Gå til innhold

Sarah skal bli stram og sterk:)

Gjest -Sarah-

Anbefalte innlegg

Håper dere vil følge min ferd mot en sunn, stram og sterk kropp! I tillegg skal kondisjonen definitivt forbedres.

Er veldig motivert om dagen, og tror at denne treningsdagboken vil ha positiv effekt. Men det er litt typisk meg å være veldig ivrig i starten.

Jeg er en jente på 22 år, og bosatt i Trondheim. Jeg studerer realfag på NTNU, og er nå midt i eksamensperioden. Har ekstremt mye å gjøre, men nettopp derfor er det viktig å spise sunt og trene!

Meldte meg inn på treningssenter for omtrent 1 mnd siden, og trives veldig godt der. Har aldri før trent, og heller aldri tenkt noe over kostholdet. Jeg elsker mat, og ikke minst: SMÅGODT!! Begrenser meg til litt godteri på lørdager, og det har forsåvidt gått fint. Bortsett fra 'litt', som har blitt til 'nokså mye'.

Har ikke veid meg på en stund, men tror jeg veier rundt 55 kg. Er 163 høy (eller lav om du vil). Jeg er normalvektig, men har en utrolig dvask kropp med sideflesk, hengerumpe, grevinnearmer, dissete lår. Neste sommer skal jeg altså være stolt av bikinikroppen min:)

Målet er da ikke å gå ned i vekt, men på en måte bytte ut overflødig fett med muskler! Og så skal jeg klare å gå opp en trapp uten å få pustevansker.

Nok babbel for denne gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare fortelle hvordan forrige uke var:

-Mandag: 45 min styrketrening

-Torsdag: 60 min jogg (på mølle)

-Fredag: 45 min gåtur (ute)

-Lørdag: 3 timer skogstur

Burde ha trent en styrkeøkt til. Bør få til det denne uken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: til oss!

Håper du vil trives, tror du er godt i gang allerede :yvonne:

Kommer til å følge med deg og se hva du klarer å oppnå, og tar du imot ris og ros så skjer sikkert dette også :tunge1: Jeg vet med meg selv at KG skal ha stor takk for at jeg har klart meg gjennom disse ukene (jeg er rimelig ny selv) :kghjerte: Det hjelper å vite at noen følger med på det du gjør!

Synes du allerede er godt igang ja, men man kan fort bli spist av basillen som går ut på å være veldig ivrig til å begynne med ja...Men tror dette skal gå fint;=)

Endret av Matvraket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Jeg tror virkelig styrketrening er tingen for deg!

Selvfølgelig i kombinasjon med kardiøkter!

Lykke til! Følger med!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for varm velkomst!!:) Utrolig hyggelig å få respons!

Dagen i dag

mat:

-frokost: 80 g havregryn kokt på vann med bringebærsyltetøy

-lunsj: 1 fullkornwrap med en dæsj mager kesam, salat, agurk og 100 g kylling

-mellommåltid: 20 mandler og 1 mandarin

-middag: spaghetti (80 g tørr) og 200 g kyllingkjøttdeig

-kvelds: 1 mandarin

trim:

-45 min tur (300 kcal)

Får diller på mat, og nå om dagen er fullkornwrap veldig populært. En kamerat sa jeg måtte spise mer proteiner, så jeg byttet ut knekkebrødene med wrapen. Sov litt lenge i dag, så hele matplanen ble forskjøvet, men til vanlig ville jeg nok ha stappet inn et egg et sted. Har ikke middagmatlyst om dagen. Tanken gjør meg kvalm:S Men klarte å presse ned spaghetti og nå gomler jeg på mandarinen:D

Jeg har begynt å tenke på julen. I midten av desember er jeg ferdig med eksamen og skal hjem til mamma og pappa. Og der skal jeg være en hel måned! Hvordan i alle dager skal jeg kunne vedlikeholde styrketreningen?

Cardiotrening blir ikke noe problem, da jeg kan jogge ute, gå på ski, og så har mamma og pappa innendørs sykkel og ellipsemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke en bra start på dagen - skippet morgentrening! FY. Vekkeklokken stod på 6.00 (trening 6.30), meeeen sengen tviholdt på meg. Har nå inntatt frokosten: havregrøt med bringebærsyltetøy (ikke en dag uten!).

Litt bekymret for dyret vårt, som er uvanlig slapp idag. Håper det går over i løpet av dagen, ellers får vi ta en tur til dyrlegen.

Da løper jeg til skolen! Håper å få til trening i kveld. Hvis ikke blir det straff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir straff - ikke flere mandariner på meg i dag.

Jeg rekker ikke å trene. Kom akkurat hjem fra skolen, og må straks begynne på en innlevering. Sannheten er vel egentlig at jeg ikke orker å trene nå, så jeg vil heller skrive oppgave (galskap!).

Har planlagt morgendagen, så da blir det jogging!

Kostholdet i dag:

-mellommåltid: 20 mandler og 1 mandarin

-middag: 225 gram mager kjøttpølse, 100 gram potet, 100 gram kålrabistappe. (Lagde ertestuing også, men den havnet i søpla)

-kvelds: 1 mandarin

Fornøyd med dagen, sett bortifra mangel på trening da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe du er som meg du, glad i mandariner, og julen er mandarintid;) Er jo så godt da! Syntes du hadde et godt kosthold!

Hvordan gikk det med dyret? Håper det kom seg;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, matvraket, mandariner er sååå godt!! Nesten så det kan erstatte lørdagsgodtet:) Tror kostholdet mitt er ok, ja. Middagen varierer vel i sunnhet, men prøver å leve så normalt som mulig, hehe!

Hvordan går det med deg? Får ta en titt i tråden din når jeg kommer hjem fra skolen:) Og det gikk bra med dyret, heldigvis!

Hold dere fast, jeg stod opp kl 6 i dag og dro på trening! Jogget 60 min på mølla, og forbrant 550 kcal. Jogget veldig sakte da. Får øke tempo etterhvert som kondisen blir bedre. Holdt en puls på ca 160. Så på morgensending på tv2 mens jeg jogget, så koselig start på dagen. Må faktisk stramme pulsklokkereima! Det er litt stas.

Nå er jeg straks klar for eksamenslesing, må bare spise frokost først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var i dag! :5:

Dette går veien hvis du fortsetter!

Jeg har også klementindilla :strix: Det er det beste med november og desember! Og en påminnelse om at julen nærmer seg :)

Antar det ikke er mandariner du spiser :fnise: for det er etter hva jeg har hørt ikke å få tak i i norge... http://www.frukt.no/artikkel.aspx?artid=6102

Ha en fortsatt fin dag og stå på videre! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja da er det nok klementiner jeg spiser:)

Hadde aldeles ikke konsentrasjon til eksamenslesing i dag! Bare surra og gjorde alt mulig annet. Trodde man skulle få mer energi og fokus av å trene?

Men jeg er veldig stolt, for det ble servert sjokoladekake i dag, men jeg spiste ikke!! :D Hadde utrolig lyst på, men så tenkte jeg på om det var verdt det: å jogge i en time for å forbrenne et bittelite kakestykke. Min konklusjon var NEI, det er ikke verdt det!! (Jeg synes nemlig det er et blodslit å jogge i en time) Som Oprah sa det så fint: A moment on the lips, a lifetime on the hips!!

Kostholdet i dag:

-mellommåltid: 20 mandler og 1 klementin

-middag: 225 gram mager kjøttpølse, 100 gram potet, 100 gram kålrabistappe.

-kvelds: 1 klementin

(akkurat det samme som i går)

Tar kanskje en klementin til, om magen takler det:D

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi! Jeg klarte meg gjennom fredagskvelden uten godteri! Prøver å endre litt tankegang. Helg = godteri, gjelder ikke lenger! Godteri hører til spesielle anledninger, som bursdager, jul, påske..

Spiste rømmegrøt til middag. Fikk så utrolig lyst på det. Og så et par klementiner til kveldskos :D

Må på butikken i dag, og håper virkelig jeg klarer å unngå å kjøpe godteri. De fleste ganger går jeg helt på autopilot bort til smågodtet og plukker med meg en hel drøss. Litt sånn transe, og når jeg har spist det opp så "våkner jeg" og angrer. Hehe, uff.

Rakk ikke å trene i går, og blir nok lite bevegelse i helgen. Eksamenstiden er så travel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!! Første helgen på lenge uten godteri!! Er utrolig stolt av meg selv. Det ble et tonn klementiner og litt mandler. Nam nam nam! Mandler inneholder jo horder av kalorier, men la gå. Er jo sunt fett i det minste!

Gikk på vekten i dag: 0,9 kg mindre enn for 2 uker siden! Det merkes litt på sideflesket:) Det får jeg enda mer motivasjon av! Da har jeg 3,5 kg igjen til målet mitt + masse styrketrening da selvfølgelig.

Har inntatt havregrøten og skal ut på tur før skiskytingen begynner, 45 minutters runde som jeg har. Burde hatt en runde på 60 min, men er ikke helt sikker på hvordan jeg kan forlenge den. Kan jo gå den ene sløyfen to ganger da, prøver på det i dag!

Håper alle har hatt en fin helg!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten oppsummering av denne ukens trim.

Mandag: 45 minutters tur 300 kcal

Tirsdag: 45 minutters tur 300 kcal

Torsdag: 60 min jogging 550 kcal

Søndag: 65 minutters tur 400 kcal

Det har vært så fint vær i Trondheim denne uken, så har heller villet gått en tur ute i sola enn å trene på senter. Det er godt for hodet midt i all lesingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
HURRA!! Første helgen på lenge uten godteri!! Er utrolig stolt av meg selv. Det ble et tonn klementiner og litt mandler. Nam nam nam! Mandler inneholder jo horder av kalorier, men la gå. Er jo sunt fett i det minste!

Gikk på vekten i dag: 0,9 kg mindre enn for 2 uker siden! Det merkes litt på sideflesket:) Det får jeg enda mer motivasjon av! Da har jeg 3,5 kg igjen til målet mitt + masse styrketrening da selvfølgelig.

Så flink du har vært! :strix:

Stå på videre - dette går den rette veien :tommel:

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk også greit. Hadde en liten utskeielse med noen pepperkaker. Men sa nei til: vafler, kake og muffins! :D Viljestyrken er på plass av og til. Merker at det er veldig mye usunt ute å går i eksamensperioden. Men jeg skal klare å holde meg på matta.

Sliter litt med middagslyst om dagen. Grøt pleier jeg å ha lyst på uansett, så hadde det til middag. Men klarte ikke spise opp! Første gang i historien. Får sånne perioder hvor jeg bare ikke har lyst på noe. Litt lei av mat egentlig!!

Skal uansett fortsette som jeg har gjort de siste par ukene, for det gikk så bra ;)

Etter inspo fra matvraket skal jeg måle meg etterpå. Er vel lurere det, enn å se på vekten.

Planen i dag er å trene 1 time kondisjon. Nå har jeg sagt det til dere, så da må jeg! ;)

Ha en fin dag alle dere flinke jenter!!

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey:-) virker jo som om du greier deg bra.. til tross for stor smågodt avhengighet:-)

Skjønner at det kan være ekstra vanskelig å motstå fristelser i eksamenstiden.. da har du vært så flink hele tiden.. å fortjener noe godt..

Flink er du som greier å kontrolere inntaket:-)

Lykke til videre, å lykke til på eksamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey:-) virker jo som om du greier deg bra.. til tross for stor smågodt avhengighet:-)

Skjønner at det kan være ekstra vanskelig å motstå fristelser i eksamenstiden.. da har du vært så flink hele tiden.. å fortjener noe godt..

Flink er du som greier å kontrolere inntaket:-)

Lykke til videre, å lykke til på eksamen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...