Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 4. desember 2009 #1 Skrevet 4. desember 2009 Har gått til innkjøp av miniform i dag etter to uker med kveldsskriking, fra to timer til fire timer hver kveld/natt. Lurer på om noen andre har prøvd dette og om det evt ble bedre? Evt hvor lang tid tok det før barnet ble bedre? Jenta vår er litt treg til å rape etter hun har fått mat (ammer), så tenkte det var verdt å prøve dette.
Umuriel Skrevet 4. desember 2009 #2 Skrevet 4. desember 2009 Minifom anbefales vel ikke lenger på grunn av noe slags hormonendringer eller noe slikt. Vi prøvde det da gutten vår var baby - uten effekt.
Aftensol Skrevet 5. desember 2009 #3 Skrevet 5. desember 2009 Jeg fikk anbefalt det på helsestasjonen med babyen vår... Men vi gikk vi til kiropraktor før vi fikk prøvd det, han fikset magen hennes... Så det anbefaler jeg å prøve! Ellers hjalp ammete veldig! Jeg drakk et par kopper om dagen, og babyen fikk 2-3ml før hvert måltid.. (hadde en kopp med det i kjøleskapet..) Vi slet også med å få hun til å rape, og gjør det enda.. Men det som hjelper er å holde hun og ta noen dype knebøy! Litt fort opp og ned.. Da kommer rapen innen 4 stk!
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2009 #4 Skrevet 5. desember 2009 Forskning viser dessverre ingen effekt av verken minifom eller kiropraktor, så det er nok tilfeldigheter ute og går hvis det blir noen endring av slik behandling. Barneleger fraråder forresten fra å bruke minifom, så den helsestasjonen som var nevnt over her er nok ikke helt oppdatert.....
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 Minifom anbefales vel ikke lenger på grunn av noe slags hormonendringer eller noe slikt. Vi prøvde det da gutten vår var baby - uten effekt. Jeg sitter her med en flaske Minifom, og leser på innholdsfortegnelsen. Produsenten har tydeligvis fjernet parabenene, og valgt andre konserveringsmidler istedenfor. (Jeg merker forresten effekt på min sønn)
Gjest me Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Vi prøvde minifom for første gang i dag med veldig god effekt. Vet også om mange andre som har hatt god hjelp av det.
Vibi Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 Forskning viser dessverre ingen effekt av verken minifom eller kiropraktor, så det er nok tilfeldigheter ute og går hvis det blir noen endring av slik behandling. Barneleger fraråder forresten fra å bruke minifom, så den helsestasjonen som var nevnt over her er nok ikke helt oppdatert..... Forskning eller ei, det er veldig mange som har effekt med bruk av kiropraktor. Og å si at det er tilfeldigheter som råder blir bare for teit! Det er vel en grunn til at folk oppsøker kiropraktorer ved kolikk etc, og at mange av disse blir bedre. Vi hadde effekt med minifom, men som sagt så frarådes det nå. Det skal uansett ikke brukes lenge av gangen.
Aftensol Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Forskning eller ei, det er veldig mange som har effekt med bruk av kiropraktor. Og å si at det er tilfeldigheter som råder blir bare for teit! Det er vel en grunn til at folk oppsøker kiropraktorer ved kolikk etc, og at mange av disse blir bedre. Helt enig! Kjenner mange som har hatt veldig god nytte av kiropraktor...
Ephemera Skrevet 16. desember 2009 #10 Skrevet 16. desember 2009 Vi mener helt bestemt at det hadde god effekt på datteren vår, som nå er snart 3 år. Men jeg husker også veldig godt at det plutselig ble ikke skulle brukes lenger. Nå har vi en gutt på snart 4 uker og vi er igjen plaget av skriking på kveldene og av og til om natta. Så jeg skal jammen undersøke om ingrediensene er endret sånn at det kan brukes igjen? Vi har forøvrig prøvd sukkervann igjen nå. Det gikk vi over til med datteren vår når vi måtte slutte med Minifom. Hvis vi gir ham et par teskjeer med sukkervann når han skriker, blir det bom stille med en gang. Noen som vet hvilken effekt sukkervann har på babyene? Det er jo ganske så merkelig...
Honesty Skrevet 16. desember 2009 #11 Skrevet 16. desember 2009 Sukkervann har visstnok den effekten at det stimulerer kroppens produksjon av endorfiner hos babyer. Her funket det null og niks. Hun svelget, trakk pusten, og fortsatte å illskrike. Jeg prøvde bare to ganger, og var skeptisk i utgangspunktet til å gi henne noe annet enn morsmelk.
iingvild Skrevet 16. desember 2009 #12 Skrevet 16. desember 2009 Vi prøvde det da jenta vår hadde mye luft i magen. Lufta ble merkbart borte. Vi prøvde også å slutte litt før hun ble 3 måneder og da ble problemene større igjen. Vi ville ikke nøle med å prøve det igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå