Gå til innhold

Invitasjon til bryllupsmiddag/fest, men ikke vielse

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Vi skal gifte oss, men skal ha vielsen kun med forlovere, da vi ønsker at denne hendelsen kun skal involvere oss. Vi kommer til å ha fotograf hele dagen som setter opp slideshow med bilder til gjestene når de kommer. Dette er kommunisert muntlig til noen av gjestene, og vi har fått delte tilbakemeldinger. Noen syns det høres flott ut, andre er helt tydelig misfornøyde med å ikke få lov til å se selve vielsen.

Uansett reaksjoner kommer vi til å gjennomføre vielsen slik vi ønsker det, men vi er usikre på hvordan ordlyden i invitasjonen bør være. Resten av dagen er helt som et vanlig bryllup, jeg skal ha brudekjole og brudgommen smoking, det blir middag, bryllupskake, dans og fest. Vi syns derfor det blir for "lite" å invitere til "fest for å feire at vi har giftet oss". Samtidig kan vi ikke invitere til "bryllup", siden de tross alt ikke får sett vielsen.

Noen som har forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pardon my french, men jævlig sært.

Skrevet

"Vi gifter oss d. xx.xx. I den anledning vil vi gjerne se deg til vår bryllupsfest osv"

Skrevet

Veldig enig med Wadjet!

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Vi bryr oss lite om at noen mener dette er "jævlig sært", dette er riktig for oss. Vi vurderte også å reise vekk for å gifte oss, men vi fant ut at vi ønsker å ha bryllupsfesten (som vi uansett hadde planlagt), på samme dag som vi faktisk gifter oss.

Jeg håper derfor denne tråden kan holdes ren for hvor teite vi er som velger denne løsningen.

Takk for forslag gjest.

Skrevet

Vil dere være med å feire inngåelsen av ekteskapet vårt sted og tidspunkt..

Skrevet

Inviter til bryllupsfest. Et vennepar av meg giftet seg i Italia, og vi var mange som var litt skuffet over at vi ikke skulle være med på selve vielsen. Men de hadde lysbilder og film fra vielsen og resten av reisa, og vi som var på bryllupsfesten følte virkelig at vi fikk delta på det hele likevel. Det er deres store dag, og det er deres egne ønsker dere skal ta hensyn til! De som det er verdt å feire dagen sammen med, vil forstå, og de som ikke liker hvordan dere gjør det kan jo bare takke nei til fest?

Skrevet

Hva med å skrive noe som

Kjære XXX

Vi har den glede av å invitere dere til vår bryllupsmiddag og fest kl XX.XXX i/på XXXX.

Adresse 76

Antrekk: XXX

RSVP: XX.XX.XXXX til 88 88 88 88

Med hjertlig hilsen

XX og XX

Trenger ikke skrive mer enn det?

Om dere har privat vielse eller ikke er vel opp til dere, ikke tenk på de som synes dette er teit. Hvis det er riktig for dere så er det sånn det skal gjøres!

Skrevet

Vi er heeeelt i begynnerfasen av bryllupsplanleggingen, men vi har også tenkt en løsning alla dette. Mest fordi vi mest sannsynlig kommer til å gifte oss borgerlig, og blir det på tinghus el.l. føles det litt merkelig å dra med alle gjestene...men vi er også veldig usikre på reaksjon fra familie og venner, især når de fleste må reise langt og bestille overnatting for å komme på festen. På den andre siden er jo en vielse fort unnagjort, og har man bilder burde det vel være ok? vi har også vurdert om vi skal ha en slags seremoni foran gjestene på feststedet, men vet ikke helt hvordan det eventuelt skal gjøres.. noen tanker?

Iforhold til innbydelsene, tror jeg det er smart å presisere at det ikke blir "offentlig" vielse, kanskje ikke på selve invitasjonen, men på et vedlagt infoark eller hjemmeside eller hva man enn bruker til å informere om praktiske ting..

Skrevet
"Vi gifter oss d. xx.xx. I den anledning vil vi gjerne se deg til vår bryllupsfest osv"

Veldig bra forslag! Digga det.

Hva dere vil gjøre mht. ekteskapsinngåelse er DERES valg, FLOTT at dere står på og for det og ikke lar dere kue av folk som reagerer på originalitet og selvtillit!

Bryllup er ikke bare vielse, synes godt dere kan invitere til "bryllupsfest", jeg.

Skrevet

Velkommen til å feire vår vielse som dere blir ekskludert fra?

Velkommen til å ikke delta i vår seremoni, men til å feire oss etterpå med fest og gaver etter vår høytidsstund?

Jeg hadde følt meg bondefanget til å komme på festen, uten å føle at jeg var invitert i noe bryllup.

Vi gifter oss under en privat seremoni dag og dato, og har den glede å invitere .... til å feire begivenheten med vår bryllupsfest i .... lokale kl .....

Skrevet
Velkommen til å feire vår vielse som dere blir ekskludert fra?

De skal ikke feire vielsen, men ekteskapet. Altså: velkommen til å feire at vi skal dele resten av livet sammen, som dere kan få være en del av

Skrevet

Festen er den kjekkeste delen av et bryllup synes jeg, så selv om jeg kanskje hadde blitt litt skuffet over å ikke se vielsen, hadde jeg nok ikke følt meg snytt av å bli invitert kun til fest. Og å ha en rolig, avslappet vielse uten å være på utstilling foran alle syntes jeg bare hørtes herlig ut :)

Skrevet

Jeg synest det er så trangsynt å kritisere slike valg, selv om det er noe uvanlig. Folkens, husk at dagen er for de som skal gifte seg, ikke for at slekt og venner skal bli underholdt.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Tusen takk for forslag! Både brudgom og jeg likte Cæmis' forslag veldig godt, så vi går for det. :)

Skrevet
Jeg synest det er så trangsynt å kritisere slike valg, selv om det er noe uvanlig. Folkens, husk at dagen er for de som skal gifte seg, ikke for at slekt og venner skal bli underholdt.

Nei, gjestene er bare statister som skal gjøre brudens dag perfekt.

Skrevet

En annen ting er at om dere skal gifte dere i kirka, så har dere faktisk ikke rett til å nekte noen tilgang. Det er kanskje kjipt av familie å dukke opp når de har fått beskjed om at dere ønsker en privat seremoni, men hvem som helst kan komme i en vielse.

Skrevet

Vi ble invitert i bryllup uten å bli invitert på noe vielse. Helt greit for meg! Hvis brudeparet, som faktisk er hovedpersonene denne dagen ønsker det sånn, respekterer jeg det!

Men det var noe som manglet.

Synes det kom inn mange bra forslag hva dere kan skrive!

Lykke til! :) :) :)

Skrevet

Jeg har aldri tenkt over at det i det hele tatt er noe problem..

Når et vennepar av med giftet seg på tinghuset var det bare de og forloverene som deltok i sermonien og det var ingen som reagerte på det. Foreldre og besteforeldre ventet på trappen utenfor og tok bilder når de kom ut og bryllupsmiddag med leker, taler, dans og hele pakka var et par timer senere. Ikke det at det ville vært plass til særlig mange på kontoret heller da :gjeiper:

Når jeg en gang skal gifte meg blir det på samme måte og det vil fortsatt ikke være plass til særlig mange fler på kontoret, bør jeg føle meg "jævlig sær" da? :ler:

Gjest Idnar på jobb
Skrevet

Shade: Nei! Jeg synes ikke det! Tinghuset er helt greit, der er det rett og slett ikke plass!

Uten at jeg kjenner ts, så ser jeg for meg at det er snakk om kirken?

De jeg var i bryllup til giftet seg i kirken, med kun aller nærmeste familien og forlovere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...