Gå til innhold

Sår i munnviken som aldri gror


Rime

Anbefalte innlegg

Jeg har et irriterende sår i munnviken som aldri gror! Det er liksom ikke et munnsår føler jeg,men mer at jeg har vært tørr og sprukket eller noe. Det har vært der i evigheter nå. noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var tidligere mye plaget med dette om vinteren, og fikk tips om å ta tilskudd av sink. Etter at jeg begynte med det har jeg ikke hatt noe problemer med det lengre.

Vet ikke om det har noen sammenheng, men for meg er problemet borte hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et slikt sår i den ene munnviken. Det irriterer meg noe voldsomt for jeg får vondt når jeg skal gape over mat og sånn. På apotket så sa de at jeg bør ta B-vitamintabletter og det gjør jeg nå. Det har hjulpet litt, men er enda ikke helt bra. Skal kjøpe sink jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar to forskjellig sånne "mulitivitamin"-piller, begge har mye C-vitaminer.

Dette fjernet munnsåret fortere enn jeg noensinne har sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed på apoteket å smøre med bacimycin. Hjalp veldig bra for min del :)

Det har jeg prøvd å det hjalp ingenting på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vitaminer da skjønner jeg. Jeg skal faktisk til legen på fredag... Kunne jeg bedt de ta noen prøver?

Det syns jeg absolutt du skal be om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet selv, en skikkelig sprekk midt på overleppen som aldri gror fordi den sprekker om og om igjen.

Bruker å smøre på sånn munnsårkrem som stivner og legger seg over som en hinne.

Det hjalp forrige gang såret ikke ville gro, men man må være flink å smøre det på og la det tørke, altså holde munnen helt i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det være. Jeg har også hatt sår i munnviken som først har grodd når jeg har latt være å åpne munnen så mye at såret sprekker. Ikke pell på det, da tilfører du hele tiden bakterier. Spør på apoteket hva du kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salver på apoteket mot herpesmunnsår :D

Nei, det virker ikke. Jeg holdt på å smøre på det, men da sa hun på apoteket at det er for herpes sår og vil ikke virke mot sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

trekker opp denne... sliter skikkelig med å få det til å gro, sprekker jo opp hver gang jeg prøver å spise :( Går på b-vitamin tilskudd og smører på salver. Det virker som det prøver å gro, men sprekker opp hele tiden.

Har ikke råd til å kjøpe inn mer tilskudd, noen som har noen kjerrigråd kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har hørt om som kan hjelpe er et kosttilskudd som heter LongoVital. Det koster litt, men kanskje det er verd et forsøk, spesielt siden du har vært plaget lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et irriterende sår i munnviken som aldri gror! Det er liksom ikke et munnsår føler jeg,men mer at jeg har vært tørr og sprukket eller noe. Det har vært der i evigheter nå. noen råd?

Jeg har slitt lenge med akkurat det samme som deg. Tørre/sviende lepper som sprekker og sår i munnvikene. Dro til legen og fortalte hvor lei jeg var, og vips skrev han ut resept på en knallgod salve som hjalp på sekundet, Terra-Cortril. Husker ikke eksakt hva den inneholdt, men var både betennelsesdempende og bakteriedrepende i den (uten at jeg skal si det 100% sikkert). Men den hjalp i hvertfall øyeblikkelig. Så stikk innom legen og hør om du evt kan få resept ;)

Oi, såpass gammel tråd òg ja...haha, jaja :fnise:

Endret av Sunniva81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det samme selv...mange-mange ganger... (spesielt vinter eller om jeg drikker noe med mye syre)

Det som funker er å smøre med et tykt (og ekkelt :fnise: ) lag med sinksalve om natten....huden må være ren, og så tørr du får den med væskende sprekker)... og ja: du ser ut som en klovn...

Om dagen bruker jeg bacimycin.

Blir borte etter et par dager...alt etter hvor tidlig jeg begynner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...