Gå til innhold

Når kulda setter inn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

1. Spraye låsespray i låsene så man ikke risikerer å stå der med en nøkkel som ikke fungerer

2. Ta silikon på gummilistene

3. Fylle frostvæske?

Flere ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk batteriet ditt om det er begynt på bli et par år. Er det for lite vann på er det fort gjort at det blir dødt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Bensinstasjonene er litt dyrere. Mener å huske en liter ferdigblandet kostet ca 70,- der jeg jobbet. Biltema er en good del rimeligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig enkelt, det er som regel en tappeskrue på filteret som du løser. Da kommer vannet, og etter hvert dieselen/bensinen ut. Om du ikke har peiling på hvor du finner filterne så ordner et verksted dette på to minutter mens du venter. Tviler på at de kommer til å kreve mye for en slik jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tappe dieselfilteret gjøres på service. Det "vanskelige" er å vite hvor man finner drivstoffilteret. Det er derfor ikke nødvendig å gjøre dette hvis man allerede har betalt noen andre for å gjøre det for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så lurt å bruke for mye låsespray, det vil vel ødelegge den naturlige oljen som er inni låsen? har iallefall hørt det. Så går heller rundt med en lighter jeg bruker å varme nøkkelen med om låsen er full av is.

* Ellers er det lurt å sjekke temperaturen på frostvæska, det kan man gjøre på en bensinstasjon.

* Skifte tennplugger

* Motorvarmer (evt. kupevarmer også)

* Avispapir i bilen for å unngå endel fukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående låsespray så har du helt rett. Jeg har hatt liggende en flaske med låsolje, som også fåes kjøpt på bensinstasjonen, som jeg smører opp låsen med fra tid til annen. Denne forebygger at låsen fryser. Jeg har iallefall aldri hatt problemer med fryste låser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...