Gå til innhold

Hvem i all verden kom på et noe så herslig ord


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvorfor sier folk fitta/fitta? Ordet er jo direkte kvalmt. Jenters kjønnsorgan skal jo ikke være kvalm og ekkel, men pen og deilig.

Hvorfor ikke si rosen, vagina eller noe?

Jeg hører flere og flere si det og spesielt damer. Alt fra 10-åringer og til 40 år gamle damer sier det jo nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg ble litt småsjokkert over det bildet på wikipedia. Ikke at jeg er veldig prippen eller noe, men er liksom ikke så ofte man ser slike bilder på så "vanlige" sider som wikipedia... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian
Hvorfor sier folk fitta/fitta? Ordet er jo direkte kvalmt. Jenters kjønnsorgan skal jo ikke være kvalm og ekkel, men pen og deilig.

Hvorfor ikke si rosen, vagina eller noe?

Jeg hører flere og flere si det og spesielt damer. Alt fra 10-åringer og til 40 år gamle damer sier det jo nå.

***

-Pappa, hvordan ser en vagina (vulva, som Belladonna påpeker) ut?

-Vel, gutten min, før sex ser den ut som en rød rose, med deilige blader og med en lukt av deilig parfyme. Men etter sex, tja..har du noen gang sett en bulldog spise majones?

Ikke rare vitsen, men illustrerer poenget greit nok. Ikke alt med et kvinnekjønn er bare lekkert, pent, vakkert osv. Da er det naturlig at ikke alle betegnelser er det heller, selv om "fitte" jo visstnok i følge wiki-linken er pent nok.

Endret av nobilian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det som står i wikipedia om dette, er direkte feil. Her står det kjønnsorganet (vagina), kjønnsåpningen (vulva).

Vagina er skjeden, vulva er hele det ytre, synlige kjønnsområdet. Kjønnsåpningen heter på latin introitus vaginae.

Kommentar til tittelen på tråden. Det heter "heslig", ikke "herslig".

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar til tittelen på tråden. Det heter "heslig", ikke "herslig".

Det vet jeg. Vet ikke hvorfor det snek seg inn en R der.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...