Gå til innhold

Brudelompen får sin heffalomp


brudelompen

Anbefalte innlegg

Da var det min tur til å lage bryllupsdagbok!

9.oktober overrasket min kjære meg ved å gå ned på kne å fri, og svaret ble selvsagt ja! :hjerte:

11. juni 2011 skal vi gifte oss, og planleggingen er så vidt i gang. Det eneste som er helt bestemt til nå er lokalet. Kirken er vi derimot nødt til å vente med å bestille til etter nyttår. Det første jeg kommer til å gjøre etter at nyttårsfeiringen er overstått, er å slenge meg over telefonen slik at vi får den datoen vi vil ha. Bridezillaen i meg har nok allerede våknet litt. :sjenert:

Jeg kan jo fortelle litt om meg selv, og litt om oss.

Jeg er en 23 år gammel jente fra en middels stor by på østlandet. Jeg er student på 4.året, og har halvannet år igjen før jeg er ferdig med mastergraden min. Mannen min er et år eldre enn meg, og vi møttes første gang for over 10 år siden. Det var derimot først i 2003 vi ble en del av samme vennekrets. Etter dette møttes vi stadig i festlige lag, var sammen på hytteturer og teltturer og vi har også feiret nyttår sammen fire ganger før vi ble kjærester. Høsten 2008 flyttet jeg tilbake til hjembyen etter å ha studert to år i langtvekkistan. Mannen var rask med å ta kontakt da han fant ut at jeg hadde flyttet hjem og vi tilbragte stadig mer tid sammen. Til slutt ble vi kjærester i januar i år, og nå skal vi altså gifte oss. :bryllup:

For mange er dette sikkert tidlig, men man kjenner det på kroppen når man har funnet den rette. Det jeg synes er rarest oppi det hele, er at vi har kjent hverandre i så mange år uten å ha "oppdaget" hverandre. Men kjærlighet oppstår vel ikke alltid ved første blikk. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsomt at du titter innom, Ebano! :vinke:

Nå er mannen på jobb, og da får jeg tid til å titte litt på kjoler. Jeg synes dette med brudekjole er veldig vanskelig. Jeg er litt sær i klesveien, og liker å kle meg så enkelt og klassisk som mulig. Derimot synes jeg mange brudekjoler er kjedelige. Har vært innom mange sider på nettet å tittet uten å funnet stort av interesse. Kjenner jeg blir litt frustrert! Jeg ønsker ikke å ha en slik kjole som "alle andre har" (vel - jeg synes det er veldig mye likt der ute :sjenert: ). Jeg ønsker stil og særpreg! Så hvis noen vet om noen brudekjoleleverandører som er litt utenom det vanlige, så tar jeg gjerne imot forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Det kan man vel kanskje si. Er ikke navn vi bruker på hverandre til vanlig, men jeg har en facinasjon for heffalomper så da ble det sånn. :tunge1:

Koselig med nye "ansikter" i hvert fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pronoviashar mye flott synes jeg. Neste års kolleksjon er dog mye preget av volum.

Cymbelinetror jeg også at du får tak i her hjemme.

Karen Willis Holmes har mange flotte og klassiske kjoler. Ready to wear collection er rimelig. Men det kan vel bli vanskelig å få tak i de her i Norge. Om en da ikke forsøker E-Bay el. Uansett mye flott inspirasjon.

Til slutt noen sider til inspirasjon, og for de med tykke lommebøker :)

Mariana Hardwick

Vera Wang

Alex Perry

Helen Rodrigues

Pallas

Culture Shock

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg satt opp liste over alt som må planlegges og ordnes til den store dagen. Grønt er det som er klart, orange er det som er nesten klart og svart er det som vi fortsatt har igjen.

Brud

*Forlover - har spurt søskenbarnet mitt, og hun har sagt ja

*Kjole

*Sko - to par?

*Undertøy

*Slør - har jeg bestemt at jeg ikke skal ha slør.

*Pynt til håret

*Frisør - Mamma har bestilt hår og sminke til meg og min forlover.

*Manikyr

*Pedikyr

Brudgom

*Forlover - mannen har spurt broren sin, og han har sagt ja

*Ny dress

*Skjorte

*Undertøy

*Sko

*Flosshatt

*Mansjettknapper

Blomster

*Brudebukett

*Knapphullsblomster til mannfolka i den nærmeste familien

*Blomster til bordene - her kommer vi mest sannsynlig til å bruke markblomster.

Vielse

*Kirke og prest - Østre Fredrikstad Kirke 11.juni 2011, klokken 14:30

*Pynting - Markblomster

*Inngangsprosesjon

*Soloinnslag - lillebroren min skal synge to sanger i kirken

*Bestemme sanger til soloinnslag

*Tekstlesing - har ikke bestemt om vi skal ha dette enda

*Utgangsprosesjon

Lokaler

*Lokale - Booket!

*Hvite duker - leies av lokalet

*Lys - massevis av lys

*Bordpynt

*Musikkanlegg - låner musikkanlegget til min bror, bruker pc til å spille av

*Ulike kulturelle innslag

*Sang til brudevals - Neil Young med Harvest Moon :hjerte:

Mat og drikke

*Tre retters middag - bestille cateringfirma

*Servitører - spørre venninner av min og mannens mødre

*Drikkevarer - Vin til maten og fri bar. Har kjøpt inn rødvin til hovedrett og dessert samt diverse brennvin.

*Bryllupskake og andre kaker

Trykksaker

*Kirkeprogram

*Innbydelser

*Bordkort

*Meny - skal ikke ha

*Takkekort

Annet

*Morgengave til mannen - har tenkt litt på aktbilder + noe attåt.

*Ringer - bruker forlovelsesringene. De må derimot pusses samt inngraveres, og jeg skal sette inn flere diamanter i min.

*Toastmaster - har tenkt til å spørre min fantastiske tremenning. Check!

*Fotograf - spørre en bekjent som er en utrolig flink amatørfotograf. Check!

*Bil - vi har ikke helt bestemt oss for om vi skal ha bil enda. Lokalet er i gåavstand til kirken, og vi skal også ta bildene i de samme omgivelsene. Dette er et sted vi kan spare penger!

*Gave til forlover

* Bryllupsreise - vi har planer om å dra på bryllupsreise mandagen etter vielsen, men hvor går reisen?

Endret av brudelompen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Tusle! Koselig med nye "fjes, og det føles helt fantastisk at jeg skal gifte meg! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Vi planlegger også bryllup i 2011, og er 99 % sikker på at bryllupet står....... tatata: 11.juni 2011!!!

Så gøy at vi har samme dato:)

Og så gøy at det ikke bare er jeg som er litt tidlig ute med å starte planleggingen...hihi!

Her kommer jeg til å titte innom - må følge litt med:)

Riktig lykke til med planlegging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på deg i går. Kjøpte et blad som heter Wedding, engelsk blad. Der var det mange litt spesielle kjoler. Kanskje du finner drømmekjolen der?

Det går fort fremover med planlegggingen ser jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjolahopp! :goodbye: Nytt fjes:D Fint med andre unge bruder her inne synes jeg, er bare 22 selv :sjenert: Maggie Sottero har du selvfølgelig sett, regner jeg med, men jeg er veeldig fan av hennes kjoler. Synes hun har utrolig mye flott i klassisk stil, men med særpreg i form av gammeldagse blonder, litt annerledes siluett eller lignende. Dyrt er det, men hey:p Provinias har også veldig mye lekkert. Du har jo kommet veldig godt i gang med planlegging allerede, det er gøy:D Tiden fremover kommer til å gå rasende fort også, det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det lenge siden jeg har vært her. Jeg er midt inne i den travleste eksamensperioden, så da blir det lite tid til Kvinneguiden og ikke minst bryllupsplanleggingen.. Dette semesteret har jeg fire skoleeksamener og en hjemmeeksamen. Mer enn nok å henge fingrene i med andre ord, spesielt når jeg i tilegg har greid å pådra meg denne nøffesyken som er så populær for tiden. De siste dagene har det derfor blitt lesing fra sengen, noe som ikke akkurat er veldig effektivt. Men nå er to eksamener unnagjort, og jeg sitter igjen med en deilig følelse. Det er godt!

Thinkerbelle - Så morsomt at vi med 99% sannsynlighet har valgt samme dato! Du burde få deg dagbok du også, så vi kan følge hverandre mot den store dagen!

Ebano -Takk for innspillet! Lurer faktisk på om jeg har det bladet. Har kjøpt inn en del utenlandske bryllupsblader, og der er det mye fint å finne. Kanskje jeg finner drømmekjolen i utlandet!? Jeg har lurt litt på om jeg skal prøve å få til en jentetur til Paris eller London med mamma og forlover til sommeren. Det hadde vært ille morsomt! :handle:

Sort Pastill - :vinke: Så koselig med nye ansikt i dagboken min! Jeg har faktisk funnet en kjole fra Maggie Sottero som jeg synes er nyyyydelig. Så det er ikke helt umulig at det blir en kjole derfra. Men så er jeg litt redd at jeg skal bestemme meg for kjole, også finner jeg en annen kjole jeg synes er finere. Det skal ikke være lett dette. :sjenert:

Ellers må jeg bare få yttrykke mitt savn over kjæresten for tiden. Jeg studerer som sagt i langtbortivekkistadn, og har ikke sett han siden søndag. Når jeg i tilegg er syk, blir savnet enda litt større. Utrolig kjedelig å være syk uten å ha noen til å ta vare på seg... Ysj.. Men tamiflu og ibux/paracet er mine venner, så nå skal jeg snart manne meg opp og gå på skolen for å lese til neste eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg når det gjelder eksamenstid, har akkurat hatt en sånn periode selv, og jeg følte helt ærlig at jeg ikke hadde noe annet liv enn å pugge pensum. Grusomt! Men jeg hadde iallefall kjære her (selv om han tydeligvis har sagt til noen venner at han er glad for at jeg er ferdig med eksamen, for da var jeg så sur :fnise: Jaja, jeg kan forstå han :fnise: ), så jeg synes ekstra synd på deg kjenner jeg. Lykke til! Og ta deg tid til å drømme deg litt bort i vakre, hvite kjoler innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så mange snille mennesker rundt meg! :sminkedokke:

Mamma har sagt at hun skal spandere frisør på meg og forloveren min! Dette kommer til å koste nesten 5000 kroner, så det er kjempekjekt å slippe å tenke på den kostnaden! Med i prisen er prøvetime i forkant av bryllupet, og på selve dagen får vi vårt eget rom i salongen hvor vi blir ordnet på håret og sminket, det blir servert lunsj og de hjelper meg med å ordne kjolen. De har også samarbeid med flere blomsterleverandører, slik at blomsterbuketten kommer til salongen før vi drar til kirken. Ah! Dette høres nesten perfekt ut! Snille mammaen min. :hjerte:

I tilegg har en god venninne av meg sagt at hun vil spandere manikyr og pedikyr før selve dagen. Jeg synes dette var veldig hyggelig tenkt av henne, og tror det kan bli en koselig jenteting å gjøre rett før bryllupet. (Da jeg sa dette til mannen, lurte han selvsagt på om han fikk manikyr og pedikyr også... Haha! :filer: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så masse med forlovelsen H.

Syns ikke det gjør noe å starte så tidlig med forberedelsene så lenge en ikke lar bryllupet styre livet fremover. Det er jo en av fordelene med dagboken, får skrevet masse her så ikke venner og familie blir lei ..:)

Så snill mamma å venninne du har da :) Så fint når folk er så gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har ikke vært så flink til å oppdatere her inne, men jeg skal prøve å bli flinkere.

Det viktigste som har skjedd siden sist er at kirke og lokale nå er booket! Utrolig deilig å ha dette gjort, slik at jeg (ja, mannen er vel som menn flest; ikke så opptatt av farger, servietter, blomster osv..) kan fokusere på alle de andre tingene som må organiseres. Vielsen vil finne sted kl. 14:30, lørdag 11.juni 2011. Jeg kan vel ikke si annet enn at jeg gleder meg som en unge! :hjerte:

Jeg har også nesten bestemt meg for brudekjole. Jeg har egentlig ikke begynt tittingen, men da jeg så denne kjolen i et brudemagasin (så tidlig som dagen etter frieriet), var jeg SOLGT! Den er akkurat slik jeg har dømt om; enkel, sommerlig og utrolig nydelig! Så planen er å få med mamma og en venninne på brudekjoleprøving i Drammen i nær fremtid. Håper den er like fin i virkeligheten som på bilde, og at prisen ikke er helt avskrekkende. :fnise:

Ellers har vi bestemt oss for fargetema. Det blir forskjellige (sterke) rosanyanser med innslag av hvitt. Fargevalget er inspirert av Love Hearts, som vi har tenkt til å bestille massevis av fra denne siden. Lokalet vi har bestilt er fra 1600- tallet og veggene består av store steinblokker. Jeg tror derfor det kan bli fint å myke opp kontrastene litt med varme farger og noen nymotens duppeditter.

Nok for nå! God kveld til alle dere kommende bruder! :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :hallo:

Her har jeg ikke vært før..!

....alltid gøy å oppdage nye bruder!

Ser ut som om du er kommet godt igang - ååå så gøy det er å planlegge bryllup...:hoppe:

...synd det er bare denne ene gangen...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...