Gå til innhold

Min lille sommerbaby! =)


Lille85

Anbefalte innlegg

På fredag kom jeg på at mensen skulle da jeg og ha denne måneden.. Når? NÅR?????? Åh herre.. Fram med kalender, ringte bestevenninnen min, og kom fram til at den faktisk var fire dager for sen..

Oi..

Vi dro å kjøpte en test, hjem og tok den, den var negativ..

Åh, tenkte jeg og la den fra meg på kjøkkenbenken.. Etter en liten stund gikk jeg bort igjen på kjøkkenet og skulle finne meg noe å drikke, da så jeg at testen lå feil vei, og snudde den tilbake..

What?? Hva skjedde på den lille stunden jeg var borte i sofaen??

Den var plutselig positiv!!!! :skratte:

Det var ikke to sterke streker, så kjæresten min var ikke helt overbevist.. Neivel, Lørdag morgen tvang jeg han ned på apoteket igjen! :gjeiper: Og ba han kjøpe en sånn test der det står med bokstaver om man er gravid eller ikke!

Der stod det klart og tydelig: GRAVID..

Han lirte fra seg et lurt smil, og sa ikke noe..

Han vil ikke glede seg for mye før de skumle 12 ukene er over.. Mens jeg helst vil starte med full planlegging! Hehe!

Ifølge terminkalkulator har jeg termin 23 Juli 2010! :rødme:

Så blir en liten sommer baby!! :kgbaby:

Gleder meg helt enormt!!

Jeg har en datter fra før, på 5år.. Så blir spennende å se om det er forskjell på første og andre svangerskap!! :fnise: Og gleder meg til jeg er så langt på vei, at jeg kan fortelle min datter det!! Hun kommer til å bli overlykkelig!! :)

Nå må jeg slutte å røyke også!! Noen tips? Regner med at det er litt lettere når man vet at man har en liten dyrbar skatt inni magen, som tar skade av det! Så skal nok gå fint! :) Og må kjøpe noen vitaminer og sånt.. Folat? Eller noe.. Noe annet? Jeg er litt rusten.. Så lenge siden sist.. Hehe..

Gratulerer til alle andre som er gravide her inne!! Vi har en fantastisk tid i vente!!

Takk for at du leste!! :klemmer:

Endret av Lille85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare ha denne med på veien!! :rødme:

Unnfangelsen finner sted omkring: 28. oktober 2009

Hjertet begynner å slå: 22. november 2009

Embryoet beveger seg: 16. desember 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 23. desember 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 23. desember 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 6. januar 2010

Kvalmen avtar for de fleste: 13. januar 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 20. januar 2010

Fosteret svelger og tisser: 3. februar 2010

Tid for ultralyd: 10. februar 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 17. februar 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 3. mars 2010

Fosteret begynner å høre: 24. mars 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 21. april 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 26. mai 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 2. juli 2010

Antatt termindato: 23. juli 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med liten spire i magen!! :)

Ang. vitaminer har jeg fått anbefalt av legen min å ta folat, omega 3 og multivitaminer.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse!! :blomst:

Støtter det med folat, omega3 og mutivitaminer... Angående røykeslutt, så gikk det overraskende bra for min del... kuttet på dagen, og har ikke tatt et trekk siden.. :biggrin: Det er noe med det når du vet du har en liten spire i magen.. :rødme: Uansett, lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!! :blomst:

Støtter det med folat, omega3 og mutivitaminer... Angående røykeslutt, så gikk det overraskende bra for min del... kuttet på dagen, og har ikke tatt et trekk siden.. :biggrin: Det er noe med det når du vet du har en liten spire i magen.. :rødme: Uansett, lykke til!!!

Tusen takk, og i lige så!! :klemmer:

Jeg har enda ikke sluttet å røyke da.. Men kjenner at om hjertet begynner å slå ca på søndag, så klarer jeg nok neppe å røyke etter det! Håper jeg klarer det!!

Kjempe bra at du klarte å slutte, håper jeg er like sterk!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 5 uker på vei.. *Jippi* :)

Skal til fastlegen min 25 november, på første kontroll! Gleder meg!!

Da jeg gikk gravid med min datter gikk jeg kun til fastlege, og egen gynekolog.. Så har ikke prøvd å gå til jordmor..

Noen som har erfaring med det? Anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye: Titter bare innom for å legge igjen en hilsen i dagboka di også. Gratulerer så masse med spire i magen! :rødme:

Tusen takk!! :klemmer:

Masse gratulerer til deg også!! :)

Merket noe til svangerskapet da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!! :klemmer:

Masse gratulerer til deg også!! :)

Merket noe til svangerskapet da? :)

Ja det skal jeg love deg! :fnise: Har sånn rar stølhet nederst i magen, og ubehag i korsryggen og halebeinet. Noen ganger kjennes det ut som menssmerter, så forandrer det seg igjen. Har lest at det bare er livmoren som strekker seg, men jeg blir likevel litt nervøs for at mensen skal komme. Det har ikke helt gått opp for meg dette her tror jeg. :sjenert: Og så har jeg hatt litt halsbrann, og er veldig sliten. Du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sittet en liten stund i telefonen med Mamma, å snakket om svangerskapet.. Hun er livredd for at det samme som sist skal skje..

Jeg derimot er ikke så redd.. For hva er vel sjansen for at jeg skal være så uheldig to ganger, og på rad...? Neida, går fint!! :fnise:

Jeg fikk da svangerskapsforgiftning i mitt forrige, og første svangerskap.. Jeg ble veldig syk, nyrene mine sluttet å virke, hadde vanvittig høyt blodtrykk.. Og min datter ble forløst med akutt keisersnitt, nesten 1 måned før tiden!

MEN, det gikk fint!! :)

Jeg satser på at jeg slipper unna denne gang!! :)

Noen som kjenner tegn til graviditeten forresten??

Håper alle nyter sine gravide dager, for det gjør jeg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det skal jeg love deg! :fnise: Har sånn rar stølhet nederst i magen, og ubehag i korsryggen og halebeinet. Noen ganger kjennes det ut som menssmerter, så forandrer det seg igjen. Har lest at det bare er livmoren som strekker seg, men jeg blir likevel litt nervøs for at mensen skal komme. Det har ikke helt gått opp for meg dette her tror jeg. :sjenert: Og så har jeg hatt litt halsbrann, og er veldig sliten. Du da? :)

Hmm.. Begynner å lure på om jeg i det hele tatt er gravid.. Hehe.. Jeg har omtrent ingen tegn.. Veldige vonde pupper, ellers ingenting!

Har du vært på kontroll hos legen da? Hvordan gikk det eventuelt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thaaank you!!! :klemmer:

Hvordan står det til med deg da? Behandler svangerskapet deg bra? :)

Her står det bra til.. men noen ubehag er det jo alltids.. hehe.. Merka ikke mye til det før slutten av uke 5 og begynnelsen av uke 6.. Svimmel og kvalm.. Passer dårlig i min type jobb.. Meeen men, ellers er det sinnsykt ømme pupper.. Har allerede begynt å vokse ut av BH'en.. KJIPT!! Bruker i dag F, så jeg lurer fælt på hvordan dette vil gå.. Blir vel reine Dolly Parton om et par mnd.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på i dag at jeg har tatt svineinfluensa vaksinen.. For to uker siden.. Og jeg er 5 uker gravid..

Siden det anbefales å vente til etter 12 uker, så virker det som en uheldig kombinasjon!

Legevakten var usikker, og sa jeg må ringe fastlegen min i morgen, og så må han avgjøre hva som skjer videre nå..

FAEN!!!

Noen som vet mer??

Vær så snill hjelp meg med nattesøvnen min i kveld! :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det bra til.. men noen ubehag er det jo alltids.. hehe.. Merka ikke mye til det før slutten av uke 5 og begynnelsen av uke 6.. Svimmel og kvalm.. Passer dårlig i min type jobb.. Meeen men, ellers er det sinnsykt ømme pupper.. Har allerede begynt å vokse ut av BH'en.. KJIPT!! Bruker i dag F, så jeg lurer fælt på hvordan dette vil gå.. Blir vel reine Dolly Parton om et par mnd.. :ler:

Hehehe.. Dolly ja! :fnise:

Så jeg har kvalme og shit å glede meg til om en ukes tid ca altså? :gjeiper: Hehe..

Håper jeg ikke blir anbefalt å ta abort pga vaksinen! Går gledelig gjennom all kvalme i verden istedenfor!!

Jeg er bare 5 uker, og merker kun at jeg har veldig vondt i puppene, ingenting annet.. Håper det kommer litt mer.. Nå har vi jo grunn til å være litt uggen, og få litt pleie! :fnise: *Tihi*

Endret av Lille85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...