Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg


iingvild

Anbefalte innlegg

Vi har lest litt i den gamle klassikeren "Kroppen" av Trond Viggo Torgersen, Turnerose lurte på det samme for noen uker siden. Synes den historien der om hvordan mennesker blir til er fin, detaljert nok, men skrevet på en fin måte for unger (og foreldre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Da er det ikke lengre noen tvil. Bittelille bror/søster er på vei. Så sant alt går fint selvfølgelig.

Vi gleder oss, men ser at det kan bli slitsomme 8 måneder fram til den lille kommer. Begge de to andre er veldig mammadalte og hyler hvis pappa skal "hjelpe til". Men men.... det går seg nok til.

Jeg er blitt sykemeldt fra jobbsøker kurset denne uka pga kvalme, frysninger og sykdomsfølelse i kroppen. Prøver å gjøre litt her hjemme, men det blir mest å ta det med ro.

Vi har ryddet huset og fått opp utelys. Pepperkakene ble bakt for ei måned siden. I går fikk barna pynte litt med nisser. Joa, det blir nok jul her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Takk.

Vi har hatt en flott jul.

Må løpe i barnehagen. Lille ii er litt forkjøla og vi voksne kjenner også at det noe på gang. Håper på friske dager og snø!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei på deg, koselig å finne deg her i dagbøkene! :)

Gratulerer med en liten søster eller bror på vei! Når er termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Tenkte jeg skulle spørre deg om "navnet" ditt her inne, for det husket jeg ikke! ;)

Termin 3. august. :) Uvist når ultralyd skal være, har ikke fått noen time ennå, men bør være om to uker.

I dag har vi hatt bursdag for lille ii. Tenk 5 år om ei uke. Toppers med 12 jenter på besøk. Stille og rolig, ingen krangling, uten om min egen lille jente som muffer litt med sin beste veninne. Sånn er det nok bare!

Pølsefest, skattejakt (skatten var potetskruer og seigmenn), kattepuskake/muffins og fisking av diverse sko/bleier/duplo/truser + godteposer. Topp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, kjekt med vellykka bursdag. Trur me skal prøve på fisking her og. Har du bursdagsboka til Karsten og Petra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den har vi ikke *Frida*. Men vi har i alle fall lest historien om da Karsten hadde bursdag, men den slutter vel når alle gjestene kommer. Petra sin bursdag er vel med i den første filmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den har vi ikke *Frida*. Men vi har i alle fall lest historien om da Karsten hadde bursdag, men den slutter vel når alle gjestene kommer. Petra sin bursdag er vel med i den første filmen?

Filmen har me ikkje sett ennå, men i boka er historia om Petra sin bursdag full av fine tips, mellom anna fisking, "finn 5 feil-rom" og kosedyr-jakt. Historien om Karsten sin bursdag sluttar idet Petra kjem ja, den handlar meir om forberedelsar til festen.

Du må ordne deg ticker, så me kan følge framgangen hos deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Bursdagen til go'jenta var flott. Vi hadde barnebursdag helga før, og skikkelig bursdag på dagen hennes. Dagen ble også feiret i barnehagen på torsdagen før hennes dag. Det var skikkelig bursdagsrush de dagene i barnehagen. En som hadde skikkelig bursdag fredagen, go'jenta på lørdagen og ei annen på avdelingen på søndagen.

Vi hadde besøk av foreldrene mine hele uka før selve dagen, og jeg var syk så da var det flott med hjelp. Mamma vasket en del (det så ikke ut her) og hun lagde gelekake. Go'jenta var veldig fornøyd med gavene, og at hun fikk lov til å sove på lillebroren sitt rom natta før og natta på selve bursdagen. Da lånte min bror rommet hennes.

Nå er besøket reist for ei uke siden og alt er tilbake til det normale her. Formen min er ikke helt topp, men jeg har fått vært på "jobb" to av dagene denne uka og skal i morgen. Mandag var go'jenta syk og onsdag var jeg helt utslitt etter jobb på tirsdag.

I dag er det bare en uke til ultralyd, begynner å glede meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sandra.

I morgen er det tid for ordinær ultralyd. Det er went på dagen, så vi har ordnet så begge barna er med hver sin venn hjem. Svigers er på ferie, så de kan ikke hjelpe denne gangen.

Rolig morgen i dag. Var hos legen i går og fikk en sykemelding. Har vært trøtt og sliten i det siste og hatt lite overskudd til de små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir spennande i måro. Første ul dette? Har de visst kjønn på dei andre to frå ord. Ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge to.

Vi har vist kjønnet de de to andre ja, og det har stemt. Har også vært på 3D ultralyd med begge de to andre, så må jo det denne gangen også. Men det blir jo noen uker til.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ultralyd sent på dagen i går. En UL jordmor student prøvde først å foreta målingene, men det var ikke lett. Særlig siden den lille inni magen var ganske aktiv. Veilederen gikk over tilslutt og tok målingene på nytt. Fikk ny termin som ble satt til 31. juli. Håper på 1. august eller noen dager senere jeg da. Hehe...

Vi ville gjerne vite kjønn og de sa det var veldig tydelig at dette er en gutt. Det blir topp. Spennende å se hvor like de to lillebrødrene blir. Travelt for lille ii å holde styr på to brødre kanskje.

Vi har fortsatt ikke fortalt om babyen til lille ii og A. Men skal nok gjøre det nå i helga. Vil ikke at andre barn skal se det og kommentere detnfør vi har sagt det til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...