Gå til innhold

Hjelp teoriprøven

Gjest kian

Anbefalte innlegg

Noen som har gode råd til hva jeg børr lese extra mye på? har lest en god del men.

Og er det noen som vet om noen gode prøver på nett, som er sån noen lunde lik den på biltil synet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

www.teoritentamen.no

den koster 30kr, men jeg fikk den anbefalt på trafikkskolen jeg kjører hos. den er ganske lik den vanlige teoriprøven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noenlunde kontroll når du kjører bil, og ikke møter noen store teoriproblemer da, så går også teoriprøven ganske lett. Jeg hadde selv ikke teorikurs, og bladde litt i boken og tok et par gratistester på nett før jeg tok prøven. Jeg sto med glans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det beste av alt, er å øvelseskjøre istede for å lese på teori... du gjør jo akkuratt det samme, men i praktisk istede for. Er ikke sikker du lærer best på den måten da, men husker jeg gjorde det. Ellers ville jeg lest ekstra på skilt=) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noenlunde kontroll når du kjører bil, og ikke møter noen store teoriproblemer da, så går også teoriprøven ganske lett. Jeg hadde selv ikke teorikurs, og bladde litt i boken og tok et par gratistester på nett før jeg tok prøven. Jeg sto med glans...

Flott for deg! Men ikke alle er like gode i teorien. Og testene hos bt er nå mye vanskeligere enn for noen år tilbake. T.o.m ikke sensor kan inn og sjekke hvor feilene er dersom man har noen. I tillegg er spørsmålene lagt vanskelig opp for folk med lese og skrivevansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg vet teorien for enkelte er vanskelig. Jeg tok teorien i fjor sommer, og det er ikke lagt om noe siden da. Men som andre sier, det enkleste er å finne seg en plass/strekning der man får brukt mye teori. Bykjøring er ypperlig, masse høyreregler, rundkjøringer og kryss som gjør at du får tenke mer trafikk fremfor å pugge noe som står i en bok. Det er nok litt av grunnen til at jeg hadde det så enkelt. Jeg hadde kjørt moped i to år, nærmere 10 000 km, før jeg begynte å ta teorien. Tro meg, beste trening er kjøring og praktisk bruk.

Vil bare si at dersom folk har problemer som dysleksi eller andre lignende problemer så får man ta teorien munntlig. Jeg vet en del svartruss gjorde dette tidligere fordi de ikke gadd å lese, men litt usikker på om det er endret i den senere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...