Gå til innhold

Kan man bli fysisk syk uten nærhet?

Gjest jenta31

Anbefalte innlegg

Det kjennes som om kroppen min har begynt å reagere på at jeg ikke er blitt tatt på av et annet menneske på snart to år.

Rart?

Lengselen gjør meg litt smådeppa, øm og stiv i kroppen. Huden klør.

Andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_John_*
Det kjennes som om kroppen min har begynt å reagere på at jeg ikke er blitt tatt på av et annet menneske på snart to år.

Rart?

Jeg vil tro det er mer psykosomatisk enn en reell fysisk reaksjon. Du er deppa fordi du lengter etter en som kan kjærtegne deg fysisk, og depresjonen manifesterer seg i rent fysiske symptomer. Jeg har vært enslig så og si hele livet, og har av diverse grunner gitt slipp på ønsket og håpet om å noensinne finne en partner (lang historie). Tidlig i tjueårene lengtet jeg etter en partner, men jeg hadde ikke noen fysiske plager av den grunn. Nå har jeg aldri virkelig opplevd noe ordentlig forhold, det ville nok vært verre hvis jeg hadde hatt et fantastisk forhold som hadde tatt slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart?

Kan desverre ikke gi link eller sitere direkte, men husker å ha lest noe om hormoner som skapes ved forsiktig/rolig berøring. Kan sikkert finne noe om du søker litt. Med meg selv vet jeg at det ofte er slik at jeg ikke savner kjæreste, men likevel kjenner på en slags mangel av berøring og kjærtegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God berøring har positive helseeffekter, sex også, men det er neppe mangelsykdom som gjør at du klør og er stiv i kroppen. Sjekk heller stoffene du tilsetter klesvasken, body lotion, nok væske i den tørre inneluften om vinteren, tenk over treningsvaner, kanskje du har godt av yoga eller en annen kroppsbevisst treningsform.

Massasje/aromaterapi kan være en måte å få berøring og velvære på uten å involvere seg med noen seksuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart?

Det er november. Luften blir tørrere og lyset forsvinner. Det der skjer med de fleste av oss. Ikke noe hokus pokus.

Ikke noe hokus pokus å finne noen som vil ta på deg heller :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning på massasje på spedbarn uten mødre viser at 3x15 minutters massasje per dag gjør at barna vokser 47% raskere enn de gjør med lite fysisk kontakt. Husker ikke hele situasjonen rundt dette ekseperimentet men ja, du kan bli fysisk syk uten nærhet, for ikke å snakke om psykisk. Som igjen kan ha innvirkning på det fysiske

Endret av toth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskning på massasje på spedbarn uten mødre viser at 3x15 minutters massasje per dag gjør at barna vokser 47% raskere enn de gjør med lite fysisk kontakt. Husker ikke hele situasjonen rundt dette ekseperimentet men ja, du kan bli fysisk syk uten nærhet, for ikke å snakke om psykisk. Som igjen kan ha innvirkning på det fysiske

Tror du at trådstarter er et foreldreløst spedbarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_John_*
Tror du at trådstarter er et foreldreløst spedbarn?

Som menneske har man behov for kontakt med andre mennesker selv om man er voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning viser at fysisk kontakt gjennom massasje har direkte innvirkning på den fysiske helsen til barn. Så ja, man kan bli fysisk syk uten nærhet, ferdig.

Innlegget er redigert iht reglene.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overhodet aldri hatt fysisk nærhet med noen iløpet av mitt 23 år lange liv, annet enn da jeg var baby (og det husker jeg lite av), og må innrømme at jeg føler meg ganske dårlig ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag et innlegg på forumet da, urørt dame søker noen til å bli klappet av :) Er nok mer enn nok av folk her som ønsker det samme, bare å kaste seg i det og se hvor det fører deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke direkte fysiske plager, men jeg savner nærhet ja. For et par uker siden var jeg på en date, og vi gjorde egentlig ikke så mye annet en å slappe av i sofaen og kose litt, men har ikke sett han siden ettersom han bor for langt unna. Likevel var jeg i litt godt humør dagen etterpå, det føltes liksom behover mitt for nærhet hadde blitt tilfredstill litt for en periode. Akkuratt som jeg følte at han del av meg hadde blitt vekket opp igjen. Nå er den delen død igjen, og jeg føler meg som et litt kaldere menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter den der. Er litt tomt uten noen å holde rundt. Har vært i forhold konstant de siste 10-12 årene og plutselig singel over lenger tid nå. Føler vel egentlig det samme, går å håper på at plutselig så skjer ditt eller datt som gjør at man har noen. Men bare noe ihvertfall for min del som jeg må lære meg å leve med, er ikke vandt til å ha et liv uten noen å holde rundt å være glad i. Er liksom ikke helt det samme med vin, peis, rolig musikk og dus belysning uten noen å dele det med.

Blir en del folk som får klem av meg på jobb ihvertfall ;) Gleder andre og gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter den der. Er litt tomt uten noen å holde rundt. Har vært i forhold konstant de siste 10-12 årene og plutselig singel over lenger tid nå. Føler vel egentlig det samme, går å håper på at plutselig så skjer ditt eller datt som gjør at man har noen. Men bare noe ihvertfall for min del som jeg må lære meg å leve med, er ikke vandt til å ha et liv uten noen å holde rundt å være glad i. Er liksom ikke helt det samme med vin, peis, rolig musikk og dus belysning uten noen å dele det med.

Blir en del folk som får klem av meg på jobb ihvertfall ;) Gleder andre og gleder meg :D

Jeg skulle ønske jeg hadde mot til å gi andre en klem en gang i blandt også, men nå er det ikke normalt å gå rundt å klemme på folk da. Samtidig er jeg veldig selektiv på nærhet, så nærhet fra f.eks gutter jeg liker føles veldig godt, mens nærhet fra de jeg ikke liker føles veldig ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg hadde mot til å gi andre en klem en gang i blandt også, men nå er det ikke normalt å gå rundt å klemme på folk da. Samtidig er jeg veldig selektiv på nærhet, så nærhet fra f.eks gutter jeg liker føles veldig godt, mens nærhet fra de jeg ikke liker føles veldig ekkelt.

Jeg gir ALLTID klem til jenter jeg kjenner og ett klapp på skulderen eller noe liknende til gutta, nesten prinsippsak for min del. Begynn, I DAG.

FREE HUGS ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, det er jo kjedelig. Er ikke noe farlig, bare å tøyse me å si få en klem da eller noe slikt. Som regel ler bare folk eller tøyser tilbake, så går du bare bort å gir en klem. Står som regel igjen med et par mannesker som står å gliser eller ihvertfall smilen. Jeg gir både til damer og menn på jobb, flertallet menn desverre. Men alle klemmer er gode klemmer. Må bare begynne forsiktig med å bryte ned forsvaret du har mot overflatisk nærhet og kontakt. Kan ikke gå rundt å være redd for å drite deg ut, da får du ihvertfall smil tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nr 1. det høres ut som du kan ha en eller annen form for psykisk problem, i og med at det virker som det å gi en venn eller venninne, mor eller far en klem, for deg er ekkelt. Jeg for min del gir mine venninner klem hver gang vi møtes, og hver gang vi sier hade, foreldrene får klem hver gang jeg møter de, og selvfølgelig barna jeg er tante til.

nr 2. Ja, du kan nok føle at du mangler noe og føle deg fysisk syk, men tror nok som mange andre sier at det går på det psykiske oxo. Jeg var singel et par år før jeg møtte kjære, og det var mang en gang i løpet av de to årene jeg følte meg både deprimert og mangelfull. Alt det gikk over så fort man har en armkrok å slappe av i :)

så.. hvorfor ikke date mer? dra på byen? snakke med folk på nettet for så å møtes? Mulighetene er mange, og om man er litt aktiv på sjekkemarkedet selv er det absolutt ikke umulig å finne en koselig armkrok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr 1. det høres ut som du kan ha en eller annen form for psykisk problem, i og med at det virker som det å gi en venn eller venninne, mor eller far en klem, for deg er ekkelt. Jeg for min del gir mine venninner klem hver gang vi møtes, og hver gang vi sier hade, foreldrene får klem hver gang jeg møter de, og selvfølgelig barna jeg er tante til.

nr 2. Ja, du kan nok føle at du mangler noe og føle deg fysisk syk, men tror nok som mange andre sier at det går på det psykiske oxo. Jeg var singel et par år før jeg møtte kjære, og det var mang en gang i løpet av de to årene jeg følte meg både deprimert og mangelfull. Alt det gikk over så fort man har en armkrok å slappe av i :)

så.. hvorfor ikke date mer? dra på byen? snakke med folk på nettet for så å møtes? Mulighetene er mange, og om man er litt aktiv på sjekkemarkedet selv er det absolutt ikke umulig å finne en koselig armkrok :)

Jeg synes ikke det er ekkelt for meg å gi en venninne eller mot eller far en klem, men hvis f,eks gutter jeg ikke er tiltrukket av og heller ikke kjenner så synes jeg det er ekkelt. Nå går jo i grunn klemmer greit da, men berøring ellers KAN jeg synes at er ekkelt. Foreldrene mine, søstern min og barna til søstern min får også klemmer når jeg ser de. Spesiellt når jeg drar, men det er ikke nok det kan jo gå et par uker mellom hver gang. Det kan ikke på noen måte sammenlignes med å ligge ved siden av noen og ligge intill de hele natta.

Jeg er selv på byen hver helg, dater en ny gutt ca hver måned, men det er ikke så lett å finne en armkrok likevel. Man vil jo ikke ha en hvilken som helst armkrok, og jo det er så vanskelig at det nesten er mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er ekkelt for meg å gi en venninne eller mot eller far en klem, men hvis f,eks gutter jeg ikke er tiltrukket av og heller ikke kjenner så synes jeg det er ekkelt. Nå går jo i grunn klemmer greit da, men berøring ellers KAN jeg synes at er ekkelt. Foreldrene mine, søstern min og barna til søstern min får også klemmer når jeg ser de. Spesiellt når jeg drar, men det er ikke nok det kan jo gå et par uker mellom hver gang. Det kan ikke på noen måte sammenlignes med å ligge ved siden av noen og ligge intill de hele natta.

Jeg er selv på byen hver helg, dater en ny gutt ca hver måned, men det er ikke så lett å finne en armkrok likevel. Man vil jo ikke ha en hvilken som helst armkrok, og jo det er så vanskelig at det nesten er mulig...

Liten hemmelighet, berøring er sånn ca 90% av tiltrekning. Om du møter en mann og han går rundt hele dagen og bare prater uten og noensinne ta på deg får du null tiltrekning. Med en gang det kommer berøring inn i bildet starter du og tenke om ham på en helt annen måte. Men om han venter for lenge og aldri berører deg kommer du til å sette ham i vennesonen etter ett par dager og muligens være ukomfortabel med berøring senere

Endret av toth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Det er november. Luften blir tørrere og lyset forsvinner. Det der skjer med de fleste av oss. Ikke noe hokus pokus.

Ikke noe hokus pokus å finne noen som vil ta på deg heller :lur:

Det er ikke noe hokus pokus for en kvinne å finne noen å pule. Noen som tar på en med litt dypere innhold kan være mer utfordrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...