august 2003 #9 Del Skrevet 29. august 2003 Først et spørsmål til Ana, mener du at med den surferlooken, så tar du ut alle spennene etterpå? Og da ligger håret i glamour-dreads? Hørtes WOW kult ut! Hvor langt er håret ditt a? Mitt er til midja, så det blir gjerne i tyngste laget, men skal prøve gitt! Bra tråd, sliter selv veldig, og løst hår, blir ofte løsninga når jeg skal ut, synes det er ganske så kjedelig i lengda. Har et par tips, ikke så avanserte, men "here goes" Sideskill, gi håret en "slick look" m gel eller voks, selv har jeg funnet en gel m gull i, høres harry ut, men blir råstilig. Fester håret i hestehale i nakken. Enkelt, raskt men ganske så lekkert. Varierer hestehalen m knute, eller flette eller lignende, og forskjellige tyåper hårpynt som matcher klærne. Dette er enkelt og stramt. Samle håret i en strikk ganske høyt på bakhodet. Dra ut hår og fest dem med små spenner litt vilkårlig, så de får en stor "rotete" topp. Denne er ganske tøff hvis du bruker skjerf i håret også. Siste er litt sær, men kan være tøff! Dra håret stramt bakover, fest i hestehale i nakken. Knyt langt skjerf rundt panna, la "resten" av skjerfet henge ned bak. Del hestehalen i to, og flett håret, bruk skjerfet som den tredje delen av fletta. Jammen ikke lett å forklare noe en gjør sånn på halvautomaten. Jeg vil gjerne ha flere tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 29. august 2003 #10 Del Skrevet 29. august 2003 Mange av disse frisyrene kan jeg bare glemme i hvertfall. Jeg har langt tykt hår, og vist jeg skulle samlet alt håret i en ball og lagt den inntil hodet..... ja, da skulle jeg likt å sett den spenna som skulle klart det. Trepinner o.l. holder ihvertfall ikke håret mitt. Selv om jeg har klipt håret en del opp så er det veldig tungt og glatt. Et hårstikk og massevis av småspenner og hårnåler gjemt rundt omkring, jo det går vel på et vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 29. august 2003 #11 Del Skrevet 29. august 2003 Godt mulig jeg er dårlig til å forklare... Håret i to halvdeler - skillen på midten - begynn ved det ene øret med litt hår og tvinn det i en vannrett rull, tvinn nedenfra og opp (slik at når du er ferdig er ser det ut som håret som er trukket ned fra toppen av hodet "forsvinner" ned i ryggen med hår på siden av hodet). Tvinn bakover mens du stadig tar med mer hår til alt håret på den ene siden av hodetet er tvinnet/snurret til en stram "pølse"/"pisk" langt bak på hodet. Håret ligger i en rygg langs siden av hodet. La det tvinnede håret legge seg i en rull bak på hodet (det gjør det nesten av seg selv når det er tvinnet) og fest enden fast med klyper - samme fremgangsmåte på andre siden. Da har du to "rygger" av hår fra øret og bakover på hver side, som er festet midt bak som i en hårtopp. Prøv i praksis så skjønner du kanskje... det er vanskelig å forklare... Suzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ana Skrevet 29. august 2003 #12 Del Skrevet 29. august 2003 Først et spørsmål til Ana, mener du at med den surferlooken, så tar du ut alle spennene etterpå? Og da ligger håret i glamour-dreads? Hørtes WOW kult ut! Hvor langt er håret ditt a? Mitt er til midja, så det blir gjerne i tyngste laget, men skal prøve gitt! Ja, du tar ut spennene etter at du har tørket håret, det er liksom bare så ikke 'flettene' skal gå opp igjen. Håret mitt er nok ikke like langt som ditt da (til midten av ryggen), men jeg fikk ideen fra en venninne som har veldig langt og tykt hår, og det var kjempefint på henne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. august 2003 #13 Del Skrevet 29. august 2003 tuuusen takk for mange gode tips :D skal ut på byn imorra ,så jeg får prøve ut noen av disse kule tipsene......takker så mycke for svarene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lizzy x Skrevet 29. august 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 29. august 2003 ooops,nå glemte jeg å logge meg på ,så da ble vel svaret mitt anonym.... ehh.....smule distre idag,ja,ja.det er lov ,det er helg nå.yuhu,skal som sagt prøve ut noen av de supre tipsene dere har gitt...thanks :D GOD HÆLG 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 30. august 2003 #15 Del Skrevet 30. august 2003 Skjønte det nå, Suzy, takk! Mamma har faktisk satt opp håret mitt på liknende måter et par ganger, det ble veldig fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lizzy x Skrevet 2. september 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 2. september 2003 jeg prøvde en av de frisyrene på lørdag.etter mye knøvling og prøving og feiling fikk jeg det til slutt til.yuhu :D takk for mange gode tips...det er bare å komme med flere.Er sikkert til nytte for andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 3. september 2003 #17 Del Skrevet 3. september 2003 Skjønte det nå, Suzy, takk! Mamma har faktisk satt opp håret mitt på liknende måter et par ganger, det ble veldig fint. Det var bra :D Er utrolig vanskelig å forklare... Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå